Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Toyota Verso

Sorteer gebruikservaringen op:

Toyota Verso II - 1.8 Valvematic met een Kip

De ervaring van Daan met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic (108 Kw/147 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Kip Kompakt Variotop 37EKV Special van 830 kg geplaatst op 04-11-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 48% Berekening >>>>

Ideale combinatie om mee te reizen. Geen extra spiegels nodig, lage luchtweerstand en als een stabiel (licht) blok achter de auto. Caravan ligt recht achter de auto, wat qua beladen al veel scheelt.
Vanaf België t/m eindbestemming in Zuid-Frankrijk altijd 120 (echte KM) gereden of max snelheid natuurlijk, verbruik rond de 1 op 8 met dus goed doorrijden. Inhalen vrachtwagen iets langzamer en zo ver mogelijk links aanhouden om caravan strak te houden.
6e versnelling alleen bij snelheid 90 of dalend, veelal 5e versnelling. Bij een klim de snelheid vasthoudend in zijn 4, alleen verbruiksmeter geeft een krimp...
Nooit het gevoel gehad van te weinig vermogen of vreemde bewegingen/ schokken (Peugeot 307).
Op CC rijden geeft rust, wel goed snelheid op tomtom in de gaten houden opdat deze niet inzakt, anders gelijk terugschakelen of langzamer.
Bij het tankstation vaak een scheurKip genoemd. Caravans inhalen, soms bij de pauze tegenkomen en daarna nooit meer :).
Kip is een Kompakt 37 variotop met middenkeuken uit 2002.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.6 Valvematic met een HomeCar

De ervaring van Pieter Pierhagen met een Toyota Verso II - 1.6 Valvematic (97 Kw/132 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een HomeCar Racer 43 Fantasy van 1235 kg geplaatst op 20-09-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

Toyota Verso 132 pk en Homecar 43 racer beladen tot 1250 kg.
Dit jaar voor het eerst met deze combinatie naar Zuid Frankrijk geweest. Op de vlakke weg kan in z'n 6 worden gereden maar ik kies toch voor z'n 5 ivm. koeling. De klim achter Luik in z'n 3 met 80 km/uur boven. Over het algemeen kun je goed in z'n 5 blijven rijden op de tolweg, soms even terug naar z'n 4 als het iets steiler word. Vanaf Pont-dÁin zijn we de D1075 uitgegaan via een tussenstop bij Grenoble , om vervolgens bij Sisteron weer op de tolweg te komen. Er zaten hellingen bij van 14% en dit ging net in z'n 2. Ook één keer vanuit stilstand op een helling van 9 % weggereden wat wel wat gevoel vereist door de ,,lange,, eerste versnelling. Ik denk dat dit bij een helling van 14% met flink gas, koppeling los en rokende banden moet.
Stabiliteit is zeer goed, mede door nauwkeurige belading en stabiliteit koppeling . ( verschil tussen linker en rechter wiel was 35 kg) De kogeldruk mag slechts 55 kg zijn, maar ik heb hem toch op 70 kg. gezet. Dit rijd echt veel beter.
Het verbruik solo is korte afstand 1 L op 13 km. en lange afstand 1 L op 15 km. Verbruik met de caravan was incl. 285km binnendoor 1L op 8,5 km. Op de terugweg bijna alleen maar snelweg ,maar wel met veel regen 1 L op 9,2 km. Snelheid grotendeels 90 km/uur volgens tomtom !! (airco op heen en terugweg aan)
Conclusie , zeer fijne en comfortabele auto ,soms wel wat meer schakelen,remt goed op de motor en is zeer stabiel.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.6 Valvematic met een Hobby

De ervaring van jan Buseman met een Toyota Verso II - 1.6 Valvematic (97 Kw/132 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1150 kg geplaatst op 08-02-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Ik rij al jaren met een Verso. Nu met 132 pk en een aanhanger / caravan gewicht van 1150 kg. Ik ben zeer tevreden over de trekkracht. Wel moet je wat vaker schakelen met de 6 bak. De 3e en 4e versnelling zijn strek. Op de autobaan in Duitsland kan een snelheid van 95 km makkelijk gehaald worden. Dit jaar gaat het weer naar Oostenrijk. Verbruik ligt dan zo rond de 12 liter op 100 km.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic met een Caravelair

De ervaring van Jan met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic (108 Kw/147 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Caravelair Antares 426 van 1165 kg geplaatst op 15-12-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

Na een Toyota Corolla 1.6 met 110 pk te hebben gereden is de verso met 147 pk stukken stabieler en kan het beter trekken, vooral heuvel op. De caravan een Caravelair 426 ligt er stabiel achter en heeft geen last van slingeren. Caravan geladen tot 1200 kg en 2 fietsen achterop, waarvan 1 elektrische. Verbruik richting zuid Frankrijk via binnenwegen 1 op 9,5 en terug via de snelweg 1 op 9 (snelheid tussen 95 en 100 km/pu. De auto rijdt zeer comfortabel

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic met een Eriba

De ervaring van Bouke met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic (108 Kw/147 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Eriba Touring Troll 540 van 1195 kg geplaatst op 16-03-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

De Toyota Verso 1.8 vvti met 147 pk is een goede trekauto. Verwacht echter geen wonderen. Na eerst een diesel van hetzelfde merk met 136 pk te hebben gereden is dit toch duidelijk minder krachtig met een koppel van 180 nm. Door de motor naar de 4000 toeren te brengen komten de pk\'s vrij. De stroomlijn van de Eriba Troll 550 wordt geroemd maar heeft toch weinig invloed op het verbruik (1:9). De rijeigenschappen zijn prima, maar kijk uit met de belading omdat deze Eriba het bed achterin heeft en je voorin bij het zitje niet zoveel kwijt kunt. Een beladen caravan tot max. 1150 kg is wel het maximum om prtettig en ontspannen te kunnen rijden. Rijden door de Ardennen is toeren houden en niet in de 5e of 6e, maar in 4, dan gaat het goed. Een ander aandachtspunt is de hoogte van auto t.o.v hoogte caravan. Achter de auto hangt de caravan wat achterover en dus niet helemaal horizontaal.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Burstner

De ervaring van J. Rongen met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Flipper 435 van 1150 kg geplaatst op 06-01-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Ik rijdt al jaren met deze combinatie op allerlei terrein. Van autosnelweg tot kleine weggetjes in het hooggebergte.
De Toyota is een uitstekende trekker. Geen centje pijn.
Stabilieit met name op een dalende weg is echter voor verbetering vafbaar. Je daalsnelheid aanpassen m.b.v. de cruise-control zodat de combinatie op de motor afremt biedt soelaas.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Sterckeman

De ervaring van Henk met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Sterckeman Novastar 440 van 900 kg geplaatst op 25-10-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 56% Berekening >>>>

Rij al een aantal jaren met een Corolla Verso 1.8 VVT-i met een z.g. gerobotiseerde versnellingsbak. Mag 1300 kg. trekken. Totaal geen problemen met deze combinatie. Hellingen van 14% worden probleemloos genomen, de automatische bak doet zijn werk zoals het hoort. Brandstofgebruik solo 1 op 14 en met caravan 1 op 9.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic met een Beyerland

De ervaring van Hans met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic (108 Kw/147 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een Beyerland Wenge 420 LB van 1160 kg geplaatst op 02-03-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Veel plezier van deze combinatie,hiervoor dezelfde caravan getrokken met een toyota auris 16 vvti , maar met deze verso gaat datveel beter, autobahn helingen in zuid duitsland zijn geen enkel probleem.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] met een Kip

De ervaring van L.M. Triesscheijn met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] (108 Kw/147 pk bouwperiode: oktober 2008 - heden) en een Kip Vision 41 ETD van 1065 kg geplaatst op 17-09-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

Met deze combinatie naar midden Frankrijk en terug over de autoroute. Meer dan voldoende vermogen waarbij de CVT-automaat uitstekend voldoet. Verbruik met caravan 1 op 10 en solo 1 op 12,5

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een HomeCar

De ervaring van Marc met Homecar 490 Racer met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 49 KMF Trophy van 1300 kg geplaatst op 08-03-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Met een Homecar 490 Racer, beladen tot 1300kg, wat het maximum van de auto is, is dit een zeer plezierige combinatie. Het is jammer dat de auto gelimiteerd is tot 1300kg, want qua eigen gewicht en vermogen zou m.i. 1500kg ook makkelijk kunnen. Waarschijnlijk zit de limiet hem in de constructie van de trekhaak of de remcapaciteit.
In elk geval trekt de auto de 1300kg met groot gemak door de Ardennen en de passen bij de Ardeche.
Wel oppassen met rijden op cruise control, want dan weet je niet of je eigenlijk beter kunt terugschakelen voor brandstofverbruik. Is ook af te lezen op de boordcomputer.
Soloverbruikt ca. 1/16,5, met caravan ca. 1/10.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een TEC

De ervaring van Leo Poorts met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 31-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Rij met deze combinatie probleemloos, ook 110 in frankrijk, ik ben het dan ook niet eens dat hij volgens de anwb onstabiel zou zijn, bij luik in de 3e versnelling levert ook geen problemen op, en de caravan bevalt uitstekend

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic met een HomeStar

De ervaring van vd graaf met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic (108 Kw/147 pk bouwperiode: april 2009 - heden) en een HomeStar Racer Trophy 45 FHU van 1270 kg geplaatst op 24-07-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

met mijn nieuwe Verso 1.8 met beladen caravan van 1300 kg op vakantie geweest naar lacanau in Frankrijk , perfect combi rond de 110 km per uur kunnen rijden zeer stabiel. Groot trekvermogen in vesnelling 3 en 4 ook grote stukken in de 5de versnelling kunnen rijden.
verbruik volgens boordcomputer 1 op 9.6. Voor ons een prima auto.

Wijzigen


Toyota Verso II - 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] met een Hobby

De ervaring van Groos met een Toyota Verso II - 1.8 Valvematic aut. [Multidrive] (108 Kw/147 pk bouwperiode: oktober 2008 - heden) en een Hobby Excellent 455 UF van 1295 kg geplaatst op 22-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Ik heb met deze combinatie door Noorwegen en Zweden gereden.Het is een hele stabiele combinatie, ligt heel rustig aan de haak. De auto heeft meer dan voldoende vermogen voor deze caravan, ook berg op, Haddanger Vidda moeiteloos van 0 meter naar 1300. Gebruik 1:op 9.5 en zonder caravan 1:op 13. Op de snelweg in Duitsland moeiteloos inhalen, met voldoende vermogen. De automaat is echt een aanrader

Wijzigen


Toyota Verso - 1.6 VVT-i met een Hobby

De ervaring van Jan Buseman met een Toyota Verso - 1.6 VVT-i (81 Kw/110 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1176 kg geplaatst op 15-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Rij vanaf 2004 met deze caravan en ook met de Corolla Verso met genoemde capaciteiten. 90 km is een mooie snelheid. Caravan ligt goed achter de auto. Verbruik is 1 op 8 km. Ook in Duitsland en Oostenrijk.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Adria

De ervaring van Chris Verhoef met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Adria Altea 492 PU van 1230 kg geplaatst op 07-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Rij nu 7 jaar met deze Verso welke maar 1200 kg mag trekken.Ik heb eigenlijk een te zware caravan voor deze auto, ben aan het kijken wat dan wel??
Conclusie ik blijf bij mijn Verso, heb hellingen van 12% genomen zonder problemen.
Ik weet dat de verhouding niet volgens het boekje is, rustig aan en oppassen.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een HomeCar

De ervaring van André Hammenga met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 45 Sunset van 1230 kg geplaatst op 26-04-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Met de toyota verso 1,8 exclusive (2007) meerdere malen over de alpen naar Italie getrokken. Caravan Home Care Rally sunset. Prima trekauto. Bij lange steile hellingen soms terugschakelen naar 3. Gebruik een kogeldruk van ca. 65 kg zodat de caravan wat stabieler achter de auto ligt.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van bartelds met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Beyerland Sprinter 460 van 1245 kg geplaatst op 12-01-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Misschien enigszins raar, maar geen ervaring met deze Toyota Verso 1.8. Ben van plan deze aan te schaffen, maar ......... kogeldruk slechts 52 KG !
Al enige jaren een Opel Safira 1.8 met Beyerland Vitesse van leeg 1.000 kg. Kogeldruk Safira 75 kg en met de Beyerland aangekoppeld ca 64 kg. Vraag: Op deze manier (64 kg) druk lijkt het mij niet verstandig om de Toyota Verso te kopen. Het is voor mij geen optie de kogeldruk teruig te dringen. Iemand met ervaring mbt deze materie. Kan/mag de kogeldruk bv worden overschreden ??

Wijzigen


Toyota Verso II - 2.0 D-4D met een Burstner

De ervaring van Kees met een Toyota Verso II - 2.0 D-4D (93 Kw/126 pk bouwperiode: april 2009 - februari 2013) en een Burstner Premio 480 TK van 1260 kg geplaatst op 10-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

De Verso presteert boven verwachting. Na het vorige model met de 2.2 Diesel was ik even bang dat deze tegen zou vallen, zeker omdat de acceleratie minder is. 4 weken met de caravan op pad heeft anders geleerd. Ook bij grote drukte op de Fernpass in Oostenrijk met regelmatig wegrijden uit stilstand op de helling, bleek de Verso een probleemloze caravantrekker. Ook op de duitse autobahn met 100 per uur in de 5e versnelling op Cruise-Control een mooie combinatie. Wel op het ShiftDown lampje letten en op tijd terugschakelen.
Verbruik zonder caravan 1:16
Verbruik met caravan 1:11 (bij 90-100km/uur)

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een TEC

De ervaring van S.K. van der Land met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Travel King 470 TE van 1300 kg geplaatst op 28-05-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Met TEC 470 TE naar Tirol Oostenrijk geweest. Veel schakelen. Op vlakke weggedeelten 5e mogelijk Bij hellingen rond 8 % in z'n twee. Stabiele combinatie. Zorg wel voor veel gewicht in de auto. Vrij hoog bezine verbruik
Hoog bezine verb

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Kip

De ervaring van B v.d. Veere met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Kip Kompakt 37 EK van 850 kg geplaatst op 04-05-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 45% Berekening >>>>

Met 206 pk / 450 nm door chiptuning heeft de auto weinig moeite met de Kip Kompakt uit '91, die een leeggewicht heeft van circa 600 kg en beladen niet boven de 800 uitkomt. Rijden in de 5 met 2000 toeren gaat heel goed, bij een verbruik van 1 op 10. Totaal geen stress. Volgende caravan wordt weer een smalle en lichte.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Eriba

De ervaring van J Jonk met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eriba Nova GL/SL 540 LE van 1350 kg geplaatst op 07-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87% Berekening >>>>

Het is een echte Super combinatie hij trekt hem zonder enkele moeite weg !! De caravan belaad ik heel nauwkeurig omdat de auto maar 1300 kg mag trekken.
Ik houd de kogeldruk dan rond de 60-65 kg en je voelt hem niet dus het rijd super prettig.
Het brandstof gebruik valt me wel tegen maar daar hebben meerdere gebruikers last van jammer genoeg.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Burstner

De ervaring van Ed Plat met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Ventana 465 van 1260 kg geplaatst op 14-11-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

De combinatie (met Bürstner Ventana 465TN) rijdt geweldig. Ik haal gemakkelijk 130 km/u op de Franse tolwegen.

Het verbruik valt nogal tegen. Op een litertje diesel haalt de combi nog geen 8 km. De auto is solo wel iets zuiniger, maar met 1 op 11 nog lang niet volgens het boekje.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Adria

De ervaring van Kees Verhaaren met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Adria Altea 542 PK van 1291 kg geplaatst op 28-09-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Wat een supercombinatie. Stabiele auto aan de achterkant. Goed beladen, 1500 km aan een stuk (op tanken na dan) zonder enig probleem. Door de Ardennen net of er nix achterhing. Lust inderdaad wel een slokje maar nu ik boven de 25000km zit loopt het verbruik aanzienlijk terug. Ook met de caravan erachter. In het begin 1op7 en nu bijna 1op10 met een snelheid van ca 110km /u

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] met een Chateau

De ervaring van Gert van den Berg met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Chateau Calista 450 Espace van 1260 kg geplaatst op 16-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

De combinatie waar mijn vrouw en ik mee rijden is een Toyota Verso bwj 2007 1.8 7-seat MMT en een Chateau 450 Calista max gewicht 1300 kg. Wij rijden inmiddels 2 jaar met deze combinatie en zijn er nu 7 x mee weggeweest. Een geweldige combinatie, je merkt niet dat de Chateau er achter hangt. Het verbruik met caravan is gemiddeld 1 op 9 a 10 en solo is het verbruik gemiddeld 1 op 13 a 14. Ik las ergens dat nhet MMT systeem vaak problemen gaf, doch die ervaring hebben wij in het geheel niet, heeft alleen maar voordelen, want indien nodig kan ik met de hand schakelen, super.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een Sprite

De ervaring van Teunis met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Sprite Alpine 2 van 1200 kg geplaatst op 26-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

Dit is een prima trekauto. Je merkt nauwelijks dat je een caravan achter de auto hebt. Op de route kaarten van de anwb waar een blauwe caravan staat, kun je deze wegen met een gerust hart opnemen in je reisplan. Dit soort wegen hebben wij in Schotland en Noorwegen zonder enkel probleem gereden. Je kan de auto makkelijk in zijn vijfde versnelling rijden, maar laat het toerental niet onder de 2000 komen!
Tot nog toe een van mijn beste trekauto's.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een HomeCar

De ervaring van kees met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een HomeCar Racer 45 Space van 1280 kg geplaatst op 20-06-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Met Home-car 45 space een stabiele combinatie. De Verso vanaf de facelift mag 55 kg op de kogel hebben.
Voor deze combinatie is dit echt voldoende. Tussen de 55 en 60 kg geeft een stabiele en comfortabele combinatie waarbij ik moet opmerken dat in de buurt van de 60 kg de boel wat stoteriger wordt.Het verbruik met caravan en 3 fietsen op het dak van de auto en gewoon met het vrachtverkeer meehobbelend ligt tussen de 10 en 10.5 l/100km. De 6e versnelling is onder omstandigheden bruikbaar maar in de 5e gaat het met wat meer gemak en souplesse. Een weg als de Fernpas bijvoorbeeld doe je met de spreekwoordelijke twee vingers in de neus.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een LMC

De ervaring van prince j met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een LMC Munsterland 475 TE van 1328 kg geplaatst op 15-11-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

we zijn via duitsland tjechie zwitserland oostenrijk ardeche en terug 4500km zonder problemen gereden en zijn zeer tevreden met onze avensis 1800

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] met een Eifelland

De ervaring van Stephan met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1410 kg geplaatst op 16-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

We hebben geen problemen gehad door de Alpen. De Verso met de Eifelland (max 1300kg) ligt erg stabiel op de weg. Je trekt de caravan zo van zijn plaats en kan dus goed met het verkeer mee komen. 120km is er goed mee te rijden. Lange klimmen in Duisland richting de Alpen krijg je hem wel amper op de 80km (3de versnelling vol gas). De Eifelland is niet echt gestroomlijnd en omdat de tank van de Verso bijzonder klein is (45 liter) sta je wel erg vaak bij de pomp. Elke 350 km. We ondervinden wel problemen met de caravan bij het achteruit rijden. De Verso draait vrij hoog in de toeren en dan moet je bijna wel achteruit de kopeling half in houden (zeker met een zware caravan). Dat is dus niet goed met kans op verbrande koppelingsplaten.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Hobby

De ervaring van Verso D-cat 177 Pk met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 495 UK van 1258 kg geplaatst op 01-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

In bezit van Verso 177 Pk en Hobby 495 Uk 1300 Kg max.
Auto rijdt en trkt geweldig voor de caravan trek in alle versnellingen maar door.
Lust inderdaad ook wel een slokje.
Prettige combinatie om mee te rijden

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Hobby

De ervaring van Ayla met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 30-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

Zeer goede combinatie, stabiel bij het passeren van vrachtwagens, cruise control zeer goed te gebruiken, ook in de 5e versnelling. Zijn met deze combinatie al meerder keren naar de Alpen en Kroatie geweest.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een Eifelland

De ervaring van j.sinnema met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eifelland Holiday 395 TQ van 1175 kg geplaatst op 24-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

supertrekker en comfortabel, wel stevige ''drinker''.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Beyerland

De ervaring van Wim Dekker met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Beyerland Sprinter 450 FB Sport van 1200 kg geplaatst op 21-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Ik rij nu zes jaar met de verso 1.8 en ben dan ook zeer tevreden.

Het enige nadeel is, dat mijn Verso van maart 2002 is en maar 1200 kg mag trekken.

Zo kan ik dus niet het volledige beladen gewicht van 1300 kg benutten en moet ik het gewicht aanpassen.

Wij rijden nu met een aangepast gewicht van 1160 kg, en een kogeldruk van 60 kg.

De volgende Verso word dus de auto die 1300 kg mag trekken.

Voor het overige, een prima caravantrekker.

Het is overigens onze derde Toyota Corolla, als caravantrekker, in 19 jaar.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Burstner

De ervaring van EM Oldenhuis met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Premio 480 TK van 1300 kg geplaatst op 14-02-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Goede caravantrekker, stabiel, met Beyerland van 1200 kg naar Zuid Frankrijk zonder problemen, idd als eerste boven te Luik :) In 5 cruisen vraagt wel om wat hogere snelheden.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een Eriba

De ervaring van hans met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Eriba Living pulse 465 van 1290 kg geplaatst op 15-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

ik heb nu een jaar met deze combinatie gereden en ben erg tevreden.
in dat jaar heb ik ongeveer 15000 km gereden van de noordkaap tot de zuidkust van frankrijk.alle soorten weer gehad,zelfs sneeuw en ijzel. ook erg steile weggetjes (met name in noorwegen), het was allemaal geen enkel probleem met deze combinatie,inderdaad stabiel en voldoende trekkracht.

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Hobby

De ervaring van toine van gils met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1100 kg geplaatst op 24-11-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

afgelopen zomer voor het eerst met edze combinatie wegggeweest.Prima te doen.Alleen kogeldruk inderdaad maar 60 kg eigenlijk maar ik zet hem op maximaal 70.Volgens de garage mag het eigenlijk geen probleem zijnToch heb ik mijn twijfels.Maar ik heb er tijdens het rijden geen last van gehad.je kan prima helling op met de cruisecontrol zelfs aan.(Bij LUIK).
Hooghste helling was 10 procent en dat ging in versnelling 3 voldoende mits je vantevoren goed vaart maakt en op tijd schakelt uiteraard.Dik tevreden over edze auto als caravantrekker(kon ik van mijn Renault Scenic met dezelfde caravan niet zeggen eerlijk gezegd)

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Burstner

De ervaring van BIEMOLD met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 07-11-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Dit jaar mee na Spanje geweest zeer goede trekauto. Ook voor de Spaanse grens de berg op geen probleem .
Gewoon goed op je toeren letten en je koppel.
Beter dan verwacht. VVT-1 1.8 (5 personen in auto)

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een TEC

De ervaring van Theo met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een TEC Tour 510 GK van 1300 kg geplaatst op 21-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Caravan TEC 510TK (uit 2004). De combinatie voldoet prima. In de vakantie rondrit door Italie gemaakt en veel echte bergen gehad. Stabiel en voldoende trekkracht. Op het vlakke vergeet je haast dat er wat achter zit.
Ik heb de kogeldruk zoveel mogelijk rond de 50kg gehouden, geen probleem. Het reservewiel heb ik wel achter onder het bed geplaatst.
Verbruik over de gehele periode, gerekend wanneer de caravan was aangekoppeld, was beter dan 1 op 11.

Wijzigen


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een Hobby

De ervaring van Louis van Hal met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Hobby Excellent 540 UF van 1394 kg geplaatst op 10-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Het juiste gewicht van mijn Hobby weet ik niet precies maar in de praktijk heeft de Verso geen enkele moeite met een Hobby Excelent 540 UFF 2007
Dit jaar heel Frankrijk doorkruist
Op de snelweg, als in de bergen geen problemen
Zelfs in de 6e versnelling en 2000 toern nog voldoende vermogen om te accelereren

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Caravan

De ervaring van wim met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Caravan van 1229 kg geplaatst op 05-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

geen, maar een vraagje: Geeft de lage toegestane kogeldruk geen problemen met beladen?

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] met een Fendt

De ervaring van Kees met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Fendt Platin 470 TFB van 1310 kg geplaatst op 20-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82% Berekening >>>>

Ik ben heel tevreden met de combinatie. De Toyota heeft weinig problemen met de Fendt, maar ik ben niet op zeer steile hellingen geweest. Door de ardennen is geen probleem. Prettig is het benzineverbruik van 1:8,5 bij een snelheid van 95 km/uur. Mijn vorige Avensis verso met 2.0 liter motor had meer moeite met de caraven!

Wijzigen


Toyota Verso - 1.8 VVT-i met een Dethleffs

De ervaring van J. de Koeijer met een Toyota Verso - 1.8 VVT-i (95 Kw/129 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Dethleffs Camper 430 T van 1075 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Ik ben een aantal keren met deze combinatie op vakantie geweest. Een paar keer in Nederland. Dat is voor deze auto absoluut geen probleem. Zelfs in de hoogste versnelling (5) kan op de cruise-control worden gereden. De combinatie is zeer koersvast.
Ook ben ik hiermee een keer naar Noorwegen geweest. Daar hebben we een aantal pittige hellingen gehad maar ook dat is geen enkel probleem. We waren tijdens deze vakantie met 4 volwassen personen dus vrij veel belading. Uiteraard binnen de toegestane grenzen.
Wat mij betreft een combinatie die zeker aan te raden is.

Wijzigen


Engelse reviews
Toyota Verso

Toyota Verso II - 2.0 D-4D met een Knaus

De ervaring van antortel66 met een Toyota Verso II - 2.0 D-4D (93 Kw/126 pk bouwperiode: april 2009 - februari 2013) en een Knaus Sport 450 FU van 1230 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 98 km/u = 23%

Ottima combinazione, auto che al traino si č rivelata ottima, prestante, consentendo di viaggiare serenamente e tranquilli.


Toyota Verso II - 2.0 D-4D met een Knaus

De ervaring van antortel66 met een Toyota Verso II - 2.0 D-4D (93 Kw/126 pk bouwperiode: april 2009 - februari 2013) en een Knaus Sport 450 FU van 1230 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 98 km/u = 23%

Excellent tractor for towing, fuel economy is to tow it in normal driving for daily use.
The combination car + caravan is very balanced and makes for a pleasant and serene guide in tow, always with due prudence.


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een Bailey

De ervaring van G Barber met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 82%* = 109 km/u = 21%

Great match, acceleration good as is hills and inclines, only drawback is low nose weight on the Toyota fitted towbar of 60Kgs make sure you check this and you will get a great tow


Toyota Verso - 2.2 D-4D met een Bailey

De ervaring van j Philps met een Toyota Verso - 2.2 D-4D (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een Bailey Ranger 500/5 van 1244 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 106 km/u = 22%

Verso tows this van perfectly. Low noseweight of 55kgs on the car, but if you make sure you get the noseweight correct it is a perfect tow. Plenty of power from from the 2.2td, only drawback is as with any front wheel drive a lack of traction towing off a wet field. Other wise a great towing outfit.


Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT met een LMC

De ervaring van Aage Nielsen met een Toyota Verso - 2.2 D-4D D-CAT (130 Kw/177 pk bouwperiode: oktober 2006 - april 2009) en een LMC Dominant 520 TE van 1500 kg geplaatst op 18-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 102%* = 112 km/u = 27%

I`m very content with my Verso D-CAT. This vehichel have enough power, as far that the wheels have enough contact with the road. I only have one thing to complain.
The reverse gear is to high, and therefore you use the clutc very much when you have to place the caravan on difficult places.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Foto

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap