Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Jaguar S-Type

Sorteer op:


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Burstner

De ervaring van w.geraedts met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Burstner Amara 520 van 1500 kg geplaatst op 30-06-2012:

is inderdaad perfect/nergens een probleem gehad

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. met een Knaus

De ervaring van rene met een Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. (200 pk/147, Kw bouwperiode: 2004 - 2005) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1250 kg geplaatst op 05-03-2012:

Combinatie Jaguar S-type 2.5 benzine automaat met de Knaus 450 Sport, bouwjaar 2009. De auto is meer dan voldoende in staat de caravan te trekken en het risiko schuilt er in dat je ongemerkt toch wat te hard gaat rijden, zeker op een langere rit. Als je met de combinatie niet harder rijdt dan 100 km/u lijkt het mij, mits lading goed verdeeld, een zeer veilige combinatie en "onverwacht" slingeren welhaast onmogelijk. Combinatie heeft zeer weinig tot geen last van extra windbelasting door andere weggebruikers (zwaar vrachtverkeer) en is erg stabiel. Brandstofverbruik is wel wat schadelijker. Bij rijden met deze combinatie, over een gemiddelde van 500 km is het brandstofverbruik 1:6. Doordat de auto redelijk breed is zijn de normale spiegels ook bijna volledig (net niet helemaal) bruikbaar met de combinatie, alhoewel de opzetspiegels wel noodzakelijk zijn. Een paar "extra" spiegels dus. Geen problemen met zware lading in de kofferbak, ook met de caravan hangt de auto niet te ver door. Enige vreemde ervaring is dat ik wel te horen krijg "vreemde combinatie, Jaguar en caravan". Hoezo?

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar S-Type V6 2.7 D met een Hobby

De ervaring van m.luijken met een Jaguar S-Type V6 2.7 D (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excellent 540 UF van 1500 kg geplaatst op 16-07-2011:

super trekauto. merkt niet eens dat je caravan bij hebt
en idd op cruisecontrol zetten en je hebt n ideale rit.
wel veel bekijks overigens,mensen vinden het vreemd dat je een caravan achter je s-type hebt

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar S-Type 3.0 V6 met een Fendt

De ervaring van eddy met een Jaguar S-Type 3.0 V6 (238 pk/175, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Topas 510 TFB van 1518 kg geplaatst op 05-04-2009:

rijd heel rustig veel vermogen over
solo 8ltr 100 km
met caravan 14ltr 100 km
bij snelheid van 100 km per uur

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar S-Type V6 2.7 D met een Polar

De ervaring van H.P.Hartveld met een Jaguar S-Type V6 2.7 D (207 pk/152, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Polar 520 van 1450 kg geplaatst op 13-12-2007:

Geweldige trekker. Zet op bijv 120 km op cruise control, bij heuvelachtig landschap omhoog hoor je iets gegrom in het vooronder, maar de snelheid zakt niet terug. In een woord helemaal super!

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Jaguar S-Type.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Sterling

De ervaring van J'Bo met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Sterling Europa 500 van 1375 kg geplaatst op 13-12-2007:

Hey up J - consider one of these Jaguar S Type 2.7 litre V6 diesel (either manual or auto) good tow car and good mpg. X


Jaguar S-Type 3.0 V6 met een Swift

De ervaring van andy dickinson met een Jaguar S-Type 3.0 V6 (238 pk/175 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Swift Conqueror 645 van 1774 kg geplaatst op 13-12-2007:

well after 2 weeks towing around devon and cornwall, i have to say for me, my s type 3.0 v6 auto was faultless, having no issues with power, stability, and fuel consumption wasn't down that much on the level, i would recommend this outfit, although the report says the van is slightly too heavy, it didn't have any problems at all very impressed


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Lunar

De ervaring van nigel met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Lunar Lexon 640 van 1475 kg geplaatst op 13-12-2007:

Exellent tow car pulls the caravan up steep hills with ease far better than the 4x4 i used to tow with and more economical.


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Elddis

De ervaring van paul marsh met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Elddis Avante 505 van 1308 kg geplaatst op 13-12-2007:

you only have to look at the figures, surprisingly a jag makes a great towing car. its a heavy car with a great powerful engine, the only downside is the traction on a damp field .


Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. met een Bailey

De ervaring van Henry met een Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. (200 pk/147 Kw, bouwperiode: 2004-2005) en een Bailey Pegasus 624 van 1638 kg geplaatst op 13-12-2007:

Only problem we find rear end of jag is very low - [we have a detatchable towbar swan neck] - but have problems attaching caravan to car & lifting jockey wheel - we find jockey wheel will not lift sufficiently to clear road surface in some situations ie. speed bumps - admittedley we do not come across many speedbumps on motorway but looking at outfit it seems nose-heavy on front of van & low on back of car - any suggestions before we trade in Jag again!!!!


Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. met een Sterling

De ervaring van bill met een Jaguar S-Type 2.5 V6 aut. (200 pk/147 Kw, bouwperiode: 2004-2005) en een Sterling Europa 545 van 1469 kg geplaatst op 13-12-2007:

towing with the jag is effortless,controls the sterling 550 in all situations.arrive on site relaxed due to comfy seats
ave. 23.8 MPG,towing on a recent run.30 years towing experience, and S - type makes a great towcar


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Bailey

De ervaring van Steve met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Bailey Senator Carolina van 1646 kg geplaatst op 13-12-2007:

This combination is a dream to drive.

Excellent stability and good acceleration.

For the UK motorways I get to 60mph, hit cruise control and enjoy the ride. The automatic gearbox takes care of all the effort.

I get around 25mpg combined on a trip out.

I can get the full awning and a few other bits and pieces in the back of the car helping keep the caravan weight down.


Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. met een Ace

De ervaring van Ian Mather met een Jaguar S-Type V6 2.7 D aut. (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Ace Award Dawnstar van 1304 kg geplaatst op 13-12-2007:

This car performs brilliantly with the caravan on the back. the heavy weight of the car, rear wheel drive and 321lb/ft of torque makes for effortless driving and the economy on a recent 130 mile run of A roads and motorways returned 27mpg.

On the downside, the boot is shallow, loading the car usually involves the back seat area and anything large in size will need to be kept in the 'van.


Jaguar S-Type V6 2.7 D met een Swift

De ervaring van Roger Dumont met een Jaguar S-Type V6 2.7 D (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Swift Conqueror 480 van 1680 kg geplaatst op 13-12-2007:

This is a new Swift Conqueror 480 (2 berth) after some years towing the Bailey Pageant Series 5 (4 berth). We found it much easier to tow behind the Jaguar with less movement at higher speeds and more stable, possibly due to the shock absorbers fitted to this model.

The car pulls away slowly but from 2nd gear right up to 6th, it appears to cope very well and the caravan has little effect on performance apart from those long slow hills where you need to take a little run up first to keep up with other traffic. At 65mph it is very capable and seems in control at all times, even when overtaking large lorries. My car is a manual so I'm not sure what effect it would have on the Auto gearbox.

Only difficulty I have experienced is reversing uphill, the clutch starts to burn but this may be due to wear rather than the caravan itself. For this reason I have fitted a caravan mover to make it easier to park and avoid strain on the clutch.


Jaguar S-Type 3.0 V6 aut. met een Caravan

De ervaring van Bryan Worth met een Jaguar S-Type 3.0 V6 aut. (238 pk/175 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Caravan van 1150 kg geplaatst op 13-12-2007:

This is a great combination of comfort and ease of towing. The A6 gearbox with the V6 engine can almost make you forget that there is a caravan behind you. The refined box slips up and down through the gears effortlessly, the revs rarely exceeding 3000 if you let the car have it's head and don't floor the throttle. The cruise control set at 60mph on the motorway rarely needs a gear change except on the steepest of hills. Fuel consumption takes a dive down from 33mpg to around 22mpg because unlike most large bulky 4x4's whose mpg figures already reflect the lack of aerodynamics, the Jaguar's sleek drag efficient body is affected a lot more by towing a large box.
Not complaining though, I'll keep the refinements and comfort in favour of a 4wd shoebox.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Donatie

 

©2024 Caravantrekker