Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Volvo C70

Sorteer gebruikservaringen op:

Volvo C70 - 2.4 met een Fendt

De ervaring van pfmkooijman@gmail.com met een Volvo C70 - 2.4 (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Fendt Saphir 490 TKM van 1390 kg geplaatst op 16-03-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Stabiliteit laat te wensen over.Benzine verbruik 1:5- 1:7 en problemen met het weg rijden van een natte camping

Wijzigen


Volvo C70 - D5 met een Knaus

De ervaring van Richard Singendonk met een Volvo C70 - D5 (132 Kw/180 pk bouwperiode: juli 2007 - december 2013) en een Knaus Sport 500 van 1295 kg geplaatst op 04-04-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

De Volvo C70 D5 is een uiterst prettige trekauto in combinatie met mijn Knaus uit 1998, 1300kg, maar meestal wel tot zo'n 1350 kg (netjes!) beladen.Geen fietsen. De C70 heeft voldoende reserves op alle vlakken. Mijn kruissnelheid is meestal zo'n kleine 100 km/uur. Altijd stabiel, nooit slingeren, altijd ruimte over om in te halen of een helling te nemen. Brennerpas geen probleem (in z'n 4 niet eens vol gas). Bergverkeer, ook Pyreneën, Alpen, Dolomiten, geen probleem. Een enkele keer in Italië (hartje zomer, 35 graden, lange en stijlke hellingen of véél bergwerk) een waarschuwing in het display om (vanwege warmte) gas terug te nemen en iets rustiger te rijden. Dat helpt dan ook direct. Kortom, een aanrader!!

Wijzigen


Volvo C70 - D5 aut. met een Fendt

De ervaring van A. de Reus met een Volvo C70 - D5 aut. (132 Kw/180 pk bouwperiode: juni 2006 - december 2013) en een Fendt Saphir 540 TK van 1520 kg geplaatst op 25-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Uitstekende ervaring. Zeer sterke motor van de Volvo trekt onder alle omstandigheden buitengewoon goed. Stabiliteit Fendt met AKO stabilisator zeer goed, inclusief fiets achter en fiets voor en tot 1520 kg beladen met kogeldruk van ca. 65 kg. Gevaar dreigt ongemerkt veel te snel te gaan rijden.

Wijzigen


Volvo C70 - T5 aut. met een Kip

De ervaring van George van den Eijkel met een Volvo C70 - T5 aut. (162 Kw/220 pk bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kip Celebration 44 van 1285 kg geplaatst op 01-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Meerdere reizen gemaakt met deze combinatie, zowel autosnelweg als bergpassen tot 14% gereden, meer dan voldoende trekkracht, zeer stabiel, altijd 2 fietsen voor op de caravan aanwezig, nadeel het brandstofverbruik minimaal 12 l/100 km

Wijzigen


Volvo C70 - 2.4i met een Kip (2005)

De ervaring van Uijttenboogaat met een Volvo C70 - 2.4i (125 Kw/170 pk bouwperiode: maart 2006 - december 2013) en een Kip (2005) Celebration 47 TDB van 1400 kg geplaatst op 30-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

De combinatie rijdt stabiel en prettig. Ik rijdt op de cruisecontrol op de snelweg 100kmh/uur. het verbruik is dan 14 liter /100 km. bij 80 10 ltr. Solo bij snelwegrit is het verbruik 9 ltr/100km. Open rijden tot 100 kmh/uur is een genot.

Wijzigen


Engelse reviews
Volvo C70

Volvo C70 - D5 aut. met een Lunar

De ervaring van jack met een Volvo C70 - D5 aut. (132 Kw/180 pk bouwperiode: juni 2006 - december 2013) en een Lunar Clubman SB van 1450 kg geplaatst op 30-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 106 km/u = 31%

We travelled to Lake Garda in Italy and the Volvo had more than enough power to cope with any of the h0ills on our route. With a return of 29.5 miles per gallon I was more than satisfied.


Volvo C70 - D5 aut. met een Coachman

De ervaring van John Ingram met een Volvo C70 - D5 aut. (132 Kw/180 pk bouwperiode: juni 2006 - december 2013) en een Coachman VIP 520/4 van 1590 kg geplaatst op 30-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 106 km/u = 29%

I like the combination of Volvo C70 & Coachman 520/4, although this towing report indicates we are running @ 90% instead of the 85% recommended, there are only two of us and with a single gas cylinder, the bunk beds stripped out and other weight saving measures we cope well and the ratio is actually nearer to 85%.

The car tows the van very well with ample power (180 BHP TD5) and more than enough torque to keep us travelling at legal max speed where safe, and certainly quicker than a lot of heavier units with lower engine power output.

The Coachman 520/4 suits the two of us well, it has a good size lounge area, we sleep on the front seats as single beds, the beds are made up in about 2 minutes flat, the kitchen layout is very well thought out, we use the central 2 seat dining area for eating and additional food preparation, there is also a good size worktop between the central dining area and the front lounge, the rear bathroom is a good size with a very usable separate shower, although we normally use on-site facilities if they are clean.

In France 2008 no towing problems were encountered even on fairly steep hills, the auto box works a treat, with very smooth and virtually unnoticeable gear changes.

This year (2009) we are going to Mojacar, Spain which is approximately 1500 miles each way, 2010 we are planning to venture to Morocco with any luck.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Caravan Workshop

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap