Caravantrekker.nl

Slecht schade herstel

Koos Terpstra vraagt op 3 maart 2018:

Heb vorig jaar schade aan mijn caravan laten herstellen en dit is zeer slecht gedaan.
Spuiten van mijn caravan is met heel veel kleurverschil gedaan.
Bij het ophalen zat er een hele spuitwaas op de ramen waardoor ik de kwaliteit niet accepteerde.
Heb de caravan opnieuw laten staan omdat [naam verwijderd] aangaf dit op te lossen.
Een warrig verhaal over de verfkwaliteit, werd mijn voorgeschoteld.
Drie dagen erna caravan klaar en bleek wederom de caravan slecht gespoten.Ook was een groter gedeelte gespoten dan was afgesproken.

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen?

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Gunst antwoordt op 3 maart 2018:

Nu de naam van de veroorzaker van de slechte ervaring is weggehaald kun je beter het hele topic verwijderen......slechte ervaringen zijn er vast genoeg maar met wie 😁


Debouncer antwoordt op 4 maart 2018:

Inderdaad. Als ik ergens ben vraagt Google vrijwel direct wat mijn ervaringen zijn. Kan ik neerpennen wat ik wil en wordt dat direct op de site gezet. Zo ook met tal van andere beoordelingssites. Waarom er hier dan geen beoordelingen van caravanbedrijven mogen snap ik dus niet. Het zal mogelijk soms subjectief zijn, maar vaak ook informatief. En een telefoontje naar het betreffende bedrijf voor hun zienswijze kan verhelderend werken. Vanuit consumentenbescherming lijkt me dat een prima zaak.


Louis antwoordt op 4 maart 2018:

Toch is het wel begrijpelijk dat er hier beperkingen zijn wat dit "naam en toenaam" gebeuren betreft.
Wie ergens iets wil laten herstellen kan tevoren vaak al beoordelingen lezen.
(Of je die altijd even serieus kan nemen blijft evenzo de vraag)
Zelf rechtstreeks contacten en gewoon afspraken op papier vast leggen lijkt mij nog altijd de beste manier om voor beide zijden problemen te beperken al zal dit ook niet geheel waterdicht kunnen zijn.
Maar hier een heksenjacht beginnen omdat iemand z'n zin niet gekregen heeft of het resultaat tegen valt is ook de weg niet.
Dat bedoel ik in het algemeen, dus dit is niet gericht aan Koos.
Laat door de organisaties die daar voor zijn maar beoordelen of een klacht terecht is.
(En dát kun je altijd nog in een beoordeling op de betreffende site kwijt zodat anderen het kunnen lezen)


John antwoordt op 4 maart 2018:

“Kan ik neerpennen wat ik wil en wordt dat direct op de site gezet zo ook met tal van andere beoordelingssites.
Waarom er hier dan geen beoordelingen van caravanbedrijven mogen snap ik dus niet”

Niet?? Lees bovenstaande 1e regel eens!!
Recensies zijn in zijn algemeenheid waardeloos. Vele positieve zijn door het desbetreffende bedrijf zelf geplaatst en de negatieve door gefrustreerde klanten of concurrenten! Ook de zogenaamde recenciesites als kiyoh e.d. zijn zeer makkelijk te beïnvloeden.
Als we het hier ook gaan doen word het alleen maar erger, we zijn het nu al vaak niet eens😉


Debouncer antwoordt op 4 maart 2018:

Voor wie kan lezen zijn recensies zeer waardevol.


Janka antwoordt op 5 maart 2018:

Zijn die bedrijven en dit niet meer nader bij naam te noemen bedrijf dan niet lid van een organisatie mbt klachten e.d.?
Ik lees ook niet dat de waas van de ramen is verwijderd na de 2e behandeling. Dat er meer gespoten is kan gedaan zijn om het geheel beter in elkaar te laten overvloeien. En soms nemen spuiterijen wel eens een stukje extra mee omdat het spuitwerk daardoor mooier oogt.
Dan nog de vraag hoe oud de caravan was, is.
Soms is het bij oudere caravans namelijk moeilijk de originele kleur bij het spuiten terug te krijgen omdat door de vele jaren van weersinvloeden de bestaande originele kleur is aangetast.


Kees antwoordt op 5 maart 2018:

"Zijn die bedrijven en dit niet meer nader bij naam te noemen bedrijf dan niet lid van een organisatie mbt klachten e.d.?"
In eerste instantie dien je je dispuut met de ondernemer uit te werken. Lukt dat niet dan kun je naar de rechter. Branchorganisatie zijn er over het algemeen niet om geschillen met een consument op te lossen.
Ook een forum is niet de plek om je ongenuanceerde ongenoegen te uiten. Dat lost over het algemeen niet het probleem op.
Er kunnen vele oorzaken zijn waarom het resultaat niet aan de verwachting voldoet. Daar hebben wij hier helemaal geen weet van en kunnen daar onmogelijk over oordelen.
M.i. hoort dit hier helemaal niet thuis.


janka antwoordt op 5 maart 2018:

Met dat laatste ben ik het volkomen mee eens.
En uiteraard moet je een geschil oplossen met de dealer in dit geval.
Maar als je er helemaal niet uitkomt zou een stap naar een geschillencommissie de volgende kunnen zijn.
Wat die kleurverschillen aangaat houd ik het op de door mij aangegeven reden.


Ton Groenendijk antwoordt op 6 maart 2018:

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik in het verleden wel eens naar aanleiding van een klacht op een forum heb geroepen: "Namen willen we horen!" . Later, toen het voortschrijdend inzicht bezit van mij nam en ik wat verder keek dan mijn neus lang was, kwam ik er achter hoe vuil en vilein er gereageerd kan worden op fora en beoordelingssites. En over hoeveel aliassen sommige bedrijven beschikken om daarna de klager op zijn nummer te zetten.
Dit alles laat onverlet dat er wel degelijk serieuze klachten verwoord worden, maar helaas, de waarde daarvan is beperkt.
En dus moeten we ons in deze hoeden voor fake news, verdraaiing van feiten en reacties van onbekenden. De enige leidraad die we hebben is ons gezonde verstand. Kan het waar zijn? Is het overdreven? Zelf nadenken is een groot goed.
En tja...spuiten is een vak op zich. Zeker op caravans waarvan de wanden al gespoten van de rol komen en waarvan het aluminium allerlei vreemde structuren heeft. Dubbel moeilijk dus. Dan kan je je verwachtingspatroon ook aanpassen aan de omstandigheden. Of gewoon denken dat het mensenwerk is als je op de terugweg van je vakantie ontdekt dat men twee wielmoeren is vergeten vast te zetten en dat die gewoon verdwenen zijn. Daar kan je dan een hoop herrie over maken, maar het is vast niet de bedoeling geweest zulk werk af te leveren. Slechte ervaringen hebben we allemaal. Om met Juf Ank te spreken: "Is dat raar? Nee, dat is heel gewoon" .


Janka antwoordt op 6 maart 2018:

Juf Ank zegt: “is dat raar? Nee, dat is heel bijzonder”
Ken uw feiten..😉


Louis antwoordt op 6 maart 2018:

Dat over die wielmoeren Ton...over zoiets zou ik dus wél uit m'n vel springen !
Telefoon, klant, koffietijd, vragende collega of baas, maakt allemaal niets uit. (behalve bij brand 😉)
Als je eenmaal besloten hebt een wiel van auto of caravan op te pakken om het te gaan monteren dan werk je dat in één keer geheel af t/m de momentsleutel, dus stoicijns doorgaan en afwerken.
Wanneer je daar een vaste gewoonte van maakt gaat het nooit fout.
Zelfde geldt voor zoiets als de remmen....begin je aan het monteren van nieuwe remschoenen dan stop je niet meer t/m het laatste veertje.
Dan wachten koffie en dergelijke maar even .
(Juist zaken die óók bij een goede opleiding horen)


Ton Groenendijk antwoordt op 6 maart 2018:

Ach, Louis, als ze dan met een rood hoofd en hakkelend voor je staan, dan weet je dat het gewoon mensenwerk is en mensen maken fouten. (Zoals het foutief aanhalen van Juf Ank). Wie zonder zonden is schrijve de eerste recentie......


Louis antwoordt op 6 maart 2018:

Best begrip voor fouten hoor Ton...we zijn geen machine's.
Maar ik maak wel onderscheid in de ernst van handelingen, én hoe je het vaak makkelijk door een bepaalde werkwijze/zelfdiscipline kunt voorkomen.
Het aankoppelen van de caravan geeft ook minder risico wanneer je je nérgens door laat afleiden bijvoorbeeld.
(Juist de caravanner zou moeten weten dat je mensen tijdens deze handelingen nooit moet storen tenzij, en toch....)


Kees antwoordt op 7 maart 2018:

Het loslopen van de wielen (bouten/moeren) kan reden tot ontslag zijn voor de desbetreffende monteur.
Niet iets om je schouders over op te halen.


Ton Groenendijk antwoordt op 7 maart 2018:

Louis en Kees: En dan zijn we terug bij het begin van dit draadje: het verhaal van Koos Terpstra die op basis van een slechte ervaring een bedrijf aan de schandpaal wil nagelen, terwijl dat bedrijf kennelijk zijn best heeft gedaan gemaakte fouten te herstellen. (en daar niet in geslaagd is volgens Terpstra). Ik hecht erg aan het onderscheid tussen menselijke (of technische, soms lukt het echt niet) fouten en onwil of onverschilligheid..
Daar zit n.m.m. het gevaar van dit soort reviews. Dat laat onverlet dat je gewoon kwaliteit mag eisen, maar soms lijkt het echt op wraakneming n.a.v. één gebeurtenis.
Je ziet het zo vaak: de achter het toetsenbord geslaakte kreet: "Wie heeft dit nog meer meegemaakt???!!!!" Hoe zinloos. Sta voor je recht en doe je plicht, daar is geen lynchgedrag bij nodig.
Enne o ja: dit is geen schuilnaam voor een bedrijf maar een best wel kritische consument.


gea antwoordt op 20 maart 2018:

Wij hebben de caravan ook bij een bedrijf laten repareren wat nergens op leek, stel dat bovengenoemde de zelfde dealer heeft gehad als wij!
Dan mag er toch wel eens iets over verteld worden.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker