Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Chevrolet Trailblazer

Sorteer op:


Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. met een LMC

De ervaring van Alex Zwijnenburg met een Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. (273 pk/201, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een LMC Munsterland 560 ROL van 1529 kg geplaatst op 12-09-2017:

Het model caravan wat wij achter de auto hebben, was niet te selecteren. Maar het gaat om een lmc Münsterland 560 mdk 1600 kg beladen, 2,48 breed van 2003. De Chevrolet loopt overigens op lpg.
Het rijdt geweldig, je voelt de caravan er niet echt achter hangen. De auto is ook breed genoeg voor de toch wel behoorlijk brede caravan. Je kunt bijna zonder caravan spiegels. (Met is wel fijner). Lpg is langs de tolweg goed verkrijgbaar, nog nooit op benzine hoeven te rijden. Genoeg vermogen om te klimmen en in te halen. Nadelen vind ik, het maximale koppel in vrij hoog toerental, dit resulteert in hoog oplopen van het toerental bij klimmen en inhalen. Ook de 4 traps automaat, had beter 5 of 6 traps kunnen zijn, en het verbruik ligt best hoog. 1 op 4 gemiddeld bij 110 km/u. Gelukkig loopt hij op lpg. Maar dat neem ik allemaal voor lief, want het rijdt heerlijk ontspannen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. met een Dethleffs

De ervaring van P.W. Engels met een Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. (273 pk/201, Kw bouwperiode: 2001 - 2006) en een Dethleffs Beduin 595 S van 1700 kg geplaatst op 19-09-2008:

Jongstleden zomer (2008) hebben wij een trektocht gemaakt door het oostelijk deel van Frankrijk met een Chevrolet Trailblazer 4.2 6-lijn (bj 2003) i.c.m. Dethleffs 590S (bj 2004). Qua vermogen rijdt de combinatie geweldig: op de juiste manier geladen (85 kg op de kogel) 125 km/u op de tolwegen, in bergachtig gebied omhoog met steady gas en omlaag vastgezet in z'n 2 of 3 afhankelijk van het dalingspercentage. M.n. de 2e versnelling is heel betrouwbaar omdat hij de combinatie bij dalen consequent op 50 km/u houdt hetgeen weinig bijremmen betekent. Benzineverbruik: tolweg 1:7; RN 1:5. Totaal gemiddelde over 4000 km: 1:5,5

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chevrolet Trailblazer.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. met een Adria

De ervaring van Max met een Chevrolet TrailBlazer 4.2 V6 24v aut. (273 pk/201 Kw, bouwperiode: 2001-2006) en een Adria Adiva 542 van n.b. kg geplaatst op 19-09-2008:

Very good!!!


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Wet- en regelgeving

Donatie

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

 

©2024 Caravantrekker