Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Citroen C3 Picasso

Sorteer gebruikservaringen op:

Citroen C3 Picasso - 1.6 Vti [EGS] met een Trigano

De ervaring van nick willemsen met een Citroen C3 Picasso - 1.6 Vti [EGS] (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2011 - heden) en een Trigano Silver 380 DD van 1080 kg geplaatst op 14-11-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

heb goede ervaringen met het trekken van een trigano caravan. De stabiliteit is goed acceleratie is goed ,brandstof verbruik is 1 op 10 bij een snelheid van 90/95 km/uur en ligt stabiel op de weg

Wijzigen


Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] met een Chateau

De ervaring van E. Mols met een Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] (68 Kw/92 pk bouwperiode: oktober 2011 - heden) en een Chateau Calista 390 HU van 965 kg geplaatst op 05-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Mijn ervaringen met de Citroen C3 Picasso 1.6 eHDI als caravantrekker.

In juli 2012 ben ik met mijn vrouw naar Bretagne geweest met mijn nieuwe C3 Picasso 1.6 eHDI in combinatie met een Chateau 390 HU.

De auto heeft een koppel van 230Nm en mag 1200 kg trekken.
Hij blijkt een goede caravantrekker. Onze caravan weegt beladen niet meer dan 950 kg. De caravan is beladen met een fiets voor en een fiets achterop. De stabiliteit is goed. De semiautomatische versnellingbak met 6 versnellingen functioneert prima. De EGS-bak kiest zelf de optimale versnelling en kiest bij constante snelheid een laag toerental. De auto kan ook goed in de zesde versnelling rijden met caravan. Wij reden de Pont de Normandie (hellingpercentage 6%) in de vierde versnelling. De cruisecontrole rijdt ook prettig en gemakkelijk. Het verbruik zonder caravan is 1 op 19 en met caravan 1 op 12. Bij sterke tegenwind merk je dat de auto lager en smaller is dan de caravan. De auto heeft voor de vakantie een praktische bagageruimte dank zij de neergeklapte achterbank. De zijspiegels zijn lekker groot en klappen naar binnen bij het afsluiten van de auto. De auto maakt voor een diesel weinig lawaai.
Onze ervaringen zijn zonder meer positief te noemen.

Wijzigen


Citroen C3 Picasso - 1.6 Vti met een Caravelair

De ervaring van GK met een Citroen C3 Picasso - 1.6 Vti (88 Kw/120 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Caravelair Ambiance style 420 van 1125 kg geplaatst op 01-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

de omschrijving klopt, alleen het brandstof verbruik 1:9 vind ik iets aan de hoge kant.

Wijzigen


Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi FAP met een Hobby

De ervaring van J.J.Beune met een Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi FAP (80 Kw/109 pk bouwperiode: april 2009 - november 2010) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1260 kg geplaatst op 28-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Wij zijn met deze combinatie afgelopen winter er mee naar Spanje geweest .Ook in de bergen gereden bij steile stukken was het soms terug naar 4 of 3 maar dat kwam weinig voor , wel hadden we de zware stukken in de auto liggen. zodat de verhouding goed was en de caravan niet te zwaar beladen , we zijn er erg over tevreden.

Wijzigen


Engelse reviews
Citroen C3 Picasso

Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] met een Abbey

De ervaring van Chris met een Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] (68 Kw/92 pk bouwperiode: oktober 2011 - heden) en een Abbey Vogue 460 van 1295 kg geplaatst op 28-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 100%* = 87 km/u = 15%

I have no problem at all when towin the abbey vogue 460


Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] met een Eriba

De ervaring van Laurence Cadd met een Citroen C3 Picasso - 1.6 e-HDi [EGS] (68 Kw/92 pk bouwperiode: oktober 2011 - heden) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 850 kg geplaatst op 28-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71%* = 106 km/u = 19%

Purchased the Eriba Familia (2007) to match the Picasso C3. There is no need for towing mirrors and visibilty is excellent for all conditions. The unit is very stable up to 75mph with a Winterhoff hitch in use. Mpg falls from 60 to 48. Nose weight of 54kg is achievable. Power from the HDi is excellent with lots of torque when required.


Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi met een Bailey

De ervaring van S.G met een Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2009 - oktober 2011) en een Bailey Orion 400-2 van 1076 kg geplaatst op 28-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%* = 89 km/u = 16%

This car manages to tow OK but struggles a bit up hills.Also when there is a wind it wobbles a bit so we keep speed to 55. Head wind causes it to struggle a bit but it does tow it. The tow ball weight is however low and we have struggled to get caravan nose weight down to 60. Be aware of this problem. The car is brilliant solo and possibly worth the slight weakness on towing. Check your data carefully.


Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi FAP met een Sprite

De ervaring van Peter Tremelling met een Citroen C3 Picasso - 1.6 Hdi FAP (80 Kw/109 pk bouwperiode: april 2009 - november 2010) en een Sprite Super 390 van 1075 kg geplaatst op 28-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 97 km/u = 17%

We have the 110HP 1.6 diesel in 'desire' trim. It is a brilliant car under all conditions, and tows our Sprite 390 Super (1993) very well indeed. we have nothing but praise for the car.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap