Caravantrekker.nl

Helling percetage's

Ed vraagt op 7 juli 2017:

ik wil met mijn Kia Sorénto 3.3 v6 248pk en Fendt Platin 700 (lengte 9mtr) 2000kilo via Luik naar Alicante is dit goed te rijden ivm stijgingspercentage's cq mijn combinatie.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Caravantrekker (Menno) antwoordt op 7 juli 2017:

Je komt er zeker maar je zal wel veel toeren moeten maken om er voldoende snelheid in te houden. Bij Luik terug naar de tweede versnelling.


Ed antwoordt op 8 juli 2017:

oke dus met vrachtverkeer mee kruipen de berg op


Quirien antwoordt op 8 juli 2017:

Ik zie de moderne vrachtwagens van tegenwoordig nog maar weinig "kruipen" dus het zal wel meevallen.😉
Tsja, die term is van jaren geleden gingen we 35/45 km p/u tussen de vrachtwagens de pas op.


Remco antwoordt op 9 juli 2017:

Net even de berekening ingevoerd op de website

http://www.caravantrekker.nl/berekening/index.php

Conclusie: gemiddeld 85 per uur met 4800 toeren de berg op
en koffie geld, je zal vaak een benzine pomp zien 😉


Ed antwoordt op 10 juli 2017:

Volgens mijn berekening zal het tussen de €500,= en €600,- aan brandstof zijn visa versa.


Edwin antwoordt op 10 juli 2017:

lijkt me behoorlijk optimistisch, grofweg 4000 km,zou je plm 1:10 moeten rijden of zo?


Ed antwoordt op 10 juli 2017:

Volgens mijn berekening zal het tussen de €500,= en €600,- aan brandstof zijn enkele reis


Edwin antwoordt op 10 juli 2017:

Dat zal meer in de richting zitten ja 😉


Andreas-NL antwoordt op 10 juli 2017:

Ed, ik rij al 15 jaar elk jaar met de caravan naar Alicante maar de pittigste helling is eigenlijk die bij Luik, verder zal je weinig problemen tegenkomen.
In Spanje heb je nog de keuze de AP7 via de kust en over Benidorm te nemen : langer maar weinig helling. Je kunt ook de A7 via Alcoy nemen, korter, tolvrij maar hier en daar flinke hellingen maar net iets makkelijker dan bij Luik.


Joost Kolen antwoordt op 13 juli 2017:

Ik moet eerlijk zeggen dat het lang geleden is dat ik Luik heb gedaan. Ga het dit jaar maar weer eens proberen. Ik vind dat het stukje voor de grens van Spanje ook best heftig omhoog gaat, of droom ik dat?


Andreas-NL antwoordt op 13 juli 2017:

Ja, dat is inderdaad een vrij steil stuk dat ik meestal (net als bij Luik) in z'n 2 moet pakken.


Kees antwoordt op 13 juli 2017:

Hellingen dragen niet veel bij aan een hoog brandstofverbruik, mits goed genomen. 😉 De afdaling maakt dat voor een groot deel weer goed.
De inschatting van Ed zal vrij accuraat blijken. 550€ voor 4000km.


p.elands antwoordt op 13 juli 2017:

Niet helemaal voldoen aan de vraag, maar het volgende:
De route zal met deze combi geen probleem zijn.Zijn net terug van Benidorm.Combinatie Tiguan 160pk met Knaus 500EU en 2 volwassenen.Knaus beladen tot 1400kg,Tiguan 2150kg.Luik geen probleem,via Lyon,Barcelona en verder naar beneden via AP7.Helemaal geen problemen.Route veel makkelijker en vlugger dan via Duitsland naar Garda meer.Totale kosten tot Benidorm aan benzine en tol was 1400 Euro vv zonder overnachtingen en maaltijden.Het rijd fijn en rustig.Alleen de 66 om Lyon heen druk maar als je gewoon mee hobbelt is het geen probleem.

Met vriendelijke groet.


Frank antwoordt op 13 juli 2017:

Naar Spanje rijdt inderdaad veel gemakkelijker en relaxter dan via Duitsland naar Gardameer. Ik verbaas mij daar ook altijd over. Overzichtelijke snelweg, nauwelijks hoogteverschillen en alleen bij Lyon of eronder iets meer drukte.


Ed antwoordt op 22 juli 2017:

Allemaal bedankt voor de reactie's, conclusie: ik kan dus met mijn combi deze trip goed doen, ben nog in twijfel of ik in de standaard achterwiel aandrijving rij of dat ik hem op 4 wiel moet zetten ivm stabiliteit.


Kees antwoordt op 22 juli 2017:

Standaard achterwiel.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Gastenboek

Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker