Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Lexus IS

Sorteer op:


Lexus IS 250 aut. met een Fendt

De ervaring van Jeroen met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een Fendt Platin 510 TF van 1410 kg geplaatst op 27-06-2016:

Erg fijne combinatie zojuist terug van zuid Duitsland. de hele route 100 op GPS gereden wat erg gemakkelijk ging. Meestal zelfs gewoon in de 6. Als het wat berg achtig wordt schakelt ie zelf mooi terug. verbruik over 1000 Km (heen / terug) was gemiddeld 1 op 7.8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 aut. met een Hobby

De ervaring van f.c.van Noorwegen met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een Hobby Excellent 495 UL van 1400 kg geplaatst op 18-03-2016:

Ben in het najaar naar Kroatië geweest, had in Duitsland wat bergen gehad en geen probleem gehad.
Ik was een kogeldruk van 65 kg gewend maar had nu een kogeldruk van 70 kg, prima.
Ik gebruik spatbordspiegels zeer goed zicht.
Het brandstof verbruik is solo 1:11 met caravan 1:7 met een snelheid van rond de 95 km

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 met een Kip

De ervaring van Bart van der Veere met een Lexus IS 250 (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 750 kg geplaatst op 25-07-2013:

Caravan is een Kip 37EK met hefdak uit 1991, gewicht is beladen 700-750 kilo. Kogeldruk 50 kilo.

Drie weken op vakantie geweest naar Zwitserland. De caravan is licht, smal en vanwege het hefdak ook laag.

Op vlakke wegen was de 6e versnelling bruikbaar in de power-stand, daarbij weinig pendelen, behalve bij flauwe hellingen. Het werd me niet duidelijk of handmatig schakelen naar de 5 of laten pendelen beter was.

Op steilere hellingen zoals in Zwitserland schakelde de bak zelf terug naar 5 of 4, soms naar 3. Snelheid tussen de 90 en 100 op de GPS, verbruik globaal 1 op 10.

Eén echte pas bereden: de Nufenen. Dat was geen probleem, na een haarspeldbocht in de eerste versnellen tot 6000 toeren, daarna schakelen. Echt veel trekkracht is er pas vanaf 4000 toeren, dat merk je op steile hellingen. Op vlakke wegen schakelt de bak binnen de kortste keren naar de hoogste versnelling.

Alles bij elkaar geen enkel probleem met deze lichte caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 aut. met een Caravelair

De ervaring van verhulst met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een Caravelair Antares Luxe Ambiance 470 van 1160 kg geplaatst op 29-04-2012:

afgelopen jaar naar tjechie geweesd,automaat doet het goed,motor sterk genoeg,brandstof verbruik 1op 7 met een snelheid van 90 tot 100km per uur op autobaan

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 200 2.0 V6 met een Knaus

De ervaring van marco stegeman met een Lexus IS 200 2.0 V6 (155 pk/114, Kw bouwperiode: 1999 - 2005) en een Knaus Sport 400 LK van 1135 kg geplaatst op 24-11-2009:

we zijn dit jaar naar italie geweest met de lexus met erachter onze knaus sudwind 395 tk beladen ongeveer zo rond de 1000 kg en dit is zeer goed bevallen.
het is een zeer stabiele combinatie,ook bij het inhalen van vrachtwagens geen last van een trekkende caravan.
in de klim (zwitserland) af en toe terug naar de 3e versnelling maar de meeste klimmetjes waren in de 4e goed te doen,op een vlakke baan rustig in de 6e versnelling als het iets begon te glooien terug naar de 5 perfect.
het verbruik lag zo tussen de 1 op 7/8 (met airco aan) normaal verbruik ligt zo tussen de 1 op 10/11 super relaxed kunnen reizen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 aut. met een Hobby

De ervaring van Walter met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een Hobby De Luxe 500 KMFe van 1513 kg geplaatst op 09-10-2009:

Dit jaar met de IS 250 en een hobby 500 KMFe naar oostenrijk gereden. Ideale combinatie, meer dan power genoeg en een normaal brandstof verbruik, ook wat last gehad van teveel pendelen van de automaat, bak toen in power stand gezet en het pendelen was over...voor mij een super combi.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 200 2.0 V6 met een Caravelair

De ervaring van marcel met een Lexus IS 200 2.0 V6 (155 pk/114, Kw bouwperiode: 1999 - 2005) en een Caravelair Antares Luxe 370 van 900 kg geplaatst op 21-07-2009:

Voor het eerst met een bamba 375 van beladen ruim 900 kilo naar spanje geweest. Via de route du soleil naar de costa brava.
Normaal verbruikt de auto rond de 1 op 10 a 11 maar over de rit van 3200 km heb ik een gemiddeld verbruik gehaald van nog geen 1 op 4!
Hier moet ik wel vermelden dat ik eigenlijk bijna overal de maximum snelheid heb gereden, 120 in belgie en 130 op de cc in frankrijk dus.
Boven de 100 was de 6e versnelling goed bruikbaar maar in de meeste gevallen was de 5 toch zuiniger en wat gemakkelijker rijden.
Echt een top combinatie maar voor een retourtje nederland spanje incl. tol wel 970 euro kwijt...

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 aut. met een Knaus

De ervaring van Frits van de Kant met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een Knaus Sudwind 500 FDK van 1405 kg geplaatst op 11-09-2008:

Voor de eerste keer met deze IS250 aut. met de Knaus 500 gereden en vond de combinatie niet optimaal. Vooral met de automaat wordt er nogal gependeld en dat is erg onrustig. Power is er genoeg. Hiervoor gereden met een GS300 aut. er dat was rustiger. Voor mij lijkt de RX300 aut. de ideale caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 220d [short ratio] met een TEC

De ervaring van Wim met een Lexus IS 220d [short ratio] (177 pk/130, Kw bouwperiode: februari 2007 - februari 2009) en een TEC Weltbummler 480 van 1200 kg geplaatst op 04-09-2008:

De Lexus is een uitmuntende trekauto. Onze TEC Weltbummler 480 van 1300kg was geen probleem.

Bij het wegrijden heb je altijd voldoende kracht op de achterwielen. Alle electronica zorgt er voor dat je geen last hebt van "spinnende"banden. Zelfs niet op een nat grasveld met de caravan er achter.

Binnen de bebouwde kom kun je rustig 50 km/u in de 2e versnelling blijven rijden. Zolang je maar niet onder de 1500 toeren komt.

Door de rust in de auto en het enorme koppel vergeet je soms dat er een caravan achter de auto zit. Trillingen van de caravan als je gepasseerd wordt door bussen ed of als je zelf inhaald zijn in de auto nauwelijks voelbaar.

Bij 2400 toeren in de 5e versnelling is de snelheid 95 km/u (op de GPS). Op de autowegen ideaal. Bij hellingen tot 5/6 % hoef je niet eens terug te schakelen. Doe je dat wel dan voel je dat de auto nog zoveel over heeft. Geeft je gas dan rij je menige personenauto zonder aanhanger op een helling voorbij.

De 6e versnelling is niet bruikbaar.
De rust in de auto en het altijd aanwezige vermogen geven je het gevoel dat je alles aan kan.

Hiervoor de caravan getrokken met een VW passat 130 pk TDI en een Volvo V70 2.4. Altijd overal gekomen maar niet met de rust en het gevoel van de Lexus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus IS 250 aut. met een HomeCar

De ervaring van paul hutjens met een Lexus IS 250 aut. (208 pk/153, Kw bouwperiode: 2005 - 2013) en een HomeCar Rally 45 FHU Trophy van 1300 kg geplaatst op 21-04-2008:

Geweldige ervaring; zowel vlak als in de bergen. Zeer stabiele combinatie door de korte overhang en sportonderstel. Ik rijdt gemiddeld 110km/h en daar kom je ook mee boven!) Harder op een vlakke weg is géén probleem. De 6e versnelling gebruik ik niet. Caravan is wél voorzien van een anti-slinger koppeling. In de bergen is de paddle-shift van de automaat werkelijk super. De automaat doet zelf keurig zijn werk, maar als actieve rijder rijdt ik graag iets hoger in de toeren. Het nemen van de Grossglockner is geen probleem, maar dan houdt het niet meer over. De IS250 is een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Lexus IS.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Lexus IS 220d [short ratio] met een Swift

De ervaring van Trevor Porter met een Lexus IS 220d [short ratio] (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Swift Charisma 560 van 1450 kg geplaatst op 21-04-2008:

I tow a Swift Corniche 18/4 with a miro of 1283 kg. The Lexus handles this with ease and returns some 27 - 28 mpg. I find that the car does not like towing in 6th gear unless you are barrelling along in excess of 70 mph, (I tend to stay around 60mph for comfort). At this speed the car tows well in 5th gear. The cost of having a tow bar fitted to the Lexus is expensive, in excess of £500.00. Westfalia are the only manufacturers of tow bars for this model and the only option is a detachable unit. All in all I am very pleased with the towing capabilites of the Lexus and have no hesitation in recommending it as a good tow car for this size of caravan.


Lexus IS 220d [wide ratio] met een Compass

De ervaring van tom cross met een Lexus IS 220d [wide ratio] (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2005-2013) en een Compass Corona 505 van 1500 kg geplaatst op 21-04-2008:

great tow car but 6th gear useless good mpg avg28


Lexus IS 220d [short ratio] met een Abbey

De ervaring van E Mellors met een Lexus IS 220d [short ratio] (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Abbey Aventura 317 van 1293 kg geplaatst op 21-04-2008:

Sixth gear when towing is unusable.+ lots of gear changing required.


Lexus IS 220d [wide ratio] met een Bailey

De ervaring van Ian Sherry met een Lexus IS 220d [wide ratio] (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2005-2013) en een Bailey Pageant Burgundy van 1425 kg geplaatst op 21-04-2008:

I have recently bought this car to tow my Bailey Pageant Series 7 Burgundy. The car is a joy to drive with or without the van. It tows with ease and I rarely need to drop out of 5th with cruise, on motorways. There is more than enough power available for all situations, and being rear wheel drive, the weight is exactly where it is needed with the van attached. Highly recommended.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Donatie

Genuanceerd advies

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker