Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
BMW X1

Sorteer gebruikservaringen op:

BMW X1 - sDrive 20i - F84 aut. met een Knaus

De ervaring van Reginald met een BMW X1 - sDrive 20i - F84 aut. (141 Kw/192 pk bouwperiode: september 2015 - heden) en een Knaus Sudwind 460 EU van 1500 kg geplaatst op 30-04-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

Uitermate tevreden met deze combinatie, zowel op de Franse, als Spaanse en Portugese autosnelwegen zeer stabiel en minimale last van wervelingen bij inhalen vrachtauto's beladen met personenauto's. Ook op N wegen tot departementale wegen en bergwegen geen enkel probleem, steeds voldoende trekkracht en stabiliteit in de bochten. De waarschuwing voor stabiliteit bij te hoge snelheid en bochten is terecht in de test. De caravan is uitgerust met Alko trailercontrol, die greep heel kort in door de caravan te remmen, toen ik zonder erg 110 km/h reed op de bochtige kustweg langs de Franse RiviŤra. Was me nog niet eerder ,na 30.000 km caravannen met allerlei combinaties in Europa, overkomen. Trailer controle is dus geen overbodige luxe!
Nog even een advies over caravanspiegels, op het vorige model X1 had ik maatwerk EMUK spiegels, zeer stabiel en makkelijk te monteren. Bij aflevering van de nieuwe X1 bleek dat Emuk geen spiegels had. Ben tot volle tevredenheid overgeschakeld op OPPI maatwerk spiegels, super eenvoudig monteren en ook zeer stabiel. Voordeel tov Emuk, het gewicht is veel lager en daarmee de belasting van het spiegelhuis. Mijn verbruik komt overeen met dat van Theo in zijn ervaring met de Fendt.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20i aut. met een Eriba

De ervaring van Bram Derksen met een BMW X1 - sDrive 20i aut. (135 Kw/184 pk bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Eriba Nova - Light 470 van 1355 kg geplaatst op 16-03-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

BMW X1 en eriba Nova light 470. Geweldige combinatie, stabiel en snel. Kogeldruk 75 a 80 kg
Originele BMW caravan spiegels, de beste die ik ooit heb gehad. Trillingvrij en stevige bevestiging, zullen niet zomaar loskomen, wat mij bij andere merken een aantal malen is overkomen. Dissel mag met 100 kg worden belast dus 2 elektrische fietsen geen bezwaar bij juiste kogeldruk. Ter compensatie reserve wiel caravan in de auto.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20i - F84 aut. met een Fendt

De ervaring van Theo met een BMW X1 - sDrive 20i - F84 aut. (141 Kw/192 pk bouwperiode: september 2015 - heden) en een Fendt Tendenza 540 SG van 1500 kg geplaatst op 23-04-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Zeer tevreden over deze combinatie..Gereden door Duitsland,Oostenrijk,Slovenie en Kroatie.De automaat regelt alles zo vanzelf veel prettiger dan de vorige schakel X1-sdrive 20i.De snelheid was gelijk met vrachtverkeer.Het verbruik 10,1\\100. Solo 7,8\\100.
Tegen wind hebben we niet gehad tijdens deze reis.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20i aut. met een Fendt

De ervaring van Frans met een BMW X1 - sDrive 20i aut. (135 Kw/184 pk bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 05-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Ik sluit aan bij de ervaringen van Leo. X1 met 184 pk en 8-versnellingsautomaat. Caravan, Fendt Tendenza 465 SFB, gewogen voor vertrek en kwam beladen op 1530 kg. Ik rijd 100, 110 kan inderdaad ook prima, doe ik met inhalen wel om zo kort mogelijk te hinderen op de linkerbaan. Maar ben wat voorzichtig en vraag me af wat er gebeurt bij een lekke band als je 110-120 rijdt. De caravan is immers zwaar t.o.v. de auto. Schakelt met regelmaat op hellingen maar dit gaat ongemerkt, je ziet het eigenlijk alleen aan de toerenteller. Met 100 op de teller tuf ik rustig met 1600 tpm (op vlakke weg). Verhoudingsgewijs even vaak kiest de bak de 7e, hellingen af en toe 6, heel zelden 5 (de bak maakt kleine stapjes). Invoegen is een peuleschil en op hellingen houdt hij de snelheid prima aan. Verbruikt iets meer dan mijn vorige X1 18i (150 pk) met handbak. Maar deze combi rijdt ongemerkt vlotter. Ik haal rond 1 op 8. Voor mij acceptabel gezien gewicht caravan en benzineversie. Keuze overigens ook bepaald door achterwielaandrijving. Met aanhanger heeft dit mijn voorkeur (naast vierwiel).

Wijzigen


BMW X1 - xDrive 23d aut. met een Fendt

De ervaring van Verburgt met een BMW X1 - xDrive 23d aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Saphir 510 TFK van 1558 kg geplaatst op 30-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

De BMW is prima trekauto voor deze caravan. Gebruik zonder caravan tussen de 1 op 14 en 15, met caraven tussen de 1 op 8,5 en 1 op 9,5. Verbruik met caravan is bij max snelheid van circa 90 km per uur, dat vind ik prima snelheid, de BMW doet dit zonder moeite in zijn 6, schakelt dan wel regelmatig terug bij stijgingen, maar dat is prima. Handmatig schakelen leverde mij geen lager verbruik op, continu in vijfde versnelling geeft meer lawaai, geen lager verbruik.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20i aut. met een Fendt

De ervaring van Leo met een BMW X1 - sDrive 20i aut. (135 Kw/184 pk bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Fendt Opal 465 SFB van 1460 kg geplaatst op 25-06-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

Mijn ervaring met de BMW X1 s-drive automaat 184pk is erg positief. Op de autobaan houdt hij de snelheid a 110 km/h goed vast en schakelt op het juiste moment goed terug. De belading (max 1500kg) van de Fendt Opal 465 SFB en de kogeldruk van 80 kg heb ik volgens voorschrift gehanteerd. Hierdoor een zeer stabiele combinatie.
De vorige BMW X1 s-drive 150 pk met handschakelbak in combinatie met Fendt Topas van 1500kg had veel moeite om op snelheid te blijven en moest regelmatig terugschakelen en kon de ingestelde snelheid niet handhaven bij stijgingspercentages van 9% . Afgelopen jaar 2012 en dit jaar 2013 dezelfde autobanen gereden dus ik had een goede vergelijking met de vorige combinatie.. Ook in de bergen geen probleem om op snelheid te komen en deze vast te houden. De turbo kan deze combinatie snel op de juiste snelheid brengen om in te kunnen voegen.
Al met al een veilig gevoel met deze nieuwe combinatie.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 18i met een Fendt

De ervaring van Frans met een BMW X1 - sDrive 18i (110 Kw/150 pk bouwperiode: mei 2010 - september 2015) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 23-10-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

We waren, na van een 318d touring naar een X1-1.8i overgestapt te zijn, sceptisch. Als trekker van een qua gewicht in verhouding zware caravan valt de combinatie me echter zeer goed mee. De niet 1.8 maar 2.0 met 150pk kan de caravan goed aan. In 6 op vlakke weg is mogelijk (maar meestal gebruik ik de 5e) en bij autobaanhellingen 4 of 5, zeer incidenteel 3. Verbruik 1 op 9,5. De nieuwe 2.0i met turbo en de diesels zullen het uitstekend en beter doen maar deze basismotorisering heeft me positief verrast. De stabiliteit is boven verwachting. Ondanks de slechte gewichtsverhouding (caravan zwaar tov auto) is het weggedrag uitstekend. Ik moet wel zeggen dat me aan max 100 houd.

Wijzigen


BMW X1 - xDrive 18d met een Wilk

De ervaring van Greg Eagle met een BMW X1 - xDrive 18d (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Wilk S4-490 UE van 1428 kg geplaatst op 15-07-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Rijden met de caravan is met de X1 een waar genoegen. Vooral door de langsstabiliteit van de BMW X1 heb je constant onder alle omstandigheden het vertrouwde gevoel van een veilige combinatie. Heb 15000 km met de combinatie gereden in ScandinaviŽ maar ook in Frankrijk en Spanje op vooral secundaire wegen. Gemiddeld dieselverbruik 1:12,5. Hiervoor de Wilk getrokken met Audi A4 Quattro maar de BMW X1Xdrive levert superieur trekautogedrag !!!

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 18d met een Fendt

De ervaring van Leon Hanssen met een BMW X1 - sDrive 18d (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Saphir 470 TKD van 1300 kg geplaatst op 11-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

In 2011 naar de Harz en Thuringen gereden met een Fendt 470 TFB van in totaal 1300 kg achter de auto? Op de autoweg 100 gereden. Stabiliteit zeer goed. Bergop in de 4, op de autobahn in de 5 en 6 gereden. Gemiddeld verbruik met de caravan 9,5l/100km. Solo 6 l/100km.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20d met een Kip

De ervaring van Nico Alderliesten met een BMW X1 - sDrive 20d (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Kip Grey Line 44 TDB Special van 1175 kg geplaatst op 06-12-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Met mijn BMW en KIP GreyLine spec. 44 TDB incl 2 fietsen, naar de Algarve en Zd Spanje gereden (7000km). gereden. Later dit jaar naar Frankrijk (3500 ) km. Beide trips de bergen niet ontzien. Auto gaf geen krimp... Gem verbruik beide vac, Ca 1:10. Hierbij wel zeer klein gedeelte gereden zonder caravan. In Frankrijk in de VAR
Zd. van Castellane,en de kust. In beide vakanties hadden wij ca 350 Kg bagage bij ons.Volgend jaar gaan we de Bielsa pas over (pyreneeen )
Dit al eerder gereden met een Bmw 320 D. Wat ook geen probleem was..





Wijzigen


BMW X1 - xDrive 20d aut. met een Kip

De ervaring van E.A.Kleijn met een BMW X1 - xDrive 20d aut. (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 31-07-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Dit jaar in totaal 7000 km in 5 weken met deze combinatie op stap geweest. Via centraal Frankrijk via de PyreneeŽn en centraal Spanje naar AndalusiŽ en retour. Auto met twee personen en wat extra spullen ongeveer 200 kg. beladen, de Kip Vision met mover en twee fietsen van 15 kg/stuk achterop tot ongeveer 1160 kg. Stabilisatorkoppeling afwijkend van origineel, AKS 3004. Caravan ligt nagenoeg horizontaal/minimaal iets achterover. Auto ligt achter nauwelijks lager. Buitentemperaturen waren van 6 graden tot 40 graden Celsius. Snelheid op snelwegen tot 110 km/u; geen enkele slingerneiging met kogeldruk van ongeveer 65 kg. Auto is zeer stabiel, in elke situatie, ook hellingen met natte ondergrond, prima grip. Op passen als de Col d'Aubisque met caravan geen enkel probleem. Motor draait op snelwegen in D bij 100-110 1900-2000 toeren, automaat kiest vaak de 6e versnelling. Trekt op hellingen door tot 2500-3500 toeren. Automaat schakelt ook goed terug, eigenlijk niet nodig om de S(sportstand) of handmatig schakelen te kiezen. Verbruik solo is tot nu toe (auto is van maart 2011 en heeft nu 15000 km gelopen) volgens de boordcomputer 7,8 l/100km, met de caravan 9,6 l/100 km. Met 4-wielaandrijving en automaat voor mij zeer acceptabel. Enige nadeel is dat de afstand van de wegneembare trekhaak tot de bumper klein is, 7,5 cm. gemeten van hart kogel tot bumper. In lastige situaties uitkijken met aan- en afkoppelen. Tot nu toe een volledig probleemloze en zeer stabiele combinatie.

Wijzigen


BMW X1 - sDrive 20d met een Fendt

De ervaring van Dick met een BMW X1 - sDrive 20d (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Fendt Bianco 445 TF van 1450 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Met de X1 voor de eerste keer naar Cochem geweest meer dan genoeg vermogen 6de versnelling is bijna niet te gebruiken omdat toerental te laag is maar als je boven de 100 km rijdt dan wel ik heb in de 5 gereden en is er ook niet meer uitgeweest verbruik lag op 8.8 l/100 km en dat vind ik meer dan acceptabel ik ben dan ook zeer tevreden over de prestaties en het verbruik het is een zeer goede en stabiele combinatie.

Wijzigen


Engelse reviews
BMW X1

BMW X1 - xDrive 23d aut. met een Bailey

De ervaring van ted met een BMW X1 - xDrive 23d aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Bailey Orion 530-6 van 1380 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 118 km/u = 53%

A brilliant drive, quality BMW build again, previously had the X5, with no faults. BMW X1 23d, absolutely lovely drive, can handle towing easily, acceleration excellent whilst towing, mpg less than not towing, but is to be expected. quality German engineering. acceleration where you need it, no trouble on hills, or on flat motorways.


BMW X1 - xDrive 20d met een Bailey

De ervaring van APB met een BMW X1 - xDrive 20d (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Bailey Olympus 624 van 1593 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 103%* = 110 km/u = 21%

downsized car before van, needn't have worried totally stable not even buffeting from us passing trucks. feels more stable than previous 2200Kg 4x4.


BMW X1 - xDrive 20d met een Bailey

De ervaring van A Newman met een BMW X1 - xDrive 20d (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Bailey Pageant S6 Burgundy van 1380 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 112 km/u = 23%

Had the X1 new decided to upgrade the caravan, its brilliant tows like a dream no side wind effects pulls away up hill without any struggle, a perfect outfit and well matched


BMW X1 - xDrive 18d met een Abbey

De ervaring van Tim met een BMW X1 - xDrive 18d (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 2009 - september 2015) en een Abbey Aventura 325 van 1373 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 92%* = 104 km/u = 21%

I actually tow a 2002 Aventura 320 (1360 MTLM) with an 18d xline xdrive auto so the weight ratio is spot on. The 8 speed auto gearbox is an absolute delight and gives fantastic performance. On a recent trip I towed from South Wales to North Devon including the notorious A361 and returned 28mpg+; the A361 is a real killer for the economy. Is this my best tow car? Well it is certainly up there. Iíve towed the same caravan with Freelanders, a Mondeo and a Saab 93. Towing the BMW is as sure footed as the Freelanders and as powerful as the Saab. Solo there is no competition; it is way better than the Freelanders and very nearly as good as the Saab. So maybe I have found my perfect towcar! I thoroughly recommend it.


BMW X1 - xDrive 20i met een Elddis

De ervaring van Big Stew met een BMW X1 - xDrive 20i (135 Kw/184 pk bouwperiode: september 2011 - september 2015) en een Elddis Avante 626 van 1660 kg geplaatst op 30-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 106%* = 114 km/u = 13%

A great tow car which replaced a Volvo XC90. Returns late 50's solo and around 30 with the van on the back. Used around 25 times a year for towing the caravan, including France and is brilliant with great stability and power. As good a tow car as I've towed with in my 25 years of towing.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap