Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blog Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
HomeCar

De HomeCar Homestar 48 KMU (uit 2009) van Stefan

Omdat Homstar niet beschikbaar is, gekozen voor de categorie Homcar. Wat feitelijk dezelfde caravan is. Gekozen voor deze caravan vanwege het stapelbed icm het relatieve lage leegggewicht (1020 kg). Hierdoor is deze caravan prima te rijden met alleen een B rijbewijs. Ik heb het max gewicht van 1500 naar 1400 kg laten verlagen omdat 380 kg laadgewicht nog ruim voldoende is. Inmiddels met de caravan 3 weken naar Italie geweest en hij is prima bevallen. Hij rijdt zeer stabiel, waarschijnlijk door zijn breedte van 220 cm. Alle meubelen en panelen voelen stevig en robuust aan. Heerlijke indeling waarin 3 kinderen en 2 volwassen comfortabel kunnen slapen. De kinderen waren fan van het stapelbed. We gaan nog jaren plezier beleven van deze caravan.

x


De HomeCar Racer 45 (uit 2004) van Pascal

Homecar racer45 is mijn tweede caravan dus weet wat ik moet vergelijken met mijn vorige een dethleffs camper 420. Onze homecar rijd perfect. Is mooi afgewerkt. Groot kookvuur en grootte spoelbak. Juist watertank is geplaatst in de disselbak zonder verwarming en dan betat de kans dat deze gaat bevriezen in de winter. Ik heb hem ingebouwd en geenlast meer van swinters op de camping. Nogmaals zijn rijgedrag is subliem tov onze vorige die we hebben weggedaan doorzijn slecht wegedrag. Wij zijn trots op onze homecar getrokken met een Toyota rav4 2.2d4d

x


De HomeCar 52 FHU Trophy (uit 2006) van Wirtz

Fijne en erg ruime tourcaravan met relatief hoog beladings gewicht. Dit product uit het "Hamontse" kan echter nét niet (qua afwerkingen en stijfheid bij alledaags gebruik) tippen aan Duitse opponenten; Middelste ladekast onder afwasbak schiet tijdens het rijden over oneffen wegen regelmatig los. De seitz houder/frame van het horgaas ter hoogte van keukenraampje tordeerd tijdens het rijden en schiet op de onderste twee bevestigingspunten telkenmale weer uit elkaar; het zijn kleine dingen die te overzien zijn maar toch...
Voor de rest niets dan lof over deze sleurhut die ons nu al heel wat kilometers zonder verdere problemen heeft gevolgd over Europese wegen. We hebben de caravan in 2007 'overjarig' nieuw gekocht en meteen door de Duitse keuringsdienst Dekra '100 k.m' laten keuren (Dekra komt aan huis om deze keuring uit te voeren..!)
TIP! Monteer, als je hogere snelheden wilt rijden,'n paar stalen ventielen! Door de relatief lange dissel loopt caravan, ook bij hogere snelheden, erg rustig achter de auto. Dit nodigt uit tot stevig 'doorrijden. Met name op de snelweg merk je niet dat je met de combinatie al vlot "+100 k.m/u" rijdt....!

x


De HomeCar 48 KMU Trophy (uit 2007) van Fam Bakker

Dit is onze eerste caravan, maar niet eerste campeer ervaring, voorheen met tentje. Gekocht vanwege stapelbed voor de kids en het gewicht omdat ik alleen een b heb. Andere soortgelijke caravan indelingen worden gauw te zwaar. Verder fijne wagen en erg stabiel achter de auto. Van nietjes geen sporen, alles is tegenwoordig geschroefd.

x


De HomeCar 512 rally (uit 1995) van Pieter

Wij hebben deze caravan van de tweede eigenaar gekocht. Wij hebben hem nu drie jaar, en hij bevalt prima. We slapen er met z'n vijven (3 kinderen van 1,4 en 5) in en dat gaat prima dankzij het stapelbed en het extra zitje. Alle zitplaatsen zijn verbouwd tot permanente slaapplaatsen, aangezien wij altijd hopen op mooi weer en geen zin hebben om elke avond te verbouwen.
Wij gaan drie keer per jaar met de hut op vakantie, waarvan een keer per jaar naar zuid Frankrijk. De caravan volgt de auto stabiel en veilig.
Al met al zijn wij heel tevreden over onze eerste caravan.

x


De HomeCar Rally 496 FU2 (uit 1996) van Ton

Pas gekocht van 2e eigenaar.Geselecteerd op slaapmogelijkheid van min. 210 cm. Dit type biedt een bed in de dwarsrichting van 220 x 140 cm. Voor zijn leefijd een heel goede caravan gekocht volgens de keurende instantie. Mede door de AKS2000 en de langer dan normale dissel ligt hij heerlijk rustig achter onze Chrysler Grand Voyager.
Veel bergruimte, grote rondzit, redelijk wat beweegruimte in deze 238 cm brede uitvoering.
Minpuntjes: lattenbodemkwaliteit onder de maat voor personen zwaarder dan 60 KG, constructie van rondzitbodem wekt geen vertrouwen (latjes en nietjes)
Deze puntjes zijn redelijk makkelijk zelf op te lossen; goede lattenbodems zijn alleen maar beter en goedkoper geworden.

Dit is onze eerste caravan. We hebben een goed gevoel over merk en type. Zijn benieuwd naar bevindingen van caravanners met een vergelijkbare lengte maar dan in tandemas

een ieder een fijne en veilge vakantie toegewenst

x


De HomeCar 390 ATF (uit 2006) van JOS PETERS

Zeer goede afwerking tot in de detai
op korte tijd zeer veel gebruikt en geen
enkel mankement gevonden alleen de remstang
en de evenaar hingen wat slap in de winter
een goede isolatie en een zeer goed slaap comfort en een zeer goede daeler in Halen(B) zeer goede wegliging bij 100 KM

x


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over Caravantrekker

Wat is Caravantrekker voor website? Lees meer over de de visie van Caravantrekker en de mensen achter Caravantrekker.nl.

Schrijf een beoordeling

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Schrijf een beoordeling van je eigen auto als caravantrekker.

Waarom slingeren?

Waarom gaat een caravan slingeren? Dat is bijna altijd een combinatie van meerdere oorzaken. Bekijk hier alle aspecten die van invloed zijn bij het slingeren van een auto met caravan.


 

Veel gelezen

Rijbewijs B of BE

Maximaal trekgewicht

Maximum snelheid en verkeersregels in Europa

Fietsen mee

Belading en kogeldruk

 

 

© 2004-2019 Caravantrekker