Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Audi Q5

Sorteer gebruikservaringen op:

Audi SQ5 - 3.0 TDI Quattro aut. [TipTronic] met een Tabbert

De ervaring van Laurens Strik met een Audi SQ5 - 3.0 TDI Quattro aut. [TipTronic] (230 Kw/313 pk bouwperiode: september 2012 - 2017) en een Tabbert Vivaldi 560 TDL van 1880 kg geplaatst op 18-10-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Een top combi, waarbij alleen het brandstof verbruik wat tegen valt. maar goed dit is inherent deze combi. Wel is het zo dat de gegevens hierboven niet volledig juist zijn met de werkelijkheid. Acceleratie van 0-100 is namelijk sneller.

Wijzigen


Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro met een Fendt

De ervaring van Ad met een Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro (165 Kw/224 pk bouwperiode: juli 2012 - 2017) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 11-07-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Betreft een Q5 automaat. Met 105km per uur achter Luik de helling op kan deze combinatie zonder snelheidsverlies aan. Ook invoegen op de snelweg gaat vanwege het hoge koppel van 350Nm uitstekend. De kogeldruk heb ik op ongeveer 85 kg waarbij ik een e-bike voor op de dissel van de caravan heb en een e-bike achter op de caravan. De accu's van beide fietsen leggen we in de auto. Het brandstofverbruik op een rit van Nederland naar het zuiden van Frankrijk ligt op 1 op 7 gemiddeld, terwijl het gemiddelde verbruik zonder caravan 1 op 10,5 is. Op de auto gebruik ik de EMUK caravan spiegels die uitstekend passen en prima zicht op de weg en op de zijkanten van de caravan garanderen.

Wijzigen


Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro aut. [TipTronic] met een Tabbert

De ervaring van Hans Verhoef met een Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro aut. [TipTronic] (165 Kw/224 pk bouwperiode: juli 2012 - 2017) en een Tabbert Puccini 550 E (2,30) van 1800 kg geplaatst op 30-06-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Op een vlakke weg is de stabiliteit bij 90 a 95 km per uur uitstekend. Het verbruik is dan 11.7 ltr per 100 km.
Ik heb op de auto Emuk spiegels gemonteerd. De spiegels zijn eenvoudig te monteren en zijn nagenoeg trillingsvrij.
De caravan is voorzien van een mover en een levelersysteem.
De caravan heeft een as verhoging naar 1800 kg.
De kogeldruk bedraagt tussen de 95 en 100 kg.
Op de caravan zijn geen fietsen geplaatst. Ik heb wel de deuren van het slaapgedeelte gedemonteerd om gewicht te besparen.
Ook het watersysteem is tijdens het rijden niet gevuld om dezelfde reden.
Ik ben zojuist terug van een vakantie naar Spanje, waarbij ik 3400 kilometer heb gereden via tolwegen. De zware spullen had ik allemaal in de auto gelegd, om de caravan zoveel mogelijk te ontlasten.
Met een snelheid tussen 90 a 95 km per uur had ik een gemiddeld brandstof verbruik van 13,4 ltr / 100 km.
Op de rit van Orange naar de Spaanse grens had ik behoorlijk last van de mistralwind die haaks op de caravan stond. Met een snelheid van 80 km was nog goed te rijden.
Omdat de gehele traject behoorlijk wat berghelling heeft volgde ik de volgende manier van rijden.
Inhalen alleen op vlakke gedeeltes en bergopwaarts, waarbij de 100 km/uur niet werd overschreden.
Een keer ging het per ongeluk iets sneller maar dit gaf geen fijn gevoel. De combinatie slingerde niet, maar ging zweverig aanvoelen.
Afdalen deed ik met de cruisecontrole ingeschakeld op 85 km per uur, waarbij de cruisecontrol de auto automatisch afremt als de snelheid op loopt.
Ik heb gereden met de tiptronic in de S stand.
Meestal werd gereden in de 7e versnelling, maar op vlakke stukken in de 8e.
Berg op schakelde de bak erg goed, waarbij soms werd teruggeschakeld naar 6 en bij zeer steile hellingen naar de 5 e versnelling.
In alle gevallen kon bergopwaarts makkelijk 95 km/ uur worden gereden
Mijn ervaring is dat er met deze combinatie goed te rijden is mits je je verstand er maar bij houdt.
Let op een goede belading van de caravan en van de auto en rij beslist niet harder dan 100 km/uur.

Wijzigen


Audi Q5 - 3.0 TDI Quattro [S-tronic] met een Hobby

De ervaring van eddy met een Audi Q5 - 3.0 TDI Quattro [S-tronic] (176 Kw/239 pk bouwperiode: november 2008 - juli 2012) en een Hobby Prestige 650 KFU van 1881 kg geplaatst op 14-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89% Berekening >>>>

Erg fijne combinatie en erg stabiel, misschien wel door de grote velgen met de dus iets plattere band.
Maar volgens het trekkracht rapport niet???
vermogen is ook genoeg ook in de bergen.
Verbruik 1 op 8.
Zeer stabiele caravan trekker.
adaptieve cruise alleen fijn bij caravan gebruik.

Wijzigen


Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro [S-tronic] met een Fendt

De ervaring van hans met een Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro [S-tronic] (155 Kw/211 pk bouwperiode: november 2008 - juli 2012) en een Fendt Saphir 495 SFB van 1475 kg geplaatst op 17-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Was mijn vorige trekauto ( opel insignia 1.6 turbo)
Al een zeer goede trekker is mijn huidige Audi Q5
helemaal een feest om met de fendt te rijden. Wat een kracht en vooral soeplesse heeft deze motor ( 211 pk en 350 nm trekkracht). De combinatie ligt als een blok op de weg en van enige zuiging van passerende bussen bemerkt je nauwelijks iets.Het gemiddeld verbruik zonder caravan ligt rond 1 op 11.8,( op grote weg 100 km/uur) met cruisecontrol op bijna 1- 15 !! en met caravan 1 op 8 km.(95 km/uur)
kortom een aanrader deze zeer sterke Audi Q5 met 4x4

Wijzigen


Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro met een Fendt

De ervaring van Hans met een Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro (155 Kw/211 pk bouwperiode: november 2008 - juli 2012) en een Fendt Platin 495 TFB van 1475 kg geplaatst op 14-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Na eerst 4 jaar de opel insignia 1.6 turbo voor de Fendt 495 TFB (praktijkgewicht 1475 kg) gehad te hebben. Nu dus de Audi Q5 TFSI met 2.0 L.turbo motor(211 pk en 350 nm 1500 t/m)
Was de Opel al een zeer goede trekker, is de Audi voor mij de absolute trekauto kampioen.
Wat een souplesse en trekkracht. vanaf stationair al volop koppel.
En met de automaat met 7 versn. helemaal een peulenschil om 1475 kilo voor te trekken. zelfs naar zuidfrankrijk via Clermont-Ferrand en Lodeve ( 8% ) zelf niet een begin van een centje pijn voor de Audi.
Alleen bij meer dan 5% stijgen handmatig teruggeschakeld naar 5e versnelling.
solo verbruik ligt gemiddeld rond 1 op 11.8 Met caravan 1 op 7.8 (100km) verder ligt de combinatie erg vast op de weg en is de invloed van passerende bussen of vrachtwagens nihil.
kortom een aanrader vooral met Automaat!!


Wijzigen


Engelse reviews
Audi Q5

Audi SQ5 - 3.0 TDI Quattro aut. [TipTronic] met een Eriba

De ervaring van Steve met een Audi SQ5 - 3.0 TDI Quattro aut. [TipTronic] (230 Kw/313 pk bouwperiode: september 2012 - 2017) en een Eriba Nova 545 LuxusLine van 1665 kg geplaatst op 14-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 144 km/u = 65%

Audi SQ5 plus (340bhp, 700NM) Hymer 545 luxusline (1800Kg).

Towed the Hymer with my old A4 3.0tdi which was actually pretty good, strange looks excepted.

The SQ5 is a totally different beast, towing is effortless, bags of power for long climbs and overtaking, very quiet and comfortable. Need to keep a close eye on the speedo though.

Fuel consumption not great, about 24 when towing.


Audi Q5 - 2.0 TDI Quattro met een Knaus

De ervaring van Sorin Hagiescu met een Audi Q5 - 2.0 TDI Quattro (105 Kw/143 pk bouwperiode: juli 2012 - 2017) en een Knaus Sudwind 500 FU van 1400 kg geplaatst op 14-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 104 km/u = 19%

I think that this match between car and caravan is one very good.
The car is powerfull and control of caravan accesability is very well . The caravan have a better traiectory even at high speed.
Together are the best choice .


Audi Q5 - 2.0 TDI Quattro [S-tronic] met een Bailey

De ervaring van John Brace met een Audi Q5 - 2.0 TDI Quattro [S-tronic] (130 Kw/177 pk bouwperiode: juli 2012 - 2017) en een Bailey Senator California van 1459 kg geplaatst op 14-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 114 km/u = 24%

Excellent match. superb stable tow car, delighted with performance and ride with the caravan in tow


Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro [S-tronic] met een Coachman

De ervaring van Dean Allen met een Audi Q5 - 2.0 TFSI Quattro [S-tronic] (155 Kw/211 pk bouwperiode: november 2008 - juli 2012) en een Coachman Pastiche 460/2 van 1400 kg geplaatst op 14-03-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 126 km/u = 21%

The Audi Q5 SLine Quattro STronic pulled the coachman like it wasnt there with pure ease. The fuel economy solo is about 33-34mpg and with the outfit about 26-27mpg


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Foto

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap