Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mazda 5

Sorteer op:


Mazda 5 1.8 met een Hobby

De ervaring van Jansen met een Mazda 5 1.8 (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1275 kg geplaatst op 14-01-2016:

Met onze Hobby 440sf uit 2003 4 jaar naar Zuid-Frankrijk gereden. Trekgewicht gelijk aan maximale trekgewicht auto. Met name via Parijs-Clermont vaak in z'n 4 gereden. Route du soleil goed in 5 td doen. Klimmen bij Luik en Lyon terug naar 3. Op tijd schakelen houdt snelheid boven 80. Vergt wel wat moeite! Verbruik met caravan gemiddeld 1 op 7.5. De auto heeft voor ons voldoende gepresteerd, maar houdt niet over.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een Hobby

De ervaring van Virgil met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1398 kg geplaatst op 02-11-2014:

Met onze Mazda 5 2.0 benzine trekken we een Hobby 495 maximaal beladen met 1400 kg. Op de brug weegt ie iets zwaarder (niet doorvertellen) Al een aantal jaren door Europa gereden zonder problemen. Let wel op de juiste belading/gewichtsverdeling en kogeldruk dan is er niets aan de hand. In de bergen, en deze hebben we genoeg gehad op de vakanties, lekker hoog in de toeren rijden. Op tijd terugschakelen in de bergen is wel een pré anders verlies je vermogen.
Verder prima om mee te rijden. We rijden gemiddeld 100 km p/u

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een LMC

De ervaring van fredrix met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een LMC Munsterland 495 E van 1377 kg geplaatst op 07-05-2014:

wij hebben een mazda 2.0 en een lmc munsterland 495 e
hierachter meestal beladen op 1435kg in tegenstelling tot het raport hier rijden we al 4 jaar zonder preoblemen en met een mooie snelheid door europa zowel in de bergen als op het vlakke gedeelte er het prima rijden met deze combinatie (moet je wel op zijn toeren houden bij flinke klimmen).
zijwinden zijn zoals altijd wel voelbaar maar is bij een goede belading dus links en rechts gelijk(-/+ 25 kg verschil)en een max kogedruk goed te doen.
we hebben de combinatie ook laten keuren in duitsland en een tempo 100 gekregen dus is duitsland mogen we 100 en dit rijd ook wel het pretigst allen het verbruik gaat dan naar gem.1:7 over 1400 km naar italie.
maar het is voor ons niet een minpunt onze vorige auto een v40 2.0i (volvo) had ook dit verbruik en viel veel meer terug

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een LMC

De ervaring van fredrix met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een LMC Munsterland 495 E van 1425 kg geplaatst op 07-05-2014:

wij hebben een mazda 2.0 en een lmc munsterland 495 e
hierachter meestal beladen op 1435kg in tegenstelling tot het raport hier rijden we al 4 jaar zonder preoblemen en met een mooie snelheid door europa zowel in de bergen als op het vlakke gedeelte er het prima rijden met deze combinatie (moet je wel op zijn toeren houden bij flinke klimmen).
zijwinden zijn zoals altijd wel voelbaar maar is bij een goede belading dus links en rechts gelijk(-/+ 25 kg verschil)en een max kogedruk goed te doen.
we hebben de combinatie ook laten keuren in duitsland en een tempo 100 gekregen dus is duitsland mogen we 100 en dit rijd ook wel het pretigst allen het verbruik gaat dan naar gem.1:7 over 1400 km naar italie.
maar het is voor ons niet een minpunt onze vorige auto een v40 2.0i (volvo) had ook dit verbruik en viel veel meer terug

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Burstner

De ervaring van Jeroen met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Burstner Belcanto 440 van 1300 kg geplaatst op 07-08-2012:

Voor het eerst met de combinatie Mazda 5diesel/belcanto440 (1350kg) naar Marseille geweest. Route de peage met 100 op de klok is geen probleem, maar kost een beetje diesel extra. Met deze snelheid trekt hij wél mooier de hellingen op vanwege het mooie toerental. Eemaal in zuidfrankrijk zat er praktisch geen olie meer in het blok. Na het bijvullen was er bij thuiskomst ook weer wat olie door de uitlaat verdwenen. Het schijnt dat je een Mazda diesel een paar keer vaker moet peilen bij zware belasting. Verder lag de caravan als een huis achter de auto! ( Het rooie caravannetje op de ANWB kaart op de RN richting Laffrey was een 'interessante ervaring' 5km 15% in de 1. Maar we kwamen boven!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een HomeCar

De ervaring van Tjeerd met een Mazda 5 2.0 (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2010 - 2015) en een HomeCar Racer 40 ATF van 1100 kg geplaatst op 16-06-2012:

Heerlijke combintie. Geen enkel probleem bij Luik.
Doorgereden naar de Ardeche alwaar op de camping een flinke klim nodig was. Geen bezwaar, er was ruim voldoende trekkracht over op grindpaadje.
Verbruik viel wel erg tegen, maar dat zal met alle combinaties wel zo zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Sprite

De ervaring van Tonny met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Sprite Super 480 CF van 1385 kg geplaatst op 23-05-2012:

Na een Mazda Premacy met 2 liter benzine motor met een Sprite 390EK (max 1100 kg) wat een supercombinatie was om te rijden, ook op steile hellingen in Noorwegen en de Pyreneen) nu een Mazda 5 2.0 CiTD diesel van 143 PK en een Sprite Super 480 CF met een maximum gewcht van 1400 kg. Ook deze combinatie is heel vertrouwd en ook op steile hellingen (afgelopen jaar in Kroatie en Montenegro) geen enkel probleem. Komende maand gaan we met veel vertrouwen de Franse Alpen in.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD sp met een Hobby

De ervaring van Martin met een Mazda 5 2.0 CiTD sp (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1278 kg geplaatst op 23-03-2012:

Mazda 5 diesel 110PK met Hobby beladen 1400KG. met treingewicht 3500 kg naar de Vogezen geweest. Hellingen in de Ardennen met gemak met 85/uur naar boven. Combinatie zeer stabiel, inhalen is een eitje. Kortom een geweldige trekker. Verbruik, is niet zo'n zuinige diesel. Solo ongeveer 1 op 17,5 met caravan 1 op 10,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een Burstner

De ervaring van Ton met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Burstner Ventana 490 van 1350 kg geplaatst op 26-06-2011:

Wij hebben de Mazda 2.0 tot volle tevredenheid gecombineerd met een Buerstner Ventana 495 TK (1120-1360kg). De 2.0 benzinemotor handgeschakeld kan prima overweg met die caravan, ook op hellingen. Wij vertoeven graag in Scandinavie en hebben daar geen enkel probleemmoment gekend. Ook wegrijden op gladde kampeervelden was geen enkel probleem. Wij hebben een duitse 100km-vergunning bij deze combinatie. Als kruissnelheid op snelwegen is dat geen probleem. De gewichtsverhouding zorgt er wel voor dat je zorgvuldig moet om gaan met de stabiliteit. Als je ook zelf alert rijdt en zorgt voor een goede belading zal deze combinatie weinig problemen opleveren. Het verbuik stijgt wel naar 1:8/1:9 maar dat zien wij niet als een probleem op vakantie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD sp met een Burstner

De ervaring van Ed met een Mazda 5 2.0 CiTD sp (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Burstner Premio 480 TK van 1290 kg geplaatst op 03-04-2011:

De Mazda 5 laten chiptunen. Nu van 110 naar 140 pK en van 310 Nm naar 370 Nm. Dit is met name een verbetering op de snelweg. De Mazda had voordien en nu nog steeds weinig vermogen bij het intrappen van het gaspedaal. Het duurt ettelijke seconden voordat de power beschikbaar is. Op de snelweg trekt ie als de beste, en de vrachtwagens zijn zo ingehaald. Het verbruikt zonder caravan was al beroerd voor een diesel (1:14) en met caravan 1:9/ 1:10. Heb het laadvermogen van de auto op kenteken 50 kg lager laten zetten, waardoor de combinatie met rijbewijs B gereden mag worden. Als het totaal treingewicht (bij controle) maar onder de nieuwe norm blijft.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een Beyerland

De ervaring van Guus met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Beyerland Sprinter 350 van 900 kg geplaatst op 23-07-2010:

Uiteraard zijn de prestaties van mijn Mazda 5 met een 2.0 benzinemotor in combinatie met een 900kg zware caravan ruim voldoende. Maar vooral is de Mazda 5 een comfortabele caravantrekker. Naar Zuid Frankrijk via de route langs Clermont Ferrand is de 4e of 5e vaak voldoende en in enkel geval is om vaart te maken de 3e versnelling nodig. De combinatie is zeer stabiel en het inhalen van vrachtwagens een fluitje van een cent. Ook het file rijden op een helling is geen probleem, wel moet je een beetje spelen met de koppeling. De Mazda met Beyerland is een stabiele combinatie bij zijwind, en ook bij hoge snelheid. De kogeldruk is 60 kg en we vervoeren voor- en achterop een E fiets met een gewicht van 25 kg. Het zwaartepunt van de caravan is zo laag mogelijk en de zware spullen (voortent etc.) liggen achter de voorstoelen. Gemiddeld verbruik is 1:9 bij 90 km op de teller en als de teller constant 100 tot 105 aangeeft dan is het verbruik 1:8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Wilk

De ervaring van Koos met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Wilk S4-490 van 1400 kg geplaatst op 28-05-2010:

Al 2 jaar gaan wij naar Frankrijk en Italië met de Mazda 5,een Ideale caravantrekker. Hiervoor hadden we een Premacy ook een prima auto. De Mazda 5 heeft geen enkele moeite met steile hellingen.Wij reizen met 2 personen heel ontspannen met deze combinatie naar de zon en terug. Brandstofverbruik solo 1:14 met caravan 1:9,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een TEC

De ervaring van W. Lorenz met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: maart 2008 - oktober 2010) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 19-03-2010:

Zeer goede ervaringen met deze combinatie, zowel op de snelweg ( met cruise-control ) als in bergachtig gebied. Het geheel rijdt ontspannen.
Het verbruik ligt ongeveer gem. op 1 op 9 , rustig rijden. ( cijfer 9 )

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 CiTD sp met een Fendt

De ervaring van Teun Schotpoort met een Mazda 5 2.0 CiTD sp (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 26-08-2009:

De Mazda/Fendt combinatie gaat echt lekker,oppassen met de snelheid want je zit zomaar ver boven de maximum snelheid!Met twee fietsen op het dak van de Mazda is het verbruik zo rond de 1:10, zonder caravan 1:18.Deze diesel heeft 110 pk dat is niet echt veel maar het koppel is 310 nm wat een souplesse!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 1.8 met een Burstner

De ervaring van A. vd Plas met een Mazda 5 1.8 (116 pk/85, Kw bouwperiode: maart 2008 - oktober 2010) en een Burstner Premio 485 TK van 1280 kg geplaatst op 31-07-2009:

Sinds 2009 in bezit van een combinatie mazda 5 1.8 en burstner premio 485 (1300 kg). Deze vakantie naar Italie geweest en tot grote tevredenheid gereisd. Auto voldoet goed op de autobaan, ook de Fernpass was goed te doen. Op de autobaan is het met een kruissnelheid van 85 km (95 op de teller) in z'n 5 lekker rijden. Verbruik bij deze snelheid gemiddeld 1 op 7,8. De combi is voor mij goed voor 3,5 ***

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 1.8 met een Knaus

De ervaring van van leeuwen met een Mazda 5 1.8 (116 pk/85, Kw bouwperiode: maart 2008 - oktober 2010) en een Knaus Sport 450 (2,2) van 1200 kg geplaatst op 18-07-2009:

ik rijd nu vierjaar met Mazda 1.8 en knaus sud wind 450 zeer goed te doen vlake weg gewoon in zijn 5 bij een snelheid van 95 km .trekken in de bergen is redelijk tot goed .ik geef 4****

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 1.8 met een Kip

De ervaring van H.A. van Buijtenen met een Mazda 5 1.8 (116 pk/85, Kw bouwperiode: maart 2008 - oktober 2010) en een Kip Sky-Line 44 TDB Aircool van 1280 kg geplaatst op 21-08-2008:

Ik rijd nu ruim anderhalf jaar met combinatie Mazda 1.8 en kip skyline44 TDB special met inmiddels ook een mover geschat leeg gewicht kip nu 1050 kilo.
De combinatie voldoet prima ook op autobaan hellingen. Ik kan vaak in zijn 5 blijven rijden op de vlakke weg. Brandstof verbruik mits niet harder dan 80 - 90 rond de een op 9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda 5 2.0 met een Adria

De ervaring van Arno met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Adria Altea 432 PH van 1142 kg geplaatst op 08-11-2006:

Prestaties komen goed overeen met berekening, topsnelheid is 5e versnelling wel gunstiger, evenals gebruik 4e op 5% helling.
Op Duitse autobahn is kruissnelheid van 100km/u goed te doen in de 5e versnelling. Steilere of lange hellingen rond Munchen of Brennerpas zijn goed in 4e versnelling te doen. 3e versnelling alleen nodig bij opnieuw versnellen (inhalen).
Goede trekkracht ophellingen, snelheid wordt goed vastgehouden. Versnellingen kort op elkaar, korte 5e versnelling. Alleen 1e versnelling is wat lang, merkbaar bij wegrijden op steile helling
Stabiele combinatie, bij wind, hoge snelheden of helling af (kogeldruk minimaal 65kg, caravan goed beladen, geen fietsen).
Verbruik stijgt sterk met toenemen snelheid, 1:9 bij 95 km/u, 1:8 bij 105 km/u

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mazda 5.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mazda 5 2.0 met een Weinsberg

De ervaring van PB met een Mazda 5 2.0 (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2010-2015) en een Weinsberg CaraOne 400 LK van n.b. kg geplaatst op 08-11-2006:

It works, well enough, and it's my first time towing so I'm not experienced. But you definitely feel the caravan there, particularly hill starts.
The car was also very bouncy - like a rocking horse - but we fitted new rear shock absorbers and also helper springs, and this has made a big difference. Now quite tolerable (you still know it's there when driving on a bumpy surface).
Fuel economy is around 20mpg towing.


Mazda 5 2.0 met een Swift

De ervaring van Mark waddley met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107 Kw, bouwperiode: 2005-2008) en een Swift Challenger Sport 514 van 1380 kg geplaatst op 08-11-2006:

Good match....no probs at all encounted, caravan very steady when car and van loaded correctly, the alko atc works a treat...


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Caravelair

De ervaring van Pedro met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Caravelair Ambiance style 510 van 1300 kg geplaatst op 08-11-2006:

My caravan/car relation is perfect, I have traveled all over Europe without problems, the mazda5 are very strong


Mazda 5 1.6 CiTD met een Avondale

De ervaring van ray met een Mazda 5 1.6 CiTD (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2011-2015) en een Avondale Dart 470-2 van 1120 kg geplaatst op 08-11-2006:

i have towed with this combination thru France, Portugal & Spain covering over 2000 miles and found that itwas an ideal tow car/ caravan set up. I will be off to Italy in 2012 for around a month in the spring & portugal again in september


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Caravan

De ervaring van Dr Ed met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Caravan van 1250 kg geplaatst op 08-11-2006:

Pulls well but drinks diesel like its going out of fashion when towing. I managed a meagre 22mpg pulling a Fendt 410 Saphire (a small light van) on round trip to Provence in summer 2009; fuel economy without van is mid/high 30's.


Mazda 5 2.0 met een Bailey

De ervaring van P Barker met een Mazda 5 2.0 (146 pk/107 Kw, bouwperiode: 2005-2008) en een Bailey Ranger 540/6 van 1260 kg geplaatst op 08-11-2006:

What a fantastic match.....We have driven well over 3000 miles this year, both in Europe and in the UK with so far no problems. Fully loaded with 2 bikes on the roof of the car the car preformed spot on. Fuel at about 22mpg when loaded and 39 mpg with normal driving unloaded....


Mazda 5 2.0 CiTD hp met een Caravan

De ervaring van Gary met een Mazda 5 2.0 CiTD hp (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Caravan leeg: 1000 kg van 1150 kg geplaatst op 08-11-2006:

Got this car at the start of summer, it has been an absolute dream to drive and tow with. Loads of torque from the 146hp diesel engine.

It also maneuvers really well and makes reversing far easier than my last car.

Really can't fault the car no issues at all for towing


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Caravan (te?) zwaar

Donatie

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker