Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Citroen DS3

Sorteer gebruikservaringen op:

Citroen DS3 - 1.6 e-HDi met een Adria

De ervaring van Dick Woudwijk met een Citroen DS3 - 1.6 e-HDi (68 Kw/92 pk bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Adria Altea 430 PH van 1000 kg geplaatst op 13-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

DS3 E-HDI heeft met zijn 92 Pk de caravan van 1000 Kg prima getrokken.
Over het algemeen 95 km p/u in zijn 4 gereden soms stukjes in z地 5, maar dan was het verbruik het zelfde of zelfs iets meer als in z地 4 ( gemiddeld 1:12.5 met airco aan).
In z地 4 belast je de motor en versnellingsbak niet zo zwaar, toerental is iets hoger maar daar merk je eigenlijk niets van je kan zonder terug te schakelen met gemak een vrachtwagen inhalen en zit dan zo aan de 110 km p/u.
Over het algemeen autobaan gereden in Duitsland naar de moezel, op de terug weg viel me wel op dat ik de weg van de moezel naar boven ( bij Dieblich) naar de 61 in z地 4 net boven kwam, hier moest ik met de Fiat Punto Evo 1.3 mjt 85 Pk het laatste stuk terug naar z地 3.

Om het doorzakken aan de achterkant iets op te vangen heb ik kunstof ringen ( Niveau Plus Sport Spring Adjusters ) tussen de achter veren gezet. Hier door word de achtervering iet stugger en zakt iets minder door waardoor de caravan en auto mooi in een lijn blijven.

Wel had ik een probleem met de caravan spiegels deze heb ik met magneetplaten (i.p.v. de rubbers) vast op de deuren zitten, hier door kan de auto niet op slot want dan klappen de spiegels in. ( inklappen van de spiegels kan wel uitgeschakeld worden door de dealer ).

Bekijk berekening

x


Citroen DS3 - 1.6 THP met een Eriba

De ervaring van Erik Peter Jansen met een Citroen DS3 - 1.6 THP (114 Kw/155 pk bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Eriba Touring Familia 310 van n.b. kg geplaatst op 14-10-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 65%

Inderdaad een stabiele combinatie. Door 1 (sport)fiets op de dissel en 1 achterop te plaatsen blijft dat zo!
Verbruik met Eriba rond 1:10 bij tempo ca.100. Door de \"lange\" overbrenging is het kruipen over drempels e.d. soms lastig door het lage toerental in de 2e versnelling.
In de bergen moet je daar ook rekening mee houden. Op de snelwegen gewoon in de 5 rijden. Dat is prettiger voor de motor. De 6de versnelling gebruik ik alleen bij wind mee. Wel rekening houden met de beperkt toegestane kogeldruk! Samenvattend kan ik deze auto met in mijn geval een kleine Eriba Touring van harte aanbevelen!

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Citroen DS3.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Citroen DS3 - 1.6 THP met een Bailey

De ervaring van phil redfern met een Citroen DS3 - 1.6 THP (114 Kw/155 pk bouwperiode: januari 2010 - 2016) en een Bailey Discovery 200 van 1050 kg geplaatst op 14-10-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

ds3 150thp d sport tow the bailey discovery 200 van no problem just watch the loading of the caravan to keep the nose weight down to 45 kg ish


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. 竄ャ 169,-

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen