Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Seat Exeo

Sorteer gebruikservaringen op:

Seat Exeo - 1.8 TSI met een Adria

De ervaring van Hans met een Seat Exeo - 1.8 TSI (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2010 - heden) en een Adria Altea 390 PS van 1050 kg geplaatst op 08-03-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

Mijn ervaring met de Exeo is zeer positief. Ondanks dat het eigenlijk een oude A4 is komt de auto toch modern over en rijdt hij zeer prettig. De auto is uitstekend afgewerkt met mooie en duurzame materialen. Daarnaast is hij mooi stil en comfortabel geveerd en de 1.8 TSI met (op papier) 120 pk is ruim voldoende voor vlotte prestaties. Het verbruik ligt solo bij een pittige rijstijl op gemiddeld 1 op 12.5.

Met de caravan is het ook erg prettig rijden. De combinatie is zeer stabiel en zakt bij een kogeldruk van 65 kilo en de nodige bagage in de kofferbak niet erg door. Hulveren zijn m.i. niet nodig. Van zijwind heb je weinig last. Op de steile hellingen (zoals bij Luik) kun je makkelijk 100 kmpu blijven rijden (wel even terug naar de 3e versnelling, dat klinkt net wat prettiger). Op de vlakke weg is de 5e goed buikbaar bij een snelheid van zon 100 kmpu. De motor is mooi stil, ook in de lager versnellingen. Het verbruik is met caravan en stevig doorrijden vrij fors. 1 op 8 is dan ongeveer het gemiddelde. Overall ben ik zeer tevreden met de Exeo en kan hem daarom iedereen aanraden, zowel met als zonder caravan.

Wijzigen


Seat Exeo - 2.0 TDI cr met een Knaus

De ervaring van Beurkens H.f. met een Seat Exeo - 2.0 TDI cr (105 Kw/143 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Knaus Sport 420 QD van 1300 kg geplaatst op 27-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Probleemloze combinatie! Verbruik met caravan 1 op 11 en solo 1 op 18. 6e Versnelling goed te gebruiken vanaf 85 km/u. Caravan is zeer stabiel.

Wijzigen


Engelse reviews
Seat Exeo

Seat Exeo - 2.0 TDI cr met een Elddis

De ervaring van Tom Pratt met een Seat Exeo - 2.0 TDI cr (105 Kw/143 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Elddis Odyssey 524 van 1493 kg geplaatst op 27-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 105%* = 100 km/u = 19%

On the face of it, at 90% the caravan is slightly on the heavy side.
Loading the car (SE Tourer) with all the heavy items (food, tools etc.) to achieve the ideal 85% is the answer.
85kg tow ball weight, fitted with Winterhoff stabiliser.
With this done, the car had more than adequate power and tows straight as anything up to 60 mph.
Fuel consumption averages 28 mpg (49 mpg solo)
With a later, lighter caravan, this combination would be superb.
Not ideal but a work around as it's a company car and will be retiring shortly when I will buy a Discovery 2
Oh, and it's not a pretend Audi, it's a real one with Seat badges! - excellent value.- the factory fit detachable towball is brilliant, imposible to identify it as a tow car until it is!
(40 yrs towing caravans, Transport Engineer and HGV 1 driver


Seat Exeo - 2.0 TDI cr met een Bailey

De ervaring van Bob Wray met een Seat Exeo - 2.0 TDI cr (105 Kw/143 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Bailey Pageant S6 Monarch van 1239 kg geplaatst op 27-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 100 km/u = 21%

Had this combination for a little over a year now. SEAT is an ex demo unit that has incredible performance. Recent solo trip from the alps to home gave 53mpg at an average 61mph. OK for me,

Towing its faultless. Never lacking in power and feels totally safe though I tend to keep below the maximum speed limit even on motorways. Averages slightly better than 30mpg towing.

I know its a pretend Audi but I like it all the more for that.


Seat Exeo - 2.0 TSI met een Abbey

De ervaring van busybee met een Seat Exeo - 2.0 TSI (147 Kw/200 pk bouwperiode: april 2009 - juli 2010) en een Abbey Vogue 470 van 1310 kg geplaatst op 27-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 112 km/u = 17%

6 months on and all is welll pulls well picks up well 6th gear not brilliant but not to be expected plenty torque much better thna the old astra


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Tekst

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap