Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Citroen Berlingo

Sorteer gebruikservaringen op:

Citroen Berlingo III - 1.6 VTi met een Kip

De ervaring van c.Brouwer met een Citroen Berlingo III - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: december 2009 - 2015) en een Kip Vision 41 EKR Special van 1100 kg geplaatst op 04-10-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Met de berlingo 1.6 benzine 120 pk naar Normandie gereden met kip vision van 1100 kg.Heb heerlijk gereden en de caravan volgde prima geen stabiliteitsproblemen gehad.De trekkracht viel me heel erg mee en het verbruik was gemiddeld 1 op 10.Hiervoor had ik een citroen c4 picasso semi automaat 2.0ltr, en deze berlingo deed er weinig voor onder.

Wijzigen


Citroen Berlingo Blue HDi 120 met een Eriba

De ervaring van Jan Van Dyk met een Citroen Berlingo Blue HDi 120 (88 Kw/120 pk bouwperiode: mei 2015 - heden) en een Eriba Touring Troll 542 van 1151 kg geplaatst op 06-07-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Berlingo is op zich goede wagen. De Eriba Touring Troll 542 is echter te zwaar in verhouding tot de wagen. Geschikt op vlakke wegen doch geen overschot naar stabiliteit toe in heuvelig of bergachtig gebied. Zeker bij afdalingen. Garagist in Frankrijk zou deze wagen nooit willen verkopen in combinatie met deze caravan.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een Biod

De ervaring van J.Brouwer met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een Biod 420 van 1150 kg geplaatst op 16-04-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Met deze combi door de Ardenne getrokken.
Door acties vrachtwagens verplicht binnen door.
Oke niet de snelste combi maar stabiel en door het goede koppel van de diesel nergens geen problemen gehad.
Op de snelweg tot net voorbij Brussel goed kunnen meekomen..
En binnen door hellingen van 9 en 12 % waarvan 1 keer vanuit stilstand.
Alles bij elkaar nergens echt zwaar gehad.
Veel schakelen op de toeren letten was het enige waar ik op heb gelet.
Verbruik 1 op 11,6 olie verbruik nihil.

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een Adria

De ervaring van Rafael met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Adria Altea 542 PK van 1290 kg geplaatst op 25-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

dit jaar eerste maal met de caravan weggeweest. In dit geval een Adria Altea 542PK van 2010, model 2008 (staat niet in de lijst). Ging perfect. Door de hoogte van de wagen had ik een betere stroomlijn dan onze reisgenoten met een Mercedes 2.2 break (in combinatie met Fendt). Auto lag zeer stabiel tot bij snelheden van 90-95km/u. Daarboven voel je dat de caravan meer beweegruimte krijgt. Verbruik viel al bij al goed mee. Een gemiddelde van 8-9l/100km. Terugkomst op een stormachtige dag: door snelheid te laten zakken tot 85km/u bleef de caravan als een blok achter de wagen hangen, zelfs bij inhaling door vrachtwagens.
Op kleinere wegen en bij hogere helling-%es krijgt de wagen het wel moeilijk en lost hij makkelijker grip. Hellingen boven de 4% dwingen wel terug te schakelen, maar in 4e en tegen 90 per uur, ga je nog vlot met het verkeer mee.
We kijken al uit naar de volgende tocht.

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v met een Caravan

De ervaring van M v Eijk met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Caravan 1000 kg van 950 kg geplaatst op 17-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 63% Berekening >>>>

Dit jaar voor het eerst met caravan vanuit Luxemburg naar huis gereden. Mijn verwachting was dat rechtuit in 4 zou moeten en heuvel op in 2 of 3. Dit is alles mee gevallen, kon op de rechte stukken in de 5e versnelling rijden (niet met tegenwind) maar toch maar in de 4e gereden om de motor beetje te ontlasten en dit ging prima. De echte test begon bij de langere hellingen, dit viel me ook alles mee, de cruise snelheid hield ik tussen de 100/110 en zodra de auto in 4e versnelling onder de 100 km/h kwam gewoon terug naar de 3e en dan hield ie de snelheid vast en reden we met 90 omhoog. Wat wellicht meespeelt is dat de auto een andere nokkenas heeft en hierdoor 129pk/172nm bij 3100 rpm. Verbruik solo is rond de 1:13 en met caravan rond de 1:8 a 9. De caravan is trouwens een Avento mezzano uit 1979.

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een TEC

De ervaring van rinus met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een TEC Weltbummler 400 DB van 1196 kg geplaatst op 02-06-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Chateau (zie eerdere reactie) is ingeruild voor TEC Weltbummler 400DB. Met Berlingo diesel 112 pk kost het iets meer moeite door meer frontaal oppervlak en minder stroomlijn van caravan. Caravan is met mover leeg ca. 1050 kg. en we rijden beladen op 1200 kg. Auto kan het best hebben. Op N-routes rijden we 90 in de 5e versnelling. Verbruik is nu gemiddeld 1:10. bij lichte wind tegen. Auto zelf weegt leeg 1450 kg. en met 2 personen en fietsen erin ca. 1700 kg. beladen. Hierdoor zeer stabiele combinatie.

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v met een Caravelair

De ervaring van B. Fidom met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 900 kg geplaatst op 29-11-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Deze auto gekocht in 2012. In 2013 voor het eerst weg geweest met onze caravelair Bamba 395T. In maart heb ik de auto laten tunen, resultaat van de rollenbank 107pk-118 pk, 154nm-172nm bij 3150rpm. Met deze combinatie 2700km gereden via de Franse Alpen naar de Provence. De combinatie is stabiel, mijn kruissnelheid is 90km/h. Op het steilste stuk in de Ardennen even terug naar de 2. De 5e versnelling heb ik niet gebruikt, kan wel onder gunstige omstandigheden. In de 4e rijd het gewoon beter, je hebt dan een redelijk respons op gas geven en kun je vlot een vrachtwagen inhalen, bovendien rij ik dan 3000rpm waar ook het max koppel ligt na het chippen. Het gebruik over de 2700km met caravan 1:9,5, solo kun je bij zuinig rijden gem. 1:13 halen, op een lange solorit bij 100km/h ongeveer 1:14,5. Wat mij betreft een aanrader als je een lichte caravan hebt.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 2.0 HDI met een TEC

De ervaring van Koopmans met een Citroen Berlingo II - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - oktober 2005) en een TEC Travelbird 380 van 915 kg geplaatst op 06-09-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Duidelijke verbetering na tuning van Bullpower in Dronten.Nu 110 pk en 280 Nm.Blijft nu op het vlakke gewoon 90 in de 5e . versnelling bij 2000 tpm. zonder terug te zakken .Berg op in 4 ,desnoods in 3 bij Luik.Ongemerkt rij ik nu wel harder, 92 -94 op de navigatie , het verbruik neemt ook navenant toe , ben blij als ik de 1: 10 haal. Invoegen gaat ook wat veel vlotter.
Raadzaam is misschien wel om de sensor voor de ventilator te vervangen door een die eerder aanslaat ,nu slaat ie aan bij 91 graden en weer uit bij 93. Heb "m nu vervangen voor een die bij 87 graden aan gaat en bij 92 weer uit.

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI met een Eriba

De ervaring van C.P.J.Visser met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2006 - juni 2008) en een Eriba Touring Troll 550 van 1115 kg geplaatst op 13-10-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Een uitstekende zeer stabiele combinatie.
De enige beperking is dat je onder het maximale aanhanger gewicht van 1100 kg moet blijven wat voor ons nooit een probleem is geweest, we hebben ruim 10 jaar met deze combinatie jaarlijks ongeveer 3 maanden door heel europa getoerd zonder ooit in de problemen met deze combinatie te komen.
Als je je snelheid tot ongeveer 90 km/h beperkt haalt deze combinatie een gebruik van ongeveer 14 km/liter.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een HomeCar

De ervaring van J. Friskes met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een HomeCar Racer 35 ATF Trophy van 1000 kg geplaatst op 10-09-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Met een Homecar 35 Trophy van beladen 1000kg

Wij zijn 2 x met deze combinatie naar Zuid-Frankrijk gereden, je moet absoluut de tijd nemen en veel terugschakelen op hellingen.
Het geheel rijdt niet echt comfortabel zoals de tabel ook aangeeft, het verbruik valt niet tegen, met 3 tanks ben je in het zuiden via de tolweg.
Wij gaan na 10 jaar nu wel over op een andere auto met meer trekkracht en comfort, o.a. airco en een benzineauto, vanwege de herrie van een bestelauto.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 2.0 HDI met een Beyerland

De ervaring van M.Elzakkers met een Citroen Berlingo II - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - oktober 2005) en een Beyerland Vitesse 420 LB van 1050 kg geplaatst op 16-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Dit is mijn eerste ervaring van het rijden met een (geleende) caravan. Eerder deze zomer waren we er mee op vakantie geweest in Nederland. Vlakke wegen, +- 500Km heen en terug gingen prima. Brandstof verbruik van 1:10 gemiddeld bij 85 á 90.
Afgelopen week zijn we via Calais-Dover naar Engeland (York) geweest, en dit was andere koek; zolang ik 85-90 reed ging het goed met verbruik en koeling, maar op de terugweg wilde we de boot niet missen, dus de toegestane 96km/h (en vaak 100) gereden. Nou, het verbruik slurpte er op los, en ook de koeling ging vaak ver over 'het midden', bij de meerdere heuvels.
Dit alles zonder airco uiteraard. Verder was de caravan op wat voedsel en kleding na helemaal leeg; de voortent + stokken, luifel + stokken, grondzeilen, accu en nog wat stoelen en tafel lagen allemaal achterin de Berlingo. (grijs kenteken, dus 600Kg laadvermogen). Hierdoor vond ik het rijgedrag van de auto/caravan erg prettig, en heb ik mezelf geen enkel moment oncomfortabel gevoeld tijdens het rijden.
Dit rijgedrag veranderde merkbaar toen ik de caravan terug bracht, en de voortent + stokken onderin/achterin de caravan lag, de grondzeilen links voorin onder de treinzit, en de luifel + stokken rechts voorin onder de treinzit. De accu stond in het toilet (hoek achterin) om de juiste kogeldruk te krijgen. En de Berlingo was helemaal leeg. Toen ik een vrachtwagen inhaalde, bemerkte ik plots wel dat de caravan licht begon te slingeren. Daarna gas eraf en verder was het weer stabiel, maar wel merkbaar verschil. Desondanks ben ik erg tevreden over mijn gechipte HDi; genoeg koppel en Pk's voor de caravan !

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een Eriba

De ervaring van Raymond met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Eriba Feeling 425 van 1210 kg geplaatst op 10-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Van de zomer op vakantie geweest met Berlingo 1.6 HDI met 110 pk en daarachter een Eriba Feeling 425.
Heel prettige combinatie, bergop moet je zorgen dat je boven de 2300 toeren blijft, dan heb je genoeg vermogen.
Kruissnelheid 100 km/uur gemakkelijk te doen, af en toe bij inhalen verhoogd naar 110 km/uur en caravan stabiel.
Verbuik ritje naar Normandië ca. 1 liter diesel op 11 km., normaal zonder caravan ca. 1 liter diesel op 16 km.

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 VTi met een Elddis

De ervaring van Kraay met een Citroen Berlingo III - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: december 2009 - 2015) en een Elddis Xplore 302 van 1050 kg geplaatst op 06-11-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

We zijn met de Berlingo 111 1.6 VTI 120 pk Naar Zweden en Noorwegen gereden met een Elddis Force 380
Gewogen gewicht van de Elddis 1070 kg en totaal trein gewicht 2900 kg. Onze ervaring is dat het goede combinatie is met veel ruimte in de auto Kan goed met het verkeer meekomen Rijd ook prima in heuvel en berg landschap van Noorwegen. Verbruik LPG 1:7

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 VTi met een Caravelair

De ervaring van Ronald met een Citroen Berlingo III - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: december 2009 - 2015) en een Caravelair Antares Luxe 340 van 750 kg geplaatst op 01-11-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 45% Berekening >>>>

De Berlingo III 1.6 VTI 120 PK trekt makkelijk de 750 kg (beladen) caravan. Op de vlakke weg is 90-100 km in de 5e versnelling goed mogelijk. Het verbruik zonder caravan is ca. 1:13 en met carvan ca. 1:9

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een Chateau

De ervaring van rinus met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Chateau Calista CT 450 UMF van 1220 kg geplaatst op 04-07-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Net terug dit jaar uit de Provence met Berlingo HDIF 112 pk. met Chateau caravan van onbeladen 1060 en beladen 1250 kg. Viel allemaal reuze mee. Cruise control op 94 km/uur bij 2100 toeren is ideaal. Ook bij flauwe hellingen blijf je in de vijfde versnelling. Verbruik solo is 6 l/100 km, Met caravan gemiddels 9 l/100km. Auto is stabiel genoeg zonder slingerkoppeling. Een prima vakantieauto met veel ruimte. Enige minpunt betreft de auto, dat is de behoorlijk lawaaierige banden en/of onderstel. Dit doet afbreuk aan de verder stille auto.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een Kip (2000)

De ervaring van a van evert met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een Kip (2000) Kompakt MK 37 EK/37 EKV van 900 kg geplaatst op 31-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

nu aan de 4 berlingo en kip 37 gaat heel goed want je heb toch vakantie, rij altijd route nationaal in frankrijk en heb daar geen problemen ondervonden maar hou wel rekening met de mogelijkheden van de combinatie. Het verbtuik ligt rond 1 op 10 dus aceptabel maar bij Luik gaat het wel wat langsamer maar de weg is breed genoeg 3 baans

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een Biod

De ervaring van A.Claus met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Biod Nomade van 1170 kg geplaatst op 08-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

We zijn zonet terug van de Provence (Fr). Biod Nomade (alkochassis met stabilisator) in combinatie met Berlingo III 110pk HDI 1.6 multispace. Gemiddeld verbruik van 7.9 liter diesel op honderd kilometer (2500 kilometer gereden / thuisfront = België). Normaal gemengd verbruik zonder aanhang eerder rond de 6 liter op honderd kilometer. Niet echt ‘zuinig’ gereden omdat we nog zoekende waren naar optimale snelheden, toerental edm…. Vrijwel geen airco gebruikt. Ook de Berlingo zelf is nog niet echt ingereden (bij aankomst thuis nét 10.000km is dus nog niet ‘optimaal’ in vorm). Maximum snelheid moet je de hele tijd ‘bewaken’ want je gaat heel makkelijk naar 100 / 110km en méér zonder dat je het echt merkt… Behoorlijk wat péage gereden maar ook kleine weggetjes (‘Bis-wegen’ / ‘route national’) en landweggetjes met hellingen edm... Zeer aangename ligging en leuk rijden met deze combinatie... Geen last van windrukken edm bij het inhalen (max 100 à 110km/u)... Motorvermogen Berlingo (110pk) met deze caravan: lekker ruim, ook veel in vijfde versnelling gereden, trekt ook goed op. Gezien laag dieselverbruik een goede stroomlijn volgens mij (ook volgens deze site).... Verbruik kan nog wat naar beneden denk ik.... We kunnen gewoon dóór de caravan kijken met de ‘binnen’-achteruitkijkspiegel van de auto (onze Biod = TD model) echt een meerwaarde! Volgens Belgische keuringsdiensten konden we slechts 280 kg laden (verdeeld over auto en caravan / caravan zelf is leeg wat zwaarder door accessoires: 1080kg onbeladen zonder gas of water) en dat kan een minpunt zijn voor sommigen. Wij zijn echter met twee volwassenen en twee honden dus dat is voor ons geen probleem… We zijn voorlopig helemaal dol op deze combinatie.

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v met een Eriba

De ervaring van john van de kamp met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 21-02-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

Makkelijk te rijden en kan in de 5e versnelling veel aan. Caravan wordt bijna uit de wind gehouden door vrij hoge Berlingo. Aanrader.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 1.9 D met een Biod

De ervaring van Hans met een Citroen Berlingo I - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: januari 1997 - juni 1998) en een Biod 420 van 1100 kg geplaatst op 14-02-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

In 2001 naar Umbrië (Italië) geweest met onze Berlingo 1.9D en Biod.
Op de Julierpas was het druk. Bij ca. 50 auto's in de spiegel even gestopt op een steil stukje korrelig wegdek.
Zonder noemenswaardige problemen weer weggereden.
Wel zoveel vertrouwen dat op de terugweg de Ofenpas en de Fluelapas in het parcours zaten. De eerste versnelling maakte overuren op deze prachtige wegen.
Op autobahnhellingen was menige vrachtwagen sneller.
Het brandstofverbruik was aanmerkelijk hoger dan met de Partner 1.6Hdi die nu voor de BIOD staat.

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 met een Swift

De ervaring van M. van der Voorden met een Citroen Berlingo III - 1.6 (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Swift Challenger 480 van 1300 kg geplaatst op 13-02-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Rijdend met de juiste toeren en in de juiste versnelling een hele fijne combinatie. Brandstofgebruik op LGP is zonder caravan 1 op 11 en met caravan 1 op 8.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een Constructam

De ervaring van CONSTM NEW GENERATION met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een Constructam 420 van 1100 kg geplaatst op 01-11-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

BERLINGO 19D 2004, 167000KM, CONSTM NEW GENERATION 1000KG, VLAKKE WEGEN OK, HEUVELS MATIG, STEILE HEUVELS (ENKEL AUTOSTRADE) EEN HEL, VLAK 100KM/H PERFECT, STEILE HEUVELS GEVAAR ! 30KM/H MET VRACHTWAGENS OP CRUISCONTROLE IN JE HALS

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 met een Eriba

De ervaring van leemeijer met een Citroen Berlingo III - 1.6 (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Eriba Feeling 425 van 1160 kg geplaatst op 15-10-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Heb een citroen berlingo cinqspace van 2009 op lpg3
Prima rij-eigenschappen, wel aan de toeren houden, 3400toeren, dwz een contstante snelheid van minimaal115 km u.
door lage lucht weerstand goed te doen, zak je in je snelheid dan is de trekkracht eruit.
Dus ik rijd iets harder dan mag! Anders moet je terug schakelen, kom je onder de 90km pu is het over met de pret.verbruki 1;7 op lpg3 met deze snelheid.
groet René Leemeijer, Oss

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 2.0 HDI met een Adria

De ervaring van Henk van den Heuvel met een Citroen Berlingo II - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - oktober 2005) en een Adria Altea 432 PH van 1144 kg geplaatst op 18-09-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Goede ervaring met deze combinatie rijdt nu al 6 jaar met deze combinatie, rijdt goed in zijn vijfde versnelling en cruisecontrol, brandstof verbruik 1 op 10 a 11. Bij snelheden vn ongeveer 100 km/ uur

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Beyerland

De ervaring van Gerard Lettinck met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Beyerland Sprinter 390 D van 1080 kg geplaatst op 22-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Wij rijden deze auto in besteluitvoering vanaf 2002 met een Beyerland 430TM, leeggewicht incl.opties 842kg en max. 1050 kg. Wij rijden hem ongeveer op 950 kg. Staat niet in het menu, dus ik heb t.a.v. gewicht de dichtsbijzijnde gekozen. Dit is een prima combinatie. Ben er vooral mee door Frankrijk gereisd, maar ook Oostenrijk en Italië. Allemaal geen enkel probleem. De HDi diesel doet geweldig zijn werk en vooral relatief zuinig met 1:12 of zelfs minder. Mijn vrouw wil wel een andere auto, maar ik kan er geen afstand van doen door de perfecte motor en de heerlijke ruimte. Ook als caravantrekker zal ik alleen in de dure klasse auto's komen, wil ik iets vergelijkbaars vinden.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een Trigano

De ervaring van Pim Brans met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een Trigano Rubis 340 van 850 kg geplaatst op 18-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 59% Berekening >>>>

Na 10 jaar en ruim 205.000km ruilen wij dit werkpaard in voor de modernere HDI versie van 55kw.De caravan is een Rapido 31TD, met hefdak, gewicht onbeladen 750kg.Op alle bergtrajecten, tot soms wel meer dan11% kwam deze combinatie goed weg.Bij ca. 70km per uur is de hoogste versnelling 5, geen probleem. Het verbruik, bij ca. 3000 toeren, zonder caravan is ca. 16.7 l per 100km, met caravan bij hetzelfde toerental ca. 12l per 110km.(diesel).Kortom voor een niet al te zware caravan een prima trekauto.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 1.9 D met een Avento

De ervaring van Huub Lamber met een Citroen Berlingo I - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: januari 1997 - juni 1998) en een Avento Turistique 365 TCB van 1200 kg geplaatst op 09-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

In het vlakke Nederland is er nog wel behoorlijk met deze combinatie te rijden, maar zogauw er heuvels opdoemen, rijd je altijd voorop in de file,om nog maar te zwijgen van oostenrijk en italie. verder geen brandstofverbruik bekend.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Adria

De ervaring van j bastiaansen met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Adria Altea 390 PS van 1000 kg geplaatst op 04-10-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

wij rijden al 9 jaar met deze combinatie naar zuid frankrijk over de route nationals en hij bevalt ons uitstekend het verbruik met de vakantie is gemiddeld 1 op 13 ongeveer over ongeveer 5500 km solo en met caravan over 6 weken en 1 week op een camping dan weer naar de volgende wij verblijven altijd maar 1 week op een camping

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van Joop de Jong met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 11-03-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

uistekend rijd door oostenrijk, duitsland vlak in de 5 en hellingen tot 5% in de 4 hellingen zoals om wenen in de 3 (8-10%). verbruik zonder caravan gemiddeld 1 op 15 met caravan rond 1 op 12 . Na een dag sterke tegenwind iets hoger verbruik.

Wijzigen


Citroen Berlingo III - 1.6 met een Eriba

De ervaring van P. Laarman met een Citroen Berlingo III - 1.6 (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Eriba Touring Familia 320 van 900 kg geplaatst op 10-11-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 53% Berekening >>>>

Prima ervaring, is goed bevallen. In hogere versnelling goed. Op vlakke weg en autobaanhelling goed, op gladde ondergrond, zoals nat gras of zand even voorzichtig optrekken. Op steile helling en haarspeldbochten ook goed, zeker zolang de combinatie in beweging blijft.

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v met een Eriba

De ervaring van Gerrits H.P met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 980 kg geplaatst op 17-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Ervaring en vergelijking.Citroen Berlingo 2.0 HDI ,De 2.0 HDI diesel dus 90 pk 200 nm,de 1.6i benzine 110 PK 145nm,ondanks de 20 PK voordeel voor de benzine uitvoering,trekt de 2.0 HDI diesel zeker bij het optrekken stukken beter als de benzine.een nieuwe keuze word zeker een diesel,ervaring met de Eriba Triton.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 1.8i met een Delta

De ervaring van Schreurs met een Citroen Berlingo I - 1.8i (66 Kw/90 pk bouwperiode: juli 1997 - februari 2001) en een Delta Aero 3200 van 940 kg geplaatst op 08-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Wij hebben de combinatie al een aantal jaren.
Wij zijn best goed tevreden, een minputje is het van stilstaan wegtrekken, zeker met wet helling gaar dit niet van zelf, Ik ben blij dat de snelheid straks naar 90 km/u gaat dat rijd de kombinatie het lekkerste, wel min 75 kg op de kogel, bij luik moet ik wel terug naar de 3 maar we komen er wel.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van anton met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1100 kg geplaatst op 30-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Wij rijden al 5 jaar met bovengenoemde combinatie; we hebben zowat heel europa gehad.
Daar wij een combi, bedrijfsauto hebben, kunnen wat spullen die normaal in de caravan liggen nu achter in de auto mee. Hierdoor wordt de caravan minder zwaar beladen. Op snelwegen rijden we met gemak in de 5e versnelling, verbruik 1:12 Kortom Ideale auto.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 2.0 HDI met een Hobby

De ervaring van f.v.winden met een Citroen Berlingo II - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - oktober 2005) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1200 kg geplaatst op 10-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

ik rij al jaren met berlingo 2.o HDI heb mijn oude caravan weggedaan een kip 4,5 m lang en met max belading tot 1350 kg
heb hem nooit tot max gewicht beladen ,zware onderdelen in de berlingo bv voortent gasflessen etc.kon er op mijn gemak 100 km p/u mee rijden op de vlakke weg in de bergen nooit problemen.
ook niet wat betreft koeling,wat vaker schakelen maar dat moet in iedere auto. maar met mijn onlangs gekochte hobby wil ik proberen het trek gewicht to 1300 kg op te vijzelen maar weet niet hoe ,heb rdw gebeld comentaar eris een mogelijkheid maar ik moet een certificaat aanvragen bij citroen,heb gebeld maar degeen die ik aan de telefoon kreeg heeft ook rdw gebeld en wat werd er gezegd het kan niet in tegenstelling tot wat mij werd verteld.
vr groeten
f v winden

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v met een Elddis

De ervaring van G.W.Kraay met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6i 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Elddis Avante Club 362 van 1079 kg geplaatst op 31-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

In 2007 met de combinatie berlingo II Multispace op gas en een Elddis Force 380 op vakantie gegaan naar Zweden Noorwegen (5000km). Caravan beladen gewicht 1070kg en de Berlingo beladen gewicht 1640kg. Achterstoelen eruitgehaald zodat de fietsen in de auto konden.
De combinatie heeft het prima gedaan totaal geen problemen ondervonden. Geen hoge bergen tegengekomen, daar kan ik dus niets over zeggen, maar ik denk dat dat ook wel zal gaan. Kon best wel in de 5e versnelling rijden anders gewoon teruggeschakeld naar de 4e. Gekomen tot Steinker in Noorwegen.

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.9 D met een Eriba

De ervaring van kw scholten met een Citroen Berlingo II - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: november 2002 - april 2005) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 850 kg geplaatst op 11-11-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

Ook met stevige wind, voor en tegen nog prima te rijden.
Een snelheid van over de 100 zou goed te halen zijn.
Bij een snelheid van 70 km/uur is naar de 5e versnelling overschakelen geen probleem, en extra spiegels zijn haast niet nodig. Al met al een goede combinatie.

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Eifelland

De ervaring van J.F. Beiboer met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Eifelland Holiday 350 van 975 kg geplaatst op 25-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

goede combinatie, 2 maal mee naar Zuid Frankrijk geweest door Auvergne moeiteloos.
Ook de hoogte 1.80 van deze auto moet wel schelen
de luchtweerstand.
Auto en caravan m.b.v. deze site uitgezocht en alles
klopt als een bus.
Fijne ruime vakantie auto.

Wijzigen


Citroen Berlingo I Multispace - 2.0 HDI met een Adria

De ervaring van jan Bastiaansen met een Citroen Berlingo I Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Adria Altea 430 PH van 1000 kg geplaatst op 18-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

wij rijden nu al 7 jaar met de berlingo en een caravan van max 1000 kilo op vakantie en zijn veel in frankrijk in de pyreneeen geweest en rijden altijd binnendoor zonder gebruik te maken van de tolwegen en de hellingen en in de pyreneeen de bergen trekt hij de caravan prima dit is de beste caravan trekker die we tot nu toe hebben gehad groetjes jan en nell bastiaansen

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 1.8i met een Caravelair

De ervaring van S Scholte met een Citroen Berlingo I - 1.8i (66 Kw/90 pk bouwperiode: juli 1997 - februari 2001) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 900 kg geplaatst op 23-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Na 2 van de 3 km op de klim van 8% moest de airco uit en de kachel vol aan en ramen en dak open en in zijn 1 doorploeteren bij volle belading en 35gr. c.
P.s. auto recent een beurt gehad en nieuwe thermostaat (opening bij 83 gr.) + schakelaar om extra Fan handmatig in te schakelen. Ondanks dit alles temperatuur veel te hoog bijna vol rood, km stand auto
102.000 , Door Frankrijk bijna altijd in "4"om snelheid op
90 te houden

Wijzigen


Citroen Berlingo I - 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van Adriaan Cramer met een Citroen Berlingo I - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 1999 - november 2002) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 16-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

prima combinatie.Zweden, Noorwegen ,Finland geen problemen.Naar Baltische staten geweest slechten wegen zorgenloos. Autobaan duitsland in 5 met 90 km.
2000 toeren gebruik 1 op 13 -15 zeer zuinige fijne auto

Wijzigen


Citroen Berlingo I Multispace - 1.9 D met een Beyerland

De ervaring van erik met een Citroen Berlingo I Multispace - 1.9 D (51 Kw/69 pk bouwperiode: januari 1997 - juni 1998) en een Beyerland Vitesse 400/2 Lx van 900 kg geplaatst op 09-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

de trekkracht berekening klopt vrij aardig maar ja elke combinatie met minder dan 2 liter moter inhoud heeft moeite om de berg op te komen

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van H Gerrits met een Citroen Berlingo II - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - oktober 2005) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 1000 kg geplaatst op 20-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

Al 3 grote reizen mee gedaan,Spanje,Istrie,afgelopen jaar naar Italie via Brenner autobaan omdat de St.Gotthard tunnel dicht was,richting la Specia in italie,al weer goede ervaring met de 2ltr HD i,opmerkelijk verschil met diesel of benzine met hetzelfde vermogen,brandstof verbruik een +

Wijzigen


Citroen Berlingo II - 1.4i met een Eriba

De ervaring van C.N.Garnier met een Citroen Berlingo II - 1.4i (55 Kw/75 pk bouwperiode: november 2002 - juni 2008) en een Eriba Touring Familia 320 van 900 kg geplaatst op 10-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

De combinatie Citroen Berlingo Cinqspace Club (februari 2006) en Eriba Familia 320 GT (mei 2006), voldeed aan de verwachtingen die ik had. Ben in het voorjaar van 2006 door Oostenrijkse Alpen via Felberntauern tunnel, Kreuzberg (15%) en Plockenpass (13% ) naar de Dolomieten gereden.
In de Dolomieten, de Passo di Falzarego, Campolongo en Pordoi gereden. Op de vlakke weg is er geen enkel probleem om met het overige verkeer mee te komen. Door de goede gewichtsverhouding en waarschijnlijk de aanwezige veiligheidskoppeling had de combinatie geen hinder van inhalende vrachtwagens en bussen wat betreft zijwindgevoeligheid etc. Op hellingen is het zaak om vroegtijdig terug te schakelen en de motor een voldoende hoog toeren te laten maken. Op de bergtrajecten in de Alpen (Oostenrijk, Italie en Frankrijk) moest vaak naar de tweede versnelling worden teruggeschakeld om nog een beetje snelheid te houden. Tot mei 2006 had ik geen enkele ervaring met het rijden van een auto/caravan combinatie. Wel met het rijden van camperbus (2160 kg).

Wijzigen


Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI met een Sterckeman

De ervaring van Vonck met een Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - januari 2005) en een Sterckeman Starlett Evolution 470 van 1060 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Tijdens onze Franse Alpenvakantie voldeed de combinatie aan de vooropgestelde verwachtingen. Tijdens 1 lange beklimming liep de motortemperatuur aardig op, maar bleef buiten de gevarenzone. Het was echter nog voormiddag, buiten nog geen 20 graden C°.

Wijzigen


Engelse reviews
Citroen Berlingo

Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF met een Swift

De ervaring van andy met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDiF (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Swift Challenger 470 van 1342 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 92 km/u = 15%

Drove from Northumberland to lake district no problems engine was responsive and quite happily sat in top gear on the roads nice combination


Citroen Berlingo III - 1.6 HDi met een Bailey

De ervaring van Brian met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDi (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Bailey Ranger 520/4 van 1260 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 92%* = 89 km/u = 14%

This is our third Berlingo we do vintage rallies and carry a vintage moped plus mobility scooter in the back and we tow a Bailey Ranger 520/4 statistics of car and van come out at 85% spot on wouldn't have any other vehicle


Citroen Berlingo III - 1.6 e-HDi [egs] met een Sterling

De ervaring van paul hancock met een Citroen Berlingo III - 1.6 e-HDi [egs] (68 Kw/92 pk bouwperiode: november 2011 - 2015) en een Sterling Europa 460 van 1100 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 90 km/u = 17%

I towed 1994 sterling Europa 450 classic es with berlingo. The performance exceeded my expectations did 326 miles hardly noticed the van on back . little slow on accelerating away but once at cruising speed it is a lot better than it says in the book/it did 37 mpg at 56 mph on a windy day never had a wobble. Strong car however watch out stop/start functional sometimes you. Have to be more patience to make it work better.


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI met een Sterckeman

De ervaring van david cope met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2006 - juni 2008) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 92 km/u = 17%

Tows very easily, have towed from spain thru portugal, france and england. Do an annual trip over the pyrenees.

Have been towing with this car for 6 years

Cruise control is a big help on long journeys


Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van Martin Fraser met een Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - januari 2005) en een Eriba Familia 320 van 900 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 102 km/u = 15%

It's a pretty good combo, power to weight and aerodynamically as the Eriba is not much higher and wider than the Berlingo. On long inclines and headwinds you may be down into third gear. The best mpg towing I've had is 40 and the worst is 35mpg. The whole outfit always feels very stable even at 80mph!


Citroen Berlingo III - 1.6 HDi met een Eriba

De ervaring van denis mulcahy met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDi (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Eriba Familia 320 van 1022 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 101 km/u = 16%

this is my third berligo in nine years,and i picked my eriba familia 320gt to minimise weight, the combined outfit seems to want to go faster than the speed limits


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI met een T@B

De ervaring van jamie met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI (55 Kw/75 pk bouwperiode: januari 2006 - juni 2008) en een T@B 320 Chic van 800 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 92 km/u = 15%

This combination of the two is very good, may be a little slow on steep hills but manages it quite well. keeps top speed well. I have travelled all over Spain. A good little caravan.


Citroen Berlingo III - 1.6 HDi met een Eriba

De ervaring van denis mulcahy met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDi (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Eriba Familia 320 van 900 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66%* = 102 km/u = 16%

i find that the berlingo tows my familia perfectly well, and up to the max permisable speeds allowed, plus the tow car gives me ample stowage space


Citroen Berlingo III - 1.6 HDi met een Lunar

De ervaring van j harnett met een Citroen Berlingo III - 1.6 HDi (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2008 - 2015) en een Lunar Ariva van 980 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 93 km/u = 16%

we have just called off a deal to make this match as dealer didn;t point out the importance of nose weight. in the car manual it is only Max 55kg, so do not want to lose warranty on vehicle.


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI met een Bailey

De ervaring van Brian Howe met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2006 - juni 2008) en een Bailey Ranger 380 van 1058 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%* = 90 km/u = 15%

I picked up the Bailey 380/2 on Friday morning and drove immediately to France catching the 22:00 Tunnel crossing having never towed a caravan before. I was delighted with the performance being easily capable of 50mph on French rural roads and 60 on the motorways. Long French motorway inclines against a very strong wind had it down to 4th and occasionally 3rd gear returning 32mpg but never feeling really stressed. 3rd was almost too low. The return journey had less wind and only once did I need 4th gear on the inclines. Everything felt very much in control both up and down all hills. On the return journey it averaged 36.8mpg. I was very worried initially about such a light weight car towing but I can honestly say my expectations were greatly surpassed.


Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI met een Bailey

De ervaring van Ged Maguire met een Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - januari 2005) en een Bailey Ranger 380 van 1058 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 86 km/u = 13%

Excellent, steady drive. The balance of equipment within the caravan is vital. Follow the instructions. We've travelled all over Scotland and as far as Norfolk and Cornwall with no trouble. Just steady as you go!


Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI met een Lunar

De ervaring van e butterley met een Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - januari 2005) en een Lunar Zenith 6 van 1260 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 87 km/u = 12%

my lurar zenith 6 brth is only 11ookg fully loaded,my car pulls it quite good,i don't use much diesel when going to skegness from sheffield so all togther it ok


Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI met een Avondale

De ervaring van paul gilligan met een Citroen Berlingo II Multispace - 1.6 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2006 - juni 2008) en een Avondale Dart 380-2 van 1000 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 92 km/u = 16%

This combination has worked well for us.Having downsized from a 4x4 towing a 4 berth, we find we can still sleep up to 4 by using an awning inner tent. The savings in weight and fuel have enabled us to visit the south of France.We attend rallies in winter when mains power is not avaiable,this van has gas powered hot water,fridge and full oven with grill.stability is fine,mpg is around 29 to 34 towing,54 solo.We rarely have to use 4th gear on motorways, for a 1.6 the torque is impressive.


Citroen Berlingo I Multispace - 1.4i met een Sterckeman

De ervaring van LUIGI MARCIONI met een Citroen Berlingo I Multispace - 1.4i (55 Kw/75 pk bouwperiode: januari 1997 - november 2002) en een Sterckeman Starlett 370 CE van 845 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75%* = 82 km/u = 11%

Quattro viaggi negli ultimi 2 mesi sia in montagna (mt.1000) Che al mare (liguria-toscana)
caravan docile su strade strette e in salita ( %6) , in autostrada e statali.
;L' auto raramente ha raggiunto la potenza massima e non ha dato segno comunque di affaticamento
problema principale le salite autostradali ( cisa,torino-savona,genova-imperia) dove nonostante la docilita' della caravan per
mantenere i 70-80 km/ora bisogna spesso scalare in terza
buona tenuta nei sorpassi anche con camion;
il vento influisce abbastanza con la velocita' (causa bassa potenza del motore) mentre l'aerodinamica si mantiene buona grazie all'altezza della motrice e evita troppe oscillazioni della caravan.
Raggiunto in qualche caso la velocita' di km 110 per il resto (in piano) si sta' sui km 90

ciao



Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van Mike Wareing met een Citroen Berlingo II Multispace - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2002 - januari 2005) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 950 kg geplaatst op 01-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 101 km/u = 15%

My Citroen Berlingo Multispace 2.0 Hdi is proving to be an excellent towcar and load carrier. Power seems ample and it will hold top gear easily above 1800 rpm when towing a full load. I have checked fuel consumption carefully several times since owning the car and this works out as averaging 49 mpg solo and 42 mpg towing on main roads and motorways. Stability with the caravan attached is no problem even in gusty conditions. My only grouse as that there doesn't seem to be a decent workshop manual (such as Haynes) for the car!


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Tekst

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap