Caravantrekker.nl

Probleem met richting aanwijzer

Daan vraagt op 13 juli 2018:

Wie heeft een oplossing,

Wij hebben een daihatsu terios uit 2010.
Fijne auto voor voor de caravan.

Maar een probleem, als ik richting aan geef tikt hij 1 of 2 keer. Dan stopt hij met tikken en richting aan geven. Ook van de auto. Verder werkt alles wel goed.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Louis antwoordt op 13 juli 2018:

Met de tijd mee en dus heel modern !
Tegenwoordig is het 'cool' geen, of veel te laat richting aan te geven 😉
Voor velen is een 'half klikje' ergens tijdens de manoeuvre al teveel moeite, dus maak je niet druk .😉


Sjef Bertens antwoordt op 14 juli 2018:

Daan waarschijnlijk is de knipperautomaat niet geschikt voor het groter afgegeven vermogen. Dus de juiste knipperautomaat in de auto monteren.


PieteR antwoordt op 14 juli 2018:

Het kan zijn, dat de boordcomputer even nagesteld moet worden. Overleg dat even met je garage.


Kees antwoordt op 14 juli 2018:

Doen alle lampjes het wel?


Quirien antwoordt op 14 juli 2018:

-Ik denk dat de meeste oorzaken wel genoemd zijn. Soms hebben boordcomputers de raarste eigenschappen. Bij mijn vorige auto was deze zo blij als de caravan erachter hing dat alleen de achterste knipperlichten van de auto spontaan 2 x de snelheid van knipperen ging vertonen.

Alles bleef verder normaal werken qua knippersnelheid, ook de indicatie op het dashboard.
Na veel gezoek bleek het product eigen voor dat type te zijn. Kwam er een losse bijlage bij het handboek of werd verstrekt omtrent dit gegeven door de dealer.

En Louis je vergeet er nog een; we zijn zo ver/ge/wend dat het knipperlicht automatisch uit gaat dat, hoe het dan ook is ontstaan, sommige honderden meters of meer rijden met dat zij naar rechts of links willen. 😉


Ton Groenendijk antwoordt op 14 juli 2018:

ha die Daan! Eerst en voor alles even testen met een fietsenrek, te leen van buren, vrienden of voorbijgangers. Dan weet je in ieder geval of de fout in de auto of in de cv zit. Ik zou er zeker naar (laten) kijken, want het volgende verhaal heeft ook een kleine maar desastreuze oorzaak.
Terug uit de Pyreneeën, na 6000 km zorgenvrij rijden, geeft de computer van de C max aan dat: de remvloeistof te laag is, de ruitensproeiervloeistof te laag is, de handrem is aangetrokken, de verlichting defect is en daarna wordt het hele dashboard zwart. Alle meters op nul. Even later werkt alles weer. Dat herhaalt zich een aantal keren. En blijft dat doen. Zelfs de kmteller loopt niet meer door. Computer uitgelezen in Tours. "Ligt aan de aanhanger." Frustrerende factor is dat sommige foutmeldingen terecht zijn en andere niet. Bij twee cv-bedrijven afgepoeierd en toen maar met angst en beven naar huis gereden.
Daar blijkt dat een stroomdraadje in de auto niet goed in een knelkoppeling zit. (Je moet niet alleen maar in het plastic knijpen) . En blijkt dat de aansluitingen nogal ehhh.. . (De dealer had daar een naam voor) aangelegd zijn. Dat is nu allemaal naar tevredenheid opgelost, bepaalde hinderlijkheden(gepiep bij achteruit) zijn verdwenen.
Eea is een indicatie hoe kleine zaken tot grote gevolgen kunnen leiden en ik zou niet rusten tot ik de oorzaak heb gevonden. En leer hier ook uit dat het aansluiten van een diagnose computer niet altijd leidt tot het vinden van het defect, maar dat proefondervindelijk onderzoek vaak betere resultaten geeft.


Nifterik antwoordt op 14 juli 2018:

CV? Die hangt bij mij op zolder en kan niet achter de auto.


Louis antwoordt op 14 juli 2018:

Ik ben de weg op dat gebied ook kwijtgeraakt sinds de computer z'n intrede heeft gedaan.
...Schakel ik m'n airco ongeveer een kilometertje vóór aankomst niet uit, dan is de eerstvolgende start (ook al is het in een later stadium) een kwestie van dóórstarten, rust, opnieuw starten en keurig aanslaan.
Terwijl hij normaal 'als je er maar naar kijkt' al aanslaat.
Ergens ontstaat dus een electronische blokkering.
Ik heb de indruk dat het allemaal wat té gevoelig en onbeinvloedbaar is geworden met alle gevolgen van dien ondanks de voordelen.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Gastenboek

Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker