Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Ssangyong Rodius

Sorteer gebruikservaringen op:

Ssangyong Rodius - 270 Xdi met een Knaus

De ervaring van Bosman Jansen met een Ssangyong Rodius - 270 Xdi (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2005 - april 2009) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1360 kg geplaatst op 07-11-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 58% Berekening >>>>

Ik rij de combinatie alweer 3 jaar en schuw de kleinere bergweggetjes niet. Nooit een probleem de auto met caravan komt overal weg. Denk wel even na over uw totale lengte, 12mplus. Verbruik in Nederland met de Ssang Yong is ongeveer 1:10, als je het rustig houdt op de snelweg, met de caravan op de snelwegen in de bergen en dan ook lekker met hoge snelheid de berg op dan verbruik je al snel 1:6 over een hele rit van Amsterdam naar Spanje (Roses) door midden Frankrijk rijdt de combinatie 1:8. Ik heb ook ervaring met het rijden met gelijke caravan maar dan met de Peugeot 406 806,807, Citroen C8 maar die kunnen niet tippen aan deze combinatie. De motor zal niet warmlopen bij 30graden in de bergen wat de ander auto's toch wel eens hadden na een lange klim. (Mijn Knaus heeft een verzwaard onderstel en mag beladen worden tot 1700kg Leeggewicht is 1200kg.)

Wijzigen


Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. met een Wilk

De ervaring van Gertjan Kleijer met een Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2005 - april 2009) en een Wilk S4-470 DQ van 1498 kg geplaatst op 08-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 57% Berekening >>>>

V0or het eerste met de SSangyong Rodius en een Wilk 470 DQ van max 1500 kilo naar Spanje gereden. Een geweldige ervaring. Topsnelheid van 130 is probleemloos te halen. De combinatie van automaat en cruisecontrol is geweldig. Hiervoor een Espace gehad maar dat is niet te vergelijken met de Rodius. Een aanrader!

Wijzigen


Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. met een Knaus

De ervaring van Stef met een Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2005 - april 2009) en een Knaus Eurostar 550 FU (2,50) van 1500 kg geplaatst op 03-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

Gewoonweg helemaal goed. In Frankrijk 100..110 op de cruise (belading en bandenspanning wordt dan heel belangrijk, gaat de aanhanger "wiebelen" meteen de gang eruit halen) helling op helling af. Het maakt niet uit.
Toen kwamen we op de camping in Spanje (terassen aan de kust). De grote plekken (want grote caravan) waren helemaal boven. Jongetje op een brommer. Helling van de categorie "heel steil", auto's aan twee kanten geparkeerd en een caravan van 2,50 breed. Dus stapvoets met een paar centimeter aan beide zijden van de caravan. Stoppen, stukje achteruit en dan weer steil omhoog. Dat is dus met de 'mercedes' diesel en de automaat helemaal geen probleem.

Wijzigen


Engelse reviews
Ssangyong Rodius

Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. [4WD] met een Bailey

De ervaring van BroGoat met een Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. [4WD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2005 - april 2009) en een Bailey Pegasus 554 van 1461 kg geplaatst op 03-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69%* = 110 km/u = 27%

Been using this combo for some while now and last year towed almost 20.000 miles through Europe visiting nine countries in nine months. Both van and car loaded to the max. Never missed a beat.


Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. [4WD] met een Coachman

De ervaring van M Bailey-Dalton met een Ssangyong Rodius - 270 Xdi aut. [4WD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2005 - april 2009) en een Coachman Amara 560/6 van 1484 kg geplaatst op 03-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67%* = 110 km/u = 26%

Have only had the car a week but the van was hitched to go to a rally within 24hours, having just returned I cannot praise the car enough, Much better than the shogun it replaces and the disco before that, a silky smooth tow despite van and car being loaded to the max. The engine pulls well and is well matched towing and solo to the tiptronic gearbox. It may be old Merc technology but that's more bulley proof than new merc technology. Look past the badge and it's a pretty good bit of Kit, Disco3 or rangie it aint but for the price (especially used as this one is) not a bad towing vehicle. Get one up to April 06 and it's cheaper tax too, as well as missing the savage depreciation.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Foto

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap