Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Citroen C4

Sorteer gebruikservaringen op:

Citroen C4 II - 1.2 e-THP met een Sterckeman

De ervaring van Ben met een Citroen C4 II - 1.2 e-THP (96 Kw/131 pk bouwperiode: maart 2014 - 2015) en een Sterckeman Evolution Comfort 470 CP van 1240 kg geplaatst op 04-12-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 85% Berekening >>>>

Ik ben in het bezit sinds mei 2016 van een C4 feel collection pure tech 130 s&s.met een Sterckeman 470 evolution comfort van 990 kg en max1300 kg..met deze combi zijn we naar zuid spanje gereden. Aangezien dit onze eerste citroen is (na 45 jaar Fiat)was ik toch wel benieuwd hoe deze het deed.Nou dus geen enkel probeem.Via duitsland-Frankrijk naar Valencia en terug was het gebruik 1 op 9.8 De trekkracht is prima en ook met 2 fietsen erop 1 voor en 1 achter was ook de weg ligging uitstekend.Inhalen gaat zeer goed.Mijn spiegels zijn van Milenco welke bijna trilings vrij zijn.al met al een prima keuze

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Caravan

De ervaring van T. van den Berg met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Caravan 750 kg van 1050 kg geplaatst op 29-08-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

De eerste keer met deze combinatie richting Frankrijk gereden. De C4 had geen enkel probleem met het trekken van de caravan. Nu stonden we wel op de camping in noorden van Frankrijk, waardoor we echte gebergtes niet zijn tegen gekomen. Je merkte wel dat de C4 voldoende kracht heeft, ik denk dat in de bergen rijden geen echte probleem geeft. Kogeldruk tussen 60 (heen) en 65 (terug) kg gehad, merkte geen verschil onder het rijden. Veelal kon ik prima in de 5de versnelling rijden, inhalen even terugschakelen. Verbruik viel me ook erg mee, ca. 380km op één tank. C4 heeft zich een prima caravantrekker getoond!

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Eifelland

De ervaring van johan met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1300 kg geplaatst op 26-04-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

zoals in trekauto van het jaar 2005 geadviseerd werd heb ik gelijk hulpveren achter geplaatst voor het doorhangen. de caravan hangt nu mooi recht achter de caravan als de auto vol beladen is, 5 personen plus bagage. de prestaties van de auto waren zoals verwacht en geen probleem. de stabiliteit is echter slecht. de combinatie lengte en gewicht is te veel van het goede. de caravan gaat snel slingeren. hierdoor bleef de snelheid rond de 80km/u. de auto is duidelijk te licht voor deze combinatie.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 e-HDi [semi-aut.] met een Trigano

De ervaring van rob meloen met een Citroen C4 II - 1.6 e-HDi [semi-aut.] (82 Kw/112 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Trigano Silver 310 TDL van 960 kg geplaatst op 06-10-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

deze combinatie gedraagt zich precies zoals voorspeld: probleemloos, makkelijk op smalle wegen en redelijk steile hellingen. Op de Franse snelwegen standaard 110-115 km/uur gereden. gemiddeld verbruik diesel: 6.5 l/100 km. Automaat schakelt in te hoge versnelling; daarom bij hellingen handbediening gebruiken.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.2 e-THP met een Burstner

De ervaring van dirk met een Citroen C4 II - 1.2 e-THP (96 Kw/131 pk bouwperiode: maart 2014 - 2015) en een Burstner Premio 435 TS van 1250 kg geplaatst op 20-09-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

ik sluit me helemaal aan met de ervaring van Ben.
wij hebben vanaf maart deze auto en ik ben verbaasd wat een trekkracht wij hadden een C3 diesel maar de C4 benz heeft hetzelfde koppel nou inderdaad geen centje pijn met de burster premio 435 TS hij vliegt omhoog we zijn net terug van een rondje Basel,Grenoble en de Alphen en het verbruik 1 op 9 echt super .

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.2 e-THP met een Hobby

De ervaring van Ben met een Citroen C4 II - 1.2 e-THP (96 Kw/131 pk bouwperiode: maart 2014 - 2015) en een Hobby De Luxe Easy 450 UB van 1180 kg geplaatst op 26-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Sinds een maand de c4 als vervanger voor een Tucson benzine van 2007. Eigenlijk mbt rijcomfort niet te vergelijken. Totaal verschillende type auto\'s.
Ik heb inmiddels een trip met de c4 gemaakt vanaf Rotterdam via charleroi, rijms, dyon naar de Ardeche.
Hiervandaan door via route soleil naar Peniscola. Dus..best een trip.
De c4 heeft me zeer verbaasd. Veel meer trekkracht dan de Tucson en met een verbruik van ongeveer 1:9,5 redelijk zuinig. Inhalen bij een snelheid van 100 km p u geen enkel probleem.
Invoegen op snelweg gaat veel sneller, dus soepeler dan met de Tucson.
Wel heb ik meer gewicht vanuit de caravan naar de C4 gebracht om een betere gewichtsverdeling te maken.
Ik was geen Citroen fan, maar door omstandigheden gekocht en geen seconde spijt.
Inmiddels via Millau, clerm Ferrand en Reims weer terug in Nederland. Ook op de A75 met steile hellingen geen enkel probleem.
Einde van de reis een verbruik van 1 op 9,5.
Toegevoegd moet worden dat de trekhaak tov de Tucson iets lager zit, waardoor ik op verkeersheuvels eerder met het neuswiel van de caravan de straat raakt. Op te lossen met hulpveren, maar voor de paar weken per jaar geloof ik dat wel.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Caravan

De ervaring van c.van Leeuwen met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 21-04-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

De C4 is een hb van 2012.en heeft hulpveren achter.
de hobby heeft een 1500kg as.
E bike s op dissel waardoor max kogeldruk van 75kg.
Vele duizenden km door Oostenrijk, Italie en Frankrijk.
De C4 trekt het met gemak , tempo 100 goed te doen.
Stabiele combi en verbruik 1 op 8. Solo 1op15.
De EGS functioneerd tot heden (45 dkm)probleemloos soms met flippers even terugschakelen want de electronica wil vaak te snel naar hogere versnlling. Op bochtige bergweggetjes zet ik hem in manuel en flipper zelf.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.2 e-THP met een Burstner

De ervaring van dirk met een Citroen C4 II - 1.2 e-THP (96 Kw/131 pk bouwperiode: maart 2014 - 2015) en een Burstner Premio 435 TS van 1100 kg geplaatst op 14-04-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Nou wij hebben dus bovengenoemde caravan b,j 2015 en die is 2,30 breed .
we hebben een gewichtsverhoging gedaan tot 1300 kg niet omdat we dit nodig hebben momenteel maar je weet maar nooit standaard was het 1100 kg , we hebben gekozen voor een C4 1,2 THP 131 PK .
het rijd super we zijn er met de Pasen mee weg geweest in ned , maar voor je het weet zit je aan de 100 km nu rijden we meestal tussen de 90 en 100 km met wat wind is het dan prettig om in zijn 5 te rijden in zijn 6 hoor je de motor smoren op de lange baan straks naar frankrijk of kroatie zal er waarschijnlijk wel in de 6 gereden worden als het beetje vlak is.
het verbruik val me solo als met de c,v wat tegen solo 1op15 en met de cv 1op 9 maar net 1000km gereden dus neem aan dat het wel iets minder zal worden . de stabiliteit is erg goed de cv weegt net geen 1100 kg en de kogeldruk is ongeveer 65 kg ,op vakantie zal er wel iets meer mee gaan maar de C4 mag 75 kg kogeldruk hebben dus geen probleem.
al met al zijn we super tevreden met dit span een mooie ruime cv en een heerlijke auto om ook solo mee te rijden.
groet dirk

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 met een Eifelland

De ervaring van Bjorn met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1225 kg geplaatst op 02-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Al twee jaar op vakantie geweest met een C4 1.6 HDI 110pk met daarachter een Eifelland 500TK uit 2003. (Leeggewicht 1060kg vlgs kenteken) Gewogen beladen 1360 kg. De C4 heeft zich hier bewezen als super goede trekauto. DIt door de goede trekeigenschappen van de motor, maar ook zeker door de bouw van de auto. Door de korte afstand tussen de achteras en de trekhaak is zijwind en zuiging door vrachtwagens nauwelijks merkbaar!
Het gemiddeld verbruik op een ritje noord Frankrijk was 1:12/13

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Fendt

De ervaring van hans van den Buijs met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Fendt Platin 470 TFB van 1420 kg geplaatst op 29-06-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

Inmiddels Spanje Andalusie met smalle bergwegen en hellingen tot 10%.
6500km. Goed gedaan .Bij wegrijden b.v. uit garage met steile helling esp uitschakelen. Gebruik 8.3 gemiddeld

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 VTi met een Kip

De ervaring van Henk Spoelstra met een Citroen C4 II - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Kip Sky Line 41 TDB Special van 1200 kg geplaatst op 28-07-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

Ik heb nu 3 jaar ervaring met de Nieuwe C4 1.6 VTi en een Kip Skyline 41 DTB. Op de snelwegen kan ik meestal 100 rijden in 4e of 5e versnelling (inhalen doe ik altijd in de 4e versnelling). Bij lange hellingen van meer dan 5% moet ik soms terug naar de 3e versnelling. In hoge toeren kan ik dan 80 km aanhouden. Op grotere hoogte, 1000 m, loopt de trekkracht terug en gebruik je eerder de 3e versnelling. In 2013 heb ik 7500 km gereden met deze combinatie waarbij vele lange hellingen met meer dan 5% en dat was goed te doen. Soms had ik behoefte aan wat meer trekkracht om een hogere snelheid te houden, maar dan moet je even geduld hebben. De THP moter is dan zeker te overwegen maar die is veel duurder en heb ik bij normaal gebruik absoluut niet nodig. Ik heb er een mover onder, goed voor de gewichtsverdeling, en 2 fietsen achterop. Met het reservewiel voorin en gevulde watertand en gasfles is mijn kogeldruk circa 65 kilo. Ik ervaar daarbij geen problemen met stabiliteit. Mijn normale verbruik is 1:15 en met de caravan eraan 1:10 en soms 1:9 als ik lang door de bergen rijdt.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Fendt

De ervaring van hans van den buijs met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Fendt Platin 470 TFB van 1420 kg geplaatst op 28-06-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

Inmiddels Corsica en Sardinie gedaan, van noord naar zuid en met name Corsica veel,soms, nogal stijle wegen met haarspeld bochten. Combinatie heeft het prima gedaan, gebruik wel hoger 8.5. Vooral in de bergen van de automaat.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v aut. met een Burstner

De ervaring van J.K. Dijk met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v aut. (80 Kw/109 pk bouwperiode: januari 2005 - oktober 2010) en een Burstner Belcanto 455 TS van 1320 kg geplaatst op 23-05-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

We zijn de afgelopen tijd o.a. naar Frankrijk en de Ardennen geweest in Belgie. Het gebruik is normaal rond de 1 op 13 en met caravan ongeveer 1 op 9 a 10. Naast het gebruik kan de C-4 automaat de caravan totaal gewicht van rond de 1300 kilo uitstekend trekken in de 3e versnelling van de automaat. Als de cruisecontroll aanstaat is het echt zeer ontspannen rijden en jekunt heel goed met het overige verkeer meekomen. Moet wel even de automaat "vast"zetten in zijn dede versnelling op de auto snelweg. Deze combinatie is wat ons betreft een echte aanrader ook qua stabiliteit en weggedrag. Onze volgende trekauto wordt zeker weer een C-4 er zijn namelijk maar weinig auto's in deze klasse die zoveel mogen en kunnen trekken.

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Fendt

De ervaring van Hans van den Buijs met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Fendt Platin 470 TFB van 1420 kg geplaatst op 07-10-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

Auto gekocht maart 2012 en dit najaar ruim 4000 km gereden met de Fendt Platin 470 ( max.1500 kg) Oostenrijk-Slovenie-Kroatie, niet alleen snelweg maar ook binnenland en bergen. Ervaring: Prima trekker 4000 km gem. overall verbruik 9,3 ltr/100 km. EGS deed het prima, wel lekker dat hij af en toe handmatig kan worden gecorrigeerd, ik ben nl. een toerental rijder Meestal gaat het automatisch op en terugschakelen prima.

Wijzigen


Citroen C4 Coupe - 1.6 16v met een TEC

De ervaring van Egi van der Veeken met een Citroen C4 Coupe - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een TEC Weltbummler 390 HTF van 920 kg geplaatst op 11-07-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Goede ervaring met deze combinatie. (Startende caravan gebruiker.) Caravan ligt netjes achter de auto. Bij lichte hellingen +/- 3-4% dient al wel teruggeschakeld te worden naar versnelling 4 waar de auto genoeg kracht heeft om de snelheid op te voeren naar 80-90km/uur, zonder problemen. Bij iets zwaardere hellingen terugschakelen naar versnelling 3. Verbruik is +/- 8km/l. (normaal verbruik 12km/l) Ondanks dat deze auto een geringe motorinhoud heeft en koppel niet gigantisch hoog is levert deze auto goede prestaties.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Chateau

De ervaring van K Bredewold met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 04-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

Vorig jaar zomer naar Normandië geweest, ging prima, vooral op de cruse control trekt hij onze chateau clista heel goed.
Tegenwind of bergop geen probleem.
Hiervoor hadden we een Mazda 626 2.0, die deed het niet zo makkellijk als de Citroën C4 1.6

Wijzigen


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Burstner

De ervaring van a.j.eissens met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Burstner Flipper 430 van 1160 kg geplaatst op 19-05-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Wij hebben net een reis gemaakt naar de Bodensee en Solo vandaar naar oostenrijk in totaal 4000km, waarvan 2000km met de caravan. Het is een C4 met ESG automaat en 156pk en 240nm @1400rpm.
De reis is gemaakt met een Burstner artstep 420TN.
De C4 is een prima caravantrekker, helling bij Luik of stijgingen op de duitse autobahn worden met gemak genomen, hooguit schakeld hij een keer terug naar de 5.
De sterke motor met automaat maken het caravan rijden heel gemakkelijk, ook rijdt de combinatie erg stabiel en is inhalen prima te doen. Rij wel op cc, anders zit je zo op 120km/h. Het verbruik bij 100km/h is met tegenwind 1:8, anders 1:9 tot 1:10, bij 80km/h is 1:11 haalbaar, dus vooral de snelheid bepaald het verbruik. Solo over de 2000km 1: 16,5. Wij kunnen de C4 als caravantrekker aanbevelen.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 THP met een Fendt

De ervaring van Hans van den Buijs met een Citroen C4 Berline - 1.6 THP (110 Kw/150 pk bouwperiode: augustus 2008 - oktober 2010) en een Fendt Platin 470 TFB van 1420 kg geplaatst op 21-02-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

Prima trekauto, veel km's gereden met Fendt max.1500kg.
Bij dit type motor ( 1.6 THP ontwikkeld door BMW) komt regelmatig distributieketting probleem voor. Ook bij mij na 32000km. gelukkig verlengde garantie. Ketting is vervangen.
Zie diverse fora.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Adria

De ervaring van Paul van de Bovenkamp met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Adria Altea 390 DS van 1100 kg geplaatst op 22-01-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Onze C4 toont zich een prima caravantrekker. Wij heben verschillende (afgeraden) caravanroutes in de Alpen en Pyreneen met succes en zonder al te veel moeite afgelegd. In extreme gevallen moest ik wel terugschakelen naar de 2e versnelling.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Sprite

De ervaring van Leo S met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Sprite Super 370 EK van 1000 kg geplaatst op 19-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

2e ervaring: met auto en caravan naar Zwitserland geweest. Over het algemeen snelheid van 95 km goed te gebruiken in de 5e versnelling. Bij inhaalmanoeuvres even terug naar de 4e versnelling, daarna de 5e versnelling waarbij 105 km geen probleem is.
Bij hellingen vaak terug naar de 4e versnelling. Hellingen vanaf 5% in de 3e versnelling met ruim 87 km, hellingen van 8% zijn in de 2e versnelling goed te doen. Bij de Furkapas in Zwitserland werd het pas spannend: 10-11% in de eerste versnelling, maar nog steeds voldoende trekkracht.
2000 Km gereden, verbruik gemiddeld wederom 9,5 km/ltr.
Wel een extra opmerking: onze C4 is getuned naar 120 pk en een koppel van147 nm.

Wijzigen


Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 met een Dethleffs

De ervaring van Martin vd Harst met een Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Dethleffs Camper 450 V van 1260 kg geplaatst op 15-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Ik ben met deze combinatie tot nu toe alleen naar groningen geweest. De vlakke wegen in nederland gaan prima als je inderdaad zorgt voor goede belading met een kogeldruk van ongeveer 60kg (max66) rijdt deze combinatie heerlijk. Verbruik solo 1:19 met de caravan 1:11

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 VTi met een Eriba

De ervaring van Wim met een Citroen C4 Berline - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: augustus 2008 - oktober 2010) en een Eriba Touring Triton 430 van 1000 kg geplaatst op 13-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

De citroen C4 met is met de 1.6 VTi (BMW) motor in combinatie met de overbrengingsverhouding van z'n versnellingsbak is een 'dijk' van een trekauto en zeer geschikt om ermee mét caravan in de bergen te rijden! Vergelijk de prestatie maar eens met auto's met vergelijkbare motoren. Mijn ervaring is gewoon zeer positief.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Sprite

De ervaring van John de Rek met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Sprite Europa 390 van 1100 kg geplaatst op 20-10-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Prima mee te rijden. Ook in de Ardeche en de Provence.
Op autoroute ca. 100 p/uur in 5 ging goed. Op de lange
hellingen in Belgie en Luxemburg af en toe naar 3, maar
ging prima. Gemiddeld verbr. 1 op 9.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Swift

De ervaring van Leo S met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Swift Challenger 480 van 1034 kg geplaatst op 26-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

Onze Citroen C4 is getuned. Het vermogen neemt daardoor toe, vooral het koppel bij 3500 toeren geeft nu meer trekkracht.
Met onze Swift Toscane (geladen 950 kg) waren tegenwind of lichte hellingen geen probleem; de 5e versnelling goed te gebruiken, soms even naar de 4e versnelling. 105 km in de 5e versnelling vormt geen probleem; wij vonden een top van 90 km/u echter voldoende. Een inhaalmanoeuvre in de 4e of 5e versnelling met 110 km/u was prima te doen.
Het verbruik met caravan gemiddeld 1:9,5 ltr.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 met een Caravan

De ervaring van Brummer met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Caravan van 1650 kg geplaatst op 24-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 105% Berekening >>>>

We hebben onze C4 Coupe (1.6 HDI) laten tunen to 140 PK, 320 N/m, want we rijden regelmatig een huifkar (schanierbare polyester kap) met een maximale belading van 1640 kg achter de auto richting Frankrijk.
Tot op heden hebben we geen enkel probleem ondervonden met deze combinatie.
Het gebruik met volle belading is 9,5 ltr/100Km
Het gebruik bij een lege huifkar is 7,5 ltr/100km
We rijden in Nederland 90 en in belgie/frankrijk 100Km/uur.
Onderplaat bij de motor is niet verwijderd, is niet nodig voor voldoende koeling.
Maximale helling is 18% die we hebben gehad is geen enkel probleem geweest.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 THP met een Fendt

De ervaring van Hans van den Buijs met een Citroen C4 Berline - 1.6 THP (110 Kw/150 pk bouwperiode: augustus 2008 - oktober 2010) en een Fendt Bianco 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 02-09-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

L.s.,
Zoals eerder afgesproken mijn ervaringen met bovengenoemde combinatie:
Met 2 personen
= Prima trekauto (beter dan vorige Peugeot break HDI 2 ltr.).
= Ervaring over 3000 km in Frankrijk )o.a. Dordogne.
Vlakke weg, snelweg, 2250 toeren 100 km 6e versnelling verbruik 12,5 /100
Bij 90 km in 5e versnelling 2250 toeren verbruik 9,5 / 100
Heuvelachtig soms in 4e versnelling.
Het is wel zaak de caravan goed te beladen en op een juiste kogeldruk te letten, ik maak gebruik van een antislinger koppeling.
Met vriendelijke groet,

Hans van den Buijs

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 THP met een Fendt

De ervaring van Hans van den Buijs met een Citroen C4 Berline - 1.6 THP (110 Kw/150 pk bouwperiode: augustus 2008 - oktober 2010) en een Fendt Bianco 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 16-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93% Berekening >>>>

L.s.,
Ik heb u al eerder benaderd, nu sinds 3 wk. mijn C4 berline 1.6 THP benzine. Volgens kenteken max.trekken 1640 kg.
Ga augustus naar zuid frankrijk en zal mijn ervaringen noteren en laten weten.
Met vriendelijke groet,
hans van den Buijs

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 THP met een Fendt

De ervaring van Hans van den Buijs met een Citroen C4 Berline - 1.6 THP (110 Kw/150 pk bouwperiode: augustus 2008 - oktober 2010) en een Fendt Platin 470 TFB van 1438 kg geplaatst op 31-05-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 96% Berekening >>>>

L.s.,
Volgens mijn informatie, staat ook op site Citroen, mag de C4 Bderline 1.6 THP exclusive 1650 kg trekken i.p.v.de 1400 door u vermelde.

(Opm. webmaster: dit is wellicht correct, maar dan alleen wanneer de treinmassa onder de 1163 kg blijft, dus de auto niet maximaal beladen wordt. Citroën Fr. vermeldt 1400 kg als max. trekgewicht zonder die gewichtstransfer.)

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Beyerland

De ervaring van j.v.hanswijk met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 29-03-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

ervaring goed,maar moeten schokbrekers achter niet aangepast worden?

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Chateau

De ervaring van Hessel Roskam met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Chateau Caratt 480 KMU van 1225 kg geplaatst op 04-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Nu ook in Luxemburg , Duitsland en belgie geweest en ook daar is een snelheid van 95 makkelijk te rijden.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 16v met een Chateau

De ervaring van Hessel Roskam met een Citroen C4 Berline - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Chateau Caratt 480 KMU van 1225 kg geplaatst op 01-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Het verliep erg makkelijk. De snelheid was zonder tegenwind makkelijk op 95km/h te houden met de cruise controll in de 5e versnelling. Met tegenwind is het 90 in zijn 4e versnelling. Berg op loopt hij 80 in zijn 4e versnelling zonder problemen. Dus de prestaties zijn beter dan deze site opgeeft maar dat is inderdaad een indicatie. Heb zeker wat aan de info op deze site gehad.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 90 met een LMC

De ervaring van Den Adel met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een LMC Munsterland 475 TE van 1328 kg geplaatst op 15-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91% Berekening >>>>

Prima ervaringen met het trekken van een LMC Munsterland TE. Zowel op de vlakte als in de bergen verbaas ik mij nog steeds over zijn trekkracht. Wel willen de voorwielen doorslippen bij wegrijden op glad asfalt. Als je zacht wegrijd, dan kan je zodra hij rijd vol gas geven en daar gaat hij weer. Zeer tevreden.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Hobby

De ervaring van L. Veraa met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1200 kg geplaatst op 21-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Ervaring leert dat zelfs in de automaatstand goed te rijden is. Zelfs in de 5e en soms in de 6e versnelling gereden kan worden.
Echter bv. bij langere flauw oplopende hellingen schakelt de automaat automatisch terug naar een lagere versnelling.
Hoge snelheid (wat niet is toegestaan bv. 100 km/u) is ruim haalbaar.
Ondanks zijn 1,6 / 110 pk goede combinatie.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.4 16v met een Hobby

De ervaring van a.maten met een Citroen C4 Berline - 1.4 16v (65 Kw/88 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Hobby De Luxe Easy 440 SB van 1200 kg geplaatst op 22-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

We zijn naar Tjechie geweest met onze C4 Berlinge 1.4 rijdend op LPG.
Bevalt ons beter dan onze C5 2.0.
De C4 is minder windgevoelig en is stabieler op de weg in combinatie met onze Hobby de luxe Easy 440 sf.
We moesten op steile hellingen terug naar de derde versnelling maar konden goed mee met het verkeer.
Op rechte wegen konden we zo naar de honderd met nog gas over. Temperatuur bleef laag.
Voor ons een aangename verrassing na het lezen van het testrapport.
Bevalt beter dan onze C5 2003 als trekauto.

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 2.0 16v aut. met een Kip

De ervaring van buschenhenke met een Citroen C4 Berline - 2.0 16v aut. (103 Kw/140 pk bouwperiode: januari 2005 - oktober 2010) en een Kip Kompakt 37 EK van 935 kg geplaatst op 10-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Goede ervaring
toegevoegd alko koppeling 1300
vermogen auto is 143 pk en ook koppel is hoger dan in caravantrekker staat!!

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 90 met een LMC

De ervaring van Visch met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een LMC Munsterland 450 DB van 1314 kg geplaatst op 03-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Prima auto voor trekken van een caravan van 1300Kg Auto is op crusecontrole 100km/h in zijn 5 lekker te rijden. de 66 kg kogeldruk is best wel weinig. Ik hou het aan de ruime kant +10% Wel ishet laadvermogen van de citroen erg laag met 3 tienerdochters op de achterbank heb je nog maar max 60kg laadvermogen

Wijzigen


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 met een Beyerland

De ervaring van Pluvier met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 (80 Kw/109 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Beyerland Sprinter 460 van 1095 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Onze C4 heeft een 1.6 HDI 80 kW/109 pk motor. Gezien de positieve recentie in de KCK ( auto v/h jaar 2006, benzine uitvoering) heb ik deze auto na jaren de Xantia HDI 2.0 gereden te hebben , aangeschaft.
Onze caravan is de Beyerland Sprinter 460 FB met en leeggewicht van ca. 970 kg (max 1300kg).
Belading, C4 : 2 personen, volle tank diesel, boeken en overig licht materiaal, ca. 1400 kg. Banden op spanning met toegift van 0,2 bar boven reguliere druk.
Caravan, aanvullende belading ongeveer 120 kg, wel laag en verdeeld geplaatst, kogeldruk 65-80 kg. , bandendruk 4,5 bar.

Afgelopen maand naar Italie gereden via Zwitserland, totaal 4500 km gereden (Napels).
Verbruik 7,8-8,0 ltr / per 100 km gemiddeld, gemiddelde snelheid 79 km ( excl. pauzes/tanken , incl files/wegwerkzaamheden, dus met 'draaiende' motor). Deze gegevens geeft de autocomputer op. Dus met een redelijke snelheid gereden, tussen 90-98 km/uur.
Hellingen; géén enkel probleem, gehele reis in hoogste versnelling (5) gereden, met enkele op één hand te tellen, in 4e versnelling.
Koeling; meter gaf max. 3 streepjes aan van de 6 streepjes, geen probleem. Voor vertrek wel de motor-bodemplaat bij de garage tijdelijk laten verwijderen voor optimale koeling in de bergen en warme Italiaanse (35+) temp.

Conclusie; Optimale caravantrekker (tot 1300 kg) , ook in de bergen ( hellingen van 14% moeiteloos) , met opmerking dat het een dieseluitvoering betreft. Het koppel bedraagt ruim 240 N en is ruim voldoende.

Groet

Wijzigen


Engelse reviews
Citroen C4

Citroen C4 Berline - 2.0 HdiF met een Bailey

De ervaring van Si met een Citroen C4 Berline - 2.0 HdiF (100 Kw/136 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Bailey Ranger 470/4 van 1167 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 101 km/u = 23%

The outfit is stable and sprightly. It will pull in 6th gear, up hill. Supreme engine used by Ford, Volvo, Jaguar and Land Rover. Cruising is as fast as you would like, 70 MPH+ on the continent (be aware of caravan tyres max speed). Solo I get 60MPG (I usually drive under the motorway speed limit), towing I've had 37MPG taking it easy, 32MPG more realistic.


Citroen C4 II - 1.6 HDi met een Lunar

De ervaring van stuart met een Citroen C4 II - 1.6 HDi (82 Kw/112 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Lunar Quasar 525 van 1275 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 96%* = 89 km/u = 18%

Mine is the C4 11 115 bhp engine & it does a decent job of towing. Needs 5th if any incline or windy, otherwise it will run at 60 in 6th. Stability is decent enough, had 2 days last month in strong winds and the car kept the van in check although I kept my speed to 50. Nose weight on the van is 70kgs and to get this I have to take the gas bottle out and put it in the car. All in all I'm happy with the combination.


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Eriba

De ervaring van Dave Baker met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 105 km/u = 18%

Well we have had the car/caravan for 5 years now, having done 100,000 miles including towing through Africa and over the Atlas mountains, I still rate the car/caravan as a brilliant match, we have towed through a total of 15 countries in all sorts of conditions, and it has always towed beautifully.


Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 90 met een Bailey

De ervaring van Gus Macdonald met een Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Bailey Orion 400-2 van 1076 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 85 km/u = 15%

Just taken delivery of the new van and have only tried it out briefly. Stability and pulling power seem ok but may be heading for a rear suspension problem with the car. Any body got experience of this? Tow bar weight should not have been excessive as the van was barely loaded.


Citroen C4 II - 1.6 HDi met een Bailey

De ervaring van DLJ met een Citroen C4 II - 1.6 HDi (82 Kw/112 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 100%* = 90 km/u = 19%

I have been towing with the new C4 for about four months, the van is a max upgrade Bailey Monarch MGW 1300kg. I make sure that I do not overload the van and load the car with awning etc the running weight of my car loaded is around 1500Kg which is well below the max loaded weight for the car. Does it tow well YES it does, cruises at 60 no problem with change down to 5th on long and steep hills which is to be expected. I have the e model ie stop/start and switch this off when towing so that the turbo doesnt just stop after long hard runs, also have the egs box and use manual change when towing. MPG solo well in excess of 60mpg and 30 to 34 towing. Tow bar fitting was expensive advise here if required. To sum up a good all round car despite Ford favoured reviews everywhere dont be afraid to buy one of these.


Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] met een Bailey

De ervaring van derek jacks met een Citroen C4 II - 1.6 THP [semi-aut.] (115 Kw/156 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 100%* = 108 km/u = 17%

Just started towing this van and yes a little heavy but make sure that it is loaded correctly and awning and other biis go in the car. Really pulled well with no apparent difficulty and achieved mid 30s to the gall (60s solo). Not sure if the wieghts listed in these tables are correct best check with Citroen and your books. Do not overload the van!


Citroen C4 Coupe - 1.4 16v met een Sprite

De ervaring van stephen campbell met een Citroen C4 Coupe - 1.4 16v (65 Kw/88 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Sprite Super 390 van 1075 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 94%* = 82 km/u = 10%

i am fairly new to caravaning, but i towed from sr8 4bj peterlee to great yarmouth wild duck. i managed quite well i avoided overtaking on way down but have to on 2 or 3 ocasions on the a1 and this was in october which is a windy month. on way back, i was getting into the swing of things and was over taking a lot and in 5th gear.


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Eriba

De ervaring van Graham Jones met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Eriba Touring Triton 430 van 1000 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 104 km/u = 17%

The C4 Hdi with EGS was already on the list a potential tow car for our Eriba. My main reservation was as a result of having driven an earlier C3 with "sensodrive". A test drive confirmed that the EGS system is a big improvement. David Baker, towing the same model caravan (review above), helped to convince my to go with the C4. No regrets, the Eriba seems to be glued to the car and performance and economy are very good. 5.4 ltr/ 100kM solo and 8.2 ltr/ 100kM towing. Admittedly the towing figure was mostly motorway cruising at 95 - 100 kM/hr.


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Eriba

De ervaring van David Baker met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75%* = 105 km/u = 17%

Superb match, the Eriba is a very easy van to tow, and with this car most of the time we hardly knew it was there, we went up through the Pyrenees mountain roads [ always in the right gear ] with no trouble at all. On the motorway in 6th gear most of the time at 100 kh, and on country roads we kept up with the flow of traffic easily. lovely car. Recomended


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Coachman

De ervaring van Bernard Davey met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Coachman Amara 380/2 van 1205 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 87 km/u = 15%

This car tows the coachman like a dream. I have been towing for nearly 40 years and this car has surpassed all my expectations. The EGS gearbox is by far its best point, coupled to the excellent 1.6 HDI Diesel. It changes at all the right times, but you still have control with the use of the paddle shift. The only thing I did to the car to improve stability was to fit a pair of uprated rear springs from Mad Suspension. This made a good tow-car perfect. Fuel consuption is not bad, towing 28 -31, solo 45 - 54. I keep a log of all fuel on a spreadsheet and the average is 42. Very pleased and would reccomend one to anybody.


Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Avondale

De ervaring van Colin B met een Citroen C4 Berline - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Avondale Argente 480-2 van 1300 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 94%* = 92 km/u = 14%

The match is surprisingly ok. Stability is good. Weight ratio does not present a problem. Comfortably tows at 60 on motorways in 5th, sometimes in 6th without a headwind. Average fuel consumption bewteen 25 - 30 mpg.No problem up steep hills in 3rd. All in all not a bad match at all, thanks to the informtion obtained from this ite. Thank you, P.S. not sure my C4 VTR+ hatchback was called a Berline but it is has the same spec, i.e . 1.6 Hdi 110 bhp, Semi auto EGS (Electronic Gear System) 5 door. 2008 model.


Citroen C4 Berline - 2.0 HdiF met een Avondale

De ervaring van Clive White met een Citroen C4 Berline - 2.0 HdiF (100 Kw/136 pk bouwperiode: november 2004 - oktober 2010) en een Avondale Dart 380-2 van 1000 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73%* = 103 km/u = 24%

This a great combination. On the continent crusing at 70 MPH is very easy, but fuel consumption drops to 22MPGish. Using 65 as a top spead gives around 30mpg. Outfit very stable.


Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Bailey

De ervaring van P.M.TOMENSON met een Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Bailey Discovery Mercury van 1073 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 89 km/u = 16%

brilliant towcar would buy another


Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] met een Bailey

De ervaring van p.tomenson met een Citroen C4 Coupe - 1.6 Hdi 110 [semi-aut.] (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2006 - oktober 2010) en een Bailey Ranger 460/4 van 1172 kg geplaatst op 29-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 89 km/u = 15%

VERY GOOD TOWCAR


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap