Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Suzuki Swift

Sorteer op:


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van Gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 van 640 kg geplaatst op 22-09-2014:

In maart weer een nieuwe swift in ontvangst mogen nemen. Deze was hier op dat moment nog niet officieel leverbaar en van een aangepaste motor was nog niets bekend. Motor blijkt te zijn aangepast en het vermogen is teruggebracht naar 90 pk en het koppel is iets omhoog gegaan naar 120 nwt.. In het voorjaar na 900 klm op vakantie gegaan naar de eifel op de grens met Luxemburg in de buurt van Vianden. Het ging weer uitstekend en het leek of de swift onderin iets sneller oppakte. In september zijn we naar de allgau (Oberstdorf) geweest. Wat is het daar mooi. Op de heenreis via Frankfurt en Wurtzburg gegaan en terug via Kassel. Het betekende een reis van 870 klm (enkel) waar we bijna 10 uur over hebben gedaan. Knap werk in mijn beleving. Kon weer goed de 100 klm aanhouden. Verbruik rond de 1 op 12. Lijkt iets meer te zijn dan met de vorige swift. Op de terugreis via Kassel en hier kom je een autobaanhelling tegen van 8 % en ja hier moet je terug naar de derde versnelling. Maar dan pakt hij ook zo weer op en is dik 90 geen enkel probleem. Je kan uitstekend meekomen met het overige verkeer en ingehaald worden door andere caravanners of vrachtwagens is niet aan de orde. Inmiddels 11000 klm gereden met de swift waarvan een 4000 met de caravan, olie blijft keurig op pijl staan. Nog geen enkele storing gehad maar dat zijn we niet anders gewend. Hopen dit jaar toch nog wat gebruik te maken van het pukje het blijft ons goed bevallen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 van 640 kg geplaatst op 12-10-2013:

Net terug van 8 dagen zwarte woud. Fijne vakantie gehad en de swift heeft het weer uitstekend gedaan. Vanaf het noorden en botrop door het roergebied richting basel. In het roergebied gaat het een hele tijd helling op en af waarvan twee keer borden 5 % en
1 x 6 % gehad. Twee of 3 x terug moeten schakelen naar de derde versnelling voor de rest in de vierde kunnen houden. Hij bijt zich goed vast en doet uitstekend zijn best. De temperatuurmeter blijft vaststaan in het midden. In totaal bijna 2700 klm. Gereden en geen olieverbruik kunnen meten terwijl hij nu wel aan het einde van de onderhoudperiode is. Verbruik 7.3 ltr op 100 klm. Zijn er dan helemaal geen mindere punten. Jawel de swift is vrij stug geveerd en met de caravan is dit nog meer te voelen. De wegen in duitsland zijn niet altijd geweldig kan ik u vertellen. De vijfde versnelling het grootste gedeelte van de reis kunnen gebruiken en de cruise control. In het roergebied de c.c. niet gebruikt. Op de heenreis op zondag gereden en deden we over de 670 klm. 8 uur wat ik heel netjes vind (TEMPO 100). De volgende keer nog iets verder als alles goed gaat en staan de allgau en de bodenzee in de planning. Kortom ook met een kleine maar goede combinatie kan je ook veel vakantieplesier beleven.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 van 640 kg geplaatst op 12-10-2013:

Net terug van 8 dagen zwarte woud. Fijne vakantie gehad en de swift heeft het weer uitstekend gedaan. Vanaf het noorden en botrop door het roergebied richting basel. In het roergebied gaat het een hele tijd helling op en af waarvan twee keer borden 5 % en 1 x 6 % gehad. Twee of 3 x terug moeten schakelen naar de derde versnelling voor de rest in de vierde kunnen houden. Hij bijt zich goed vast en doet uitstekend zijn best. De temperatuurmeter blijft vaststaan in het midden. In totaal bijna 2700 klm. Gereden en geen olieverbruik kunnen meten terwijl hij nu wel aan het einde van de onderhoudperiode is. Verbruik 7.3 ltr op 100 klm. Zijn er dan helemaal geen mindere punten. Jawel de swift is vrij stug geveerd en met de caravan is dit nog meer te voelen. De wegen in duitsland zijn niet altijd geweldig kan ik u vertellen. De vijfde versnelling het grootste gedeelte van de reis kunnen gebruiken en de cruise control. In het roergebied de c.c. niet gebruikt. Op de heenreis op zondag gereden en deden we over de 670 klm. 8 uur wat ik heel netjes vind (TEMPO 100). De volgende keer nog iets verder als alles goed gaat en staan de allgau en de bodenzee in de planning. Kortom ook met een kleine maar goede combinatie kan je ook veel vakantieplesier beleven.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 van 650 kg geplaatst op 27-06-2013:

Net terug van weer twee korte vakanties. Dit keer naar sauerland , camping Brilon ,mooie camping tegen een helling. De swift blijft het uitstekend doen. We rijden rond de 95 echte kilometers en het verbruik blijft rond de 1 op 14. De enige echte warme dagen terug gereden naar nederland, auto geeft geen krimp en de temperatuurmeter blijft op dezelfde plaats staan. Nu naar zuid limburg geweest met dikke wind schuin van voren (windkracht dik 5) Nu moest de swift er toch echt wel aan en hebben we stukken de vijf niet kunnen gebruiken. Verbruik nu 1 op 11,5. Vandaag terug met windje 3 van opzij, verbruik 7,1 liter op de 100klm en in zijn vijf op de cruise control. Ik vind het een uitstekende combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 GT van 690 kg geplaatst op 03-06-2013:

We zijn net terug van een lang weekend Barntrup. Erg tevreden over hoe de swift het pukje trekt. Op de heenweg gemiddeld verbruik bij 90/95 echte kilometers 6.7 ltr. We hadden wind mee. Op de autbaan bijna de gehele reis in vijf kunnen rijden.
Op de terugreis tussen 95/100 gereden verbruik bij7.2 ltr. Dit komt gemiddeld neer op bijna 1 opmerkingen 14.5. De temperatuurmeter komt niet van zijn normale plaats. Caravan licht ook mooi rustig op de weg. M.a.w. een prima combinatie, erg tevreden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Suzuki Swift 1.2 met een Eriba

De ervaring van Gerrie met een Suzuki Swift 1.2 (94 pk/69, Kw bouwperiode: september 2010 - 2014) en een Eriba Touring Puck 120 van 680 kg geplaatst op 07-04-2013:

Net terug van onze eerste wat grotere tour met onze swift en de eriba puck. 300 Kilometer gereden met een verbruik van 1 op 13, naar Tecklenburg via de snelweg en binnendoor terug. Helling bij Tecklenburg gehad van 12 %, in zijn twee naar boven en terug via de heuvelrug van het Teutoburgerwald. De vijfde versnelling is goed te gebruiken (2500 toeren bij ruim 90 klm). Op de binnenwegen pakt hij wel al op bij een 70 in de vijf. Het is niet zo dat hij dan nog erg snel versneld maar hij pakt het wel op. Het lijkt prima te gaan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Donatie

Wet- en regelgeving

Hoe meer PK's, hoe beter?

Voorbeeld Trekrapport

Caravan (te?) zwaar

 

©2024 Caravantrekker