Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Volvo XC60

Sorteer gebruikservaringen op:

Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] met een Kip

De ervaring van Feldmann met een Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] (133 Kw/181 pk bouwperiode: september 2013 - 2016) en een Kip Grey Line 53 TEB Travel van 1640 kg geplaatst op 14-07-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 85% Berekening >>>>

Heb dezelfde Volvo, handgeschakeld en een Kip Greyline Special 47. Origineel een TTM van 1500kg, maar door het plaatsen van en zwaardere as is de caravan goedgekeurd voor 1700 kg. Buitenspiegels origineel Volvo die onder de motorkap bevestigd worden en een goed uitzicht bieden langs de caravan. Veel beter dan spiegels die aan de achteruitkijkspiegels bevestigd worden. Ze steken wel wat uit en daar moet je rekening mee houden. Achterop de caravan een fietsenrek met 2 fietsen van totaal 32 kg. De kogeldruk is ca 75 kg, meer mag de trekhaak ook niet hebben. Bandenspanning caravan 55 PSI, auto 2,4 bar. In de auto zeker 150kg bagage en 2 personen. De combinatie ligt als een blok op de weg. Zelfs boven 110km geen enkel spoor van instabiliteit. Op de tolweg ook even 130 km geprobeerd in Frankrijk, zonder probleem, maar dat is niet mijn snelheid. Normaal houd ik het op 100km op de snelweg en 90km daarbuiten. Lekker ontspannen met deze combinatie. Cruisecontroll aan, in de 6e versnelling. Brandstofverbruik ca 8l /100km. Het enigszins negatieve advies over deze combinatie kan ik ook niet plaatsen.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] met een Eriba

De ervaring van Henk met een Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] (158 Kw/215 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Eriba Nova 545 van 1600 kg geplaatst op 16-07-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

Auto is XC60 diesel AWD 215 pk fabrieks opgave max. 2000 kg aan trekhaak. Caravan Eriba hymer 545 met 1900 kg as. Ervaar het als een perfecte combinatie. Verbruik zonder caravan 1:12,3 km met caravan 1:10. rustige rijder Caravan spiegels EMUK (beste die er zijn)

Wijzigen


Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] met een Dethleffs

De ervaring van Hijmans met een Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] (133 Kw/181 pk bouwperiode: september 2013 - 2016) en een Dethleffs Summer Edition 500 DB van 1350 kg geplaatst op 26-01-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70% Berekening >>>>

1 jaar geleden de XC60 diesel gekocht, voornamelijk om onze caravan met een maximaal gewicht van 1700 kg te kunnen trekken. En het is een fantastische combinatie. Zeker met de adaptieve cruise control en automaat is rijden in Frankrijk een verademing, niet meer anticiperen met versnellingen op hellingen, maar gewoon alleen op de weg letten en doorrijden.
Wel pedals op het stuur om handmatig even voordat helling begint terug schakelen en boven aan de helling net even eerder weer in hogere versnelling.Maar dit is voor een nog vloeiende rit.Gemiddeld verbruik ongeveer 1 op 8 bij 105 km/uur.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] met een Fendt

De ervaring van Ton met een Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] (158 Kw/215 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Fendt Bianco 445 TFB Selection van 1410 kg geplaatst op 02-12-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Prima combinatie, altijd voldoende trekkracht en snelheid ter beschikking. Vooral inhalen van b.v. vrachtwagens gaat perfect, richting aanwijzer aan en gas geven.
In 1 woord een geweldige combinatie.

Wijzigen


Volvo XC60 - D3 2.0 5 cyl aut. [2WD] met een Fendt

De ervaring van Renée met een Volvo XC60 - D3 2.0 5 cyl aut. [2WD] (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2012 - september 2015) en een Fendt Saphir 470 TF van 1400 kg geplaatst op 31-12-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

Kan er hier heel kort over zijn: een caravan beladen tot 1.500 kg trekken, is met deze Volvo een feestje.
Het rijdt alsof je niets achter je hebt: de dieselmotor van de XC60 trekt de caravan met het grootste gemak.
Ook op steile hellingen (Brennerpas) gewoon nog auto's inhalen die zonder aanhanger rijden. Fantastisch.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 met een Dethleffs

De ervaring van Vincent Brouwer met een Volvo XC60 - D5 (136 Kw/185 pk bouwperiode: oktober 2008 - juni 2009) en een Dethleffs Camper 500 TK van 1575 kg geplaatst op 30-06-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

De caravan die wij hebben (Dethleffs Camper 500TK) heeft een asverhoging tot 1700kg. Met deze combinatie komen wij goed uit de voeten. Belangrijk is om relatief hoog in de toeren te blijven rijden. Zelf houd ik ongeveer 2500 toeren aan, dat rijd prettig. Het is wel wat minder zuinig. Normaal zonder caravan haal ik ongeveer 1:12, met caravan ga ik hard richting de 1:8 tot 1:9.
In 2013 ontstond op de Fernpass een defect in de motor waardoor deze in de (schadebeperkende) noodloop terecht kwam. Desondanks (max. snelheid 90 in de 4e versnelling (geartronic)) bleef de combinatie prima berijdbaar.
Mijn ervaring is wel dat ik het prettiger vindt om gebruik te maken van de versnellingen en dat ik de automaat bedien via de geartronic. Op vlakke gedeelten 95 tot 100 in de zesde versnelling kan, persoonlijk vind ik het niet prettig en blijf ik in de 5 rijden.
Trekken op hellingen is geen probleem, tijdig terugschakelen en hoog in de toeren blijven, betekent ook dat de temperatuur van de motor goed onder controle blijft. Persoonlijk vind ik het wel erg jammer dat er geen zichtbare temperatuurmeter in de auto is.
Al met al een fantastische combinatie ook voor de zwaardere caravan die makkelijk meekomt op de hellingen in Zuid Duitsland of in de Alpen.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl aut. [AWD] met een Kip

De ervaring van Frans met een Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl aut. [AWD] (158 Kw/215 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Kip Isa White 49 TEB van 1550 kg geplaatst op 23-01-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Een update met deze Kip die 350kg zwaarder is en iets breder en veel langer dan de vorige. Wat blijkt is een grotere gevoeligheid voor belading en kogeldruk om de rijeigenschappen en het comfort optimaal te krijgen. Geef je die aandacht dan rijdt de combinatie formidabel en kun je probleemloos met 120 inhalen als het uitkomt. Kruissnelheid met 90 tot 100 in 6 komt het meest voor. Rijdt heel ontspannen dankzij de aanwezige adaptieve cruise control waarmee je zonder verdere aandacht een snelle vrachtauto of een bus op instelbare afstand kunt schaduwen, ook in de mist of ’s nachts in de regen; het nuttigste accessoire dat op de markt is.
De auto heeft geen temperatuurmeters. Een oranje waarschuwing licht op bij te hoge temperatuur met de mededeling de motor minder zwaar te belasten. Negeer je die waarschuwing dan komt er een tijdje later een rode driehoek en de mededeling te stoppen en de motor uit te zetten. Dat laatste kun je beter niet doen want terugschakelen en even met half gas rijden is afdoende. Om die waarschuwingen tevoorschijn te toveren moet je het trouwens heel bont maken: geforceerd op 12% in 3 omhoog, bij extreem hoge buitentemperatuur en uiteraard met airco aan.
Het brandstofverbruik is gemiddeld redelijk gunstig, ca. 1:9,5 en een tankstop onderweg is niet gauw nodig. Bijvoorbeeld van het bekende Greding naar huis kan makkelijk op een tank.
Een grote kwaliteit van de D5 is het remmend vermogen, waardoor je zelfs deze grote massa veilig over de bergen kunt trekken i.c.m. ARC. Het grootste plus van de combinatie is reserve op alle fronten, zodat ogenschijnlijk niets zwaar wordt belast, bijvoorbeeld 500kg laadvermogen reserve en 175kg over in de caravan. In de sneeuw heeft de auto met caravan onwaarschijnlijk veel tractie en zijn kettingen niet snel nodig.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] met een Caravan

De ervaring van Berry de Vries met een Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] (158 Kw/215 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Caravan van 1400 kg geplaatst op 18-01-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Ik rijdt al jaren een XC 60 awd. D 5.
Precies wat er staat je moet erg uit kijken dat je niet te hard gaat.
LMC caravan heeft zelf een anti slinger inrichting,dus bij een klap wind, wordt de caravan direct gecoriceerd.
Stabiliteit is perfect.
Brandstof verbruik zonder caravan 1 op 12 km, met 1 op 7 km snelheid koerscontrol 105 km per uur.
Met caravan ook wel 1 op 9 km. gehaald bij een snelheid van 80 km p.uur.
Voor de rest een perfecte combinatie.

Wijzigen


Volvo XC60 - T5 2.0 4 cyl [PowerShift][2WD] met een Hobby

De ervaring van Paul met een Volvo XC60 - T5 2.0 4 cyl [PowerShift][2WD] (177 Kw/241 pk bouwperiode: oktober 2012 - september 2013) en een Hobby Exclusive 560 KMFe van 1592 kg geplaatst op 20-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 85% Berekening >>>>

Dit jaar de XC60 T5 als leenauto gehad via de anwb, ivm problemen eigen auto. Een hobby 560kmfe van 1600kg is voor deze auto geen probleem. Je merkt af en toe niet eens dat hij er achter hangt. Wat een krachtauto en een geweldige caravantrekker. De bergen bij Milau in Frankrijk en de pyreneen waren voor deze auto een hobbeltje op de weg. Door zijn eigen gewicht een stabiele combinatie.

Wijzigen


Volvo XC60 - D3 2.0 5 cyl [2WD] met een Hobby

De ervaring van Werner Hermans met een Volvo XC60 - D3 2.0 5 cyl [2WD] (100 Kw/136 pk bouwperiode: oktober 2012 - september 2015) en een Hobby Excellent 400 SF van 1160 kg geplaatst op 06-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 60% Berekening >>>>

Reisweg: Mechelen - Valenciennes - Rouen - Le Mans - Tours - Saintes - Oléron. 136 pk @ 3500 rpm; 350 Nm @ 1500 - 2200 rpm. Vorige trekker was een V50 2.0 D, zelfde vermogen maar bij 4000 rpm; 320 Nm @ 2000 rpm. De verschillen zijn duidelijk voelbaar! Op vlakke weg is de 6de vanaf 1500 rpm perfect bruikbaar, bij iets meer dan 90 km/h. Wanneer het toerental < 1500 kan je best terugschakelen. Verbruik met caravan bij 100 à 110 km/h zowat 1 op 11 over het vermelde traject. Solo 1 op 16 bij gemengd gebruik. Stabiliteit prima, de trekker had ongeveer 800 kg overwicht op de caravan, het aanhangerstabilisatieprogramma is nooit moeten tussenkomen, ook niet toen ik tussen Le Mans en Rouen op een verlaten péage met een slapende bijrijder ongemerkt 120 km/h reed...geruststellend, maar wel opletten dus. Ook in afdalingen voorbijscheurende grote bestelwagens (ik 90, zij 130 en meer) hadden weinig invloed. Vrachtwagens kunnen probleemloos ingehaald worden. Droomcombinatie.

Wijzigen


Volvo XC60 - D3 aut. [2WD] met een Knaus

De ervaring van WilV met een Volvo XC60 - D3 aut. [2WD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: mei 2010 - oktober 2012) en een Knaus Sport 500 FU van 1500 kg geplaatst op 26-07-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Rijden met de Volvo XC60 D3 automaat met of zonder caravan is zeer goed.
Onze vorige auto (Ford Kuga 2.0D 163 pk 4WD) had grote problemen met het trekken van de caravan in Luxemburg. Met de Volvo gaat alles perfect.
Ik heb wel een hogere kogeldruk (85 kg) en de rit van en naar Luxemburg ging zonder problemen. Bij de heuvels/bergen schakel ik met de hand waardoor altijd voldoende kracht beschikbaar is. Gemiddelde kruissnelheid van ongeveer 95 km/uur gaat zeer goed.
Heb zelfs even 115 km/uur gereden, gaf geen problemen. Het verbruik met caravan ongeveer 1:7; solo 1:13 op de snelweg; lokale wegen 1:9,5. Een goede combinatie; ook al heeft de Volvo 2WD.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 met een Hobby

De ervaring van Henk vd Wijngaard met een Volvo XC60 - D5 (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1468 kg geplaatst op 21-01-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Volvo XC60 D5 AWD (automaat)aangeschaft.Hiervoor een Volvo V70 D5,welke de caravan oo prima trok.Echter de XC60 is nog een betere combinatie.
Op de hellingen bij Luik met gemak met 100 naar boven en van de helling af iets langzamer.Op de camping kwam ik stil te staan op een helling van ca.10%.Caravan er achter en het hele gezin nog in de auto.Koppie's zag je al uit alle hoeken kijken,van heb je er weer eentje die het niet gaat redden.Nou de Volvo trok zonder enige slip op en de enigste die lachte was ik zelf.Later op de camping heb ik menig auto in de problemen gezien op deze helling.Wat betreft verdere eravaringen betreft is deze XC60 bijna onovertrefbaar wat betreft het trekken van een caravan.In Frankrijk constant 100 gereden op de cruise controle.Verbruik lag op 1:9.
De Volvo mag een kogeldruk hebben van 90 kg en deze had ik zelf beladen naar 85 KG.Ik ben zeer tevreden over deze combinatie

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Kip

De ervaring van Frans met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Kip Grey Line 50 van 1200 kg geplaatst op 23-12-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 61% Berekening >>>>

Wat op de XC60 ontbreekt zijn temperatuurmeters voor water en olie; heeft alleen lampjes voor te hoge temperatuur van koelvloeistof, motor- en transmissieolie. Hopen dat de lampjes uit blijven; je ziet oververhitting niet aankomen.
De Volvo-trekhaak is een doordacht deel van de auto met goede kogelhoogte, degelijke breekkabelbevestiging, standaard goed bedraad, goed afgezekerd en wordt gecombineerd met trailer-software voor het DSTC-programma. Volvo levert helaas alleen de 13-polige contactdoos van Jaeger, die tijdens de eerste grote reis al een onbetrouwbare verbinding gaf met de stekker. De XC60 heeft een laadvermogen van 800kg en samen met de toelaatbare 90 kg kogeldruk en de 18” banden lijkt de auto bijna gebouwd te zijn voor frequent aanhangerwerk.
De aangekoppelde Kip is ouderwets van afmetingen met een lange en smalle opbouw (uitwendig 2.10m x 5.55m), een klein frontaal oppervlak en zeer goede stroomlijnen en heeft een relatief laag gewicht. Door de indeling is het gemakkelijk om de belading optimaal te verdelen met massa rond de as. De gunstige gewichtsverhouding en lage luchtweerstand dragen bij aan de grote reserves van de combinatie. Je krijgt nooit het gevoel dat motor, transmissie of onderstel zwaar worden belast.
Met deze combinatie heb ik een testrit naar de Ardennen gemaakt en een grote Scandinavië-tour. Op snelwegen is meestal gemakkelijk in 6 te draaien, maar rond 80 km/h kies ik voor de 5. Snelweghellingen, zoals bij Verviers en bijvoorbeeld in het Wesergebergte op de A2 (Hannover-Dortmund vv) kosten de motor totaal geen moeite. Omdat de adaptieve cruise control automatisch afstand houdt tot voorgangers, gebruik je die bijna altijd en overal, waardoor je soms onbewust ook op cc in 5 of 6 naar boven rijdt, wat het verbruik waarschijnlijk behoorlijk opjaagt. Ook in 6 is er nog duidelijke versnelling mogelijk voor een inhaalactie. De D5 is voorzien van 2 sequentieel werkende turbo’s, met een zeer vloeiende krachtsontwikkeling van heel lage toeren tot ver over de 4000 rpm. Bij normaal automatisch en handmatig schakelen komt het toerental zelden boven de 3000 rpm en schommelt doorgaans tussen 1700 en 2200 rpm. Alleen bij het accelereren op een korte Autobahn-oprit heb je wel voordeel van het maximaal vermogen.
Qua besturing en balans kun je met deze vrijwel ideale combinatie moeiteloos met het verkeer meekomen, ook in België waar 120 is toegestaan. Bij die snelheid wordt de onrust door bijv. de boeggolf van een vrachtauto meteen gedempt, zonder dat er DSTC/TSA aan te pas komt. Op kruissnelheid in Duitsland (104 op de teller) en windkracht 3 tot 4 van opzij merk je totaal niets van vrachtverkeer dat wordt ingehaald. Ook bij versnelde inhaalmanoeuvres is geen spoor van onrust te bekennen. Zonder cc rijd je ongemerkt veel te hard. De bekrachtiging is snelheidsafhankelijk en de besturing behoudt gevoel.
De geartronic 6-bak is goed bij de les met terugschakelen en schakelt niet ongewenst op als je gas terugneemt. Bij half gas accelereren kiest hij op stand D naar mijn smaak te vroeg een hogere versnelling; met caravan gebruik ik eigenlijk alleen handbediening, waardoor steeds wordt gereden met lock-up. De bak is standaard voorzien van koeler. Ook op hellingen voldoet de bak goed; vanwege de kleine stappen en goede software gaat het opschakelen bergop snel. Bij terugschakelen wordt automatisch gas gedoseerd, waardoor onmerkbaar heel snel wordt gekoppeld in lagere versnelling. Hierdoor kan bij gebruik van cc geruisloos tussen bijvoorbeeld 5 en 6 worden op- en teruggeschakeld. Ook op steile afdalingen terug naar 1 kan de bak goed aan.
Wegtrekken op hellingen is uiteraard geen kunst met een koppelomvormer boven op het riante krukaskoppel. Voor de combinatie is geen helling te steil en geen afdaling te lang, mede door de redelijk goede remwerking van de motor en transmissie (regeneratie van remenergie). Door een voorziening op mijn caravan die ongewenst remmen voorkomt, is ook afdalen zonder onnodige slijtage mogelijk. De combinatie stil houden gaat met de linker voet of met de elektrisch/hydraulische parkeerrem. Tezamen is de combinatie daarom behalve moeiteloos te bedienen ook heel duurzaam en onderhoudsarm.
Het brandstofverbruik van de D5 is solo 1:12 tot 1:14 (stad/buitenweg) en tijdens 4000 caravankilometers 1:9,5 met veel bergen en kopwind. Bij een kruissnelheid van 90 à 95km/h is gemakkelijk 1:10 te rijden wanneer op snelweghellingen niet te veel cc wordt gebruikt. De actieradius in de praktijk is 650 km.

Wijzigen


Volvo XC60 - T6 3.0 6 cyl aut. [AWD] met een Hobby

De ervaring van ariedebruin met een Volvo XC60 - T6 3.0 6 cyl aut. [AWD] (224 Kw/305 pk bouwperiode: oktober 2010 - september 2015) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1368 kg geplaatst op 01-09-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

sinds 2 mnd in het bezit van een nieuwe xc 60 3.2 t 4wd benzine en een hobby caravan 460 ufe .het verbruik normaal is ongeveer 9.3 km/liter en met een beladen caravan 7.75km/liter .Een kleine waarschuwing de trekkracht is ontzettend goed maar denk eraan dat je met bochten niet te veel gas geeft want je trekt de caravan geheid op de kant maar dat terzijde .het is een geweldige combinatie om mee te rijden .dit is mijn ervaring met een volvo xc 60-T6 aut van juli 2011

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Fendt

De ervaring van chrit hees met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Fendt Platin 540 TG van 1550 kg geplaatst op 03-11-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Sinds februari (2010) zijn wij in het bezit van een Volvo XC60 5D automaat en een Fendt Platin 540 TG (modeljaar 2010)
Qua trekvermogen en wegligging kan ik de reeds eerder geplaatste positieve evaringen bevestigen.
Echter bij het rijden op wegen met oneffenheden (bijv. vorstschade) zijn deze in de auto als hinderlijke trillingen waarneembaar. Het geeft het gevoel of je met houten wielen rijdt. Ee.a. is ook door de Volvo garage bevestigd maar door Volvo afgedaanals "produkteigenschap"

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Fendt

De ervaring van Rob met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Fendt Saphir 540 TG van 1540 kg geplaatst op 09-09-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76% Berekening >>>>

Heerlijke combinatie, je merkt niet dat de caravan erachter hangt. Meer dan genoeg power voorhanden om op de autobahn met 110 km/h te cruisen, ook helling op. Stabiliteit is ook fantastisch. Een klapband van de caravan bij 110 km/h wordt nauwelijks gemerkt. De veiligheidsvoorzienngen (trailer stability control) greep direct in, de auto remt zelf af. Van zijwind helemaal geen last ( wingkracht 6). Op een onverharde weg helling op wegrijden, was een fluitje van een cent, mede dankzij de automaat ende AWD.
Verbruik is solo 8l/100km en met de caravan liep dat op tot 13l/ 100km.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Kip

De ervaring van R. de Jong met een Volvo XC60 - D5 aut. (136 Kw/185 pk bouwperiode: oktober 2008 - juni 2009) en een Kip Grey Line 44 TCB van 1330 kg geplaatst op 29-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Sinds jan.2009 in bezit van deze geweldige auto, solo als met een caravan ! Door het eigen gewicht van de auto prima wegligging. AWD geweldig,zeker op nat gras en terreinhelling totaal geen probleem.

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Dethleffs

De ervaring van A.L Kortekaas met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Dethleffs Beduin 515 DB van 1430 kg geplaatst op 08-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

geen probleem om met deze conbinatie te rijden, heb zelfs genoeg power over, hebben een 100 km sticker op de caravan voor de duitse wegen, odat deze auto een automaat is zet ik hem op 100 km per uur met gemak de bergen op en af en de automaat regel het zelf, ook in Oostenrijk via de bergen geen probleem, alleen we moeten wat vaker tanken

Wijzigen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Tabbert

De ervaring van J.J.Roorda met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Tabbert Vivaldi 560 E (2,30) van 1575 kg geplaatst op 24-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Prima combinatie ,auto heeft geen enkel probleem met de caravan ook in de bergen, inhalen doe je op een helling,
je gaat medecarvaners zonder problemen voorbij.
stabiel een veilig gevoel geeft de Volvo en Tabbert

Wijzigen


Volvo XC60 - 2.4DRIVe [2WD] met een Sterckeman

De ervaring van Björn Moerman met een Volvo XC60 - 2.4DRIVe [2WD] (129 Kw/175 pk bouwperiode: maart 2009 - oktober 2012) en een Sterckeman Elypse 500 van 1290 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

Deze combinatie is werkelijk fantastisch te noemen. De wagen geeft je een maximaal koppel reeds op 1750 toeren, en dat koppel is dan werkelijk royaal te noemen: 420 Nm alstublief !! Het resultaat: je beseft gewoon niet meer dat er een caravan aanhangt. Of het nu plat rijden is, of bergop, het maakt niets uit. De wagen reageert heel soepel, gaat onmiddellijk over tot het betere trekwerk, en rijdt haast sneller in combinatie met de caravan, of dat mijn vroegere wagen ( opel vectra break) het alleen deed. Echt een aanrader !!!

Wijzigen


Engelse reviews
Volvo XC60

Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] met een Caravan

De ervaring van Foreman met een Volvo XC60 - D5 2.4 5 cyl [AWD] (158 Kw/215 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Caravan as an example van 1530 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 92%* = 118 km/u = 29%

Towing caravan 1465kg (about 3000 miles ) clutch failed before 20000 miles. Within 5000 miles ( towing approx 2000 miles ) clutch trouble again. Xc60 2.4 d5 manual. Supposed to be able to tow 1800kg. Don't buy one


Volvo XC60 - D5 met een Bailey

De ervaring van Iain Rankin met een Volvo XC60 - D5 (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Bailey Unicorn III Cadiz van 1491 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 121 km/u = 29%

Volvo XC60 D5 (205hp) is great towing Bailey Cadiz 111 (1550kg - uprated). Very stable, rarely need to change out of 6th gear on motorways and around 25-27mpg - we have 2 kids, dog and 4 bikes on roof.


Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] met een Sterling

De ervaring van Robert Bandeen met een Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl [AWD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Sterling Elite Opal van 1635 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 96%* = 116 km/u = 28%

Absolutely bloody mavellous, I have adaptive cruise control on mine and for motorways it is brilliant, loads of low down power and as mine is manual you don't have to change gear very often on the open road, best tow car I have ever had and after 43 years towing I have found the ideal towcar


Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl aut. [AWD] met een Sterling

De ervaring van ROBERT BANDEEN met een Volvo XC60 - D4 2.4 5 cyl aut. [AWD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: oktober 2012 - 2016) en een Sterling Elite Opal van 1635 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 115 km/u = 45%

The Volvo xc60 d4 is an excellent tow car the torque on this car is first class it just hangs in, mine is a manual box but I don't have to change gear very often. I would recommend this car as a tow car to anyone who wants a awd car with bags of oomph


Volvo XC60 - D5 met een Sterling

De ervaring van keith green met een Volvo XC60 - D5 (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Sterling Eccles Emerald van 1383 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 122 km/u = 30%

The volvo xc60 D5 is superb tow car and with trailer assist is one of the best tow cars on the market it tows the Sterling Emerald superb


Volvo XC60 - D5 met een Burstner

De ervaring van Fernando met een Volvo XC60 - D5 (136 Kw/185 pk bouwperiode: oktober 2008 - juni 2009) en een Burstner Belcanto 465 TS van 1350 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 118 km/u = 29%

El conjunto va muy bien y el consumo es el que dicen


Volvo XC60 - D5 aut. met een Sterling

De ervaring van L S Collins met een Volvo XC60 - D5 aut. (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Sterling Eccles Jewel van 1545 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93%* = 119 km/u = 47%

I have driven this combination approx 8,000 miles around Europe. Every aspect of the towing experience has been excellent including steep incline starts. No snaking or other sideway movements on motorways. Fuel consumption average 26 - 27 mpg.


Volvo XC60 - D5 met een Bailey

De ervaring van aled edwards met een Volvo XC60 - D5 (151 Kw/205 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Bailey Pageant Bretagne van 1458 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 121 km/u = 30%

The volvo XC60 D5 is a superb towing vehicle, it tows the bailey excellently


Volvo XC60 - 2.4D aut. [2WD] met een Lunar

De ervaring van Trevor Marshall met een Volvo XC60 - 2.4D aut. [2WD] (129 Kw/175 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Lunar Lexon EB van 1370 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 118 km/u = 47%

I have found my 2009 Volvo XC60 2.4 diesel (2 wheel drive) to be an excellent car solo and towing my Lunar Lexon EB. The engine is powerful and has plenty of torque. The combination is very stable.


Volvo XC60 - D5 met een Burstner

De ervaring van FERNANDO met een Volvo XC60 - D5 (136 Kw/185 pk bouwperiode: oktober 2008 - juni 2009) en een Burstner Belcanto 460 TS van 1350 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 133 km/u = 28%

VA PERFECTO EN 6ª Y A 100KM/H. CONSUMO ENTRE 12 Y 13L


Volvo XC60 - D5 aut. met een Lunar

De ervaring van Mike Steer met een Volvo XC60 - D5 aut. (136 Kw/185 pk bouwperiode: oktober 2008 - juni 2009) en een Lunar Clubman 470-2 van 1260 kg geplaatst op 07-06-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76%* = 117 km/u = 48%

I cannot tell you how pleased I am with this outfit. The Volvo has plenty of muscle, and it's 'city safety' and 'trailer stability assist' features give added confidence. It converts from saloon to cavernous estate in seconds, and tows my Lunar Clubman CK brilliantly, giving me the best tow experience in 27 years of caravanning. Most of all, the XC60 is sooo comfortable. We have just completed the Caravan Club 2009 Grand Tour across cetral Europe to Slovenia and back, 2,200 towed miles. I cannot praise the performance of the outfit too highly, and recommend it to all.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


ITBS - Veilig op weg Foto

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap