Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Chrysler PT Cruiser

Sorteer gebruikservaringen op:

Chrysler PT Cruiser - 2.0 met een Swift

De ervaring van Hennevelt met een Chrysler PT Cruiser - 2.0 (100 Kw/136 pk bouwperiode: juli 2000 - januari 2005) en een Swift Challenger 480 van 925 kg geplaatst op 06-05-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 56% Berekening >>>>

Ben verschillende keren naar Luxemburg geweest met deze combinatie.
Bij Luik ging het goed, de 1x heb ik mijzelf (vrouw alleen) op de schouder geklopt.
Dat ik dat kon doen zomaar.
Verder ga ik elk jaar weer iets verder weg, ik ben heel blij met deze combinatie.

Wijzigen


Chrysler PT Cruiser - 2.0 met een Sterckeman

De ervaring van Erik met een Chrysler PT Cruiser - 2.0 (100 Kw/136 pk bouwperiode: juli 2000 - januari 2005) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 900 kg geplaatst op 01-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 52% Berekening >>>>

Perfecte auto voor deze gewichtklasse. Er wordt vanaf fabriek 1000 kg opgegeven wat de pt germd mag trekken en dat kan die makkelijk.

Hellig op gaat als de brandweer, en naar beneden heeft de auto voldoende eigen gewicht ten opzichte van de caravan.

Jammer dat er volgens kenteken niet zwaarder getrokken mag worden, want dat zou best kunnen.

Wijzigen


Engelse reviews
Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser - 2.2 CRD met een Caravan

De ervaring van Christian Chapman met een Chrysler PT Cruiser - 2.2 CRD (89 Kw/121 pk bouwperiode: januari 2003 - december 2005) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73%* = 114 km/u = 23%

Recently took on a Coachman Amara 380/2 1999 model (Kimberly) and found the two well matched.
We had the hot water tank and the cassette toilet full, minimal extras (loaded up clothes, food and dogs in the car). Only some food in the fridge and a standard microwave as any decent load.
It towed beautifully along Britain's motorways, happily keeping up to speed (at times suddenly realising we were speeding). The usual effects of large wash from HGVs, but worked well. Average 26.2mpg which is more than I expected.

There are a couple of concerns over towing with the PT Cruiser
1) The manufacturer gives a limit of 1000kgs which is well below what you would expect. After a little research I believe this is down to maximum train weight limit and points to the braking limits. The PT Cruiser is a heavy car and possibly they never intended for it to be braking for two. Saying that we've not had issues, but we've never had to brake hard.
2) Reversing up, particularly up a gradient, the PT Cruiser is very poor. We tend to push our Van into position, as any real use and the clutch can be smelt. I would consider a van mover, but the extra weight severely limits payload.

All in all though for a lightweight van this is an excellent car, at times you forget the van's there.
If there is just the two of you and you already have a PT Cruiser, rather than upgrade the car to try out caravanning, find a lightweight van and try that instead. I would not consider getting a PT Cruiser to tow with, if I was looking to tow though.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap