Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Jaguar XF

Sorteer op:


Jaguar XF Sportbrake 20d met een LMC

De ervaring van martin peters met een Jaguar XF Sportbrake 20d (180 pk/132, Kw bouwperiode: juni 2017 - heden) en een LMC Musica 520 D van 1491 kg geplaatst op 03-01-2022:

extreem stabiele en comfortable trekker vanwege de standaard luchtgeveerde achteras met niveau regeling
praktische elektrisch uitklapbare trekhaak met geintergreerd lamp controle systeem voor de caravan
je merkt aan alles dat de engelsen vaak met een caravan rijden
prima verbuik, ca. 12 ltr per 100 km bij een snelheid van rond de 110 km. auto is gechipt waardoor ipv de gemeten 163 pk nu 200 pk en een flink hoger koppel (430 Nm ipv 400 Nm) schakelen van de automaat is alleen te zien op de toerenteller, verder niet te voelen.
gebruikt zijn deze wagens zeer haalbaar in aanschaf, dikke aanrader

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar XF Sportbrake 2.2 D met een Hobby

De ervaring van E. Blok met een Jaguar XF Sportbrake 2.2 D (163 pk/120, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2017) en een Hobby van 1459 kg geplaatst op 21-05-2020:

De jaguar met de 2,2turbodiesel trekt de Hobby caravan op zijn slofjes.
In de bergen achter Luik geen enkel probleem de automaat pakt de juiste versnelling en de motor heeft veel kracht over. Ik heb onderweg naar Zuid-Frankrijk niet gemerkt dat de caravan gaat slingeren bij het inhalen van vrachtauto's. Ik heb niet harder dan 110 km/u gereden bij het inhalen. Voor de rest comfortabel rijden op cruise control. De caravan, een vakantiereis op dissel twee fietsen, volgt goed. Een perfecte combinatie die geen problemen geeft. Het rijden is ontspannen en vakantie vieren!

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar XF 3.0 V6d met een Tabbert

De ervaring van H.Sterk met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177, Kw bouwperiode: februari 2009 - januari 2013) en een Tabbert Puccini 560 TD (2,30) van 1700 kg geplaatst op 19-07-2012:

Prestaties meer dan uitstekend! Gebruik losse auto ca 7,5 l/100 km
(1 op 13km), met caravan ca 10l/100 km (1 op 10). Bij snelheden boven 100km/u met caravan neemt verbruik snel toe. Stabiliteit is best goed als juiste belading en kogeldruk in acht worden genomen.
Ideale combinatie : perfecte reisauto + comfortabele caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar XF 3.0 V6d met een Fendt

De ervaring van R. Jessen met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177, Kw bouwperiode: februari 2009 - januari 2013) en een Fendt Platin 495 TG van 1510 kg geplaatst op 22-12-2011:

Jaguar en Fendt (1700 kg) prima combinatie.
Ontspannend en zeer stabiel rijdend.
Veel trekkracht, fijn voor bergachtige streken.
Toerental tussen 1500-2000 /min.
Houd een max V. aan van 110 km/u.
Verbruik z. caravan 7,8- 9.0 ltr/100km.
Verbruik m. caravan 11-12 ltr/100km.
Bij V 80-85 km/u verbruik 10 ltr/100km.
Zowiezo, mijn beste keuze, in welk opzict dan ook!

Vorige auto
Saab Cabrio 9-3 turbo (200 pk/ 310 Nm) 14.7 ltr (ron95)/100km.
(1600 kg geladen)

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar XF 3.0 V6d met een Elddis

De ervaring van v.d.woude blok met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177, Kw bouwperiode: februari 2009 - januari 2013) en een Elddis Odyssey 544 van 1558 kg geplaatst op 16-12-2009:

betere combinatie bestaat niet met elldis 544 (1700KG) verbruik 1 op 10

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Jaguar XF.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Jaguar XF 3.0 V6d S met een Swift

De ervaring van john thomas garnham met een Jaguar XF 3.0 V6d S (275 pk/202 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Swift Challenger X 880 van n.b. kg geplaatst op 16-12-2009:

excellent car plenty power when needed and love this caravan


Jaguar XF Sportbrake 20d met een Bailey

De ervaring van Steve met een Jaguar XF Sportbrake 20d (180 pk/132 Kw, bouwperiode: v.a. 2017) en een Bailey Unicorn Madrid van 1496 kg geplaatst op 16-12-2009:

In their new model XF Jaguar have made significant improvements for those choosing to use their car to tow a caravan. There's now a road light test facility to check all your van's lights are working correctly, plus in the hand book is a table showing the min and max wattages for the road light bulbs that the car's electrical can support.

The new Sportbrake tows as well as the previous model even though its weight is slightly lower, I've found no stability issues on any roads or in any traffic situations. The new Jaguar designed engines are more economical than the previous Ford designed units. Our previous 2013 2.2D Sportbrake averaged 29 mpg when towing, the new 2.0 D is averaging 34 mpg and it's done less than 1000 miles so I expect it to improve as the car loosens up.


Jaguar XF 3.0 V6d met een Lunar

De ervaring van Kev.H met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Lunar Lexon 570 van 1377 kg geplaatst op 16-12-2009:

Best Vehicle i have towed with in the 28yrs we have had tourers. Top gear (6th) easily selects , towing at 60 mph at only 1350 rpm on motorways occationally dropping to 5th to overtake, Average is 28 mpg. on a 500 mile trip. Lots of extra power in reserve if needed .


Jaguar XF Sportbrake 2.2 D-S met een Lunar

De ervaring van Steve met een Jaguar XF Sportbrake 2.2 D-S (200 pk/147 Kw, bouwperiode: 2013-2017) en een Lunar Clubman SE van 1450 kg geplaatst op 16-12-2009:

The 8 speed auto box on the Sportbrake makes towing a relaxing affair and a economic one too. Over the past few week-ends away with this van and car combination I've averaged 30 mpg when driving at around 55 mph. The 2015 Lunar Clubman SE tows smoothly and seems to be less affected by the wind than my 2011 Lunar Clubman SI was. This car and van combo is most deifnately 11/10. :)


Jaguar XF 2.7 V6 Diesel met een Ace

De ervaring van Clive Pett met een Jaguar XF 2.7 V6 Diesel (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Ace Supreme Globestar van 1500 kg geplaatst op 16-12-2009:

Fully laden the Ace Globestar will exceed the 85% ratio but will still be less than our XF 2.7d's kerbweight. When I first hitched up I thought "blimey this is a long outfit" but the van follows the car very well. It's a big van and you need to be aware of the rear end swinging out when you take a tight turn. In terms of weight we stick to a 100kg max loading (50% of the legal payload) which is potentially a lot of stuff but that gives a perfect 85% ratio. The jag tows this big van like a dream, no effort or fuss and it will still out accelerate most lorries if you need to. The nose weight limit of 75kg is on the low side and careful loading is required to get it right, make sure the vans inboard water tank is Empty or you won't stand a chance! Invest in a noseweight gauge or you will almost certainly exceed the limit. Fuel economy is good averaging around 28 to 31mpg depending on the terrain, I have had 34mpg on the motorway. The Ace is a great van with fittings that are optional even on the latest vans, the island bed in its own room is a delight as is the seperate shower. The loo is a little on the small side but adequate. We mainly use it as a big two berth and it is a real home from home. I thoroughly recommend both the van and the car, together they are a little bit of magic! Look out for the giant Panda on the back!


Jaguar XF 3.0 V6d met een Lunar

De ervaring van Steve met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Lunar Clubman SI van 1460 kg geplaatst op 16-12-2009:

I've just swapped my Jaguar X-type 2.2 diesel estate for a Jaguar XF 3.0 diesel and I am really impressed with the performance, it tows the caravan effortlessly, in fact keeping the speed down to 60 is a problem. What's more I am getting better fuel efficiency with the XF. The X-type typically averaged 22 mpg when towing the Lunar Clubman, over the same routes the XF is giving 25 mpg.


Jaguar XF 3.0 V6d met een Bailey

De ervaring van Chris Vinter met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Bailey Unicorn Valencia van 1565 kg geplaatst op 16-12-2009:

The XF is a pleasure to drive and the Bailey Unicorn is an ideal partner. Beware of rear tyre wear whilst towing; the engine torque is ideal for normal driving but can cause significant tyre wear whilst towing.


Jaguar XF 3.0 V6d met een Coachman

De ervaring van John Nightingale met een Jaguar XF 3.0 V6d (241 pk/177 Kw, bouwperiode: 2009-2013) en een Coachman VIP 520/4 van 1590 kg geplaatst op 16-12-2009:

I chose the Jaguar XF 3.0d to replace a BMW 530D which had been an excellent tow car. Slightly heavier than the BMW, shorter overhang at the rear, more power and superb brakes has resulted in an outfit which is a joy to tour with. Covered around 4000 miles of towing last year, including in France, where long distances were covered and it was always relaxed and very quiet, an important point in reducing fatigue. Would certainly choose the same car again and I am very pleased with my choice of car both for solo and towing performance.


Jaguar XF 2.7 V6 Diesel met een Swift

De ervaring van mr r newbold met een Jaguar XF 2.7 V6 Diesel (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Swift Conqueror 640 van 1619 kg geplaatst op 16-12-2009:

Although the 640 is slightly heavy for the Jaguar it tows with no trouble and has power to spare.We have towed this van for two years with the Jaguar and have had no trouble what so ever.Even if you need to overtake it makes easy work of it.


Jaguar XF 2.7 V6 Diesel met een Bailey

De ervaring van Mrs Ildiko Berry met een Jaguar XF 2.7 V6 Diesel (207 pk/152 Kw, bouwperiode: 2007-2009) en een Bailey Pageant Limousin van 1578 kg geplaatst op 16-12-2009:

We have bought the Limousin and towed with a Jaguar XF. It towed like a dream. we towed to Somerset and did not have any problems with hills etc. This is a great match by far....


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Gastenboek

Wet- en regelgeving

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker