Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Fiat 500

Sorteer gebruikservaringen op:

Fiat 500 X - 1.4 MultiAir met een Hobby

De ervaring van frans met een Fiat 500 X - 1.4 MultiAir (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2015 - heden) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 09-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Uw specificaties komen nagenoeg overeen met mijn ervaringen met deze auto. Met betrekking tot het brandstofgebruik kan ik zeggen dat ze vrijwel geheel kloppen, echter alleen bij gebruik in de eco-stand. Ik heb deze auto sedert april 2015, heb er nu 5500 km op zitten en ben er mee met een Hobbycaravan van 1100 kg volgewicht in Frankrijk geweest. Gereden via Luik en z'n beroemde hellingen. Voor deze auto een Fiat stilo diesel gehad. De 500X komt qua prestaties bijna met deze diesel overeen.

Wijzigen


Fiat 500 L - 1.4 16v met een Eifelland

De ervaring van H. van der Vaart met een Fiat 500 L - 1.4 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: december 2012 - heden) en een Eifelland Holiday 350 van 995 kg geplaatst op 12-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Voor \'t eerst met de nieuwe FIAT 500L (overigens: afwijkend met bovenstaande 88kW/120 pk) op pad geweest in Nederland. Fantastische ervaring. Alles gladjes : optrekken, snelweg, binnenwegen, inhalen.
Verbruik rond 1 op 9,5. Binnenkort naar buitenland - kijk er naar uit.
Nog een opmerking : snap niks van die toegestane trekgewicht problematiek ! M\'n buurman heeft een Lancia met precies dezelfde motor en vergelijkbaar gewicht. Mag van het kenteken 1300 kg vooruitslepen, en deze FIAT slechts 1000 kg. Raar !

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 735 kg geplaatst op 13-05-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

vraag:
mijn Fiat( 500 1.4 Lounge 16V, Dualogic) kan ik vinden op de site, maar mijn caravan niet:
KIP Kompakt Classic 300 LE, nu vergelijkbaar model KIP Shelter, zelfde specificaties m.b.t gewicht en maximale belasting (550 kg / 750 kg). Ik kan hier redelijk mee uit de voeten, maar is het nu verstandiger om op de automaat te rijden (en die af en toe te 'helpen' met op- of omlaag te schakelen) of over te gaan op volledige handschakeling?

Wijzigen


Engelse reviews
Fiat 500

Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap