Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Citroen C8

Sorteer gebruikservaringen op:

Citroen C8 - 2.2i 16v met een Kip

De ervaring van Albert met een Citroen C8 - 2.2i 16v (116 Kw/158 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2006) en een Kip Grey Line 47 TDB Special van 1455 kg geplaatst op 11-09-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

We hebben nu een Greyline S 47TDB achter de C8.
Voorheen een 41 en later een 44 dus ik was wat ongerust hoe de 47 zich zou gerdagen. Mits een goede kogeldruk van 75 kg rijdt de combinatie prima stabiel.
Het motorvermogen is wat minder, veel schakelen en op sommige hellingen zelfs terug naar 2, mits je actief de motor op toeren houdt (schakelen dus) trekt ie het prima.
Voorheen had ik een Evasion met een 2.0 l turbo ct motor, hoewel iets minder cc's was dat een fijnere caravan trekker door een veel beter koppel, toch mocht deze Evasion maar 1300 kg trekken en deze C8 wel 1700 kg, vreemd.

Wijzigen


Citroen C8 - 3.0 V6 aut. met een Hobby

De ervaring van Kees Mulder met een Citroen C8 - 3.0 V6 aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2006) en een Hobby Prestige 560 UFe van 1585 kg geplaatst op 29-03-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Prima combinatie. Zeer stabiel en alleen hard rijdende campers of busjes voel je een beetje, wanneer ze je inhalen. Zelf rij ik tussen de 100 en 110 (op de teller) en dat is een veilige snelheid. Als je niet op de cruise control rijdt, ga je te hard rijden zonder dat je dit echt merkt (rond de 120). Het verbruik is niet echt prettig. 1 op 6 gemiddeld is geen uitzondering, maar daarvoor in de plaats heb je wel een auto die je combinatie op tempo houdt, ook als je omhoog moet.

Wijzigen


Citroen C8 - 2.0i 16v met een Sprite

De ervaring van Willem met een Citroen C8 - 2.0i 16v (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een Sprite Europa 495 van 1450 kg geplaatst op 20-12-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Het max gewicht van de sprit europa 495 is 1600 kg
Het rijden met deze caravan en de C8 benzine
Gaat perfect rijden in de bergen en op smalle wegen de hoogste helling is 1480 meter even naar de dere versnelling geen probleem.
doe dit al jaren

Wijzigen


Citroen C8 - 2.0i 16v met een Knaus

De ervaring van Hartog met een Citroen C8 - 2.0i 16v (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1650 kg geplaatst op 18-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

C8 2.0benzine met Knaus 2.50 breed, 1700 kg. Combinatie zeer stabiel, kruissnelheid 105 km/u in BE/FR. Verbruik 1op6 met caravan (1650 kg) + auto (2000 kg), losse auto 1 op 11. Bij hellingen (Vogezen) vaak naar 3 of 2, geen problemen gehad.
Hiervoor C8 2.2 benz, hoger koppel, motorisch voor caravan merkbaar sterker (verbruik met caravan 1 op 6, losse auto 1 op 9).

Wijzigen


Citroen C8 - 2.2i 16v met een Knaus

De ervaring van Bertil met een Citroen C8 - 2.2i 16v (116 Kw/158 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2006) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1500 kg geplaatst op 29-11-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

Perfecte combinatie! Hiervoor trok ik deze 1500 kg zware caravan met een C5 2.0 16v (benz) en daar had ik al geen klachten over. Met de C8 rijd het nog veel stabieler. Op de Auto Route Du Solei zelfs stukken 130 km/h gereden en niks van onbalans gemerkt. Met de C5 was voor het gevoel 110/115 km/h het maximaal veilige. Verbruik solo 1 op 10 (snelweg 120 km/h) met caravan krap 1 op 7 (gem. 110/115 km/h). Wat mij betreft is deze auto een aanrader als je veel ruimte nodig hebt. Als je lekker wilt rijden kun je beter een C5 aanschaffen. Ik persoonlijk vind de C8 te stug afgeveerd.

edit 23-10-2010.

Deze week terug van een lang weekend met de caravan getrokken door de C8. Op de terugweg werden we op de linker rijstrook van de A50 van achteren aangereden door iemand die ons niet gezien had (waarschijnlijk een blinde;-)) dat wij daar reden om een vrachtwagen in te halen (snelheid 90 km/h). Mijn reactie was... vol in de ankers. De caravan schaarde, trekhaakkogel brak af en de caravan ging op z'n zij. Totallos. Met de auto kwamen we rechts op de vluchtstrook tot stilstand, met de Ford die ons aanreed tegen de achterbumper geplakt. Ik zeg... Superauto om een caravan mee te trekken! Hij heeft ons gezin gered door stabiel en controleerbaar te blijven bij een ongeval waar je U tegen zegt. Dat had alleen maar slechter af kunnen lopen. Schade aan de auto: trekhaak, achterbumper en 2 kromme velgen. Caravan, niet meer te repareren.

Wijzigen


Citroen C8 - 2.0i 16v met een HomeCar

De ervaring van Peter met een Citroen C8 - 2.0i 16v (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 12-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Heb voor aantal jaren geleden zeer vervelende ervaring gehad met een combinatie Passat V5 en TEC caravan, bleek achteraf aan auto te liggen. Hierdoor veel angst op gelopen om met een caravan te rijden. Na veel wikken en wegen weer de stoute schoenen aangetrokken, heb nu een Home Car 45 spirit van 2002 (langere dissel) Moet zeggen dat deze combinatie er voor gezord heeft dat ik mijn op gelopen angst redelijk snel kwijt ben geraakt. Ben nog niet in buitenland geweest hiermee, maar in nederland verrast het me positief. Op de snelweg zet ik de cruise control op 90 km en heb dan niet het gevoel dat er een caravan achter hangt. Ok op wat steilere delen bij b.v. stoplichten is het wegrijden geen enkel probleem. al met al vind ik het een zeer comfortabele combinatie, lijkt me ook positief dat de C8 een hoge wagen is wat de weerstand van caravan te goede komt.

Wijzigen


Citroen C8 - 2.0 Hdi met een Fendt

De ervaring van mark neyens met een Citroen C8 - 2.0 Hdi (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1498 kg geplaatst op 28-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Onze combinatie, steeds goed geladen, met een box en enkele surfplanken op het dak van de auto, laat ons nooit in de steek.
verbruik: 11.5 l/100 km

Wijzigen


Citroen C8 - 2.0i 16v met een Eifelland

De ervaring van Karrenbeld met een Citroen C8 - 2.0i 16v (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1350 kg geplaatst op 16-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Op het vlakke terrein rijdt deze combinatie prima (eigenlijk hebben wij een 500 TKM ledig 1080 en maximaal 1350) en kunt vlot optrekken. Ook in realtief heuvelachtig en bergachtig terrein hebben wij geen problemen ervaren op onze eerste grote rit ofschoon het bij landal Sonnenberg in Leiwen stijl omhoog ging met haarspelbochten. Ook bij hogere snelheden >100 km in Duitsland blijft de combinatie stabiel. Veel hoger dan 110 is nauwelijks haalbaar in bergachtig gebeid en los daarvan denk ik ook onverantwoord.

Wijzigen


Citroen C8 - 2.2i 16v met een Bagagewagen

De ervaring van Joost met een Citroen C8 - 2.2i 16v (116 Kw/158 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2006) en een Bagagewagen (achter MPV of SUV) van 550 kg geplaatst op 03-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 26% Berekening >>>>

Wij zijn met de C8 en bagagewagen naar zuid portugal gegaan. We zaten met z'n 5en in de C8, 3 kanoes op het dak, voor 7 mensen aan tenten en bagage, 2 duik uitrustingen.

Het rijden op vlakken wegen ging werkelijk prima. Maar zodra we steilen hellingen tegen kwamen kreeg de auto het aanzienlijk moeilijker (hellingen van soms wel 18%). We hebben zelf op sommige stukken de auto op benzine laten rijden omdat die op gas niet voldoende vermogen gaf. En ook we hebben verschillende malen problemen gehad met de koppeling. Bij een beetje schakele op een helling rook je de koppeling meteen.
Maar verder is dit een prima combinatie makkelijk 160 km/h mogelijk op platten wegen (niet gedaan). Hellingen van 5% makkelijk omhoog met 110 km/h.

Wijzigen


Citroen C8 - 2.2 Hdi [5MT] met een Caravan

De ervaring van Gilbert Dewinter met een Citroen C8 - 2.2 Hdi [5MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: september 2002 - januari 2004) en een Caravan van 1645 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

Citroen C8 loopt zeer vast met dit type van caravan geen enkel last bij afdaling van hellingen of van vrachtwagens op autobaan.Wagen gedraagd zich zeer goed op gelijk welke type baan.

Wijzigen


Engelse reviews
Citroen C8

Citroen C8 - 2.0i 16v aut. met een Bailey

De ervaring van TONY SQUIRES met een Citroen C8 - 2.0i 16v aut. (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 101 km/u = 13%

Been towing with this for many years, comfortable drive, hardly know the van is on the back


Citroen C8 - 2.2i 16v met een Elddis

De ervaring van stephen met een Citroen C8 - 2.2i 16v (116 Kw/158 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2006) en een Elddis Avante 505 van 1500 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 109 km/u = 11%

We have the top of the range,nice car but corners like a big bus,big spec ,and lots to go wrong !!!,drinks fuel,lots of room for the kids,we have the six seat version so they could not fight,they still fight just have a bigger swing now,would I buy again,not sure


Citroen C8 - 2.2 Hdi met een Abbey

De ervaring van Brian met een Citroen C8 - 2.2 Hdi (94 Kw/128 pk bouwperiode: januari 2004 - juli 2006) en een Abbey Vogue 540 van 1469 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 102 km/u = 18%

The C8 has served as a reliable tow car for the last year and 1,500 trouble free miles. Stability is very good on motorways (including a very busy M62!) and cruising in 6th gear at 60mph is easy. The C8 has enough space for a family of 2 adults and 2 children with all the kit that goes with a family of 4.


Citroen C8 - 2.0i 16v aut. met een Sprite

De ervaring van anthony snaith met een Citroen C8 - 2.0i 16v aut. (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - 2013) en een Sprite Major 5 van 1300 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 102 km/u = 14%

i find it a good match you dont feel the caravn at all


Citroen C8 - 2.0 Hdi aut. met een Knaus

De ervaring van Uffe Toft met een Citroen C8 - 2.0 Hdi aut. (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een Knaus Sport 500 FU van 1375 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 94 km/u = 23%

This tow is very good. Automatic with speedpilot is very low stress! Only the car would need a kick down contact under the speeder for easy kick down!
But i have taken my caravan 6 times from DK to F and I find the constalation very good!


Citroen C8 - 2.0 Hdi met een Caravan

De ervaring van peter met een Citroen C8 - 2.0 Hdi (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een Caravan van 1250 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76%* = 97 km/u = 20%

i have a c8 loads of space but beware it drinks juice very quick ime doing a 135 miles per week on 35
you buy one of these make sure you have a gold card with you but all in all very nice car to drive execlent vision very comfy hand brake on right near drivers door.


Citroen C8 - 2.0 Hdi met een Elddis

De ervaring van Anthony McAdam met een Citroen C8 - 2.0 Hdi (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een Elddis Odyssey 524 van 1495 kg geplaatst op 30-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 96 km/u = 18%

I have nothing but praise for the C8 HDI. It is ideal with my Odyssey. The nose weight of the van doesn't affect the rear suspension at all even at its max for the vehicle around 75kg. It copes with accelerating passed lorries on the motorways without any fuss. The width of the vehicle means you dont have to concentrate too much about the van sticking out from behind it and the overtaking mirrors are adequate for most situations. The diesel engine returns around 27 mpg on fairly undulating rounds, a mix between B roads and motorway. If any of your readers have seen the roads around Kielder forest you will appreciate their severity. It is able to cope with 5th gear most of the time where you would expect it to. Stability is very good even with a juggernaught overtaking you going down hill. The breaks are more than adequate to pull everything up quickly with discs all round, and in emergencies the hazard warning lights come on automatically to warn those who are right behind you! Access to the luggage area is fine with the big overhead tail gate clearing the jockey wheel with room to spare. The tow bar mounting points are well located and removal of the spare wheel is not hinderd by its position.
On bumpy roads you don't get bounced around with the weight of the van tugging on the hitch so the kids don't complain of sea sickness!
The only thing that I have noticed is that it uses a little more oil when towing than when its not, but only 250ml or so over 5hrs towing.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap