Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blogs Tests Reviews Advies Vragen Menu

Trekkrachtberekening

MitsubishiDethleffs

De Mitsubishi Outlander PHEV en de Dethleffs New Line 500 zijn bij de juiste belading een goede combinatie om ontspannen mee te kunnen rijden waarbij alleen in de bergen (op steile hellingen) enige beperkingen kunnen voorkomen.

Let op: De prestaties van de motor kunnen we niet berekenen!

 

Gewicht

verhouding
kogeldruk
stabiliteit

Vlakke weg

snelheid
acceleratie
kracht 8e v.

Bergen

snelheid
wegrijden
bergweg

63%

1300 kg 2070 kg
75 kg


Score: 9.7


17%

Sterke en zwakke punten

Opmerking: De prestaties van de PHEV kunnen we helaas niet goed berekenen en zijn slechts ingeschat! De toerentallen zoals genoemd slaan nergens op evenals de de versnellingen.

Belading

In dit advies is de auto beladen met 150 kg (inclusief passagiers) en de caravan met 250 kg inclusief alle opties en accessoires. De hoeveelheid belading en gebruikte gegevens hebben veel invloed. Pas de belading eventueel aan en controleer de gegevens!

Lees ook de toelichting bij dit advies.

Gematigde motorische prestaties

Op de snelweg zijn die over het algemeen redelijk goed. Er kan heel goed gereden worden in de 8e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 2800 toeren.

Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 6e versnelling gereden worden met 80 km (3700 toeren) en volgas met 95 km/u. In de 5e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 96 km/u (5186 toeren).

Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 18%). Al rijdend heeft de auto genoeg kracht om te blijven rijden op wegen met hellingen van zo'n 15%.

Weinig risico bij slingeren

Snelheid en goede verdeling van belading met voldoende kogeldruk (75 kg) zijn belangrijk voor een veilig weggedrag.

De combinatie heeft bij normale snelheden zeer ruime reserves waardoor het risico als de caravan toch gaat slingeren niet groot is.

10+
10+
9.7
7.9
6.1

Gegevens

Pas eventueel de gegevens voor deze berekening aan.

Auto

Mitsubishi Outlander PHEV

Periode
september 2015 - 2018
Vermogen
kW (163 pk)
bij rpm
Koppel
Nm
bij - rpm
Bandenmaat
/ R
Transmissie
automatisch met 8 versnellingen en koppelomvormer
Rijklaargewicht
kg
Belading (incl. passagiers)
kg
Maximaal gewicht
kg
Maximaal trekgewicht
kg
Maximale kogeldruk
kg
Maximaal treingewicht
kg

Caravan

Dethleffs New Line 500

Leeggewicht
kg
Belading (incl. accessoires)
kg
Maximaal gewicht
kg (enkele as)
Hoogte
m.
Breedte
m.
Dissellengte (as -> kogel)
Opbouwlengte (incl. disselbak)
Totaallengte
m.

Gebruikerservaringen

Wat is jouw ervaring?

Komt deze berekening overeen met jouw eigen ervaring? Geef aan hoe de Mitsubishi in de praktijk je caravan trekt. Vermeld daarbij ook iets over de stabiliteit, de gebruikte caravanspiegels en het brandstofverbruik met caravan.

Naam:

Email: (om de review te beheren)

Ervaring:

Vul 3 cijfers in:

Trekkracht grafiek

In deze grafiek is de kracht aan de wielen in de verschillende versnellingen en de rijweerstand afgezet tegen de snelheid. In de toelichting en natuurlijk in het uitgebreide adviesrapport bespreken we deze grafiek.

Andere auto

Kenteken:

Andere caravan

Kenteken:

Belading



 

Over Caravantrekker

Wat is Caravantrekker voor website? Lees meer over de de visie van Caravantrekker en de mensen achter Caravantrekker.nl.

Schrijf een beoordeling

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Schrijf een beoordeling van je eigen auto als caravantrekker.

Bandenspanning

Hoe hoog moet de bandenspanning van mijn caravan zijn? Bekijk het in de Bandenspanningscalculator.


Blogs

Veel gelezen:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

In welke versnelling?

Wanneer heb je voldoende trekkracht en wanneer moet je schakelen als je met een caravan gaat rijden?

De geschiedenis van de stabilisator

De caravan stabilisator bestaat al meer dan 50 jaar. Het principe is eigenlijk niet veranderd, maar de uitvoering wel!

 

 

© 2004-2019 Caravantrekker