Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Volvo 850

Sorteer gebruikservaringen op:

Volvo 850 Estate - 2.5 20v met een Dethleffs

De ervaring van Joris Noordweg met een Volvo 850 Estate - 2.5 20v (125 Kw/170 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Dethleffs c'go 495 FR van 1300 kg geplaatst op 02-09-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Na het checken van caravantrekker.nl heb ik bewust een 850 GLT 20V Sedan gekocht als trekker van onze Dethleffs C'Go 495 QSK. Omdat het een flinke caravan is en de auto een automaat heb ik een automaatkoeler laten inbouwen om ook in de hete franse bergen voldoende koelvermogen voor de automaatolie te hebben.We zijn zonder een centje pijn op-en-neer naar Avignon geweest. Zeer soepel rijden. 100 km/h op de vlakke weg in de D. Zodra het hoogteverschil begonnen de automaat in de 3 gezet en teruggezakt naar 90 km/h. Daarbij draait de motor nog steeds een rustige 3000 RPM. Een mooie rustige roffel. Bij n camping een flink smal en steil bergweggetje beklommen. Dit was ook geen enkel probleem. Heerlijke auto en pas 22 jaar jong.

Wijzigen


Volvo 850 sedan - 2.5 10v met een Caravan

De ervaring van Roland van Berne met een Volvo 850 sedan - 2.5 10v (106 Kw/144 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Caravan 750 kg van 900 kg geplaatst op 07-03-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 55% Berekening >>>>

Sinds 2 jaar in bezit van een 85010v 144pk.automaat uit 1996. trekt een IT 330 uit 1976. totaal gewicht van 750 kg.
In combinatie met nivomat een super auto om mee te rijden. af en toe in sportstand. En bergafwaarts vast zetten in een lagere versnelling. Een echte ROFFEL, heerlijk die 5 cylinder. Met een brandstofgebruik van 12 liter op de 100km goed te doen. Kijk voor foto's op facebook.

Wijzigen


Volvo 850 sedan - T-5 met een Polar

De ervaring van spedy met een Volvo 850 sedan - T-5 (166 Kw/226 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Polar 560 (2.3) van 1490 kg geplaatst op 11-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91% Berekening >>>>

met solifer van 1350 kg hoop tamtam auto is nou niet eencaravantrekker motor loopt regelmatig warm en turbo,s vliegen om je oren 2 maal met caravan weggeweest en 2 turbo,s gekost.

Wijzigen


Volvo 850 Estate - 2.5 20v met een Adria

De ervaring van Rob van den Elsaker met een Volvo 850 Estate - 2.5 20v (125 Kw/170 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Adria Adora 502 van 1294 kg geplaatst op 15-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Met 360.000 km op de teller nog altijd een perfecte trekker. In Frankrijk, Hongarije, Italy en Oostenrijk rondgetrokken met de Adria 502 UP. Eigenlijk nooit een probleem ondervonden. Goede stabiliteit en motorisch perfect, vrijwel altijd voldoende pk's. Altijd rijdende op CC. Op de passen soms even spelen met 1 en 2.
Toch altijd alert blijven voor een te hoge snelheid, met name bij afdalen!

Wijzigen


Volvo 850 Estate - T-5 met een LMC

De ervaring van maurice met een Volvo 850 Estate - T-5 (166 Kw/226 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een LMC Maestro 550 D van 1500 kg geplaatst op 21-03-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89% Berekening >>>>

wat een onzin die trekkacht berekening rijd gewoon super ik rij er ook gewoon 120 mee leg als een blok op de weg

Wijzigen


Volvo 850 Estate - 2.5 20v met een Kip

De ervaring van Marc met een Volvo 850 Estate - 2.5 20v (125 Kw/170 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Kip Grey Line 50 van 1425 kg geplaatst op 17-11-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84% Berekening >>>>

Heb sinds kort een Kip 50 tdb(max1500) achter mijn Volvo 850(2.5 20v 170PK aut). Ben er mee naar Luxemburg geweest om uit te proberen. De klimmetjes op de weg van Luik naar Aken en dan ri Spa waren geen probleem. 2 personen en bagage. Op de CC met 90km/u de snelweg geen probleem, bij het klimmen ri Aken terugschakelend van overdrive en 3e. Op een gegeven moment werd dat ook te zwaar(sneleid liep langzaam terug) terugschakelend naar de 2e toch weer in snelheid klimmend en weer opschakelend naar 3.(en weer terugzakkend naar 2e) maar nog steeds met 90 naar boven. Zonder problemen dus.

Wijzigen


Volvo 850 sedan - 2.5 10v met een Kip

De ervaring van Jacco de Jong met een Volvo 850 sedan - 2.5 10v (106 Kw/144 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Kip Star Line 41 van 1050 kg geplaatst op 27-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Een uitstekende combinatie om mee te rijden, vanaf 80 85 km/h prima mee te rijden in de 5e versnelling, wel zonder de cruise controle te gebruiken om tijdig terug te schakelen bij stijgende helling of harde tegenwind. stabiele voorspelbare combinatie om mee te rijden.

Wijzigen


Volvo 850 sedan - 2.5 20v LPT met een Caravan

De ervaring van rob met een Volvo 850 sedan - 2.5 20v LPT (142 Kw/193 pk bouwperiode: mei 1996 - januari 1997) en een Caravan van 1595 kg geplaatst op 04-11-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 98% Berekening >>>>

hallo volvo vrienden
ik kan het niet laten om mijn ervaring even
te delen mijn 850 2.5 20v glt uit 1996
levert zulke mooie prestaties met onze nieuwe tabbert caravan 540 comtesse
achter zijn kont
het is egt een genot om met deze combinatie te rijden
trek kracht meer dan genoeg en je praat wel over ongeveer 1500KG
maar echt geen probleem dus volvo vrienden alweer een plus punt voor de 850
applaus voor de 850 gewoon klassen
groet rob

Wijzigen


Volvo 850 sedan - 2.5 10v met een Caravan

De ervaring van Erik Dulk met een Volvo 850 sedan - 2.5 10v (106 Kw/144 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Caravan van 1300 kg geplaatst op 03-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Absoluut geen probleem. Ik heb er een Award Morningstar achter hangen, en ben de Oosterijkse bergen fluitend doorgegaan. De automaat doet voortreffelijk zijn werk en bemoei me daar ook niet veel mee. Natuurlijk af en toe wel de kick-down gebruiken, of de bak in de sportstand zetten. Dan trekt hij langer door in iedere versnelling. Niets dan lof over deze combinatie.

Wijzigen


Volvo 850 sedan - 2.5 10v met een Wilk

De ervaring van bert nijenhuis met een Volvo 850 sedan - 2.5 10v (106 Kw/144 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Wilk S4-470 DQ van 1600 kg geplaatst op 04-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

er is goed mee te rijden ook in frankrijk op wat steile heuvels schakelen op het juiste moment ik ondervind hierin geen beperking van deze combinatie .

Wijzigen


Engelse reviews
Volvo 850

Volvo 850 Estate - T-5 met een Bailey

De ervaring van Andy met een Volvo 850 Estate - T-5 (166 Kw/226 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Bailey Pageant Loire van 1612 kg geplaatst op 04-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 106%* = 112 km/u = 14%

Mine is the 850R estate (manual). Tows like a dream, even with this weight of van. The only problem we have is actually on site when the front wheel drive only doesn't like the grass. However once the self levelling suspension sorts its self out we have no problems. We could tow faster than we do, but I tend to let it drop the speed off rather than burn more fuel just to keep the speed going at the same speed up the hills.It would do it though. Admittedly mine has been chipped to nearly 330hp. Plenty of getting past power if needed. Down hills can be a little nerve racking when you start being pushed by the van. On a long downhill you end up going faster than is comfortable but the car has the speed and the power to pull yourself out of trouble. Overall absolutely brill I won't be changing it in a hurry.

(Note webmaster: never ever accelerate when snaking starts (downhill). If you survive you're just lucky. Immdiately lower the speed of the outfit by breaking hard. Do not stop, but get rid of the over-speed in 1 or 2 seconds.)


Volvo 850 Estate - T-5 met een Hobby

De ervaring van Gavin O'Mahoney met een Volvo 850 Estate - T-5 (166 Kw/226 pk bouwperiode: juli 1994 - januari 1997) en een Hobby Exclusive 460 van 1335 kg geplaatst op 04-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93%* = 116 km/u = 18%

My Volvo is actually an 850R estate which has lower and harder suspension and has a more powerful engine which I have chipped to 260bhp. The ride when towing our Hobby 460Ufe is a bit choppy but self-levelling suspension helps. Don't believe what others say about high-power front-wheel drive cars. Ours has never had a problem and has towed us up monstrous hills and off slopes and wet grass with ease. You do drop off a bit on the hills fully laden unless you want to really work the engine but this is a minor irritant and 60-70mph cruising on the flat is easy and gets you out of trouble with the trucks when necessary. My only suggestion is to put your awning in the back and any other really heavy items you might have. It makes for a more comfortable tow. Other than that you can tow with ease and when unhooked mix it with the best!!!! Happy driving!


Volvo 850 sedan - 2.5 20v LPT met een Standaard Caravan

De ervaring van Maurice met een Volvo 850 sedan - 2.5 20v LPT (142 Kw/193 pk bouwperiode: mei 1996 - januari 1997) en een Standaard Caravan van 1200 kg geplaatst op 04-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 110 km/u = 16%

Have used this vehicle as a tow car for ten years and never had it let us down..Towed extensively on the continent of Europe when it sometimes gets hot and requires A/C -- this lower es the fuel consumption slightly -- but has no appreciable effect on the tow..

The vehicle is heavy and stable enough to compensate for side winds from trucks etc
Being a saloon car it is very comfortable and quiet with little road noise - but also has a very large trunk (boot) for all of the equipment that you don't want to put in the caravan.
We have found slightly BETTER fuel consumption (strangely) when towing on long motorways than when solo.

All in all a very good and dependable tow car..


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap