Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Peugeot 206

Sorteer gebruikservaringen op:

Peugeot 206 SW - 1.4 HDI met een Caravan

De ervaring van Bert met een Peugeot 206 SW - 1.4 HDI (50 Kw/68 pk bouwperiode: juni 2002 - januari 2007) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 11-11-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

Met deze combinatie van Groningen naar Brabant gereden. Auto 4 personen plus dak koffer met voortent, grondzeilen ed. Caravan denk ik ongeveer 950 kg en kogeldruk kreeg ik niet lager dan 70 kg.
Een en al ellende. Caravan heel gauw neiging tot slingeren, en een top van niet harder dan zo'n 80 km.
Een keer en nooit weer. In het verleden had ik er een Golf 4 TDI voor staan, en voor de komende zomervakantie zal ik zorgen dat er weer een Golf als trekker voor staat. De dieseltjes van Peugeot vind ik niet geschikt als trekauto. Zelfs niet voor relatief lichte caravans. Het verbruik viel me wel mee. Normaal 1 op 20, met caravan 1 op 13.

Wijzigen


Peugeot 206 SW - 1.6 16v aut. met een Trigano

De ervaring van Jeroen met een Peugeot 206 SW - 1.6 16v aut. (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2002 - januari 2007) en een Trigano Rubis 420 van 1000 kg geplaatst op 17-03-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

rijd al sinds 2005 door europa met deze combi
verbruik gem.1 op 12-14 km
afgelopen jaar naar corsica door zwitserland & italie.
Bij steile bergen af en toe even laten "afkoelen".
Stabiliteit met stabilisator erg goed.
moet oppassen niet te snel te gaan rijden +100km geeft onprettig gevoel tijdens rijden. daaronder perfect.
Rijd ook altijd met dakkoffer om gewichtsverhouding goed te houden.

Wijzigen


Peugeot 206+ - 1.4 met een Hobby

De ervaring van Bill met een Peugeot 206+ - 1.4 (54 Kw/73 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2012) en een Hobby De Luxe 400 SFe van 1088 kg geplaatst op 19-02-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 94% Berekening >>>>

Ben met deze combinatie naar Duitsland geweest. En het is me een beetje tegengevallen. Bij 80km/h (teller) had het motortje niet veel meer over. Eigenlijk was dat maar goed ook want de caravan begon ook te slingeren. Daar ook niet veel harder dan 70 km/h gereden. Het verbruik solo (met een rustige rijstijl) is 1 op 15, met caravan 1 op 6. Wegrijden op een helling van 7% gaat nog net. Autobahnhelling van 4% in 2 met 6000 toeren omhoog gereden.

Wijzigen


Peugeot 206+ - 1.4 met een Hobby

De ervaring van Jilger Mout met een Peugeot 206+ - 1.4 (54 Kw/73 pk bouwperiode: oktober 2010 - 2012) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1100 kg geplaatst op 23-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91% Berekening >>>>

Afgelopen zomer met deze combinatie op pad geweest.
Vanwege de slechte score qua berekening was ik op het ergste voorbereid en eerlijk is eerlijk, een 75 pk 1.4 holudt natuurlijk niet over voor een caravan.
Toch is het me allemaal erg meegevallen. Bij het beladen van de combinatie heb ik zo veel mogelijk zware spullen in de auto gedaan om de gewichtsverhouding zo gunstig mogelijk te houden.
Met rijden heb ik dan ook niets van instabiliteit gemerkt. Ik heb wel rustig gereden (90 km/h op de teller), het is toch vakantie.
Qua prestaties is het me ook heel erg meegevallen. Op de vlakke weg heb ik hele stukken in de vijfde versnelling kunnen rijden. Op de terugweg was er een flinke wind en moest ik terug naar 4, maar toch.
Ook bij brugopriiten kon ik (door terug te schakelen naar 4) de snelheid vasthouden.
Ik kreeg er steeds meer lol in dat ik met een bescheiden 75 pk toch mooi een normale caravan kon trekken!
Bergpassen zou ik niet doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat de doorgaande Europese snelwegen voor deze combinatie (bij een goede belading en een rustig tempo) geen probleem zullen zijn.
We gaan het in de volgende jaren meemaken...

Wijzigen


Peugeot 206 SW - 1.4 HDI met een Sterckeman

De ervaring van Jeroen met een Peugeot 206 SW - 1.4 HDI (50 Kw/68 pk bouwperiode: juni 2002 - januari 2007) en een Sterckeman Starlett 330 CP van 800 kg geplaatst op 30-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 63% Berekening >>>>

Met deze combinatie naar de Drome, Camargue en Ardeche geweest.
Caravan zal hooguit 800Kg geweest zijn. In de auto alleen 2 personen, tentstokken tafel en 2 stoelen en 2 mountainbikes op het dak.
Kogeldruk was zo'n 60Kg. (is te veel, maar ik kreeg hem niet lager)

Op de (redelijk) vlakke weg en weinig wind ongeveer constant 100 op de teller gereden in de 4e versnelling. Dit was ook wel maximaal.
5e was haast onbruikbaar.
Helling bij Luik ging moeizamer, maar waarschijnlijk heb ik te laat teruggeschakeld. Hier reed ik nog maar 60-70km/u.
Andere snelweg hellingen in z'n 3 zodra de snelheid onder de 90 kwam en met een kleine 90 op de teller door naar boven. Er waren genoeg zwaardere auto's met grotere caravans die niet sneller gingen.
In Zuid Frankrijk met de wind vol tegen (kracht 4) bleef ik bij 80 op de teller steken en moest ik heel veel schakelen tussen 3 en 4.

Wegrijden bij stoplichten ging altijd vlot. Ook als deze op een helling waren.
De combinatie reed verder zeer stabiel.

Al met al ging het boven verwachting goed al besef ik wel dat ik geluk heb gehad met de wind. Deze hebben we heen en terug een beetje mee gehad.

brandstofverbruik solo: 1:18. Met caravan 1:9

Wijzigen


Peugeot 206 - 1.4 met een Eriba

De ervaring van peter met een Peugeot 206 - 1.4 (55 Kw/75 pk bouwperiode: oktober 2004 - oktober 2010) en een Eriba Touring Puck 120 van 480 kg geplaatst op 05-02-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 48% Berekening >>>>

De 206 met 75 PK is een goede trekker voor de Eriba Puck. Heeft zeer veel trekkracht onderin. Op de snelweg is 110 - 115 km pu is geen enkel probleem probleem. Ook ruim voldoende in Berggebied. Verbruik tijden vakantie Frankrijk 1 op 12 (!) bij normaal rijden.

Wijzigen


Peugeot 206 SW - 2.0 HDI met een Kip

De ervaring van j.Roos met een Peugeot 206 SW - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2002 - oktober 2005) en een Kip Kompakt 37 EK Special van 950 kg geplaatst op 30-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Dit jaar voor het eerst met een kip compact 400 achter mn Peugeot 206SW 2.0 HDI. Dat ging super. Had overigens geen stabilisator, maar de peugeot had er totaal geen probleem mee. Omhoog, omlaag de carvan volgende moeiteloos, zelfs op een steile helling. Daarnaast ook nog zuinig in gebruik. reden tussen de 90 - 100 km. Heb in de vakantie gemiddeld 1 op 17 gehaald.

Wijzigen


Peugeot 206 - 1.4 met een Biod

De ervaring van peter met een Peugeot 206 - 1.4 (55 Kw/75 pk bouwperiode: oktober 2004 - oktober 2010) en een Biod Extase van 770 kg geplaatst op 30-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Klopt precies wat het programma berekent. Goed te doen mits je in de juiste versnelling rijdt. Kruissnelheid op de Franse Autoroute ca. 95 - 100 km/h, grootste problemen ervaar ik nog in Nederland met harde tegenwind (wel met 3 fietsen op het dak van de auto)

Wijzigen


Peugeot 206 - 1.4 HDI met een Kip

De ervaring van Martin met een Peugeot 206 - 1.4 HDI (50 Kw/68 pk bouwperiode: oktober 2002 - oktober 2010) en een Kip Kompakt 37 EK van 700 kg geplaatst op 03-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Wij (2 pers.) zijn met een Peugeot 206 1.4 HDI, 3 deurs hatchback, 68 pk met daarachter een Kip Mini Kip 37 EK, (hoogte 2,35 m. en breed 1,82m. en lang 5m. incl dissel) naar de Dordogne geweest(zomer 2009). De caravan weegt leeg volgens kenteken 552 kg. en mag maximaal 850 kg. wegen. Ik denk dat onze caravan ongeveer 700 kg woog, alleen weet ik dit niet zeker want: niet gewogen.
Van te voren veel reacties gekregen van mensen dat we met zo'n 'klein' autootje naar zuid Frankrijk gingen met de caravan! Maar de auto deed het boven verwachting goed! Op de snelweg in NL en Belgie en het grootste gedeelte van frankrijk gewoon in de 5e versnelling met 100 km/hr(vlak of lichtglooiende wegen), zelfs er om denken niet te hard te gaan! (110 was geen probleem). Zodra we wat steilere hellingen kregen zakte ie terug naar 90 km/hr in de 5e, dan terugschakelen naar de 4e versnelling waarmee we netjes 90 km/hr bleven rijden, slechts een paar keer maar terug gemoeten naar de 3e versnelling, maar dan nog stabiel met 80 km/hr. Al met al heel netjes dus! geen enkel probleem, ook de temperatuur bleef netjes rond de 90 graden of eronder. Buiten was het zo'n 30 graden dus ook nog de hele tijd de Airco aan gehad! dat zou zo'n 5% vermogen moeten schelen ? In elk geval niets van gemerkt. Prima combinatie om mee te rijden! En het gemiddelde verbruik na 2400 km was 1:14! heel netjes dacht ik!

UPDATE: zomer 2010 met dezelfde combinatie via Duitsland, Oostenrijk: Fernpas en Brennerpas, naar Italie gereisd. Auto heeft het prima gedaan. Ook steile stukken gingen prima. Bovenaan Brennerpas een stinkende koppeling. Auto half uurtje laten afkoelen, verder geen problemen mee gehad.

Wijzigen


Peugeot 206 - 1.4 HDI met een Kip

De ervaring van Rob Jaski met een Peugeot 206 - 1.4 HDI (50 Kw/68 pk bouwperiode: oktober 2002 - oktober 2010) en een Kip Vision 41 T van 1095 kg geplaatst op 26-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90% Berekening >>>>

De Kip KS 41 T betreft het om precies te zijn. Ben er met de Peugeot206 1400 TDI mee naar ItaliŽ gereden, hetgeen prima ging. Op de grote weg kon ik prima meekomen : wegrijden gemakkelijk en eenmaal aan het rijden opletten om niet automatisch te hard te gaan. Het staat niet erg stoer: zo'n klein autootje en een relatief grote caravan, waarvan ik me terdege bewust was dat bergafwaarts het kritieke punt lag als je te hard ging. Juist omdat ik, gezien de opmerkingen, ik hem hier kneep, ging het zonder problemen. Eenmaal verkeerd gereden, in een klein dorpje met wellicht 13 % helling en rare bochten kneep ik hem echt. Niet omdat de auto het niet deed, maar omdat ik niet wist hoe het zou komen. Gestopt, de weg gevraagd, de super haakse bocht niet hoeven nemen, de helling ging prima en na een diepe zucht verder gereden. Wat betreft de autostrada: vnl alleen op de Brennerpas heb ik een paar honderd meter in de 3 en een paar honderd meter in de 2 moeten rijden. In het berggebied, op de grote wegen zijn de beklimmingen zo "glooiend," dat het rijden in de 4e versnelling relaxed verliep.
Ieder wijs op reis gewenst,

Rob Jaski

Wijzigen


Peugeot 206 SW - 1.6 16v met een Eriba

De ervaring van Joop van Assen met een Peugeot 206 SW - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: juni 2002 - januari 2007) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 850 kg geplaatst op 30-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

We (2 personen) zijn sinds okt. 2003 in het bezit van deze combinatie. We hebben regelmatig trektochten gemaakt door Noorwegen en Zweden (ver boven de poolcirkel). Deze combinatie bevalt ons zeer goed! Ook op bergwegen kunnen we goed uit de voeten komen, uiteraard met het nodige schakelwerk. Daarnaast zijn we een aantal keren naar Tsjechie geweest. Inhalen van wat langzamer reidende vrachtwagens op stijgende stukken van de autobahn vormt geen enkel probleem. Inmiddels hebben we met deze combinatie ongeveer 18.000 km. afgelegd. Het grootste deel hiervan in Scandenavie. Samenvatting: Deze combinatie bevalt ons zeer goed. Het gepresenteerde rapport (trekkrachtberekening en conclusies) lijkt ons zeker realistisch.

Wijzigen


Peugeot 206 SW - 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van J.Willems met een Peugeot 206 SW - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2002 - oktober 2005) en een Eriba Touring Triton 430 GT van 1000 kg geplaatst op 21-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Dit jaar voor het eerst met een eriba triton 430 GT op vakantie geweest naar zuid-Frankrijk. Mijn Peugeot 206SW 2.0 HDI had totaal geen moeite met trekken. Wel vond ik de combinatie al snel slingerneigingen vertonen, vanaf ong. 95 km per uur op snelweg met lichte spoorvorming. Debet hieraan is waarschijnlijk het feit dat er twee fietsen achterop geplaatst waren. Ik laat in ieder geval een stabilisatorkoppeling plaatsen op de caravan. Maar motorisch reed het prima. Overigens niet harder gereden dan tiussen de 92 en 102 km per uur.
In de bergen meer dan voldoende trekkracht

Wijzigen


Peugeot 206 - 1.6 16v met een Caravan

De ervaring van nico beuman met een Peugeot 206 - 1.6 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: oktober 2000 - juli 2007) en een Caravan van 997 kg geplaatst op 03-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

de buiten spiegels zijn wat klein maar het rijden gaat heel goed .voor deze auto hat ik ook een 307 maar die is iets sterker

Wijzigen


Engelse reviews
Peugeot 206

Peugeot 206 SW - 1.4 met een Caravan

De ervaring van Spencer met een Peugeot 206 SW - 1.4 (55 Kw/75 pk bouwperiode: juni 2002 - januari 2007) en een Caravan 750 kg van 800 kg geplaatst op 03-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 98 km/u = 8%

Was better than expected with slight struggle going up hills and good mpg .


Peugeot 206 - 2.0 HDI met een Bagagewagen

De ervaring van rob Hazon met een Peugeot 206 - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2001 - oktober 2005) en een Bagagewagen (achter normale personen auto) van 950 kg geplaatst op 03-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 118 km/u = 17%

2006 Trigano Rangder 575 folding camper is height of the 206. no problem in high wind, 40 mpg possible. Hardly notice it when towing.


Peugeot 206 - 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van Lawrence Pearce met een Peugeot 206 - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: januari 2001 - oktober 2005) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 03-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71%* = 155 km/u = 16%

Haven't towed with this car yet. The caravan is a 1985 Cotswold Windrush 11/2. The caravan club outfit checker said there were no caravans suited to this car, as ive spent a few years renovating this van I was hoping they were wrong. Will post as to how it goes in a later post.


Peugeot 206 SW - 2.0 HDI met een Caravan

De ervaring van John Huntley met een Peugeot 206 SW - 2.0 HDI (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2002 - oktober 2005) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 03-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 12%* = 159 km/u = 16%

I tow a Compass Lynx 1996 model and a good match for keeping up with traffic at 60mph. Caravan weight is 850 not 250. For 2 of us we find the Lynx comfortable and still have a relatively small car for town driving use.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Tekst

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap