Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Alfa Romeo Giulietta

Sorteer gebruikservaringen op:

Alfa Romeo Giulietta - 1.4T MultiAir met een Hobby

De ervaring van Kees Kiep met een Alfa Romeo Giulietta - 1.4T MultiAir (125 Kw/170 pk bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1300 kg geplaatst op 10-06-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Wij zijn de Guiletta 1.4MA naar de Costa Brava geweest, heen over Luik-Lyon, terug over Toulouse-Antwerpen. De caravan was een Hobby 495 Ufe uit \'01. Net als Paul zeer positief over de combinatie. Geen slingerneigingen, power te over. Over Lyon was het verbruik bij 95/100 km/h 1:7,5.
Over Toulouse kwam ik tot 1:8,5 bij 95 km/h. Hellingen/ inhalen/invoegen geen enkel probleem. Alleen bij de helling in Luik in D gereden, rest in N.
Belading caravan zo\'n 1350(heen)-1300(terug) kg,De kogeldruk iets zwaarder dan aangegeven.
Kortom super tevreden.

Wijzigen


Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm met een Knaus

De ervaring van R.P.J. Faessen met een Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm (77 Kw/105 pk bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Knaus Sport 500 QDK van 1275 kg geplaatst op 02-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Vorig jaar hadden wij nog een Eiffelland. Deze hebben wij verkocht en ervoor in de plaats een Knaus sport 500 QDK. Ook deze combinatie voelt stabiel aan en kan vlot mee gereden worden. Persoonlijk vind ik De Knaus beter achter de auto liggen. Ten opzichte van de revieuw met de Eiffelland heeft de auto nu 120.000 km gereden en is de auto wat zuiniger geworden. Het verbruik zonder caravan is 5.1l/100 km. Met de caravan was het verbruik 8.7l/km. We hebben dezelfde route gereden. Aan de hellingen kan het verschil in verbruik niet liggen. Ook deze combinatie voelt stabiel aan als de belading goed verdeeld is. In tegenstelling tot de Eiffelland moet je bij de Knaus goed opletten op de kogeldruk. Deze is al gauw te veel.
Inhalen is geen probleem. De auto versneld goed van 95 km/h naar 100 - 105 km/h waardoor je een vrachtwagen snel voorbij bent.

Deze combinatie is door iemand die ervaring heeft met het rijden met caravans goed te rijden. Wel doet er goed opgelet te worden op een juiste belading. Door de grote ruimte onder het vast bed is men snel geneigd om er teveel in op te slaan waardoor de kogeldruk te hoog wordt. Door de kleinere ruimte onder het stapelbed is dit niet altijd de corrigeren!

Door het extra koppel, 320 Nm is de dynamic stand heeft de auto meer dan voldoende trekkracht vanaf een 1250 toeren. Door ronde de 2000 toeren de rijden maakt de auto weinig geluid en heb je meer dan voldoende koppel.

De Alfa is een goede trekauto, al is het leeg gewicht ten opzichte van de caravan wat aan de lage kant,

Wijzigen


Alfa Romeo Giulietta - 1.4T MultiAir met een HomeCar

De ervaring van Paul Erhardt met een Alfa Romeo Giulietta - 1.4T MultiAir (125 Kw/170 pk bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een HomeCar Racer 45 FHU van 1210 kg geplaatst op 04-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

We zijn met de Giulietta 1.4 Multiair naar ItaliŽ geweest met de Homecar 45 Spirit aan de knop en ik ben zeer positief over deze combinatie! Je hebt vermogen ten over (zeker in de D stand) en je kan in Duitsland continue rijden in de 5e versneling, en heel soms moet je terug naar de 4. Verder is de combinatie stabiel en je kan er gemakkelijk 100 km/h mee rijden om even in te halen. Tip: Bij het wegrijden op een steile helling moet je het DNA systeem in de D stand zetten, anders kom je moeilijk weg.

Wijzigen


Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm met een Eifelland

De ervaring van R.P.J. Faessen met een Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm (77 Kw/105 pk bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1225 kg geplaatst op 23-07-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Afgelopen week teruggekomen van een vakantie in Italie. Wij zijn over Zwitserland gereden en hebben de Gothardtunnel genomen.
De auto trek de caravan makkelijk en is vlot op snelheid.
De stabiliteit van de combinatie is dik in orde. Voor inhalen heb ik regelmatig de grens van 100 km/h overschreden op de snelheidsmeter. Met een cruise snelheid van 95 km/h op de snelheidsmeter is de auto in z'n 5e versnelling prettig om mee te rijden. Het toerental ligt dan rond de 2000 toeren en er is voldoende trekkracht aanwezig om te versnellen.
Het verbruik van de auto zonder caravan is 5,2l/100km, met caravan is dit 9,2l/100km. Helling op is een makkie voor deze combinatie. Je hoeft weinig te schakelen en de auto valt bijna niet terug in snelheid. Bij het dalen voelde de combinatie stabiel aan en kon er op een normale snelheid naar beneden worden gereden.
Op de terugreis hebben wij voor de Gothardtunnel in de file gestaan. Het stilstaan en helling op wegrijden is ook geen probleem. Je kan de auto in z'n eerste versnelling omhoog laten rollen op een stationair draaiende motor.

Vooraf had ik mijn twijfels of de combinatie prettig te rijden was. Ik had hiervoor een 159 met een 1,9 liter diesel en 120 pk. Ik kan alleen maar aangeven dat deze combinatie in de bergen vlotter te rijden is.

Wijzigen


Engelse reviews
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm met een Caravan

De ervaring van richard sheppard met een Alfa Romeo Giulietta - 1.6 JTDm (77 Kw/105 pk bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Caravan as an example van 1250 kg geplaatst op 23-07-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 97%* = 97 km/u = 25%

I have had the Alfa for a year now and it is faultless, I used to have company cars cars and I have been through all the big brands, This is my own car and none of the others even come close. I have a Conway folding camper I believe 850kg and the Alfa tows it as though its not even on the back. The economy is excellent 320 miles to West Wales with the camper and 4 people in the car averaged 60mph and returned 52mpg. Mine is the Veloce model has loads of kit as standard it looks fantastic and everyone admires it, the car is fun to drive and very comfortable on a motorway it soaks up the miles and you still feel fresh at the end of a long journey.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Tekst

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap