Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Porsche Cayenne

Sorteer op:


Porsche Cayenne 3.0 diesel aut. met een Boottrailer

De ervaring van Philip Verniers met een Porsche Cayenne 3.0 diesel aut. (245 pk/180, Kw bouwperiode: februari 2011 - 2016) en een Boottrailer 2500 kg van 2300 kg geplaatst op 26-01-2020:

In praktijk valt het iets beter mee dan de voorgestelde gegevens .
Mijn boottrailer waar ik jaarlijks de trip naar Zuid Frankrijk mee onderneem is niet voor een beginner aan te raden . Daarvoor is wel een beetje ervaring vereist qua stuurkunst in het achteruitrijden .
Hellingen zijn vervelend, vooral met automatische versnellingsbak.

Bekijk berekening

Wijzigen


Porsche Cayenne Turbo met een Hobby

De ervaring van A.d. De stigter met een Porsche Cayenne Turbo (520 pk/382, Kw bouwperiode: september 2014 - 2019) en een Hobby Premium 610 UL van 1902 kg geplaatst op 18-06-2017:

Fijne combinatie. Altijd reserve. Door debreedte (2,50 meter) zijn de tolpoortjes in Frankrijk wel een opgave (buitenspiegels maken het nog moeilijker). Dit jaar een telepeage kastje aangeschaft. Zou het wat eenvoudiger moeten maken. Brandstofverbruik stijgt van 1 op 7 naar 1 op 5 A 6. Bij een tempo van maximaal 90 km/uur.
Harder kan makkelijk,maar als je moet remmen merk je pas hoeveel gewicht je erachter hebt.
Op de camping moet je proberen alleen de laatste meters met de omver te doen. Manoeuvreren met een tandemasser met de mover is er moeizaam. Heen en weer gaan werkt het beste. Draaien op de plek zorgt voor een omgeploegde campeerplaats en erg veel spanning in de moveraandrijflijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Porsche Cayenne S 4.8 V8 aut. met een Boottrailer

De ervaring van van Schooneveld met een Porsche Cayenne S 4.8 V8 aut. (385 pk/283, Kw bouwperiode: april 2007 - februari 2011) en een Boottrailer 2500 kg van 2500 kg geplaatst op 21-01-2017:

Geweldige reisauto, zeker als trekauto voor de boot.
Wij rijden al (5 jaar) met een Cayenne S 4.8i, standaard met 385Pk, maar na tuning 407Pk. Schakelt nog beter, trekt nog rustiger op, en verbruikt (iets) minder.
Als auto icm de boot heb je meer dan genoeg vermogen, en de auto heeft dan ook geen enkele moeite met inhalen in bijv. duitsland waarvoor wij onze trailer hebben laten keuren; mogen nu 100Km p/u rijden. In praktijk is dat gemiddeld tussen de 95 en 110 op de cruise.
Stabiliteit is prima, goede feedback en niet gevoelig voor zijwind tegenwind. Mijn vergeijk is onze vorige auto, de BMW X5. Ook een prima auto, maar absoluut andere (lees: mindere) klasse dan de Porsche. Voorop gesteld heb ik altijd respect voor techniek, en houdt dus rekening met het wegdek, banden en remmen vd auto. Harder rijden kan, wellicht eenvoudig in deze rustgevende auto, maar met zo'n combinatie moet je altijd rekenig houden met iets wat je niet verwacht....
Wegrijden in de bergen vanuit stilstaand of file rijden doe ik altijd in de sportstand, juist omdat de auto dan wel wegrijdt in zijn 1e versnelling (standaard doet ie dat in zijn 2e). ook draait de auto dan iets meer toeren waardoor hij makkelijker trekt en je de bak minder belast.

nu ik dit schrijf... denk ik alweer aan de komende vakantie....
een ieder vanaf hier dan ook hele fijne en veilige kilometers!

Bekijk berekening

Wijzigen


Porsche Cayenne S aut. met een Eriba

De ervaring van A.J.Beunders met een Porsche Cayenne S aut. (340 pk/250, Kw bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Eriba Nova S 540 van 1900 kg geplaatst op 01-02-2015:

Mijn ervaring met de combinatie Porsche CayenneS en de Eriba Nova S van 1900kg. is zonder meer plezierig. De combinatie is snel en uiterst stabiel. Op de franse Autoroute rij ik 120/125 km/uur.
Het benzine verbruik is dan 20L/100km.
Gezien het solo verbruik 15L/100km valt het nog wel mee al ligt dan de snelheid wel een stukje hoger. Ook heuvel op kan je deze snelheid aan houden, wel schakel ik dan terug naar 3 of 4. Ook bij harde zijwindstoten zoals in het Rhone dal nog al eens voorkomt blijft de stabiliteit goed

Bekijk berekening

Wijzigen


Porsche Cayenne 3.0 diesel aut. met een Burstner

De ervaring van GL met een Porsche Cayenne 3.0 diesel aut. (245 pk/180, Kw bouwperiode: februari 2011 - 2016) en een Burstner Trecento 650 TK van 2080 kg geplaatst op 20-07-2014:

Gemiddelde kogeldruk 25-75kg/hr
Cruisecontrol staat standaard op 100km/hr
Gemiddeld verbruik solo in Nederland 1:13,5
Gemiddeld verbruik met caravan bij 100km/hr 1:8,8 dit tijdens een rit van Nederland naar Italie.
Bij lage kogeldruk meer comfort voor de inzittende, maar wel wat sneller zweverig bergaf.
Bij hogere kogeldruk minder comfort maar wel stabieler tijdens inhalen en bergaf.
Gemiddeld 2 personen en vakantie belading in de auto.
Gemiddeld genomen zeer stabiele combinatie, gezien de lengte en breedte alleen geschikt voor ervaren rijders.

Bekijk berekening

Wijzigen


Porsche Cayenne 3.6 V6 aut. met een Kabe

De ervaring van John met een Porsche Cayenne 3.6 V6 aut. (290 pk/213, Kw bouwperiode: april 2007 - februari 2011) en een Kabe Ametist XL van 1550 kg geplaatst op 09-08-2012:

Een heerlijke combinatie. Enige nadeel is dat de hele camping uitloopt als we aankomen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Porsche Cayenne.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Porsche Cayenne aut. met een Bessacarr

De ervaring van John Mitchell met een Porsche Cayenne aut. (250 pk/184 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Bessacarr Cameo 550 van n.b. kg geplaatst op 09-08-2012:

Just came back from my first holiday on the Cairngorms having just picked up the caravan for the first time.sat nav directed me up a ice covered mountain road, some of it was 20%. All I can say is what a tow-car and I have had a many, this is by far the best. Always power in hand despite the heavy twin axle Bessacarr. Just made towing again after a 20 year break so relaxing and stress free. Also seemed to use no more fuel towing, for some strange reason? Thoroughly recommended.


Porsche Cayenne S met een Swift

De ervaring van Veaseys met een Porsche Cayenne S (340 pk/250 Kw, bouwperiode: 2003-2007) en een Swift Challenger Sport 636 van 1650 kg geplaatst op 09-08-2012:

We have a Porsche cayenne s, we find it to be an excellent car for towing. Good on acceleration and power for towing. Five star recommendation.


Porsche Cayenne S aut. met een Compass

De ervaring van David met een Porsche Cayenne S aut. (340 pk/250 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Compass Rallye 636 van 1819 kg geplaatst op 09-08-2012:

Best tow car i have ever had. You don't even know caravan is on the back. no sway from passing lorry even down hill.


Porsche Cayenne S aut. met een Dethleffs

De ervaring van Rod Bromiley met een Porsche Cayenne S aut. (340 pk/250 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Dethleffs Rally Nomad DD 640 van 1930 kg geplaatst op 09-08-2012:

I have a Dethleffs Rally 640 DD and a Porsche Cayenne 4.5 S. I always travel with Awnings and Barbecues . The Porsche tows this with ease and I experience no snaking or difficulties.


Porsche Cayenne S aut. met een Hobby

De ervaring van Jay met een Porsche Cayenne S aut. (340 pk/250 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Hobby De Luxe 540 KMFe van 1490 kg geplaatst op 09-08-2012:

Porsche 4.5s Is far better all round than than discoverys , range rovers and any jap manufacturer. I know cause Ive had them all! On a recent trip to Scotland with 2 identical boats weighing approx 1800kgs each one of which towed by our Nissan, the other by the Porsche The 1200mile round trip was £60 cheaper in the Cayenne!! Absolute luxury & comfort.


Porsche Cayenne Turbo aut. met een Bailey

De ervaring van John Thompson met een Porsche Cayenne Turbo aut. (450 pk/331 Kw, bouwperiode: 2002-2007) en een Bailey Senator Vermont van 1383 kg geplaatst op 09-08-2012:

Our Cayenne has the optional electric folding towhook and Electrics, which all seem to work as intended.

Towing is a doddle, with a 1400kg (Loaded) Bailey Vermont and 450bhp to play with!

Although the rear mounted spare wheel gets in the way a little whilst hitching up, the car barely notices the extra weight. Acceleration is vivid, stability impeccable and fuel consumption no less horrendaous than without the 'Van!

Reckon 15-16mpg if cruising at 60-65mph, using 6th gear manually on the occasion it kicks into 5th for just a slight slope.

Surely there can't be many better towcars out there if you don't mind the thirst!


Porsche Cayenne 3.6 V6 aut. met een Compass

De ervaring van Ian Baty met een Porsche Cayenne 3.6 V6 aut. (290 pk/213 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Compass Rallye 635 van 1820 kg geplaatst op 09-08-2012:

I was a little dubious about using the Cayenne to tow, but having now used it on a 10 day touring holiday, I can only say it was fantastic. The unit was extremely steady, no problems pulling off or going up hills. In fact, you could hardly notice there was a van on the back of the car and the unit managed 20.6 miles to the gallon, which is actually better than the urban consumption. Highly recommended combination!!!


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

 

©2024 Caravantrekker