Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Porsche Cayenne

Sorteer gebruikservaringen op:

Porsche Cayenne II S - 4.8 V8 aut. met een Boottrailer

De ervaring van van Schooneveld met een Porsche Cayenne II S - 4.8 V8 aut. (283 Kw/385 pk bouwperiode: april 2007 - februari 2011) en een Boottrailer 2500 kg van 2500 kg geplaatst op 21-01-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 101% Berekening >>>>

Geweldige reisauto, zeker als trekauto voor de boot.
Wij rijden al (5 jaar) met een Cayenne S 4.8i, standaard met 385Pk, maar na tuning 407Pk. Schakelt nog beter, trekt nog rustiger op, en verbruikt (iets) minder.
Als auto icm de boot heb je meer dan genoeg vermogen, en de auto heeft dan ook geen enkele moeite met inhalen in bijv. duitsland waarvoor wij onze trailer hebben laten keuren; mogen nu 100Km p/u rijden. In praktijk is dat gemiddeld tussen de 95 en 110 op de cruise.
Stabiliteit is prima, goede feedback en niet gevoelig voor zijwind tegenwind. Mijn vergeijk is onze vorige auto, de BMW X5. Ook een prima auto, maar absoluut andere (lees: mindere) klasse dan de Porsche. Voorop gesteld heb ik altijd respect voor techniek, en houdt dus rekening met het wegdek, banden en remmen vd auto. Harder rijden kan, wellicht eenvoudig in deze rustgevende auto, maar met zo'n combinatie moet je altijd rekenig houden met iets wat je niet verwacht....
Wegrijden in de bergen vanuit stilstaand of file rijden doe ik altijd in de sportstand, juist omdat de auto dan wel wegrijdt in zijn 1e versnelling (standaard doet ie dat in zijn 2e). ook draait de auto dan iets meer toeren waardoor hij makkelijker trekt en je de bak minder belast.

nu ik dit schrijf... denk ik alweer aan de komende vakantie....
een ieder vanaf hier dan ook hele fijne en veilige kilometers!

Wijzigen


Porsche Cayenne S - aut. met een Eriba

De ervaring van A.J.Beunders met een Porsche Cayenne S - aut. (250 Kw/340 pk bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Eriba Nova S 540 van 1900 kg geplaatst op 01-02-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Mijn ervaring met de combinatie Porsche CayenneS en de Eriba Nova S van 1900kg. is zonder meer plezierig. De combinatie is snel en uiterst stabiel. Op de franse Autoroute rij ik 120/125 km/uur.
Het benzine verbruik is dan 20L/100km.
Gezien het solo verbruik 15L/100km valt het nog wel mee al ligt dan de snelheid wel een stukje hoger. Ook heuvel op kan je deze snelheid aan houden, wel schakel ik dan terug naar 3 of 4. Ook bij harde zijwindstoten zoals in het Rhone dal nog al eens voorkomt blijft de stabiliteit goed

Wijzigen


Porsche Cayenne II - 3.0 diesel aut. [AT8] met een Burstner

De ervaring van GL met een Porsche Cayenne II - 3.0 diesel aut. [AT8] (180 Kw/245 pk bouwperiode: februari 2011 - 2016) en een Burstner Trecento 650 TK van 2080 kg geplaatst op 20-07-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89% Berekening >>>>

Gemiddelde kogeldruk 25-75kg/hr
Cruisecontrol staat standaard op 100km/hr
Gemiddeld verbruik solo in Nederland 1:13,5
Gemiddeld verbruik met caravan bij 100km/hr 1:8,8 dit tijdens een rit van Nederland naar Italie.
Bij lage kogeldruk meer comfort voor de inzittende, maar wel wat sneller zweverig bergaf.
Bij hogere kogeldruk minder comfort maar wel stabieler tijdens inhalen en bergaf.
Gemiddeld 2 personen en vakantie belading in de auto.
Gemiddeld genomen zeer stabiele combinatie, gezien de lengte en breedte alleen geschikt voor ervaren rijders.

Wijzigen


Porsche Cayenne II - 3.6 V6 aut. met een Kabe

De ervaring van John met een Porsche Cayenne II - 3.6 V6 aut. (213 Kw/290 pk bouwperiode: april 2007 - februari 2011) en een Kabe Ametist XL van 1550 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Een heerlijke combinatie. Enige nadeel is dat de hele camping uitloopt als we aankomen.

Wijzigen


Engelse reviews
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne S - met een Swift

De ervaring van Veaseys met een Porsche Cayenne S - (250 Kw/340 pk bouwperiode: september 2003 - april 2007) en een Swift Challenger Sport 636 van 1650 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 143 km/u = 39%

We have a Porsche cayenne s, we find it to be an excellent car for towing. Good on acceleration and power for towing. Five star recommendation.


Porsche Cayenne S - aut. met een Compass

De ervaring van David met een Porsche Cayenne S - aut. (250 Kw/340 pk bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Compass Rallye 636 van 1819 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 139 km/u = 37%

Best tow car i have ever had. You don't even know caravan is on the back. no sway from passing lorry even down hill.


Porsche Cayenne S - aut. met een Dethleffs

De ervaring van Rod Bromiley met een Porsche Cayenne S - aut. (250 Kw/340 pk bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Dethleffs Rally Nomad DD 640 van 1930 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%* = 136 km/u = 36%

I have a Dethleffs Rally 640 DD and a Porsche Cayenne 4.5 S. I always travel with Awnings and Barbecues . The Porsche tows this with ease and I experience no snaking or difficulties.


Porsche Cayenne S - aut. met een Hobby

De ervaring van Jay met een Porsche Cayenne S - aut. (250 Kw/340 pk bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Hobby De Luxe 540 KMFe van 1490 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 54%* = 138 km/u = 33%

Porsche 4.5s Is far better all round than than discoverys , range rovers and any jap manufacturer. I know cause Ive had them all! On a recent trip to Scotland with 2 identical boats weighing approx 1800kgs each one of which towed by our Nissan, the other by the Porsche The 1200mile round trip was 60 cheaper in the Cayenne!! Absolute luxury & comfort.


Porsche Cayenne Turbo - aut. met een Bailey

De ervaring van John Thompson met een Porsche Cayenne Turbo - aut. (331 Kw/450 pk bouwperiode: december 2002 - april 2007) en een Bailey Senator Vermont van 1383 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 59%* = 166 km/u = 56%

Our Cayenne has the optional electric folding towhook and Electrics, which all seem to work as intended.

Towing is a doddle, with a 1400kg (Loaded) Bailey Vermont and 450bhp to play with!

Although the rear mounted spare wheel gets in the way a little whilst hitching up, the car barely notices the extra weight. Acceleration is vivid, stability impeccable and fuel consumption no less horrendaous than without the 'Van!

Reckon 15-16mpg if cruising at 60-65mph, using 6th gear manually on the occasion it kicks into 5th for just a slight slope.

Surely there can't be many better towcars out there if you don't mind the thirst!


Porsche Cayenne II - 3.6 V6 aut. met een Compass

De ervaring van Ian Baty met een Porsche Cayenne II - 3.6 V6 aut. (213 Kw/290 pk bouwperiode: april 2007 - februari 2011) en een Compass Rallye 635 van 1820 kg geplaatst op 09-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 133 km/u = 35%

I was a little dubious about using the Cayenne to tow, but having now used it on a 10 day touring holiday, I can only say it was fantastic. The unit was extremely steady, no problems pulling off or going up hills. In fact, you could hardly notice there was a van on the back of the car and the unit managed 20.6 miles to the gallon, which is actually better than the urban consumption. Highly recommended combination!!!


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap