Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Renault Modus

Sorteer gebruikservaringen op:

Renault Modus II - 1.6 16v aut. met een Sterckeman

De ervaring van C vd Horst met een Renault Modus II - 1.6 16v aut. (82 Kw/112 pk bouwperiode: januari 2008 - heden) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 900 kg geplaatst op 26-05-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Prettige combinatie, vooral vanwege de Renault automaat en cruise controle. Van de overschrijding van het totale treingewicht merk ik niets. We rijden echter veelal met twee volwassenen en beperkte belading, zonder voortent e.d. Wel met twee lichte fietsen (elk 17 kg) op de caravan. Wij houden een gemiddelde snelheid van ong. 95 km aan. Prima rijcomfort. Ook in de bergen!

Wijzigen


Renault Modus - 1.5 dCi met een HomeCar

De ervaring van John van Steijn met een Renault Modus - 1.5 dCi (60 Kw/82 pk bouwperiode: september 2004 - januari 2008) en een HomeCar Racer 35 ATF Trophy van 890 kg geplaatst op 19-01-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Alhoewel geen wonder qua prestaties zijn onze ervaringen over zo'n 1500 kilometer in Nederland redelijk positief. Het bleek een Behoorlijk stabiele combinatie met een verbruik van 1:12 (solo 1:22).

Wijzigen


Renault Modus II - 1.5 dCi [dpf] met een Predom

De ervaring van Lieve Cools met een Renault Modus II - 1.5 dCi [dpf] (63 Kw/86 pk bouwperiode: januari 2008 - heden) en een Predom 126 E van 730 kg geplaatst op 21-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 47% Berekening >>>>

MKP Smutti
6/04 tot 19/04/2010
MKP Smutti is een kleine lichtgewicht polyester caravan.
Getrokken met:
een Renault Modus 1.5 dCi 86 Diesel-63kW-85,7 Pk.
Deze auto was een noodkoop en ik vertrouwde het trekvermogen van deze kleine auto niet.
Zelfs nadat ik hier een trekrapport had laten maken, bleef ik argwanend.
Maar die was een mooie vergissing.
Dit autootje trek op zijn sokjes alles vloeiend mee.
De autoroutes in Frankrijk, de kleinere departementales,de put van Namen omhoog naar Luxemburg.
Ik heb er een klim mee gedaan van 7% omhoog naar 1162 m hoogte,Van St Etienne naar Valence via de N82.
Rustig in derde,en in de scherpe bochten even in 2de terug optrekken.
Trucks dubbelen gaat vlot.
Het verbruik van de auto blijft gemiddeld tussen de 5.5 L en 7 L per Km.
Met een snelheid van tussen de 100- en 115 km/u.
Dus al bij al, doet dit wagentje het goed met een lichgewicht caravan,en goede gewichtsverdeling.
Met dank aan Bert Wijnen en zijn steun.

Wijzigen


Engelse reviews
Renault Modus

Renault Modus - 1.5 dCi met een Standaard Caravan

De ervaring van Harry Baker met een Renault Modus - 1.5 dCi (60 Kw/82 pk bouwperiode: september 2004 - januari 2008) en een Standaard Caravan van 900 kg geplaatst op 21-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 85 km/u = 15%

Back again, advised by Renault that unless your engine is the 106Bhp dont bother, and asmine is the 86Bhp. i shall not bother...Buying a Cmax 18oo dci.


Renault Modus - 1.5 dCi met een Standaard Caravan

De ervaring van Harry Baker met een Renault Modus - 1.5 dCi (60 Kw/82 pk bouwperiode: september 2004 - januari 2008) en een Standaard Caravan van 900 kg geplaatst op 21-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 85 km/u = 15%

Have not towed yet, but have sold caravan and purchaseing a Pennine Folding Camper (450Kg Ex Works) 900Kg fully laden. will tow lower that the car roof line. Hope that the 75Kg Nose weight is still applicabe as Renault dealers still will not commit themselves. Will keep you informed how i get on within the next few months.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Tekst

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap