Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Ssangyong Rexton

Sorteer gebruikservaringen op:

Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] met een Hobby

De ervaring van S van der Molen met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Hobby Prestige 560 WLU van 1512 kg geplaatst op 08-06-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Ssangyong Rexton met een hobby 560 kmfe is een hele fijne combinatie . Naar Zuid-Frankrijk reden we 100km per uur berg op en berg af zonder probleem. Wel gaat de auto wat meer diesel verbruiken maar niet extreem. Kortom voor mij de combinatie wat betreft trekkracht en stabiliteit .

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 230 aut. met een Elddis

De ervaring van jan schou met een Ssangyong Rexton - 230 aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: maart 2005 - juni 2006) en een Elddis Odyssey 540 van 1568 kg geplaatst op 01-03-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

ik ben zeer tevreden met mijn combi het verbruik met caravan van1600kg=1op7 en alleen ede auto = +- 1 op10

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] met een Fendt

De ervaring van J.A.Kramp met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Fendt Diamant 650 TF van 2000 kg geplaatst op 05-10-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91% Berekening >>>>

Hele goede trekauto ! mag volgens kenteken 3200 kg en na keuring 3500 kg trekken ! sterk ladderchassis.
Heb Automaat uitvoering met TOD (Torque On Demand) waarbij bij heuvel op eerst de motor 500 RPM meer gaat draaien voordat hij uiteindelijk terugschakeld.
Perfecte combinatie met mijn Fendt 650 Diamant zelfs op wintersport niet vast te krijgen door de 4H en 4Lage gearing.

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 230 aut. met een Fendt

De ervaring van j a de vries met een Ssangyong Rexton - 230 aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: maart 2005 - juni 2006) en een Fendt Diamant 550 TG van 1700 kg geplaatst op 14-04-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

ik ben zeer tevreden met mijn combinatie - het verbruik met caravan 1700 kg naar zuid frankrijk = 1 op 6.5 - alleen met auto 120 km per uur = +- 1 op 8.5 - in de stad= +- 1 op 7 - groetjes de vries

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] met een Fendt

De ervaring van H.Singels met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Fendt Topas 510 TG van 1528 kg geplaatst op 15-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

zeer tevreden over de snelheid en trekkracht in de bergen door heel frankrijk geweest deze zomer met gemak 120km opde routesolei

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 230 met een Knaus

De ervaring van L.Rooyackers met een Ssangyong Rexton - 230 (110 Kw/150 pk bouwperiode: maart 2005 - juni 2006) en een Knaus Sudwind 500 FU van 1405 kg geplaatst op 10-02-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Heb nu pas (feb 2008) een Knaus 500 FU aangeschaft, voorheer een Knaus 500 FSD (2004) deze was 20 cm breder dan de FSU. Ik heb met deze combinatie nog niet in de bergen gereden. Maar hier in Nederland nergens geen moeite mee. Heb voor FSU gekozen omdat FSD 2,49 m toch wel erg breed is op sommige binnenwegen en op campings. Overigens heb ik met een Landrover Freelander 1,8 + FSD wel in Duitsland en Italie gereden. Was niet kapot van de trekkracht van Landrover terwijl een aanhanger van 2000 kg was toegestaan.

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Hobby

De ervaring van Dirk Douwen met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1522 kg geplaatst op 02-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Zeer goede trekauto met mercedes motor en automatische triptronicversnellingsbak, veel beter dan mijn vorige een Nissan Terrano 3.0 TDDi , handgeschakeld, enige nadeel , monovolumes en bestelwagens die dicht tegen het gespan rijden zorgen voor een serieuze zij-wind, tegensturen is de boodschap ! Zuinige trekker 12 liter per 100 km tov 18 l/100 km voor de Nissan. Rijden in Luik op de helling is een plezier , steek dan vele personenwagens voorbij zonder caravan ! Zelfs indien men op deze helling moet remmen en terug optrekken gaat dat zeer gewillig !
Ook zeer comfortabele auto ! Op gladde ondergrond in Oostenrijk (wintersport ) geeft hij een veilig gevoel, tel daarbij de electronische hulpmiddelen zoals ESP ABS enz. , beter kan niet , zijn prijs is ook helemaal ok !

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Caravan

De ervaring van JanW.vanPetegem met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Caravan van 1600 kg geplaatst op 18-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

Wij rijden met onze combinatie Rexton Xdi-270-A met totaal weegbrug = 4200 kg = caravan (1600 kg-as) excl kogeldruk van 90 kg = 1600 kg jaarlijks via snelweg 2 x naar Spanje. Kruissnelheid 100 km. Bij Luik en Pyreneen, zowel naar boven als naar beneden op cruisecontrol automatisch op- en neer schakelend, geen enkel probleem. Passerende touringcars en zijwind brengen het span niet uit het lood. Gem. brandstofverbruik: 1 liter = 7km. Hij heeft wel dorst.

Wijzigen


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] met een Dethleffs

De ervaring van M Nales met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Dethleffs Camper 510 V van 1300 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 56% Berekening >>>>

Perfecte trekauto voor mijn dethleff 510 tk, heb deze auto vorig jaar laten chippen in Nunspeet en het resultaat is uitmuntend.

Wijzigen


Engelse reviews
Ssangyong Rexton

Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Swift

De ervaring van Montysa met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Swift Conqueror 640 van 1669 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 109 km/u = 25%

Hi
Have towed with my Rexton and found it a great tow car just put it into drive set of up and down hills with ease. Quite pleased with fuel consumption.
Recommend car lot of car for your money if buying secound hand. If buying new make sure it is for keeps as you will lose a lot of money if you try to sell it after just a couple of years.
Again good second hand buy.
Montysa


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] met een Elddis

De ervaring van Ewan Cameron met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Elddis Sirocco/Cyclone van 1760 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 102 km/u = 20%

We have had our Rexy for 2 years now and have towed a swift lifestyle (charisma) 590 1628kg with no issues. Recently we purchased the heavier Elddis crusader super cyclone 1875kg with concerns on how Rexy would perform with the heavier van. Towing from N/E Scotland to Northumberland (4 hours) was effortless for the Rexton.

Having towed various caravans both single and twin axels over the past 5 years using Toyota RAV4, Freelander & Rexton I can say the Rexton is by best car I\'ve ever towed with. It does tow best in 4WD HI with fuel consumption around the 35mpg when towing. No issues on hills And it sits quite happy on motorways with cruise control at 60 -70 mph with more power available. On the steeper inclines it drops to 55 ish. The Merc tiptronic auto gearbox also delivers a very smooth run when towing.

In summary I would highly recommend the Rexton as a towing vehicle.



Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] met een Adria

De ervaring van Brian Walkden met een Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] (114 Kw/155 pk bouwperiode: maart 2013 - heden) en een Adria Astella Rio Grande van 1846 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%* = 108 km/u = 25%

By mistake, we travelled from Austria to Italy via the Stelvio Pass.......
The rear overhang is the area requiring most caution, as it would be easy to clip the rear end when turning tight corners.
Once, when travelling downhill at 100 km/h, overtaking an articulated lorry, we experienced a 10 second weave but the ALKO stabilised the unit even though the ABS as working overtime.
Italian roads, being the bumpiest we've experienced make for a see-sawing effect at tow-bar.
Tyre pressures 40psi rear/34psi front increase stability.
On the flat, cruise control at 100kph fine.
MPG 50mpg at 50mph not towing.
MPG 30MPG towing.
Having read Jeff Smith's review, might consider using 4WD and increasing the tow hitch weight.


Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] met een Sprite

De ervaring van Jeff Smith met een Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] (114 Kw/155 pk bouwperiode: maart 2013 - heden) en een Sprite Quattro FB van 1548 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 112 km/u = 29%

Now towed twice with the Rexton W - found that tow hitch weight is critical for the foward/backwards stability (heavier the better).
Auto box sluggish when towing so put into manual - anticipate as you would any other manual.
Towed in both two wheel and 4x4 high mode - recommend 4x4 high - changes the aspect of the car (although turning circle compromised) and makes it a lot more stable and easier to drive.
No problems with hills in Wiltshire/Somerset/Dorset nor when towing with side winds along dual carriageways.
Fuel consumption towing in manual, 4x4 high was good to great (best ever from all tow vehicles we have owned).
Cannot recommend enough although that will probably mean the price will go up in future as more people cotton on!!


Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] met een Sterling

De ervaring van keith sheppard met een Ssangyong Rexton W - 2.0 Xdi aut. [4WD] (114 Kw/155 pk bouwperiode: maart 2013 - heden) en een Sterling Elite Explorer van 1804 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 92%* = 111 km/u = 27%

Collecting car next week can,t wait to try it out !!


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Bailey

De ervaring van John met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Bailey Pegasus Milan van 1499 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 112 km/u = 26%

Goes well pulls well good down hill with the auto box not to good on miles to gallon (18-19) only down side as yet .


Ssangyong Rexton - 270 Xdi met een Coachman

De ervaring van Lorraine Stewart met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Coachman Pastiche 520/4 van 1575 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%* = 110 km/u = 36%

This car is outstanding at towing the caravan and does so with complete ease. Would absolutely recommend it to anyone considering buying a heavier caravan


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Adria

De ervaring van Peter Routley met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Adria Altea Tay van 1153 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62%* = 113 km/u = 29%

I have been towing an Adria432px with an added 120kg ,when full ,water tank (Australia) with a 2006 Rexton 2.7 turbo Diesel Automatic.
The match is perfect! Good fuel figures & so stable,even with the dreaded road trains.A great combination!!


Ssangyong Rexton - 270 Xdi met een Swift

De ervaring van Trish met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Swift Challenger 520 van 1391 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 111 km/u = 38%

cant fault my rexy shes wicked and brilliant for all aspects of road use, towing and general driving ! Feel very happy when towing no issues at all would highly recommend one ,really good fuel consumption as well !


Ssangyong Rexton - 270 Xdi met een Swift

De ervaring van trish met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Swift Challenger 520 van 1391 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 111 km/u = 37%

I love this car to bits! it does just what i want it to do and thats to tow my caravan with no hassle. I feel secure towing with it and reversing becomes easier as well. One word sums it all ! Great!!! Also nice to drive minus my van and i have a 50 mile round trip to got to work and no quibbles on that either! Fuel consumption is very good 36 plus as an average (even towing)!!! Very little bad to say about it other than its not a quick starter if you someone trying to race you but on the whole very very happy with my rexton and its different!


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] met een Swift

De ervaring van JACK BIRCHALL met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Swift Charisma 620 TA van 1615 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 105 km/u = 20%

PURCHASED NEW 59reg REXTON AUTO, 2/9/09. LOVELY SOLO & TOWING DRIVE, PLENTY OF POWER, SO SMOOTH, VERY COMFORTABLE, GREAT CAR & SPOT-ON CARAVAN.


Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] met een Sterling

De ervaring van tracy allen met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi [2006] (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2006 - april 2009) en een Sterling Eccles Elite Trekker van 1646 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%* = 105 km/u = 31%

The rexton pulls our van like a dream plenty of storage inside plently of break horse power and weight


Ssangyong Rexton - 290 TD met een Swift

De ervaring van alan r met een Ssangyong Rexton - 290 TD (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2002 - juni 2006) en een Swift Conqueror 630 van 1715 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 96 km/u = 23%

I drive a rexton 2.9 td i manual &tow a swift conqueror 630 fixed bed the rexton towes exceptionally well indeed whilst visiting France & on their supburb motorways i had no trouble exceeding 70 mph & could cruise at this speed all day I cruise in 5th gear the rexton is a verry good towing vehicle my van is always packed correctly thus eliminating stress & strain on the vehicle in three years of ownership i have not had any mechanical problems with my vehicle & would reccomend a rexton 2.9 tdi to any caravaner


Ssangyong Rexton - 290 TD met een Swift

De ervaring van alan r met een Ssangyong Rexton - 290 TD (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2002 - juni 2006) en een Swift Conqueror 630 van 1715 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 96 km/u = 23%

I drive a rexton 2.9 td i manual &tow a swift conqueror 630 fixed bed the rexton towes exceptionally well indeed whilst visiting France & on their supburb motorways i had no trouble exceeding 70 mph & could cruise at this speed all day I cruise in 5th gear the rexton is a verry good towing vehicle my van is always packed correctly thus eliminating stress & strain on the vehicle in three years of ownership i have not had any mechanical problems with my vehicle & would reccomend a rexton 2.9 tdi to any caravaner


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Ace

De ervaring van Chris Retter-Wilkins met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Ace Jubilee Viscount van 1591 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76%* = 111 km/u = 25%

I am happy with the Rexton I feel it tows the Ace Jubilee Viscount with out any problems we have been to Wiltshire Somerset Dorset and Hampshire I am personally happy with the outfit and I have a trip planned in July to Euro Disney and then on to Soulac in France.


Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. met een Hobby

De ervaring van Hans Pauli met een Ssangyong Rexton - 270 Xdi aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: juni 2004 - juni 2006) en een Hobby Prestige 650 KMFe van 1797 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 108 km/u = 24%

Hi all
I have, for two years now, had my hobby 650 kmfe. Our car is a Ssangyong Rexton-270 Xdi aut. 2004. The roads and contry side here in the Faroe Island is very varying with good roads where you can drive fast, but also a lot of steep roads. I must admit, that, when I bought this big hobby, I was a bit concerned, how it would be to tow and how heavy it would feel. Two years later, I have no concern. On normal driving at 70 km/h, the car is at ease, even at slopes, it does not feel heavy, though it has to work to maintain the speed.
Have also been "off road" with our hobby 650 behind the rexton, and towing was not the issue, but rather the length of the hobby. Alltogether the Rexton and hobby 650 feels like a good and easy combination.


Ssangyong Rexton - 290 TD met een Bessacarr

De ervaring van Jackie Owen met een Ssangyong Rexton - 290 TD (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2002 - juni 2006) en een Bessacarr Cameo 550 van 1631 kg geplaatst op 13-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 100 km/u = 24%

We have had this car from new for 3 years. We had a Nissan Terrano 2.7 and a Sazuki Vitara before, towing smaller caravans. I chose this from the Kia Sorento, only because at the time there was a 5 month wait for the Kia. It is nicer to look at than the Kia and certainly runs very much quieter than the Kia. The engine, though deisel, is very quiet.

The car has had a variety of defects although to be fair, SsangYong HQ and the suppliers, Norfolk Motor Group, have done their best to "fix" everything. Problems arose with the following: Rear suspension bushes-replaced, corrosion on wheels-all 4 replaced, 2 incidents of paint bubble, retaining spring in cargo cover failed-new cover supplied, engine and gearbox mountings replaced, battery drain (3 batteries in 3 years!) caused by faulty bonnet catch assembly. The latter took 60 diagnostic hours to trace! New brake pads were fitted as I consider the brakes not sharp enough, particularly in towing mode.

The car is very nice to drive. As a mere female that does all the towing, I am not as strong as others might be. I have fitted a knob to the steering wheel to make it easier to reverse, especially with the caravan on the back. Fuel consumption when towing is around the high 20's. We don't often use it other than for towing, so I can't help with this consumption figure. As a rough guide, we live in Norwich and a tank of petrol will take me to London and back. Speeds of around 60 most of the time, as this is not a car that demands to be driven fast. Figures from a report I read are as follows: Top speed 98mph, CO2 emissions 144g/km, combined mpg 30.4mpg, engine performance 88.25kW (120PS) 250Nm (184lb ft) torque at 2,400rpm. Length 4.720mm (15ft 6ins) width 1.830 (6ft) Height 1.760mm (5ft 9ins) Kerb weight 1,879kg. max braked towing weight 3,500kg.
I've used the 4 wheel drive facility, just to get off a muddy caravan park, as this is not a serious off-roader. 4 wheel drive is neatly accessed by push button controls, none of the conventional difficult to operate extra gear-knob.

As with all deisels, the service period is a nuisance, as we end up with having "services" we haven't done the mileage for, merely to satisfy the conditions of the warranty. Last service was 400, and that didn't include the air conditioning system at 80+VAT. Annoyingly there is a charge (25 + VAT) for the body inspection (every 2 years) also to keep within the requirements of the body corrosion warranty (6 years).

The car and caravan (Bessacarr 550GL) makes a very attractive unit, and often raises a stare from other motorists. Dispite all the problems we had with this car I probably would buy another one as it represents good value for money, and I'm sure we'd continue to get personal attention from HQ! The Second Generation 2.7 engine gives a much better performance. (Had one as a courtesy car from HQ, but didn't tow with it.)

There are bags of room for all our camping gear, but there are us two - no children etc.

Happy motoring!!


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap