Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Renault Vel Satis

Sorteer op:


Renault Vel Satis 2.0 16v Turbo met een Kip

De ervaring van Joost Kruiswijk met een Renault Vel Satis 2.0 16v Turbo (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Kip Kompakt 37 EKV van 1000 kg geplaatst op 10-05-2014:

de conclusies zijn helemaal juist. De Vel Satis (2.0T) is een super comfortabele auto van formaat. Prestaties zijn niet onderkend, het uiterlijk is niet aangeslagen maar met de kompakte Kip geniet ik al jaren van deze topcombinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Vel Satis 3.5 V6 24v aut. met een Kip

De ervaring van Cees Winter met een Renault Vel Satis 3.5 V6 24v aut. (241 pk/177, Kw bouwperiode: 2002 - 2009) en een Kip Sky Line 44 TDB Special van 1260 kg geplaatst op 20-07-2011:

Zeer tevreden, vorig jaar dwars door het Centraal Massief gereden met achter de Vel Satis een Kip Greyline 48.
Deze combinatie lacht om iedere helling!

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Vel Satis 3.0 dCi V6 aut. met een TEC

De ervaring van Hans Loeffen met een Renault Vel Satis 3.0 dCi V6 aut. (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2002 - 2006) en een TEC Travel King 460 TDF van 1300 kg geplaatst op 22-03-2011:

Perfekte combi. Ook in de klim haantje de voorste. Ook nadien bij de pomp. Maar dat kun je voorkomen door je rechtervoet te beheersen. Wel tijdens klimmen handmatig schakelen, om wat meer toeren te maken
om een betere koeling te krijgen. Verbruik ligt rond 12 liter met caravan en zonder ong. 9 liter per 100 km.
Ook fijn is de korte overbouw van de VS. Dus geen geslinger van de caravan.
Het enigste minpunt is de stekkerdoos.Die zit erg krap naast de trekhaak, en met de kwartslag draai van de 13 poligestekker moet je wel kabouterhandjes hebben om het in 1 keer goed te doen. Je ziet niets. Voor de rest perfekt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Vel Satis 3.5 V6 24v aut. met een Dethleffs

De ervaring van Elbert J. van de Pol met een Renault Vel Satis 3.5 V6 24v aut. (241 pk/177, Kw bouwperiode: 2002 - 2009) en een Dethleffs Nomad 500 DB van 1500 kg geplaatst op 01-08-2010:

We zijn zeer positief , meerdere keren de gothard over geweest, elk jaar door de alpen en apenijnen we rijden met caravan net zo snel omhoog dan menig auto solo, verbruik solo 1 op 10 met de caravan 1 op 6 bij 100 km per uur normaal dus. Inmiddels zijn we na de Fendt overgestapt op de huidige Dethleffs 500 DB Nomad. En staat daar onze 3e VS voor Ook weer een 3,5l 24v V6 Initiale. Ook weer tot onze volle tevredenheid. De eerste VS hebben wij ingeruild na 287.000 km. De 2e een bruine(beer) hebben we ingeruild nadat we onze huidige Zwarte(beer) (een van de laatste uit 2008) konden bemachtigen. De Bruine vertoonde na 240.000 geen enkel spoor van vermoeidheid bovenmatige slijtage of wat dan ook.
Nu maar afwachten of er ooit nog weer zo'n super reis/ trek-auto komt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Vel Satis 2.0 16v Turbo aut. met een Fendt

De ervaring van ploeg met een Renault Vel Satis 2.0 16v Turbo aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2005 - 2009) en een Fendt Topas 550 TG van 1600 kg geplaatst op 27-12-2006:

We rijden al enkele jaren met deze combinatie en altijd en in iedere situatie,tot volle tevredenheid.
Ook op hellingen voldoende trekkracht,vooral door het gebruik op de snelwegen van c.c.,maakt het rijden tot een groot plezier,Schakelt tijdig terug bij sterke helling,zonder verlies van snelheid.Kan geen negatieve dingen noemen,ben een tevreden rijder van dit model.Rijden als een vorst,zonder caravan en wanneer aktueel,een uitstekende caravantrekker,ook door de pyreneen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Vel Satis.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Renault Vel Satis 2.2 dCi met een Bailey

De ervaring van Brian met een Renault Vel Satis 2.2 dCi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2002-2006) en een Bailey Pageant Bordeaux van 1321 kg geplaatst op 27-12-2006:

The Vel satis pulls the Bordeaux with ease, The outfit is very stable, Once up to 60mph the car pulls well in 6th gear up and down motorway gradients. I return 31mpg when toeing and around 42mpg solo. The 2.2 diesel engine is very smooth and once in to 6th gear the whole car is very quiet. The car is a super buy second hand as mine is a 2005 and I only paid £5500 for it ( New £25000) ouch. Hope to tour around France next year will let you know how the outfit performs.


Renault Vel Satis 3.0 dCi V6 aut. met een Hobby

De ervaring van DUBREUIL DANY met een Renault Vel Satis 3.0 dCi V6 aut. (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2002-2006) en een Hobby Excellent 540 UL van 1341 kg geplaatst op 27-12-2006:

no problem, very stable set especialy with strong side wind...
Enough torque , power and weight to secrurly overpass trucks..
Relativly cheap second hand car with such an engine
( V6 - 3L- DCI )
Highly recommanded to those who have no problem with its original design..

Dany - Villette - FRANCE


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Wet- en regelgeving

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Gastenboek

 

©2024 Caravantrekker