Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blogs Tests Reviews Advies Vragen Menu

Hybride trekauto's

Mark vraagt op 19 February 2018 om 17:44:

Leuk artikel over hybride auto's als toekomstige vervanger van de diesel als caravantrekker. Welke mij echter opvalt is de Mini Countryman PHEV, deze staat op autoweek ook op 1500 kg trekgewicht maar ik kan er op de site van Mini niets over vinden. Klopt dit wel?
Ik kan er ook geen trekhaak voor vinden.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Menno (Caravantrekker) antwoordt op 19 February 2018 om 17:58:

Autoweek heeft het inderdaad niet juist, de Mini mag denk ik niets trekken.
De Mini met kenteken PD-466-V mag van de RDW in ieder geval niets trekken. Ik ga dat aanpassen in het artikel.
Bedankt voor je reactie.


Mark antwoordt op 19 February 2018 om 18:30:

Hallo Menno,

Die had ik inderdaad ook al gecheckt bij de RDW.
Wel een leuke, maar ook prijzige, auto.
Het zustermodel van de mini, de BMW mag namelijk ook niets trekken.

Groet Mark


Quirien antwoordt op 20 February 2018 om 09:26:

Tsja, als we nu maar niet teveel Hybride auto's gaan krijgen die niets mogen trekken.

Nieuwsgierig gemaakt ook maar wat artikelen over deze mini door gelezen. Inderdaad geen trekhaak voor te vinden en vond ik ook dat hij niets mag trekken.
Ooit had ik ik een echte Mini's , die mochten mijn aanhangertje wel trekken.


Louis antwoordt op 20 February 2018 om 16:56:

Dat kan nog weleens een serieus probleem gaan worden Quirien.
Zoekend in de "Jan Modaal" klasse, wat je naar mijn mening toch als rode draad moet hanteren is maar weinig te vinden .
Maar ook de eco diesels beginnen het qua aanhanger lasten al flink af te laten weten.
Redelijke auto's, maar met bromfietsmotoren die schoon moeten zijn en waar nauwelijks meer iets achter mag hangen.
Bovendien denkt men dat "één op twintig" eigenlijk normaal zou moeten zijn, en slechts een ietsje minder gunstig mét caravan.
Terug naar de vouwwagen over een jaar of wat, of stoppen misschien ?....je kunt toch allemaal ook geen oude diesels meer gaan/blijven rijden.
Wat trouwens ook opvalt in de kampeerbladen is dat men meer en meer combinaties over het voetlicht brengt die bij een beetje economische terugslag niet meer als broodjes over de toonbank zullen gaan.
Me gisteren ook nog behoorlijk geirriteerd aan een Tesla op "snelheid" die de zaak flink ophield (met riskante inhaalacties tot gevolg) daar hij anders misschien z'n stopcontact niet meer kon bereiken ?, mooi studiemateriaal, maar of dit het ooit gaat worden.
Kun je wel "drie" caravans tegelijk trekken in die bladen,...maar wie gaat er vijf kilometer van z'n huis kamperen ?)
De praatpalen zijn weg, komen daar nu "zestig maal zoveel stopcontacten" voor terug (overal ?)
Zie ik niet gebeuren, geen "twee uur rijden en een kwartier rust" meer, maar "langzaam anderhalf en twee uur rust" dus een extra vakantieweek nodig of zoiets.
Ook hier op de site wordt bij herhaling gesteld dat autofabrikanten géén rekening met caravans houden of zullen gaan houden, dus hoe het er over een paar jaar (en ook nog eens autonoom ) allemaal uit gaat zien...ik zie al die electrische "tekenfilm Jetsons" voorlopig nog niet.
(Ook op het binnenhof is de proef wegens (on) praktische redenen overigens alweer beéindigd wat vol electrisch rijden betreft )
Ik geloof toch nog steeds dat het van gewone brandstofmotoren maar andere energiebronnen moet gaan komen wat reéél lange afstanden en tijdgerelateerde transporten betreft.


Jan Teepe antwoordt op 20 February 2018 om 17:10:

Ik zal het nu maar eens onomwonden zeggen, "Een grote farce dat hele Hybride gedoe"!!!. Volledig elektrisch en of waterstof met alle randvoorwaarden daarbij, en zo lang dat technisch en/of uit infrastructureel oogpunt gezien nog niet haalbaar is, blijf nog maar even doorgaan met de verbrandingsmotor. Daarmee geef je dan ook de auto industrie aan, dat ze haast moeten gaan maken met de ontwikkeling van de elektrische- of waterstof auto's. Nu wordt dat alleen maar verwaterd door dat hybride gedoe. Dat niets toevoegt aan milieu bescherming en ook niets toevoegt aan de technische ontwikkeling. Hoogstens het computergebeuren in de hybrides mag als vooruitstrevend gezien worden, maar de rest is oude meuk.


Frans antwoordt op 18 February 2019 om 08:37:

Goed nieuws uit het VAG-kamp: Skoda komt met hybdride aandrijving op basis van de verdwenen Passat GTE, een prima caravantrekker.


Dual Hobby antwoordt op 18 February 2019 om 09:26:

Op dit moment rij ik een Golf GTE, in het dagelijks gebruik haal ik een vebruik van ca 1:50. Geeft een goed gevoel om in drukke gebieden uitstoot vrij te kunnen rijden. Bovendien een krachtige snelle auto als je wil. Ben nieuwsgierig hoe deze het straks gaat doen met 1500kg er achter. En ja ik heb ik hem ook gekozen vanwege de lage bijtelling. Maar hoezee hoera nu ik lees dat deze motoren terug komen ik zal er meteen weer een nemen. Los van de prijs en wel of geen voordelen voor het milieu. Ik kan het iedereen aanraden qua rijgenot veel fijner dan welke benzine of diesel die ik ooit gereden heb.


Menno (Caravantrekker) antwoordt op 20 February 2019 om 00:39:

Bij het sjoemel concern is het vooral iets roepen. Eerst eens zien dat ze ook daadwerkelijk weer een hybride in de verkoop hebben. Ze roepen immers al jaren dat ze met elektrisch komen en ondertussen komen ze alleen met variaties op hetzelfde vertrouwde thema.



Reageer

Naam:

Email:

Reageer wel met een zinvolle en inhoudelijke bijdrage!



Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Laatste Blogs

Achteruitrijden

Soms is de enige weg een weg terug. Afkoppelen op een helling moet je nooit doen, dus zal je toch achteruit moeten rijden. En dat kan je jezelf leren!

Politie controle

Regelmatig controleert de Politie caravans, campers en aanhangwagens. Waar wordt bij zo'n controle op gelet?

In welke versnelling?

Wanneer heb je voldoende trekkracht en wanneer moet je schakelen als je met een caravan gaat rijden?

© 2004-2019 Caravantrekker