Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Audi A3

Sorteer gebruikservaringen op:

Audi A3 III - 1.4 TFSI COD [S tronic] met een Hobby

De ervaring van R.H met een Audi A3 III - 1.4 TFSI COD [S tronic] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 2012 - 2016) en een Hobby La Vita Veneto 460 UFe van 1339 kg geplaatst op 12-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Ik heb een Audi A3 Limousine van maart 2014 met genoemde Cod-motor. Sinds eind vorig jaar rijd ik met een Hobby 460 Ufe van 2011 naar Itailie. In de auto zitten 2 volwassenen en 2 kinderen ( totaal 300 kg en de zware spullen in de kofferbak). Hierdoor ontstaat een betere verhouding tussen gewicht caravan en beladen auto.

Voor wat betreft de kogeldruk vind ik 85 kg een goede keus. Hierdoor ontstaat meer druk op de achterwielen, voor een goede koersvastheid, zonder dat de voorwielen continue slippen.

Onder de caravan is een mover en een reserveband gemonteerd. In de caravan is net boven de as de zware accu voor de mover geplaatst. Op de caravan is een vaste luifel gemonteerd. Voor de rest probeer ik alle zware spullen zo laag te zetten en zo dicht mogelijk bij de achteras.

Rijden met de combinatie gaat boven gemiddeld. Erg stabiel, koersvast, snel en geen last van slingerbewegingen. Meestal rij ik rond de 100 km/h en haal veel vrachtwagens in, zonder zweethanden. Ook hellingen en afdalingen van meer dan 5 % zijn geen probleem. Het enige wat ik wel doe is zelf schakelen. Als de DSG-bak dat doet ontstaan er te vaak verkeerde of geen schakelmomenten. Grote stukken van de afstanden kan in de 6e of 7e versnelling. Het gemiddelde verbruik is 10,1 liter per 100km. Zonder caravan is dat 6,6 liter (benzine, 140 pk met cilinderuitschakeling).

Mijn vorige caravan was een Hobby 495 UK van 2003. Dat was een stuk lastiger om mee te rijden, ondanks zorgvuldige belading.

De huidige combinatie gaat prima!

Wijzigen


Audi A3 III - 1.4 TFSI met een Beyerland

De ervaring van Klaas Heijnen met een Audi A3 III - 1.4 TFSI (90 Kw/122 pk bouwperiode: september 2012 - 2016) en een Beyerland Vitesse 400 FB van 1130 kg geplaatst op 19-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

volgens de gegevens van het rdw mag deze audi maximaal1200 kg trekken en volgens uw site mag deze auto 1400 kilo trekken, wie heeft er nu gelijk ?

Wijzigen


Audi A3 Cabriolet - 2.0 TFSI met een Gobanna

De ervaring van stefan zwart met een Audi A3 Cabriolet - 2.0 TFSI (147 Kw/200 pk bouwperiode: april 2008 - 2016) en een Gobanna 1200 van 725 kg geplaatst op 14-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 43% Berekening >>>>

De perfect race combi om snel in het zuiden van Frankrijk te zitten .
De A3 2 liter met dsg6 is zoiezo al een feest ook met Kulba erachter nog steeds een feestje
Koppel ten top inhalen met perongeluk 130 wilde wel eens gebeuren
Dit is alles behalve behelpen
Het is natuurlijk een overpowerde combi 200 pk met 550 kilo op de haak maar ach wilde ook graag even een post plaatsen van dit type auto

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] met een Knaus

De ervaring van sjaak met een Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] (92 Kw/125 pk bouwperiode: juni 2008 - 2016) en een Knaus Sport & Fun van 1000 kg geplaatst op 15-09-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Benzineverbruik valt tegen 1 op tien gebruik de D en S stand schakelt vaak terug naar 5 of 6 Benzineverbruik zonder caravan 1 op 14 met uitschieters 1 op 20 Vorige caravan was een Eriba Pan daarmee ruim 1 op 14 gereden Rijd meestal op de cruise control

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] met een Kip

De ervaring van Klaas Heijman met een Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] (92 Kw/125 pk bouwperiode: juni 2008 - 2016) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 27-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Dit jaar (2013) voor het eerst met een Kip Vision gereden achter mijn Audi a3 sportback. De vision ligt heel rustig achter de auto (beter als met mijn vorige kip kompakt 37 EKV). 100 km/u is makkelijk te rijden. De S-tronic 7 bak past zich geweldig aan. Heel soms gaat de versnelling in de 4. Alles voelt stabiel aan.

Wijzigen


Audi A3 III - 1.8 TFSI [S tronic] met een Burstner

De ervaring van MHJ van Summeren met een Audi A3 III - 1.8 TFSI [S tronic] (132 Kw/180 pk bouwperiode: september 2012 - 2016) en een Burstner Averso 460 TL van 1300 kg geplaatst op 22-07-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87% Berekening >>>>

In tegenstelling wat hierboven staat,vind ik de Audi A3 sportback met 1,8 motor geweldig.DE auto voldoet echt fantastisch,ook met de caravan.Altijd genoeg kracht voorhanden,met de 7 versnellingen van de S tronic.Wij hebben diverse autos hiervoor gehad; Seat leon Cupra, Bmw 320i,maar dit is echt top. Op de Franse autowegen op cc met 115 km,in 7 met 2200 toeren,Benzineverbruik met caravan ( ik rij stevig door) 1 op 8,6.Ook in de bergen enorm veel kracht aanwezig ten alle tijden. Benzineverbruik losse auto;1 op 12,4,met sportieve rijstijl.Ik vind ook de stabiliteit en zijwindgevoeligheid van de Audi beter als van De Bmw 320 die ik hiervoor had.Ik heb de juiste keuze gemaakt.(wel een dure)

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 2.0 TDI met een Fendt

De ervaring van B. Plantinga met een Audi A3 Sportback - 2.0 TDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 2004 - 2016) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1440 kg geplaatst op 02-02-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

Uitvoering met sportonderstel en 17 inch velgen gekocht (2011) voor een Hobby 465UFE (2009) vanwege de motorprestaties.
Ik merkte i.c.m. de hobby dat boven de 100 km/h het geheel vrij onrustig kon worden maar dat je met de auto probleemloos de Brenner op rijdt en echt moet opletten dat je niet te hard gaat.
Vorig jaar hebben de Hobby ingeruild voor een Fendt Tendenza 465 SFB(2012). Hoewel deze caravan langer en zwaarder is voelde de combinatie veel stabieler aan. Het is prettig rijden met het vermogen en koppel onder de motorkap. Het prettigste rij ik met de cruise control op 95 km/h. Voor de Audi hebben we een MPV gehad met een 1.8 benzinemotor en konden we met de hobby sneller rijden maar met inhalen of in de bergen voel ik me veel gelukkiger met de Audi SB 2.0 TDI.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.6 FSI met een Knaus

De ervaring van Martijn met een Audi A3 Sportback - 1.6 FSI (85 Kw/116 pk bouwperiode: september 2004 - november 2007) en een Knaus Sport & Fun van 1000 kg geplaatst op 07-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

We gaan nu al voor het derde jaar met onze 'good old' Knaus Country met veel plezier op vakantie. Twee zomers Itali, 3 keer in het voorjaar binnen Nederland.
Sinds dit voorjaar in het bezit van Audi A3 1.6FSI Sportback. Vol verwachting onze Knaus aangekoppeld en vertrokken.
Het blijkt een zr stabiele combinatie, die erg fijn rijdt. Je merkt wel dat de 1.6 FSI berg-op wat moeite heeft en dat je moet anticiperen met terugschakelen. Het was een relatief korte rit (100km), met in Limburg enkele heuvels, dus ik ben benieuwd hoe het in de Alpen gaat deze zomer.
Bij normaal gebruik verbruikt de auto ca 1 op 13,5. Met de caravan op bovenstaand traject was dit ca 1 op 8,5... Viel een beetje tegen, maar we moeten eens kijken op een langer traject wat het gaat worden.
Al met al, toch zr tevreden na eerst met een Opel Astra 1.6 (115pk) de caravan getrokken te hebben. Dit was namelijk behelpen qua prestaties en comfort.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 2.0 TDI met een Dethleffs

De ervaring van Adri Lodewijkx met een Audi A3 Sportback - 2.0 TDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 2004 - 2016) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 DB van 1350 kg geplaatst op 18-11-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

***** combinatie. Wij hebben de auto met sportonderstel en 17 inch velgen uitgevoerd. Door de kleine overhang achter, het nononse onderstel krijg je een zeer stabiele combinatie. De motor is meer dan opgewassen voor zijn taak, en je moet opletten dat je niet te hard gaat. bij inhalen ook nog stabiel bij +100, hoewel ik meestal rij met de cruise control op 95 km/h
Normaal rij ik 1:20, maar met de caravan wordt dit 1:11
Kan iedereen de A3 SB 2.0 TDI aanraden als trekker.
Plus is , dat je niets ziet over het trekken als je de afneembare trekhaak afgenomen hebt. Alleen een kenner ziet dat er een trekhaak is gemonteerd.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI met een HomeCar

De ervaring van e.h.f. Vos met een Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI (118 Kw/160 pk bouwperiode: juli 2006 - 2016) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 29-12-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Mijn ervaring is dat deze combinatie zeer stabiel is en een gewelige trekkracht heeft weinig schakelen veel in 6 te rijden is, maar ik ook veel in 5 gereden heb. Ik ben twee keer met deze combinatie naar het Gardameer Italie geweest via Zwitserland. Het benzineverbruik 11 a 12 l/100 km. bij normale snelheid snelheden op de Duitse autobaan iets boven de 100km/uur 15 a16 l/100km. (heb een tempo 100 bewijs). Ik moest een keer abrubt uitwijken omdat ik weer terug wilde naar de rechterrijbaan maar er zat een andere auto naast mij die ik niet gezien had (dat was wel even schrikken) maar de combinatie gaf geen kick. De klim na Belinzona (Zwitserland) geen enkel probleem in 4 (ook wel stukken in 5) Als eerste boven caravan beladen 1350 kg. vooraf laten wegen (vogens kenteken max. belading 1300 kg). Deze combinatie is zeer aan tebevelen.

Wijzigen


Audi A3 - 1.6 TDI met een Knaus

De ervaring van Jerry met een Audi A3 - 1.6 TDI (77 Kw/105 pk bouwperiode: augustus 2009 - september 2012) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1000 kg geplaatst op 01-09-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Heb inderdaad ervaring. Afgelopen vakantie na 300 km snelweg te hebben gereden een omleiding in Luik. Hier moest ik een schuine oprit naar de snelweg op, in z'n 1 en op een kwart trok hij het niet meer eerder achteruit dan vooruit. Met veel pijn en moeite de auto aan de kant gekregen.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI met een Knaus

De ervaring van Jacob Zelle met een Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI (118 Kw/160 pk bouwperiode: juli 2006 - 2016) en een Knaus Azur 450 FU van 1350 kg geplaatst op 29-01-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

Het rijden met de audi sportback 18T met een Kip 41 tdb 1000 kg
rijdt goed, echter het benzine verbruik is hoog 7 liter per 100 km
en dit komt omdat de turbo constant met werken. Je kunt volgens mij beter een 2 liter hebben.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] met een Hobby

De ervaring van R. van der Graaf met een Audi A3 Sportback - 1.4 TFSI [S tronic] (92 Kw/125 pk bouwperiode: juni 2008 - 2016) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1191 kg geplaatst op 13-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Prima combinatie. Vakantie in de Belgische Ardennen (Luxemburg). Ruim voldoende trekkracht. Gereden in de S (Sport) stand. Cruise control vast op 90 km en heerlijk rijden. Op snelweg meestel in S6 gereden. Bij klim terug naar S4. Verbruik wel stuk hoger. 12 liter per 100 km. Ongeveer 400 km met 1 tank.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.9 TDI met een Dethleffs

De ervaring van A.Lodewijkx met een Audi A3 Sportback - 1.9 TDI (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 2004 - september 2009) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 DB van 1350 kg geplaatst op 20-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87% Berekening >>>>

Zeer stabiele combinatie. Zeker in vergelijking met een Saab 9-3 coupe of een volvo 945 lpt. Misschien dat het verlaagde onderstel en de lage sectie banden 225-45-17 hiertoe bijdragen en de geringe overhang. Zeker in het gebied tussen 90 en 100 km/h, hoewel ik meestal niet harder rij als 90 km/h.
Met deze diesel is het een genot om te rijden, met een gemiddeld verbruik van 1:11. Alleen maar aan te bevelen.

Wijzigen


Audi A3 - 1.8 TFSI met een Kip (2004)

De ervaring van j.zelle3@kpnplanet.nl met een Audi A3 - 1.8 TFSI (118 Kw/160 pk bouwperiode: juli 2006 - september 2012) en een Kip (2004) Traveller 41 TDB van 1223 kg geplaatst op 29-12-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

Mijn ervaring met de Audi A3 sportback 18Tfsi met de caravan erachter luidt als volgt : Het benzine verbruik is erg hoog bij goed 85 km/u . Mijn golf 2.0 liter verbruikte aanmerkelijk minder. Ik had dan ook graag een 2.0 FSI willen hebben maar die zijn niet meer nieuw te krijgen.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI met een Kip

De ervaring van Jan van Niekerk met een Audi A3 Sportback - 1.8 TFSI (118 Kw/160 pk bouwperiode: juli 2006 - 2016) en een Kip Sky-Line 44 TDB Travel van 1160 kg geplaatst op 30-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Het rijden met deze combinatie is zeer relaxed, door het hoge koppel bij 1500 toeren hoeft er, zelfs in de Limburgse heuvels weinig geschakeld te worden.

Wijzigen


Audi A3 - 1.6 met een Beyerland

De ervaring van van Velthuisen met een Audi A3 - 1.6 (75 Kw/102 pk bouwperiode: september 2000 - september 2012) en een Beyerland Vitesse 400 FB Lx van 1050 kg geplaatst op 24-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Laatste vacantie naar Obersbach aan de Lahn geweest.
Vanuit Overijsel, A31 en de A3 richting Koblenz gereden.
Tot aan de afslag Limburg am Lahn, gewoon in de5e en 4e versnelling kunnen rijden, met de normale voorgeschreven snelheid van 80 km/u. De audi had zelfs de neiging om met de caravan regelmatig wat uit te lopen, voor mijn gevoel voldoende trekkracht als je de auto gewoon z'n werk liet doen en op tijd terugschakelde wanneer het nodig was.
Na Limburg de 456 opgereden, waar het op sommige stukken wat moeilijker werd, maar ook daar weer, de auto rustig z'n werk laten doen en je komt er gewoon.
Het laatste stuk naar de camping over de 49, hadden we af en toe hellingen van 12%, maar ook hier was het geen echt probleem, ik had het gevoel dat de audi het gewoon aankon, mits er op tijd teruggeschakeld werd en de motor gewoon zijn werk kon doen.
Resumerend, de Audi A3 1.6 kan het gewoon goed doen.

Wijzigen


Audi A3 Sportback - 1.9 TDI e met een Knaus

De ervaring van A. Bertens met een Audi A3 Sportback - 1.9 TDI e (77 Kw/105 pk bouwperiode: maart 2007 - september 2009) en een Knaus Sudwind 450 EL van 1374 kg geplaatst op 02-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

Mijn ervaring met deze combinatie is perfect, al kan ik met u meedenken dat een zwaardere trekker op steile hellingen solider zal zijn.
Niettemin kan ik met deze combinatie, ook in de bergen, goed uit de voeten.
Overigens begrijp ik niets van het caravangewicht van 1174 leeg, daar mijn caravan op kenteken 1010 kg rijklaar staat aangegeven.
E.e.a. heeft ook wel enigszins met de rijkunst en techniek van de berijder te maken, denk ik.

Wijzigen


Engelse reviews
Audi A3

Audi A3 Sportback - 2.0 TDI met een Eriba

De ervaring van Trevor Lord met een Audi A3 Sportback - 2.0 TDI (125 Kw/170 pk bouwperiode: juni 2006 - 2016) en een Eriba Touring Troll 550 van 1215 kg geplaatst op 02-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 127 km/u = 26%

I bought the Audi as a replacement for a 1.8 TDI C-Max. Children have flown and we wanted a compact car with enough power to pull the van. On that score it doesn't disappoint, very economical both solo & towing compared to the Ford. I am a little worried about the robustness of the clutch. It had to be replaced at 17,000 miles. I bought the car with 14000 miles on so have no idea how it was driven before that & I hadn't towed the van more than 200 yards with the car before it went so I'm confident it wasn't towing that caused it.
As a compact tow car it appears (clutch worries aside) excellent. For the two of us it's a comfortable car to drive and you can almost forget you're towing something (but so could you with the Ford C-Max).
The only downside is that after a few of the higher 'family' type cars like the C-Max the Audi is very low so getting in and out took a bit of getting used to (it's OK now I've got used to it, but perhaps it's designed for younger folk than us).
I won't be getting another one, but that's not because of it's towing ability, which is absolutely great. The Audi main dealer experience was so terrible & expensive I don't really want to support the brand.


Audi A3 Sportback - 2.0 TDI [DSG] met een Avondale

De ervaring van Ian Bell met een Audi A3 Sportback - 2.0 TDI [DSG] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 2004 - 2016) en een Avondale Dart 380-2 van 1000 kg geplaatst op 02-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 108 km/u = 25%

The Audi A3 tows very well with the automatic coping well with most situations, although it is sometimes handy to manually change gear at roundabouts and steel declines.
The Avondale Dart is usually fully loaded but I find running the tyres at 50psi reduces the tendency to pitch. The Audi is run at 39 all round. Seems a good match.


Audi A3 - 2.0 TDI met een Ace

De ervaring van spike met een Audi A3 - 2.0 TDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: juni 2003 - september 2012) en een Ace Award Brightstar van 1370 kg geplaatst op 02-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 96%* = 101 km/u = 20%

honestly no complaints about this outfit. Towed all the way from salford to manchester and no trouble apart from when i picked the mother in law up who was thumbing a lift well this changed things the whole outfit shook and it made the engine spragg and splutter but who cares a good tow


Audi A3 - 2.0 TDI met een Coachman

De ervaring van Kevin Carruthers met een Audi A3 - 2.0 TDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: juni 2003 - september 2012) en een Coachman Amara 380/2 van 1205 kg geplaatst op 02-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 101 km/u = 21%

I have been really pleased with the Audi A3. Lots of power and good fuel consumption - when towing and with a couple of bikes on the roof.
I was initially concerned at the low kerb weight of the Audi as stated on this site but in the boot of the car is the Audi's actual kerb side weight with optional extras and this states the weight as being 1444kg. This brings the percentage to 83%.
The sports suspension and low profile tyres also give very good stability.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap