Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz A-klasse

Sorteer gebruikservaringen op:

Mercedes-Benz A 5-drs - 170 met een Kip

De ervaring van Eduard Bertens met een Mercedes-Benz A 5-drs - 170 (85 Kw/116 pk bouwperiode: september 2004 - juni 2009) en een Kip Sky Line 41 TDB Special van 1200 kg geplaatst op 09-09-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Ik heb een hele positieve ervaring met de klasse 170 als trektocht. Er zijn aardig steile hellingen mee genomen en dat gaf geen problemen. De combinatie is dan niet snel maar overwon alle hellingen die we namen en daar waren pittige bij.
Ook op de grote weg komt hij goed mee in het verkeer, en moet men op Letten dat het niet te snel gaat zelfs.
bij hoge snelheden boven de 120 km gereden blijft de combinatie stabiel aanvoelen, maar het is veiliger om een veilige snelheid (100km) aan te houden.
Op de binnenwegen rijdt de combinatie goed met het verkeer mee en stuurt prettig.
Met cruise control ingeschakeld de km teller niet uit het oog verliezen omdat er op een gegeven moment terug geschakeld moet worden bij een klim mende weg en je anders de kans loopt in een sukkelgangetje op de top te eindigen. Wat ook onveilige situaties kan opleveren.
Misschien was het fijner geweest als de auto een kleinere draaicirkel had.
Maar over het algemeen genomen is deze A Klasse een goede caravantrekker al zijn we er maar heel weinig in deze functie tegen gekomen op onze reizen!
@

Wijzigen


Mercedes-Benz A 5-drs - 200 met een Knaus

De ervaring van Richters H met een Mercedes-Benz A 5-drs - 200 (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Knaus Country 450 van 1080 kg geplaatst op 23-08-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Na diverse diesels en 2 Saabs heerlijk met onze Knaus Südwind 450 ('93) te hebben getoerd, nu al weer 3 seizoenen met deze Mercedes A 200 op pad. Weloverwogen en na zorgvuldige bestudering en vergelijkingen hier op deze geweldige site gemaakt. Wij rijden meestal richting Z.O. Frankrijk en (nu we de Knaus in Fr. ook gestald hebben, nu nirt zo verl km meer, maar nu wel mrt 2 fietsen achterop. Dat gaat idd wat ten koste van de stabiliteit boven de 100 km/uur, maar zo snel hoef en wil ik daar ook niet. Ga in zijn 4e met ong 90-95 rustig voort en dan is hrt gem. verbruik bijna 1 op 11. Met wel een loden voetje en in zijn 5 naar 100-105 km/u daalt dat verbruik naar 1 op 9. Bergop en op bergweggetjes rijdend valt mij de souplesse telkens op. Hij rijdt turboloos minstens zo kwiek als mijn oude saab 9 5 turbo, en vooral veel zuiniger, handzamer en door hoge opbouw, zeer korte achterzijde en harde onderstel bijzonder stabiel en rustig. Al mrt al heerlijk om ermee te toeren, wanneer je je rechtervoet net iets in toom houdt, want dan is de combinatie nog steeds super zuinig! Zonder knaus, en met cruise control aan rijden wij met minstens 1 op 13,5 1000 km. naar Fr. In de combinatie snelheden ong tussen 95 en 140 op de teller (vnl. autoroute)

Wijzigen


Mercedes-Benz A 5-drs - 200 CDI met een Hobby

De ervaring van John met een Mercedes-Benz A 5-drs - 200 CDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1269 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Was even vergeten dat het normale solo verbruik van de auto zo'n 1:20 is!

Wijzigen


Mercedes-Benz A 5-drs - 200 CDI met een Hobby

De ervaring van John met een Mercedes-Benz A 5-drs - 200 CDI (103 Kw/140 pk bouwperiode: september 2004 - september 2012) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1269 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Afgelopen zomervakantie met Mercedes A200CDI (140PK) en Caravan Hobby 440SF (ruim 1300kg) Naar Italie geweest! Totaal geen probleen in de bergen, heb bijna alles op heftige hellingen na in de 6e versnelling kunnen rijden! Ondanks dat de auto vrij klein lijkt voor de caravan een zeer stabiele combinatie! Ook supertevreden over het brandstof verbruik, tussen de 1:12 en 1:14 met caravan is totaal niet slecht! De 2 liter cdi kan met caravan uitstekend meekomen met het overige verkeer! Wij rijden gemiddeld toch wel 100km/u

Wijzigen


Engelse reviews
Mercedes-Benz A-klasse

Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] met een T@B

De ervaring van Peter E met een Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] (80 Kw/109 pk bouwperiode: februari 2005 - september 2012) en een T@B 320 Chic van 800 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68%* = 110 km/u = 34%

The A180 diesel automatic, when coupled to a small caravan like this, is the most effortless drive imaginable. Hill starts and touring up and down the Alps present no issue. The T@B rides on very wide wheels, has a long drawbar and is fitted with a stabiliser hitch. The short tail overhang on the Mercedes adds to the equation: a more steady combination is hard to imagine. Fuel economy dips from around 48-50mpg solo to 28-30mph towing. Cruising at 70mph is no problem. At 60mph the unit is completely effortless.


Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] met een Bailey

De ervaring van alan bicknell met een Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] (80 Kw/109 pk bouwperiode: februari 2005 - september 2012) en een Bailey Orion 400-2 van 1109 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 93 km/u = 30%

A class auto towing a Bailey Orion 400/2, found towing very stable, relaxed drive, average 30mpg and steady when overtaken by HGV's.


Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] met een Lunar

De ervaring van alan bicknell met een Mercedes-Benz A 5-drs - 180 CDI aut. [Autotronic] (80 Kw/109 pk bouwperiode: februari 2005 - september 2012) en een Lunar Ariva van 980 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 99 km/u = 31%

A class auto replaced Megane auto for pulling my Ariva. First 100 mile tow in windy conditions gave good consumption a steady tow and relaxed drive usually in cruise control. Steady when overtaken by HGV's.


Mercedes-Benz A 5-drs - 160 CDI [BlueEfficiency] met een Sterckeman

De ervaring van Paul met een Mercedes-Benz A 5-drs - 160 CDI [BlueEfficiency] (60 Kw/82 pk bouwperiode: juni 2009 - september 2012) en een Sterckeman Starlett 390 CP van 965 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76%* = 81 km/u = 11%

The A160 CDI is never going to be a powerful car, however I find it extremely sure footed and a solid tower, even in strong cross winds, the rig hardly twitches. Admitidly you do have to use the gear box to keep a constant speed up and down hills and if you are prepared to do this, it still returns a fairly heathy 40mpg on a long run.


Mercedes-Benz A 5-drs - 150 met een Ace

De ervaring van David Haigh met een Mercedes-Benz A 5-drs - 150 (70 Kw/95 pk bouwperiode: september 2004 - juni 2009) en een Ace Jubilee Diplomat van 1100 kg geplaatst op 07-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 107%* = 85 km/u = 9%

The mercerdes A150 3 door will push along on the motorway ok but on long uphill you need to use 4th or even 3rd gear, mpg was about 28mpg when towing on mway but i would say that all in all it is a little under powered but very stable towing i am looking to change to Kia rio diesel


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Persoonlijk adviesrapport

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap