Caravantrekker.nl Blog Gebruikerservaringen Tests Advies Vragen Menu ☰

Caravantrekker.nl

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Gebruikerservaring Swift

De Swift Mondial 470 SE (uit 2015) van Vrhff

Voor de zomer 2020 deze caravan gekocht omdat onze toenmalige Sterckeman: * banken had waar ik niet lekker op zat * een stapelbed had wat we niet meer gebruikten * onvoldoende warm was in het voor- en naseizoen Wat een genot deze caravan. De banken zitten zoveel beter dan de schuimrubberen kussens. Hier kan ik een avond op zitten. Heerlijk. Ook kunnen de jongens hierop slapen zonder het bed op te maken wat natuurlijk net wat makkelijker is onderweg. Het stapelbed maakte de Sterckeman wat vol. Het was knus, maar de Swift is binnen erg ruim en dat is bijzonder prettig. De caravan heeft ringverwarming. Dat verdeeld de warmte beter. Ook de isolatie is een stuk beter waardoor bijvoorbeeld de vloer veel minder koud is. Als warmtebron beschikt deze caravan over een elektrisch element en een gaselement. Dit schijnt ook te combineren te zijn. Het elektrisch verwarmen was afgelopen herfst voldoende. De afwerking, de kleuren en de vele spotjes en lichtpunten geven de caravan een chique uitstraling. De gladde beplating en het mooie front maken dat ook aan de buitenzijde af. Een aantal dingen begrijp ik niet, zoals: * het vullen van de vaste watertank De watertank vul je met een separate slag met daaraan een waterpomp. Je kan dus niet met een gieter de tank vullen, maar dat moet elektrisch. Voor mij ontgaat waarom hiervoor gekozen is. Een gieter volstaat voor mij want ik ga echt niet zo'n ronde watertank kopen en die pomp kan ook kapot. * het bedienelement boven de deur Met dit element kan je de waterkranen aan- en uitzetten en kiezen tussen 220V en 12V. Aangezien de selectie over de bron niet automatisch gaat, ben je dus "druk" met dit paneel. Voor mij waren schakelaars voldoende in plaats van een uitgebreid paneel. * in het verlengde van het paneel, vraagt de koelkast ook wat gewenning. Dit model selecteert niet automatisch de voeding (220V of 12V) dus dien je dat handmatig te doen en dat vraagt gewenning en de schakelaar van de Sterckeman was zo slecht nog niet..... De matras is prima. Niet te hard of te zacht. Bij de Sterckeman lag het matras in de breedte. Daar was nog iets ruimte tussen matras en de wand. Nu is het Franse bed geklemd tussen de wanden en dat maakt het bed net wat krapper. Dat is jammer, maar ik lig er niet wakker van. De caravan is zwaarder en langer dan de Sterckeman die we hadden en dat merken we. De caravan heeft al snel de neiging om wat te kwispelen. Enthousiast dus onderweg. Fietsen achterop maken het rijgedrag niet beter, een lagere snelheid wel. De caravan bevalt prima en we nemen de bijzondere zaken voor lief.

x


Gebruikerservaring geen

De geen Mondial 470 SE (uit 2015) van Vrhff

Voor de zomer 2020 deze caravan gekocht omdat onze toenmalige Sterckeman: * banken had waar ik niet lekker op zat * een stapelbed had wat we niet meer gebruikten * onvoldoende warm was in het voor- en naseizoen Wat een genot deze caravan. De banken zitten zoveel beter dan de schuimrubberen kussens. Hier kan ik een avond op zitten. Heerlijk. Ook kunnen de jongens hierop slapen zonder het bed op te maken wat natuurlijk net wat makkelijker is onderweg. Het stapelbed maakte de sterckeman wat vol. Het was knus, maar de Swift is binnen erg ruim en dat is bijzonder prettig. De caravan heeft ringverwarming. Dat verdeeld de warmte beter. Ook de isolatie is een stuk beter waardoor bijvoorbeeld de vloer veel minder koud is. Als warmtebron beschikt deze caravan over een elektrisch element en een gaselement. Dit schijnt ook te combineren te zijn. Het elektrisch verwarmen was afgelopen herfst voldoende. De afwerking, de kleuren en de vele spotjes en lichtpunten geven de caravan een chique uitstraling. De gladde beplating en het mooie front maken dat ook aan de buitenzijde af. Een aantal dingen begrijp ik niet, zoals: * het vullen van de vaste watertank De watertank vul je met een separate slag met daaraan een waterpomp. Je kan dus niet met een gieter de tank vullen, maar dat moet elektrisch. Voor mij ontgaat waarom hiervoor gekozen is. Een gieter volstaat voor mij want ik ga echt niet zo'n ronde watertank kopen en die pomp kan ook kapot. * het bedien element boven de deur Met dit element kan je de waterkranen aan- en uitzetten en kiezen tussen 220V en 12V. Aangezien de selectie over de bron niet automatisch gaat, ben je dus "druk" met dit paneel. Voor mij waren schakelaars voldoende in plaats van een uitgebreid paneel. * in het verlengde van het paneel, vraagt de koelkast ook wat gewenning. Dit model selecteert niet automatisch de voeding (220V of 12V) dus dien je dat handmatig te doen en dat vraagt gewenning en de schakelaar van de Sterckeman was zo slecht nog niet..... De matras is prima. Niet te hard of te zacht. Bij de Sterckeman lag het matras in de breedte. Daar was nog iets ruimte tussen matras en de wand. Nu is het Franse bed geklemd tussen de wanden en dat maakt het bed net wat krapper. Dat is jammer, maar ik lig er niet wakker van. De caravan is zwaarder en langer dan de Sterckeman die we hadden en dat merken we. De caravan heeft al snel de neiging om wat te kwispelen. Enthousiast dus onderweg. Fietsen achterop maken het rijgedrag niet beter, een lagere snelheid wel. De caravan bevalt prima en we nemen de bijzondere zaken voor lief.

x


Gebruikerservaring Adria

De Adria action 391 LH (uit 2020) van Paul

Caravan nieuw aangeschaft. Ligt zeer stabiel achter onze Ford Focus. Bed 200 cm bij 220 cm! en super de luxe interieur mat een hoge koelkast Enige nadeel: heeft van zichzelf al een behoorlijk disselgewicht, dus opletten met beladen. Verder prima caravan.

x


Gebruikerservaring Tabbert

De Tabbert Vivaldi 685 df (uit 2018) van Wim bakker

Wij hebben deze vivaldi 685df in 2020 nieuw gekocht overjarig model 2018 is afgelopen april geleverd hebben er nu in Nederland op seizoens plaats gestaan caravan bevalt er goed heerlijk ruim en goed Queens bed gaan ervin november mee naar Spanje kijk er nu al naar uit heerlijk binnendoor is 2500kg uitvoering met onze Dodge ram 1500 ervoor heerlijk ontspannen rijden over de nationaal in frankrijk

x


Gebruikerservaring Hobby

De Hobby 495 ufe (uit 2008) van L hartjes

Met de mitsubishi outlander phev en hobby 1500 kg . Was heel sceptisch na het lezen van ervaringen met de hybride,maar ben met de combinatie naar Toscane gereden en dat viel mij 100 procent mee. Als je maakt dat de accu minimaal halfvol blijft kan deze bij hellingen genoeg stroom geven voor de motoren Dus heb ik veelal in de save stand gereden Het befaamde schildpadje bleef ook weg De brennerpas va Innsbruck opgereden met 95 km per uur , was totaal geen probleem. Het verbruik over de totale weg 1350 km was 1 op 10.6 km ,ik heb wel op drie campings onderweg de auto opgeladen. Wegligging met harde wind was ook geen enkel probleem. Kortom een geweldige caravantrekker

x


Gebruikerservaring Dethleffs

De Dethleffs Camper (uit 2014) van Chris

Rijd nu voor het c2e jaar met deze combinatie, bevalt uitstekend.

x


Gebruikerservaring TEC

De TEC 555K1 (uit 2002) van Remco

Ondertussen hebben wij nu 3 jaar deze caravan . De opbouw is bijna 6 meter en dat merk je alleen aan de binnenzijde , tijdens het rijden merk je weinig van de lengte . Het ligt als een blok op de weg in positieve zin . Over de indeling ben ik zeer tevreden , bij dit type zijn diverse indelingen mogelijk dus er is altijd wel de juiste indeling te vinden. Voor de lengte valt het maximale gewicht erg mee 1500kg vol geladen .

x


Gebruikerservaring Weinsberg

De Weinsberg 390 QD (uit 2020) van Rene

Wij hebben in februari diverse vergelijkingen gemaakt in type caravans o.a. dethleff adria weinsberg en knaus. Voor ons was belangrijk het gewicht afwerking en gebruiksgemak/indeling. Wij gebruiken caravan namelijk voor meerdere reizen en niet voor een seizoenplaats. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de weinsberg 390QD en zijn er nu pas mee weg kunnen gaan om te proberen en dit is zeer goed bevallen. De weinsberg is goed afgewerkt en voelt heel degelijk aan. Wel hebben we de banden direct bij aankoop laten omwisselen voor trailermaxx banden want de standaard banden (security) had ik geen hoge pet van op. De weinsberg ligt als een blok achter onze Ford C max. Weliswaar nu alleen nog in nederland gereden maar de bergen voorzie ik geen enkel probleem. De Knaus vonden we ook heel mooi maar was iets zwaarder en vooral duurder. Er is maar 1 ding wat ons een beetje stoort en dat zijn de kraantjes van de boiler die heel onhandig geplaatst zijn waardoor je veel moeite moet doen om open en dicht te draaien. Verder voor ons een topcaravan die voldoet in prijs kwaliteitverhouding waar we hopelijk nog veel plezier aan gaan beleven. De dethleff en adria vielen voor ons af vanwege interieur en minder compleet.

x


Gebruikerservaring Weinsberg

De Weinsberg Caraone 390 (uit 2019) van Bert

Sinds 2019 een Weinsberg Caraone 390 . In het begin waren wij heel enthousiast en eerlijk gezegd is het een mooie caravan en goede indeling. Maar let op bij aanschaf of de deur wel goed in het uitgezaagde gat past. Bij ons is het gat groter dan het deurframe. Op advies van Knaus Tabbert is de ruimte tussen de deur en het frame opgevuld. Dit moet voldoende zijn. Ik geloof er geen barst van. Naar mijn mening is dit vragen om narigheid. Gelukkig garantie op waterdichtheid en de boel goed in de gaten houden of het niet gaat scheuren. Dus mocht je van plan zijn een Weinsberg te kopen: Kijk of de deur juist is gemonteerd. Zo niet, zoek een ander merk, dat niet door Knaus word gebouwd. Caravan rijd goed en leuke indeling. Het is nu niet gunstig om alweer in te ruilen, maar ik verlang nu al terug naar mijn oude Kip.

x


Gebruikerservaring Caravelair

De Caravelair Abyance 470 (uit 2006) van Martin Gorissen

Achter mijn Peugeot 3008 met 1.6 THP motor gedraagt deze sleurhut zich heel goed. Mits er uiteraard voldoende kogeldruk is.

x


Caravan ervaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Alle Plug-in Hybrides

Juist een (Plug-in) Hybride is ideaal als caravantrekker. Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride auto's en maak hier een berekening met je caravan.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Elektrisch trekauto's

Bekijk het overzicht van elektrische auto's die heel goed een caravan kunnen trekken. De trekkracht kunnen we tegenwoordig berekenen en ook de (beperkte) actieradius.


 

 

© 2004-2021 Caravantrekker