Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Kia Magentis

Sorteer gebruikservaringen op:

Kia Magentis - 2.7 V6 aut. met een Wilk

De ervaring van van Kuijk met een Kia Magentis - 2.7 V6 aut. (138 Kw/188 pk bouwperiode: maart 2006 - april 2008) en een Wilk S4-470 DQ van 1408 kg geplaatst op 10-10-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

De Kia rijdt zonder een caravan bij 100 km 1 op 13,5 Bij hogere snelheden gemiddeld 1 op 11,5 In de stad korte ritjes echter 1 op 8. Met een zware caravan aan de haak rijdt hij ook 1 op 8 De stabiliteit is uitstekend.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.5 V6 aut. met een Burstner

De ervaring van melanie met een Kia Magentis - 2.5 V6 aut. (124 Kw/169 pk bouwperiode: februari 2001 - maart 2006) en een Burstner Ventana 500 van 1460 kg geplaatst op 19-03-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

Wij verbazen ons over het commentaar hierboven. Wij hebben een kia magentis 2.5 24v en rijd moeiteloos met een caravan van 1500 max beladen. We hebben onderweg hellingen gehad van 13 % en dat deed ie met gemak, de motor werd niet heet. We hebben op de haarspeldwegen na alleen maar automaat gereden die schakelde zelf terug als het nodig was.Op de camping was een helling van 26% en dat deed ie ook met gemak. De auto ligt heerlijk op de weg met een gemiddelde snelheid van 100 kmh. Benzine verbruik is goed te doen.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.0 CVT met een Hobby

De ervaring van Gert met een Kia Magentis - 2.0 CVT (106 Kw/144 pk bouwperiode: maart 2006 - april 2008) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1398 kg geplaatst op 21-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Voor het eerst weggeweest naar zuid-west Frankrijk. Mijn ervaring met deze combinatie is goed. De caravan belaad ik tot max 1400 kg en 100 km. p/u vind ik hard genoeg. De vijfde versnelling is op vlakke wegen & vals plat verassend goed bruikbaar. Ik kwam zonder wielspin weg op een totaal verregend hobbelig terrein, kennelijk te danken aan de gemonteerde Goodyear Optigrip banden. Een paar hulpveren staan wel op het verlanglijstje, de trekhaak (Thule, afneembaar) raakt bij sommige drempels de grond.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.0 CVT met een Hobby

De ervaring van J. Hollink met een Kia Magentis - 2.0 CVT (106 Kw/144 pk bouwperiode: maart 2006 - april 2008) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1200 kg geplaatst op 17-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Ik deel de ervaring van G. Willems. Wij hebben achter de magentis 2.0 een caravan hobby van max.1350 kg. Italie en Frankrijk/Spanje geen enkel probleem. De weg er naar toe rijd ik meestal in z,n vijf.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.0 aut. met een Burstner

De ervaring van A. van Gelderen met een Kia Magentis - 2.0 aut. (100 Kw/136 pk bouwperiode: februari 2001 - maart 2006) en een Burstner Ventana 410 van 1200 kg geplaatst op 28-05-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Magentis 2.0 automaat op LPG wat een drama. Lijkt een goede trekker (toegestaan 1700kg!!) maar maakt dit in de praktijk niet waar. Luik is zweten en iedere andere heuvel noopt tot handmatig ingrijpen en met 5000 toeren de heuvel op. Vlakke stukken gaat het wel goed.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.0 CVT met een Fendt

De ervaring van willems g.j.p met een Kia Magentis - 2.0 CVT (106 Kw/144 pk bouwperiode: maart 2006 - april 2008) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 28-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Ik heb ongeveer 30 jaar ervaring met het rijden van (diverse) auto's met uiteraard diverse caravans.
Mijn ervaring met boven vernoemde prestatie is goed. Voor de Kia-Magentis trok ik deze caravan met een Mitsubishi Carisma 1800 GDI. De Kia-Magentis overtreft de Carisma (ook een redelijke trekauto) met stip. De Kia gaat voorbij Luik in de 3e vlot (75/80) naar boven en ook op steilere beklimmingen waar de 2e versnelling nodig is voldoet hij ruimschoots. Verrast werd ik door de prestatie van de 5e versnelling. Deze presteert goed op vlakke tot vals plat (wel rond de 100 km/uur). Ook bij het rijden in de 4e versnelling (80 tot 100 km/uur) is het aangenaam rijden door het minimale motorgeluid.

Wijzigen


Kia Magentis - 2.0 CRDi met een Knaus

De ervaring van Han Visser met een Kia Magentis - 2.0 CRDi (103 Kw/140 pk bouwperiode: mei 2006 - april 2008) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1455 kg geplaatst op 24-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Wij (3 pers) hebben in 2007 een rondrit door Frankrijk gemaakt.
Via Clermont-Ferrand, Avignon naar Nice, terug via Gap, Briancon, Col du Galibier (15% helling) naar Luxemburg en huis.
De auto is een geweldige trekker en zelfs de Galibier was geen probleem, het laatste stuk in 2e versnelling en 50Km/H niet slecht dus.
De stabiliteit is niet echt een toppertje, maar meer dan voldoende als men de normale snelheden aanhoud.
Het geluidsniveau in de Magentis zeker op cruisecontrole is minimaal te noemen, wind is de grootste lawaai maker.
Optrekken in het verkeer doet niets onder aan die van de mede weggebruikers, de meeste houden het zelfs niet bij.
Het is wel zaak het motortoerental niet boven de 2800-Rpm te laten komen daar de meeste kracht (lees koppel) rond de 2000-Rpm ligt en boven de 2800-Rpm levert minder comfort op.
Kortweg een heel fijne auto om de caravan te trekken.

Wijzigen


Engelse reviews
Kia Magentis

Kia Magentis - 2.0 CRDi met een Coachman

De ervaring van Stuart met een Kia Magentis - 2.0 CRDi (103 Kw/140 pk bouwperiode: mei 2006 - april 2008) en een Coachman Amara 380/2 van 1205 kg geplaatst op 24-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 99 km/u = 22%

Kia magentis 2.0 crdi gs 2006 pulling coachman amara 380.brought the magentis a few months ago and very pleased I did,a lovely car to drive and pulls our coachman amara 380 with ease, I have made a couple of modifications to Kia ,firstly like most big jap/Korean saloons back end is a bit spongy so invested in some MAD suspension springs which really made a difference and I have just fitted a diesel tuning box from energy tuning ltd which has also improved the drive, a lot smoother and no turbo lag, not sure about MPG yet has have only just fitted it.Overall I am really pleased with the Kia and I think they are a great car if you are on a tight budget


Kia Magentis - 2.0 aut. met een Bailey

De ervaring van bobmcmahon1947@aol.co.uk met een Kia Magentis - 2.0 aut. (100 Kw/136 pk bouwperiode: februari 2001 - maart 2006) en een Bailey Ranger 460/4 van 1194 kg geplaatst op 24-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%* = 64 km/u = 11%

the Magentis Auto is good tow car with caravans up to 1300kg but as an automatic it is heavy on the juice. solo driving around 33mpg, towing it falls to around 22-24 mpg can hold its' own up on inclines that are not too steep. the Magentis manual is a much much greater bet for towing at a price budget. Will give 28 -32 mpg with a better hill tow than the auto.


Kia Magentis - 2.0 CRDi met een Bailey

De ervaring van dennis howlett met een Kia Magentis - 2.0 CRDi (103 Kw/140 pk bouwperiode: mei 2006 - april 2008) en een Bailey Pageant Burgundy van 1425 kg geplaatst op 24-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 97 km/u = 19%

well pleased with magentis it is 07 model. it tows well slight movement as one passes lorries but think i may try better shocks on rear.but no real complaints


Kia Magentis - 2.0 CRDi met een Bailey

De ervaring van Tom Reape met een Kia Magentis - 2.0 CRDi (103 Kw/140 pk bouwperiode: mei 2006 - april 2008) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 24-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 100 km/u = 20%

The Magentis is proving to be a very capable towcar, having enough performance with the caravan on to overtake slow traffic in a respectable distance, yet returning around 30 mpg while towing. Stability is good, although a slight wallow shows up on some uneven roads - nothing worrying, just noticeable and not surprising on a family saloon. Side winds and draughts from HGVs on the motorway provoke only moderate movement and stability is regained very quickly. Spring assisters to provide a little more ride height over speed bumps etc. would occasionally be handy. The low revs torque of the engine means that I have had no problems towing off wet grass pitches. With the Ranger 550/6 loaded with our gear it comes in at just under its MTPLM on a public weighbridge and a noseweight of 75 - 80 Kg is easily obtainable, which is ideal both for stability and for the noseweight limit of the car (80Kg). There are better towcars and caravans around, but as second - hand buys, the Magentis / Ranger combination is hard to beat, both offering good quality at very modest prices.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap