Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Peugeot 807

Sorteer gebruikservaringen op:

Peugeot 807 - 3.0 V6 aut. met een Dethleffs

De ervaring van Jos Boot met een Peugeot 807 - 3.0 V6 aut. (150 Kw/204 pk bouwperiode: september 2002 - oktober 2005) en een Dethleffs Camper Lifestyle 510 V van 1350 kg geplaatst op 27-11-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Na twee diesel 807's (163 pk automaat) en (170 pk handbak) nu een zescylinder 3.0 op LPG. De gewichtsverhouding maakt, mits goed beladen, de combinatie fantastisch. Meestal rij ik rond de 100 km per uur en eigenlijk merk je dan niet dat er een caravan achter je auto hangt. Dat kan soms tot ' te gemakkelijk' rijgedrag leiden.. De motor moet bij hellingen echt aan het werk. Je mist dan het hoge koppen van een diesel. Rond de 4500 toeren komt het maximale koppel van ca. 285 nm beschikbaar dus moet je de motor echt op toeren houden. Nu klinkt een V6 mij als muziek in de oren maar na langdurig 'bergrijden' verlang je dan toch wel weer naar een dieseltje.. Mijn LPG installatie heb ik zo af laten stellen dat vanaf 4000 toeren de inspuiting geleidelijk over gaat op benzine om te voorkomen dat de kleppen verbranden. Afgelopen zomer via B wegen via Luxemburg en Zuid Duitsland door de Alpen naar VenetiŽ gereden. Vooral in Zuid Duitsland kom je op de B wegen nog veel >14% hellingen tegen. Op zich allemaal goed te doen met deze combinatie maar pas op bij hellingen rond 20-25% bij lage snelheid. De motor komt dan onvoldoende op toeren en dan blijft de boel dus stil staan. Vol gas is dat een hele rare gewaarwording. Gang er in houden dus of nog beter...je realiseren dat ook deze motor zijn grenzen kent. Het gemiddeld verbruik tijdens de vakantie was 1 op 4,5. Gelukkig heb ik een 70 liter LPG tank ťn een 80 liter benzinetank maar zuinig is tie dus niet. Alles bij elkaar een heerlijke reisauto.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 met een Burstner

De ervaring van P. W. van Maaren met een Peugeot 807 - 2.0 (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2002 - oktober 2005) en een Burstner Ventana 410 van 1130 kg geplaatst op 26-10-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 57% Berekening >>>>

In de lijst van caravans staat niet de BŁrstner Ventana 400 TS Avantgarde met een massa ledig 940 kg (= incl. Ventanapakket) en een max last van 1100 kg. Hierbij de gegevens.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Caravelair

De ervaring van Freek met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 1130 kg geplaatst op 19-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 58% Berekening >>>>

Colmar Antwerpen. 600km gem: 11.0 liter

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Caravelair

De ervaring van freekph met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 1200 kg geplaatst op 09-07-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Tot nu toe alleen maar leeg gereden. Ik kwam bij Luik idd als eerste boven :-)

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 Hdi aut. 0 met een Eifelland

De ervaring van Jos Boot met een Peugeot 807 - 2.0 Hdi aut. 0 (120 Kw/163 pk bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1410 kg geplaatst op 22-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Afgelopen zomerseizoen met volle bepakking naar Italie vertrokken. Hiervoor had ik de 2.2 HDI 807 met ruim 170 pk, maar met handbak. Ik heb het idee dat de automaat het (wat lagere) vermogen veel beter over kan brengen en tevens het ideale toerental/koppel opzoekt. Bij pittige hellingen draait de motor hierdoor nog in verzet 6 rond de 1800 toeren en dat klinkt alsof je handmatig op moet schakelen. Echter heeft ervaring mij geleerd dat deze automatische versnellingsbak het zelf, op scherpe afdalingen na, prima zelf weet wat het beste is. In elk geval kom je op geen helling vermogen te kort en zijn stinkende koppelingsplaten voorgoed voorbij... Gemiddeld had ik de cruisecontrol op 100km staan waarbij de combinatie stabiel aanvoelde. Het verbruik ligt dan hoog maar op langere termijn bekeken staat het verbruik na 100.000 km op 1:128 inclusief de jaarlijkse vakantietrip naar het zuiden. Rest is het gebruik standaard te noemen, dus valt het mij erg mee. Eigenlijk is het enige nadeel van deze combinatie de overheid, die deze 807 in de F labeling stopt waardoor je meer malus moet betalen dan je lief is.

Al met al een heerlijke reisauto waar na 12 jaar de kinderziektes wel uit zijn.. :)

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 met een Burstner

De ervaring van schulz met een Peugeot 807 - 2.0 (103 Kw/140 pk bouwperiode: oktober 2005 - 2014) en een Burstner Ventana 460 van 1270 kg geplaatst op 17-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

uitstekende trekker, in dit geval de 2.0 benzine uitvoering, zeer stabiel bij goede belading, koppeling wat moeilijk te doseren en stinkt snel maar heeft verder weinig om het hand. Auto heeft tevens zeer toegankelijke laadruimte, de fietsen kunnen in de auto mee. Tenslotte het verbruik: solo 1:11, met caravan 1:7,5

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 Hdi met een Burstner

De ervaring van vanlandeghemgeert met een Peugeot 807 - 2.0 Hdi (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - 2014) en een Burstner Flipper 495 TK van 1320 kg geplaatst op 14-01-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

heb een peugeot van 2005 goede trekker maar konstand problemen electronica roet filters enz zou willen veranderen naar de hyundai ix35 heeft hier al iemand info over dank u

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 Hdi met een Fendt

De ervaring van Pillaert Geert met een Peugeot 807 - 2.0 Hdi (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - 2014) en een Fendt Saphir 560 TFKM van 1620 kg geplaatst op 01-12-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Peugeot 807 van 2007 en Fendt 560 TFKM van 2010.
Geen trekproblemen ook niet in de bergen. De caravan
gewogen geladen : net geen 1900 kg !! Oorspronkelijk
wel gedacht in de problemen te komen, maar gelukkig...
Verbruik met is wel hoog 12,5l/100 km - normaal tussen
de 7,2 en 7,5 l/100 km. Rijden tot ca. 1000 km maximaal op 1 dag aan ca. 90 km/u. Toch niet vermoeid.
Dus goede combinatie. Overweeg wel 4x4 auto.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 Hdi met een HomeStar

De ervaring van De Middelaer met een Peugeot 807 - 2.0 Hdi (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - 2014) en een HomeStar Racer Trophy 45 UHF van 1270 kg geplaatst op 01-09-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

Heb van 2006 deze wagen nu 60000km en tot op heden geen kosten en een perfekte wagen om ieder jaar naar Spanje te rijden 1500km.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 Hdi met een Dethleffs

De ervaring van Van Dam Pierre met een Peugeot 807 - 2.0 Hdi (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - 2014) en een Dethleffs Camper 450 DB van 1300 kg geplaatst op 05-06-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Heb nu 3 jaar een 807
Niets dan pech (airco - electronica - servostuur - turbiklep - stuurinrichting enz..) Wordt door de leasing maatschappij gelinkt wordt aan het trekken van de caravan (bullshit)
Ik rijd al 20 jaar met een caravan (met Ford - VW) en nooit echt problemen gehad.

Verbruik met caravan +/- 12.5l/100km
Verbruik zonder caravan : +/- 7.2l/100km

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.2 HDiF aut. met een Fendt

De ervaring van wim Van de Vondel met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: oktober 2007 - 2014) en een Fendt Saphir 540 TK van 1538 kg geplaatst op 22-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Lancia Phedra 2.2HDIF aut 163PK-Belgische versie met een Fendt 540 TK, de lancia mag 1870 kg trekken met de automaat 6 versnellingen. Zeer goede combinatie, in D kan je 110 km rijden, de motor zit dan op 2000 RPM in 6, je kan dan in D blijven rijden en de automaat schakelt naar 5 bij hellingen. Tijdens de zomervakantie 2008 zijn we met deze combinatie van Antwerpen naar Spanje, Cambrils gereden, de auto met 5 personen beladen. Slechts enkele keren heb ik naar de manuele stand moeten overgaan om van 5 naar 4 te schakelen in het centraal massief. Voor de rest van de rit geen problemen gehad. Gemiddeld verbruik bij een snelheid van 110 km per uur 15 liter per 100 km. Per 5 km zakt het verbruikt met 1 liter.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.2 HDiF met een Eifelland

De ervaring van Jos Boot met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF (125 Kw/170 pk bouwperiode: oktober 2007 - 2014) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1410 kg geplaatst op 31-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Wat een fantastische combinatie. Je verlangt gewoon naar de bergen! Zodra we daar geweest zijn zal ik me weer melden. Tot op heden zeer tevreden met zo'n berg koppel rond de 2000 toeren. Jos

Nu de praktijk....in zijn 5e versnelling en met de cruisecontrol op 95 relaxed van NL naar Zwitserland constant rond de 2000 toeren. Helemaal top! Om nog maar te zwijgen over de verbeten gezichten van diverse Duitse diesels die maar niet snapten waarom ze niet voorbij die 807 kwamen op de serieuze hellingen, zonder de caravan er achter.

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Knaus

De ervaring van P.H.M. Out met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1300 kg geplaatst op 26-10-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Mijn Peugeot 807 (2.2 HDiF) is een geweldige reiswagen. Met de airco aan is een ritje naar Zuid-Frankrijk en ItaliŽ met vrouw en twee kinderen gewoon een ontspannen tripje. De kinderen vermaken zich met hun eigen muziek, gameboy's en dvd's. Ik vergeet dan bijna dat er ook nog een 450 FU Knaus caravan achter de auto hangt! Wat is dit een geweldige combinatie om mee te rijden. Heuvels en bergen lijken bijna verdwenen.
Kortom met deze combinatie is het heel ontspannen rijden, de caravan ligt rustig achter de auto en je heb geen last van wind. Met een gemiddelde snelheid van 110km in de 5e versnellling (bij grote stijging soms terugschakelen naar 4e versnelling voor betere trekkracht ) kan ik goed meekomen met het overige verkeer en hoef ik maar weinig te tanken. Vrachtwagens hebben van mij totaal geen last en zelf kan ik met een haast speels gemak inhalen met 120/130 km p.u. Je mag in Frankrijk dan wel 130 km p.u. rijden met deze combinatie, maar uit veiligheidsoverwegingen doe ik dat (buiten het inhalen) dus niet. Je bent tenslotte met dik 3 ton gewicht en een lengte van ca. 13 meter op stap!
Als je dan na een paar duizend km rijjden in het buitenland weer terug bent in Nederland moet je weer ogenblikkelijk terugschakelen naar de gevaarlijke snelheid van 80 km p.u. Met deze snelheid voel ik mij totaal niet veilig omdat je het gevoel hebt op de snelweg stil te staan t.o.v. van het overige verkeer dat wel 100 of 120 km p.u mag rijden. Dus een verhoging naar minimaal 90 km p.u. voor auto's met aanhanger of caravan zal de verkeersveiligeheid in Nederland zeker ten goede komen!

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 HDI met een TEC

De ervaring van R.E. de Vries met een Peugeot 807 - 2.0 HDI (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een TEC Travel King 510 TKM van 1440 kg geplaatst op 24-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

De 807 is een prima auto.Vooral voor het gezin. Maar als trekker heeft de 2.0 HDI net even te weinig in huis de volgende auto (net gekocht) is een 2.2 Diesel. Net even wat meer trekkracht en dat merk je!

Wijzigen


Peugeot 807 - 2.0 HDI met een Delta

De ervaring van Smid met een Peugeot 807 - 2.0 HDI (79 Kw/107 pk bouwperiode: september 2002 - juli 2006) en een Delta Euroliner 4900 van 1275 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 63% Berekening >>>>

De 807 en de Delta van ca. 1400kg beladen rijden goed op een rechte weg. Hellingen kunnen vervelend zijn. Met 70km/u een lange helling op ten zuiden van Miliau is geen uitzondering. De motor is te licht voor dit soort wegsituatie. Verder een lekkere reisauto. De volgende auto wordt weer een 807, maar dan met een krachtiger motor.

Wijzigen


Engelse reviews
Peugeot 807

Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Geist

De ervaring van James met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Geist Aktiv 495 van 1375 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 102 km/u = 19%

A brilliant and reall stable combination, the Peugeot has enough torque that you barely notice the van on the back. It is really important to get the nose weight of the van spot on because the peugeot is already quite heavy you really notice if it isn't right.


Peugeot 807 - 2.2 HDI met een Bailey

De ervaring van Nigel met een Peugeot 807 - 2.2 HDI (94 Kw/128 pk bouwperiode: september 2002 - maart 2004) en een Bailey Olympus 504 van 1424 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%* = 104 km/u = 19%

I have changed from my 406 to this 807 despite numerous problems posted on the web about this car. It tows as though it is solo and is a bonus with all the extra space on board. Looking forward to the holidays and cant wait to take it on a long run with Van in tow.


Peugeot 807 - 2.2 met een Bailey

De ervaring van John Armstrong met een Peugeot 807 - 2.2 (116 Kw/158 pk bouwperiode: september 2002 - oktober 2005) en een Bailey Ranger GT60 540/6 van 1324 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 112 km/u = 12%

As your report states 5*. It does match point for point, pulls with no problems what so ever. Even with the car fully loaded , and i mean loaded , its great. Thinking about a galaxy next, but after reading report on galaxy and only 4* not sure now.


Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Lunar

De ervaring van Stephen met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Lunar Quasar 525 van 1380 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 103 km/u = 18%

We have been all around the uk and europe with this outfit and whatever the weather the car and caravan have behaved with fantastic stable towing fro the Peugeot I would recomend this combination to anyone.


Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] met een Sprite

De ervaring van Adrian Brown met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF [6MT] (94 Kw/128 pk bouwperiode: maart 2004 - oktober 2007) en een Sprite Musketeer van 1204 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 103 km/u = 20%

Not so much a full review, more a first impression. We picked the Sprite up from a dealer in the North East and in clear, dry conditions with no wind I wasn't completely comfortable with the van behind me. It could be first tow peculiarities and a forthcoming trip to the midlands may shine a different light on the tow experience - i will keep you updated.


Peugeot 807 - 2.2 HDiF met een Elddis

De ervaring van paul met een Peugeot 807 - 2.2 HDiF (125 Kw/170 pk bouwperiode: oktober 2007 - 2014) en een Elddis Avante 556 van 1414 kg geplaatst op 13-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 113 km/u = 21%

our peugeot 807 will pull anything. the only thing to remember is to get the nose weight just right and not to put to much in the back locker{garaga} compartment but alltogether a lovely combination


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ARC

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap