Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Kia Cee-d

Sorteer gebruikservaringen op:

Kia Cee-d - 1.6 GDI met een Hobby

De ervaring van Hennie van der Welle met een Kia Cee-d - 1.6 GDI (99 Kw/135 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Hobby Excellent 410 SFe van 1246 kg geplaatst op 11-06-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Net terug van een vakantie in Spanje met mijn KIA ceed 1.6-135 pk en Hobby exelent 410sfe was voor mij een openbaring om met deze combinatie te rijden.
Heenweg via de nationale wegen gereden door Belgie en Frankrijk en terug via de tolwegen.
Meestal gereden in de vijfde versnelling ( 90/100 km p.u. ) totaal geen problemen. gemiddeld verbruik van 1 op 10,3 keurig netjes. Ondanks twee elektrische fietsen achterop de caravan totaal geen problemen met rijden. Wel zorgen dat de overige lading zo veel mogelijk voor de caravan wielen zijn geplaatst.
Caravan horizontaal en een goede stabiliteit achter de auto.Geen extra hulpveren gebruikt, was ook echt niet nodig.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 GDI [DCT] met een Chateau

De ervaring van Henri met een Kia Cee-d - 1.6 GDI [DCT] (99 Kw/135 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Chateau Calista 450 Mon Reve van 1200 kg geplaatst op 03-06-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Wij hebben inmiddels meer dan 9000 kilometers in twee jaar tijd gemaakt met deze combinatie. Wij zijn naar zuid Spanje geweest en naar zuid Engeland. De auto heeft voldoende vermogen zolang je de doorgaande wegen (tolwegen, snelwegen) gebruikt, om de snelheid op 80/90 kilometer/uur te houden. Ik gebruik de 5/6de versnelling niet. Bij hellingen schakel ik op tijd (bij het begin van de helling) terug naar de 3de versnelling en dan rijdt de combinatie gemakkelijk met 80 km omhoog. Door de goede geluidsisolatie van de auto heb je geen last van de hogere toerentallen. Bij het afdalen is de remkracht van de motor te weinig om de combinatie voldoende te kunnen afremmen. Bij remmen is vaak noodzakelijk en moet vaker gedaan worden dan bij mijn vorige auto (Hyundai Tucson). Maar als je begint aan de afdaling met een gematigde snelheid, dan is de snelheid beter te controleren. Het verbruik van de auto komt uit op ongeveer 11 liter op de 100 km gemiddeld de gehele vakantie. Ik gebruik Milenco caravanspeigels die zeer goed bevallen.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 GDI met een Hobby

De ervaring van Gerrit van de Vooren met een Kia Cee-d SW - 1.6 GDI (99 Kw/135 pk bouwperiode: oktober 2012 - september 2015) en een Hobby Premium 460 UFe van 1350 kg geplaatst op 13-06-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

Sinds kort afgestapt van turbdiesel. De reden is dat het te duur is. Ik heb gelet op geluid bij hoge toeren.
160NM met 135pk bij 4500 toeren moet genoeg zijn. die ene zware berg neem ik wel voor lief . Met een Hobby 460Ufe 1350kg ging het me wonderwel heel goedaf. Trekkracht met 4000 toeren en motorgeluid en snelheid beviel me goed in dat testweekend. Voorlopig de eerste indruk, Nu eind juni Reeds een week tussen de bergen gaat goed soms 5000 toeren om goed door te trekken (verbruik 11.5.l. op 100 km) De autobaan is duurder en lang niet zo leuk en vooral mooi alles met stabilisatie in de afdaling zit je al gouw aan de de 100. Vervolgens nog 2 weken in de bergen gereden met verschillende kogeldruk van 75 en 65 en 52 Die van 50/55 rijdt het soepelst Ook al gaat hij eerder slingeren. Maar 80 is af te raden.(ook bij goede belading) maar dat is ook zeer snel te corrigeren. Maar 80 is af te raden op binnenwegen. Hij gaat dan Bokken. De Achtervering is gewoon goed. Dus STUG GENOEG. OOK OVER AL DIE HOGE DREMPELS!!! Verder reed hij 1 op 9.5 km over ruim 2100 km in de bergen en gedeeltelijk autobaan .Vooral belangrijk dat je benzine 98 tankt ( i.p.v. 95.Route Napoleon (de N.1085)
was geen enkel probleem 4500 tot 6000 toeren snel omhoog 37 km per uur bij 12% Hellingen Caravan gewicht 1300 kg en auto 1600kg volgeladen.Alhoewel met een diesel makkelijker is te rijden. Gaat dit vooral op in de bergen. Vanwege de Nm bij lage toeren. Maar als je goed kan koppelen dan is de benzine auto geen enkel probleem!!! Wel dien je er rekening mee te houden met het gewicht en vooral in de afdaling als hij erg lang is. Vanwege het continue gebruik van de REMMEN.{mag niet) te heet!!! Moet je de beschreven methode gebruiken.Bij een diesel heb je dit probleem? NIET!!!Maar diesels gaan eruit!In de toekomst.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.4 cvvt met een Caravelair

De ervaring van B van Lieshout met een Kia Cee-d - 1.4 cvvt (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 2009 - mei 2012) en een Caravelair Antares Luxe 450 van 1200 kg geplaatst op 24-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Met deze combinatie naar Spanje geweest dit jaar. Qua trekkracht is het mij heel veel meegevallen. Alleen wel veel in zijn 4de versnelling gereden. Kan goed meekomen met het andere verkeer. Goede belading is wel een must maar dat is bij iedere combinatie. Alleen volgende keer laat ik hulpveren eronder zetten voor de slijtage van de achterveren. Verders zeer positief.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 CRDi met een Fendt

De ervaring van Seubers met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi (94 Kw/128 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Fendt Bianco 445 TF van 1400 kg geplaatst op 29-06-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 90%

Mijn ervaring met deze combinatie;
Mijn ervaring met het rijden met een caravan is ruim 30 jaar.
Diverse combinaties heb ik gereden, maar deze combinatie pak geheel anders uit dan dat men caravantrekker.nl omschrijft.
De combinatie is uitstekend, geen last van zuigkracht wanneer men wordt ingehaald door bussen of vrachtwagens.
Geen slingerbewegingen.
Hellingproef super, trekkracht verweg boven verwachting.
Optrekken bij stoplichten en oprijden /invoegen rijbanen geen enkel probleem.
Verbruik bij gem. snelheid van 95 km 1 liter op 10 km (diesel) Solo verbruik 1liter op 20 km. (plaatselijk verkeer)
Extra belading caravan: mover, uitdraailuifel, zonnepaneel, accu.
Belading auto: zwaardere bagage (drinken, stoelen, stroomkabel) zoveel als mogelijk in de de auto,
Gereden route: Duitsland, Oostenrijk, SloveniŽ, KroatiŽ.
Dus een zeer goede combinatie om zonder zorgen en veilig mee op vakantie te gaan.
Zelf geen problemen als men even ruim boven de 100 km komt.
Advies, de 6 versnelling niet gebruiken, vlakke weg kan men gerust in de 5e versnelling rijden , hellende wegen 4e (soms even terug naar de 3)
Ik wens een ieder veel plezier en genot van deze combinatie.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 GDI met een Kip

De ervaring van Ronald met een Kia Cee-d SW - 1.6 GDI (99 Kw/135 pk bouwperiode: oktober 2012 - september 2015) en een Kip Kompakt 37 EK Special van 950 kg geplaatst op 01-04-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Over het algemeen: prima. Een goede combinatie. Heerlijk stabiel, ook met twee fietsen achterop de Kip. Sowieso is de kleine, smalle Kip makkelijk te rijden.

De ongeblazen Kia 1.6 is geen diesel of turbo en je hebt onderin dus wat minder trekkracht. Het maximale koppel ligt vrij hoog. Dat betekent dat je in een aantal gevallen de motor even flink toeren moet laten maken. Minder comfortabel, maar vaak zijn dat maar korte stukjes. Veelal in de vijfde en soms in de vierde versnelling gereden. Stijlere hellingen in de derde versnelling. De zesde versnelling is ook wel bruikbaar, maar voor de motor vind ik het beter die niet (te veel) te gebruiken.

Het verbruik ligt rond 1:10 op voornamelijk snelwegen met een snelheid van circa 110 km/u op de teller (circa 100 echte TomTom kilometers in het uurtje).

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt met een Caravelair

De ervaring van Klaas Suijker met een Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Caravelair Ambiance style 390 van 1075 kg geplaatst op 30-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Onze versie beschikt over een 1.4cvvt 104pk motor. We zijn er nu tweemaal mee naar Oostenrijk geweest. Hij heeft niets over, en alles nodig op de stevige hellingen. Op de snelweg volop 1:10 gereden. Het valt op dat het verbruik boven 85 sterk toeneemt.
zolang het rustig en vlak is kan goed in 5 worden gereden en rijdt hij zeer stil. We hebben Milenco Aero spiegels die perfect passen en trillingsvrij zijn.

Eťn nadeel: hij hangt behoorlijk door(4 volwassen inzittenden). het heeft helaas inmiddels 2 neuswielen gekost.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 GDI met een Hobby

De ervaring van Louis Zwart met een Kia Cee-d - 1.6 GDI (99 Kw/135 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1089 kg geplaatst op 28-06-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Net terug van onze kampeervakantie in Beekbergen samen met onze Hobby 400 excellent en dat voor het eerst met onze Kia. De 6e versnelling kun je rustig vergeten overigens, maar de trekkracht van onze nieuwe cee'D is me echt goed bevallen. Tijdig terug schakelen om de motor zo rond de 2500 a 3000 toeren te laten draaien en dan gaat het heel erg goed. Wel wat gevoelig wat betreft de achtervering vooral op wegen met slecht wegdek, dan merk je echt dat er een caravan achter hangt.
Oktober 2013:
In september zijn we met de caravan naar Zuid Frankrijk geweest en de combinatie heeft het zeer goed gedaan. Ook op de hellingen in de Ardennen moet je tijdig terug schakelen maar omdat de motorgeluiden goed gedempt zijn in het interieur is het comfort nog heel goed. Op de route Soleil in de 5e versnelling rond de 95 km per uur, heel relaxt dus. Een gemiddeld verbruik van 1 op 11 viel zeker niet tegen.
Inmiddels heb ik wel hulpveren laten monteren op de KIA, de originele veren waren duidelijk niet bestand tegen extra belading laat staan met caravan of fietsdrager op de trekhaak. Zal zeker lijden tot een betere stabiliteit van de combinatie.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.4 cvvt met een Hobby

De ervaring van S. Vissers met een Kia Cee-d - 1.4 cvvt (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 2009 - mei 2012) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1089 kg geplaatst op 28-06-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Let op: De auto is niet de 66kw uitvoering maar de 77kw. (Kia Cee'd SW uit 2011).

Op zich een prima combinatie, zeker voor gebruik binnen Nederland. Bergop vroegtijdig terugschakelen en we kunnen prima met het overige verkeer meekomen. Bij goede belading is de combinatie stabiel.

Het benzineverbruik viel ons met een gemiddelde van 1:9 erg mee (gemeten over 1300km route du soleil).

Wegrijden op een helling vanuit stilstand is wat tegengevallen.

Vooraf hadden we twijfels over deze combinatie maar vooralsnog zijn we tevreden.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt met een Eriba

De ervaring van Michel met een Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Eriba Feeling 430 van 1175 kg geplaatst op 30-04-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Combinatie functioneert behoorlijk. Reserves zijn wel beperkt dus attent rijden. Met combinatie naar Bretagne (Vannes) geweest dus voldoende heuvels en wind. Met 90 km/h goed te doen. Meer vermogen/koppel is wel plezieriger, geeft meer reserve. Zonder caravan gemiddeld 1:13. Met caravan 1:10 (snelweg).

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.4 cvvt met een Burstner

De ervaring van M. Kortsmit met een Kia Cee-d - 1.4 cvvt (66 Kw/90 pk bouwperiode: oktober 2009 - mei 2012) en een Burstner Flipper 390 TK van 1100 kg geplaatst op 26-02-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Heb 2x binnen Nederland met Burstner Fun (max 900kg) gereden. Goed te doen, maar ook geen echte reserve over. Benieuwd hoe in buitenland e.e.a. uitpakt, misschien deze zomer

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 GDI met een Hobby

De ervaring van wimg met een Kia Cee-d - 1.6 GDI (99 Kw/135 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1075 kg geplaatst op 15-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Afgelopen weken zijn we met onze nieuwe Kia Cee'd op kampeervakantie geweest naar de Duitse Oostzeekust en naar Potsdam.
Daarbij heeft de wagen prima voldaan: veelal kon ik in de 5e versnelling rijden, op vlakke stukken en weinig wind ook wel in de zes waarbij het verbruik verder daalde. Ik moet aantekenen dat ik veelal met de vrachtwagens meerijd, d.z.w. een werkelijke snelheid van circa 90 km/h.
Bij het inhalen van vrachtwagens, is het zaak een redelijk snelheidsverschil aan te houden, anders ervaar je iets te veel zuigkracht op het moment dat je denkt dat je aan de vrachtwagen voorbij bent.
Wordt het heuvelachtiger, dan is het zaak om op tijd terug te schakelen. Bij boven omschreven snelheden, draai je in de 5e versnelling circa 2.500 toeren/min. Op een helling gaat het toerental omlaag en dan valt het koppel in een gat en dan zak je snel terug in snelheid.
Schakel je op een helling bij 90 km/h terug naar de 4e, dan kan hij heel veel aan.
De motor blijft bijna altijd erg stil, hoge toeren heb je niet echt nodig. Het berekende verbruik over de hele reisafstand is 10,03 liter/100 km ofwel tamelijk precies 1:10. Daarmee ben ik tevreden.

In de zomer van 2013 naar SŁdtirol geweest (route over de Fernpas en Reschenpas). De Ceed doet het prima, op de snelweg kun je gemakkelijk 90-100 km/u rijden, op hellingen moet wel op tijd terugschakeld worden, maar dat geldt voor veel auto's. Toeren boven 4.000/min heb ik niet nodig gehad. De motor blijft ook in die situaties aangenaam rustig. Over een afstand van 696 km(Landeck (A)-MŲnchengladbach(D)) was het exacte verbruik 1:10,4. Al met al een dikke voldoende voor onze Ceed.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Burstner

De ervaring van G.Hogerwerf met een Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi hp [6MT] (85 Kw/116 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Burstner Averso 460 TL van 1300 kg geplaatst op 30-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

Met deze combinatie naar Luxemburg geweest. Ben zeer tevreden over de prestaties van deze combinatie. Stukje Ardennenroute genomen kwam prima met het verkeer mee. Daarna via enkele smalle steile weggetjes naar de camping gereden. Overal ondervond ik meer dan genoeg trekkracht van de auto. Het verbruik lag rond de 1 op 11. wat acceptabel is. Op de snelweg rond de 90 95 gereden. ( gps snelheid ). Kortom een goede combinatie voor wie niet met 110 km per uur naar zijn vakantieadres wil kachelen.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp [6MT] met een Chateau

De ervaring van Luidens met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp [6MT] (85 Kw/116 pk bouwperiode: oktober 2009 - mei 2012) en een Chateau Calista CT 430 TZF van 1230 kg geplaatst op 27-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

2 vakanties mee gereden, o.a. naar Spanje en Frankrijk.
Snelheid tot 100 km/uur is gemakkelijk aan te houden in de 5e versnelling; heb je wind achter dan kan de 6e versnelling ook; inhalen tot ca. 110 km/uur is goed mogelijk, mits niet teveel tegenwind. Op hellingen is er meer dan voldoende trekkracht (hoog koppel bij de diesel) en haal je al snel andere caravanners in. Verbruik met caravan ligt rond 1:10; solo ca. 1:17 km. Auto + caravan is prima (stabiele) combinatie.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt met een TEC

De ervaring van A.J. van der Veen met een Kia Cee-d SW - 1.4 cvvt (80 Kw/109 pk bouwperiode: januari 2008 - oktober 2009) en een TEC Tour 445 van 1050 kg geplaatst op 20-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

De caravan is eigenlijk een TEC Tour 450 TR maar het gekozen model komt het best overeen.
Alleen gereden in NL van Friesland naar Zeeland.
90 km/u rijden op de vlakke weg in 5 gaat prima mits geen tegenwind. Bij tegenwind terug naar 4 en dan rond de 85 km/u gereden. Motorgeluid blijft acceptabel bij +- 3500 tpm in 4. Combinatie is stabiel, ook bij inhalen van vrachtauto's. De achtervering is wel verzwaard met hulpveren. Versnellen tot 105 km/u in 4 mogelijk bij inhalen.
Verbruik op terugweg 12,5 l/100km; normaal is dat 7,5 l/100km.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi hp [6MT] met een Fendt

De ervaring van Ton met een Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi hp [6MT] (85 Kw/116 pk bouwperiode: oktober 2009 - oktober 2012) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 10-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

Ik schrijf deze review vanaf mijn vakantieadres (Zuid Frankrijk) en moet met de combinatie nog terug, maar ik ben tot op heden erg enthousiast over de resultaten van de combinatie. In BelgiŽ is de combinatie door de politie gewogen. De caravan woog 1400 kg en het totale gewicht van auto en caravan 3200 kg. Ik meen te mogen stellen een ruime caravan-ervaring te hebben, met vele auto's. De trekkracht van de Ceed SW 1.6 diesel 115 pk en stabiliteit was voortreffelijk (de auto is voorzien van hulpveren). Het merendeel van de reis heb ik, met veel gemak 100 km (GPS snelheid) gereden; een hogere snelheid zou zeker mogelijk zijn qua kracht, De 5e versnelling was daarbij zeer goed bruikbaar. Ik heb nog geen ervaring bij het vanuit stilstand wegrijden op een stevige helling, maar gevoelsmatig heeft de auto vanuit stilstand een bovenmatige trekkracht. Het solo verbruik ligt op 1-16,5, met de caravan gemiddeld 1 op 9,5. Al met al hier een zeer tevreden rijder

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 cvvt met een Burstner

De ervaring van G.A. Dorrestijn met een Kia Cee-d SW - 1.6 cvvt (93 Kw/126 pk bouwperiode: oktober 2009 - januari 2011) en een Burstner Flipper 400 van 1100 kg geplaatst op 25-02-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Wij hebben de Kia Sporty wagon 1.6 benzine nu 2 jaren.Eerste jaar plm 4000 km naar zuid frankrijk en aubignan geen problemen.
Vorig jaar Toscane en Lido della Nazione, weer plm 4000 km, geen problemen.Geen last gehad van voorwielspin, kon goed mee.Stuurt exact.
Inhalen is wat moeilijker, en in verband met verbruik niet aan te raden. Normaal verbruik met caravan plm 1 op 10 a 11.
Achtervering wat week, tzt misschien hulpveren aan te schaffen. De eerder gebruikte, aangereden, almera trok beter en verbruikte ongeveer 1 op 8. Ik kon de Kia met een week meenemen voor de afgesproken NCC activiteitvlak daarna in Duitsland. Als ik meer tijd had gehad had ik meer op het koppel in de lagere toeren kunnen focussen. Ik kan er goed mee leven. Verbruik solo (binnen de woonomgeving 8,2 liter op 100 km), bij grotere afstanden 6,9 liter op 100 km.
Vriendelijk groet,
Ton Dorrestijn.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp met een Kip

De ervaring van Rob van Hout met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp (85 Kw/116 pk bouwperiode: januari 2007 - oktober 2009) en een Kip Vision 41 EKR Special van 1180 kg geplaatst op 28-01-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 74%

In mijn ogen (42 jaar caravan ervaring) is de Kia Ceed 1.6CRDi een voortreffelijke caravan trekker. Hij combineert goede trekkracht met laag diesel-verbruik. De 5e versnelling is zeer goed bruikbaar. De cruise control is comfortabel. Fijne reisauto.
Vakantie najaar 2008 met de KIP Vision via de Alpen naar de Cote d'Azur. Verbruik 1 op 12.
Voorjaar 2008 met een Swift Callenger 390 van 1150 kg naar Marokko gaf een verbruik van 1 op 11.
Overigens is hiebij de rijstijl en -snelheid natuurlijk ook van invloed. Ik rijd rustig met ca 90 km/u.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp met een LMC

De ervaring van G.J.Klingers met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp (85 Kw/116 pk bouwperiode: januari 2007 - oktober 2009) en een LMC Munsterland 400 SD van 1200 kg geplaatst op 20-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Caravan vakantie naar Spanje.
Totaal geen probleem, alles in zijn 4e versnelling met crusecontrol gereden. Verbruik gem. 1 op 11.
Hellingen zoals bij Millau geen enkel probleem.

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d SW - 1.6 cvvt met een Dethleffs

De ervaring van walter met een Kia Cee-d SW - 1.6 cvvt (90 Kw/122 pk bouwperiode: september 2007 - oktober 2009) en een Dethleffs Camper 430 DB van 1200 kg geplaatst op 06-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Gewoon een nette caravantrekker.
Je kan gewoon goed meekomen op de snelweg met het internationale vrachtverkeer. (5e versnelling is goed bruikbaar 95-105 Km/h)
De bergen geven geen grote problemen, heel af en toe zal je terug moeten naar de 3e versnelling. maar dit is zelden.
Stabiliteit is goed te noemen. Zelf heb ik verzwaarde veren laten monteren daar de wagen mij iets teveel in zijn achter vering hing.
Motor temperatuur bleef met of zonder airco in de bergen bij warm weer netjes constand. (ongeveer 18% helling)

Bekijk berekening

x


Kia Cee-d - 2.0 cvvt met een TEC

De ervaring van martin met een Kia Cee-d - 2.0 cvvt (105 Kw/143 pk bouwperiode: januari 2007 - januari 2011) en een TEC Tour 400 DB van 1297 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Ben vandaag met de kia cee'd en de tec tour 400 DB naar Italie gereden en kan niet anders concluderen dat het een prima combinatie is en in tegenstelling wat er uit de theoretische test komt is de 5de versnelling bij 80 km/h bijna continu te gebruiken ook het versnellen van 80 naar 90 in de 5 gaat veel vlotter dan de aangegeven 52 seconden de kia reageerd zeer vlot op gasgeven en inhalen in een verkeersstroom is dan ook geenprobleem (geen knipperende duitsers achter je omdat het niet vlot genoeg gaat) in zwitserland hebben we zoals de meeste mensen in de file voor de gotthardtunnel gestaan waarbij de combinatie dus regelmatig op een helling moest optrekken dit is tot aan de tunnel ingang geen enkele keer een probleem geweest de kia trek met de tec zonder problemen en zonder wielspin op.ook de stabiliteit van de combinatie is prima te noemen met twee fietsen voor op de dissel en een disseldruk van 70 kg is het heel comfortabel rijden.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Kia Cee-d.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Kia Cee-d - 1.6 CRDi met een Lunar

De ervaring van David Jones met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi (94 Kw/128 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Lunar Clubman 470-2 van 1310 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 102%

i have towed my Lunar Clubman 470-2 for approx. 2000 miles now and have only one issue with the unit and that is i wish the Kia Ceed manufactured a 2 litre model. The 1600 CRDi is great on the flat but i do find if i am cruising in 6th or 5th i do have to change down on a slight incline. I have pulled the unit up some fairly steep inclines in 4th and sometimes 3rd which doesnt help the fuel consumption. Having said that i towed down to Dorset via a 4 night stop over in Oxford and on my return called of at Moreton in Marsh in the Cotswolds for 4 nights and managed a fuel consumption of 38 to the gallon which i thought was reasonable. Hope this is helpful to other Kia owners.


Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp [6MT] met een Bailey

De ervaring van bob tattersall met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi vgt hp [6MT] (85 Kw/116 pk bouwperiode: oktober 2009 - mei 2012) en een Bailey Ranger 460 van 1139 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 91%

this info seems correct to me.
I have no probs. with the outfit, it pulls as per my last car a passat tdi 130 auto but better consumption.
MPG....I get at 55-60mph about 35mpg if it is a bit windy & traffic about ...
best is 38mpg which is very good
overall I am very pleased & would recommend this outfit


Kia Cee-d - 1.6 CRDi aut. met een Bailey

De ervaring van tony met een Kia Cee-d - 1.6 CRDi aut. (94 Kw/128 pk bouwperiode: mei 2012 - september 2015) en een Bailey Ranger GT60 460/2 van 1177 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 93%

Great match tows well when loaded correctly would advice only experienced towers as van wags a fair bit at speed


Kia Cee-d - 2.0 CRDi vgt met een Adria

De ervaring van sfc116xxx met een Kia Cee-d - 2.0 CRDi vgt (103 Kw/140 pk bouwperiode: juli 2007 - januari 2011) en een Adria Altea 542 PK van 1296 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

We have been towing two years/5000km and we are very happy with our combination. Recommending!


Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi vgt hp met een Elddis

De ervaring van Brian met een Kia Cee-d SW - 1.6 CRDi vgt hp (85 Kw/116 pk bouwperiode: september 2007 - oktober 2009) en een Elddis Avante 362 van 1150 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

After much research I traded my Pug 406 for the Kia knowing that 'on paper' it was up to the job. I have not been disappointed at all. Solo the performance is fine & towing at legal speeds with economy in mind puts no strain on the vehicle. The gearbox doe's have to be worked though as the car is very intolerant of being left too long in higher gear. I prefer not to use cruise control as the norm on motorways as this proves uneconomical. Although we are happy with our modest 2 berth matched with the Kia ceed sw,(at 81%) the choice of vans within it's towing capacity is very limited.I cannot fault the car which is almost a year old & still has SIX years warranty which I hope to outlive!


Kia Cee-d SW - 2.0 CRDi vgt met een Abbey

De ervaring van ian met een Kia Cee-d SW - 2.0 CRDi vgt (103 Kw/140 pk bouwperiode: september 2007 - januari 2011) en een Abbey Aventura 318 van 1400 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 91%

Just completed 3.5Kmiles from Scotland to Marseilles and back via Hull/Rotterdam. Fuel 22mpg on the waydown flat out to the limits upto 80 plus through France. This was uncomfortable as the vans movement transferred to the car, a bit of pitching and traffic wind effect. 33Mpg on the way back slip streaming trucks at about 60mph. 6th gear was more effective in this mode, The engine needs to spin at 1800 or above or power drops very quickly and 5 is required or 4 if you drop below1400. 6th gear may be just a touch to tall for motorway cruising, however it does return over 48mpg average without the van.
The Sportage was a better tow vehicle for comfort and useability but far more costly


Kia Cee-d SW - 2.0 CRDi vgt met een Abbey

De ervaring van ian met een Kia Cee-d SW - 2.0 CRDi vgt (103 Kw/140 pk bouwperiode: september 2007 - januari 2011) en een Abbey Aventura 318 van 1354 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 98%

I will let you know when I get it, but it was chosen on Kerb weight Min 1513(assumed empty of fuel and washer liquid)
Max kerbweight 1572 =85.6%,
van is a 2001 318 max laden is 1350 and was great with a 2006 Sportage. towing specs for both vehicles are similar, however fuel consumption on the Ceed is supposedly only two thirds of the Sportage


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen