Caravantrekker.nl

Gaskeuring Duitsland

Ton groenendijk vraagt op 5 juli 2019:

In het Algemeen Dagblad van heden (webversie) stond weer eens een artikel over de staat van onderhoud van caravans. Onder andere over banden.
Maar ook weer over de verplichte keuring van gasslangen in Duitsland en over het feit dat volgens de Bovag " sommige Duitse campings je kunnen weigeren."
ja, ik weet het, er is een eerdere discussie over geweest, maar waar ik nu zo benieuwd naar ben is hoeveel caravanners de afgelopen jaren zijn geweigerd op grond van deze Duitse maatregel die in Nederland vrijwel niet af te ronden is. Maar waar de Bovag gewoon doorgaat met het verspreiden van deze in mijn ogen niet helemaal juiste informatie.
"Herzlich willkommen, darf ich ihre gasprüfungsbücher mal einsehen?"
Wie heft deze kreet ooit gehoord?
(Maar zorg wel goed voor je gasinrichting, ook zonder gasprüfunchlogbuch) Dan heb je de Bovag met zijn voortdurende pogingen haar leden toch vooral van werk te voorzien, niet nodig.

Naar laatste bijdrage

Reacties:

Caravantrekker (Menno) antwoordt op 5 juli 2019:

Bovag is weer lekker bezig. Ook blijkt volgens hun onderzoek (?) dat 30% van de caravans op te oude (>6 jaar) banden rond rijdt. De media nemen maar al te graag dergelijke berichten over.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand uit NL in de praktijk op een camping geweigerd is door het ontbreken van de gaskeuring.


Debouncer antwoordt op 9 juli 2019:

De NKC was ook lekker in het nieuws. Volgens hun is bij overbelading boven 3500 kg een C-rijbewijs nodig en ben je niet verzekerd wanneer je B hebt.


ton groenendijk antwoordt op 10 juli 2019:

Het is een jaarlijks voorjaarsritueel: het bashen van mobiele individuele vakantiegangers om de kolommen van de kranten en tijdschriften in dit slappe seizoen vol te krijgen. (Ook de redacteuren gaan met vakantie)
Het is een wisselwerking tussen de vraagstellers en de antwoordgevers.
De vraagstellers (kranten) zijn maar matig geïnteresseerd en persen een vaak ingewikkeld onderwerp in een klein kolommetje.
De antwoordgevers zijn soms ook niet helemaal op de hoogte of drukken zich onbeholpen uit.
Zo komen er berichten in de krant die neigen naar lobbyisme of voortkomen uit een gesprek van twee mensen die elkaar niet begrijpen.
Maar ach, in juni 2020 begint de rituele dans over de slecht onderhouden caravans en de vreselijke gevolgen daarvan opnieuw en speuren verslaggevers naar de vakantiegangers met de mud aardappelen.
Dit forum bestaat nu al jaren en nog steeds duiken er nieuwe vragen en antwoorden op. Dat kan natuurlijk nooit in een éénkolomsbericht in een krant worden samengevat.
En dus zou ik me van dit soort berichten maar niet onrustig gaan voelen. De honden blaffen, maar de karavaan trekt voorbij.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

Caravan (te?) zwaar

Bij het uitzoeken van een nieuwe caravan kijken we natuurlijk naar het gewicht. Maar als we dan echt gaan rekenen doen we dat toch vooral met centen in plaats van met kilo’s.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker