Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz V-klasse

Sorteer gebruikservaringen op:

Mercedes-Benz V 250 aut. met een Adria

De ervaring van J.J.Roorda met een Mercedes-Benz V 250 aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: januari 2015 - heden) en een Adria Alpina 613 UT van 1876 kg geplaatst op 09-07-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

Fijne combinatie om te reizen door Europa in zomer en winter.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van H.H. Spit met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Hobby Excelsior 610 UL van 1880 kg geplaatst op 30-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Uitstekende caravan trekker! Boven de 2000 toeren levert de motor echt veel koppel, zodat je moeiteloos en zonder lawaai kruissnelheden van 95-100 km/h volhoudt. Daarbij blijft de combinatie zeer stabiel en zonder deining, het helpt dan ook dat onze caravan een tandemasser is. Indien je moet klimmen is het raadzaam met de hand even de juiste versnelling te kiezen, want de automaat heeft dan de neiging (te) laat terug te schakelen en de motor een beetje te wurgen, zodat je eerst snelheid verliest en dan weer in een lagere versnelling oppakt. Wij zijn uiterst tevreden met deze combinatie, je kunt lekker veel meenemen (handig met drie kindjes) en het rijdt heerlijk comfortabel, met een goed zicht en een fijne zitpositie. Ook manoeuvreren gaat moeiteloos, dan heb je echt baat bij de automaat.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 230 met een Knaus

De ervaring van Joan Stax met een Mercedes-Benz V - 230 (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 1996 - maart 1999) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1495 kg geplaatst op 04-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Ik heb zelf een mb v 230 automaat met een knaus 550TKM. De combinatie rijdt probleemloos en ook bij veel wind zeer stabiel. Met een snelheid van 90 - 100 is het verbruik 1:6,5.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 230 met een Hobby

De ervaring van wissink met een Mercedes-Benz V - 230 (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 1996 - maart 1999) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1784 kg geplaatst op 13-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

ik heb zelf een mb v 280 benzine 174 pk met een hobby 650 umfe de auto fluit de bergen in gewoon met 90 / 95 de bergen in op de route de solei heb ik 110 km gereden zonder probleem met gas over alleen een min punt benzine verbruik is zeer hoog gemiddeld 1:4

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een Kip (2004)

De ervaring van Gé van Hartevelt met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Kip (2004) Grey-line 47 TDB van 1370 kg geplaatst op 30-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Mijn V220 automaat is getuned en trekt een Kip Caravan 47 tdb uit 2004. Het rijdt geweldig nooit een probleem gehad en kan met een gerust hart 110 op de franse snelwegen. Probleem wat ik heb zijn de verplichte caravan spiegels die gebruik ik nooit, Ze gaan wel altijd mee. Je zit als een prins en kunt makkelijk in een dag 750 km afleggen zonder afgebrand te zijn. Heb de 220 voor de honden hobby maar zou er denk ik altijd ondanks alle nadelen, belasting en verbruik zeker bij vervaning weer de overweging maken.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van Steef met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Hobby Exclusive 560 Uff van 1521 kg geplaatst op 30-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 67%

Rij 2 jaar met V220 en Hobby van 1330 kg en 250 breed. Naast de trekkracht van de V220 is ook zijn grootte een enorme plus. De brede V220 "maskeert" een deel van de zeer brede Hobby. Primair voordeel van V220; Hoog eigen gewicht geeft zeer gunstige verhouding caravan trekauto. Dit is bij bv noodstop een zeer groot voordeel. Een goede, zeer goed hanteerbare, combinatie.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI met een Fendt

De ervaring van Peter Veenendaal met een Mercedes-Benz V - 220 CDI (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Fendt Saphir 560 TFK van 1690 kg geplaatst op 19-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Dit formaat caravan is prima te trekken met V220 cdi. Samen vormen ze een prima span, waarmee je in het dagelijkse verkeer (zeer) goed meekomt.
Zelf heb ik een TUV keuring (100 km vignet) voor deze combinatie in Duitsland. Deze snelheid is goed te gebruiken en te handhaven.
Door de luchtvering van de auto, is de combinatie altijd goed in balans. De breedte van de bus, maakt het makkelijk om met een 2,50 mtr brede caravan te rijden/manoevreren.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van Bert met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Knaus Azur 650 FDU van 1962 kg geplaatst op 03-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Auto met problemen, maar als caravantrekker goud waard! Ik trek een tandemasser van 2400 kg en het is bijna ongelooflijk wat zo'n 2.2 diesel kan presteren in combinatie met de voortreffelijke automaat. In Frankrijk is 110/120 kruisen geen enkel probleem, vooral de stabiliteit is geweldig. Normaal gesproken ga je helling-af wat langzamer, maar met deze auto is zelfs dat niet nodig, zelfs op deze snelheid dan nog een vrachtwagen inhalen levert geen enkele onrust op! Alleen jammer dat ik bijna elke vakantie ook even de Mercedes-garage moet bezoeken voor pechgevalletjes, meestal de luchtvering. Gelukkig heb ik daar nu ook een oplossing voor.
Gezien de problemen met de auto heb gezocht naar een ander merk, maar de geweldige capaciteiten als caravantrekker sturen mij toch weer naar een Mercedes V-klasse of Viano.
Bij de V-klasse geldt wel dat het maximale weg te trekken gewicht op een steile helling natuurlijk snel wordt verminderd door een gebrek aan tractie (voorwielaandrijving). Ik ben regelmatig bovengekomen gehuld in nevelen (van verbrand rubber). Bij de achterwielaangedreven Vito/Viano zal dit natuurlijk veel minder een probleem zijn.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een TEC

De ervaring van Peter Veenendaal met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een TEC Travel King 510 TKM van 1300 kg geplaatst op 31-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 57%

Fantastische combinatie! Meer dan voldoende trekkracht en door de luchtvering ideaal te beladen.
Oppassen dat je niet te veel meeneemt.

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 230 met een Burstner

De ervaring van scholle met een Mercedes-Benz V - 230 (105 Kw/143 pk bouwperiode: oktober 1996 - maart 1999) en een Burstner Ventana 480 van 1300 kg geplaatst op 20-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

zeer goed.
Heb de 100 km/h vergunning voor Duitsland,dus lekker doorkarren
In België en Frankrijk zijn 110 km/h absoluut geen probleem.
De kritische snelheid ligt ver boven de 130 km/h.
Het benzine verbruik is de beperkende factor.
Bij 110 ongeveer 14 liter per 100 km,
maar bij 120 a 130 zuipt de auto 18 a 20 liter

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van Beckers met een Mercedes-Benz V - 220 CDI aut. (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Knaus Sudwind 450 KU van 1050 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

geen enkel probleem,beste waar ik mee gereden heb oojt,zeker in de bergen,

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 230 Turbodiesel met een Caravan

De ervaring van delaive met een Mercedes-Benz V - 230 Turbodiesel (72 Kw/98 pk bouwperiode: oktober 1996 - maart 1999) en een Caravan van 1950 kg geplaatst op 27-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Ik heb een Mercedes V-230 turbo diesel automaat en de gegevens die hier door jullie genoemt worden kloppen niet want op het kenteken mag de v 230 2000 kg trekken. Ik heb de weg naar luik twee maal gereden naar zwitserland (lago magiore) en frankrijk (Cap adge) en het was totaal geen probleem voor deze auto een boot trailer te trekken met een gewicht van 1900 kg.
Op de franse auto weg rijd hij met gemak en ook lekker 110 km/u.



(Opm. webmaster: de berekening werd uitgevoerd met de handgeschakelde versie, en bovendien met een caravan i.p.v. een boottrailer. Verschillen zijn dus waarschijnlijk)

Bekijk berekening

x


Mercedes-Benz V - 220 CDI met een HomeCar

De ervaring van Gini Westera met een Mercedes-Benz V - 220 CDI (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een HomeCar Racer 43 KD van 1100 kg geplaatst op 06-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 41%

Prima kombinatie. Zeer stabiel en veilig weggedrag. Ook met hellingen heeft deze kombinatie op zich geen probleem. Op de vlakke weg kan zeker in de hoogste versnelling worden gereden, wat meer naar het zuiden van Frankrijk moet soms naar de vierde (en heel sporadisch) naar de derde versnelling worden teruggeschakeld. Het wegrijden op een wat steilere helling is soms wat lastig (vooral met de caravan erachter) omdat de wagen over een met de voet bediende parkeerrem beschikt die je niet gedoseerd kunt lossenl Het dieselverbruik is gemiddeld 1: 10, het verbruik met de caravan heb ik niet afzonderlijk gemeten.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mercedes-Benz V-klasse.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mercedes-Benz V - 220 CDI met een Bailey

De ervaring van steve owens met een Mercedes-Benz V - 220 CDI (90 Kw/122 pk bouwperiode: maart 1999 - oktober 2003) en een Bailey Ranger 620/6 van 1481 kg geplaatst op 06-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

great match,very stable outfit,fuel consumption with van apprx 25-30mpg,brakes on towcar could be better solo so with van behind does need a good push on the pedal,however never gets hairy!pitching on bumpy roads was better controlled when the car had the original air suspension fitted,however due to a very expensive electrical fault in the system i reverted to std coil spring suspension,with new gas shocks,as i say not as good as the air but o.k.


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen