Caravantrekker.nl

Tolbadge frankrijk

Dick vraagt op 30 april 2015:

bij de ANWB zijn tolbadges te koop voor de peage autoroute.
Op mijn vraag aan de ANWB of ook auto's met caravan hiervan gebruik kunnen maken was het antwoord: weet ik niet.
Wie weet het?
dank alvast,Dick.S

Naar laatste bijdrage

Reacties:

@Eric antwoordt op 30 april 2015:

Deze medewerker verkiezen we tot de domste ANWB medewerker van deze week.
Gaat prima met caravan alleen de < 2 meter poortjes worden lastig als je geen minicaravan als een Kip Kompakt hebt.


TheoS antwoordt op 30 april 2015:

de domste ANWB medewerker van deze week????????

Laten we niet meteen met de vinger wijzen naar mensen. De eerste vraag die we ons moeten stellen is hoe het kan dat de ANWB mensen aan het werk heeft die niet weten wat ze horen te weten. De kernvraag is dus of er iets met de ANWB aan de hand is? Dan gaat het om vragen als: Worden hun mensen wel goed opgeleid? Worden mensen met taken belast waar ze voldoende voor gekwalificeerd zijn? Weet men gemotiveerde en gekwalificeerde mensen te werven en vast te houden?


Reinier antwoordt op 30 april 2015:

Uit eigen ervaring weet ik dat de tolbadge prima samen gaat met het voorttrekken van een caravan. Sensoren bij de poorten zien of je een caravan meezeult en hoe hoog je bent en daarmee wordt het tarief bepaald. Kies je de vrachtwagen-poort, dan heb je nooit een probleem.


Jasper antwoordt op 30 april 2015:

Minder dan 2 meter-poortjes. Bestaan die dan?
Onze caravan is buitenwerks 2,19. En de hulpspiegels steken daar nog een stukje buiten. En al meer dan 25 jaar komen we daar met gemak tussendoor.
Beetje dom antwoord dus van Eric, niet?


michiel antwoordt op 30 april 2015:

Nou, Jasper....ik neem aan dat hij doelt op de poortjes voor minder dan 2 meter hoogte....en die zijn er dus wel. Al moet je die niet met je Kip Kompakt proberen te nemen....want die is, ook in geklapt een stuk hoger dan 2 meter


Frans antwoordt op 30 april 2015:

Met een Kip Kompakt hefdak caravan uit de jaren '90 kun je door de lage poortjes en word je aangeslagen voor classe 1.
Het detecteren van de badge staat los van de geconstateerde voertuigklasse of poortgrootte.


@Eric antwoordt op 30 april 2015:

You're so funny Jasper, vast een ervaringsdeskundige.....?

Bedankt michiel, jij begrijpt het wel echter zijn er wel degelijk Kip Kompakts die < minder dan 2 meter hoog (speciaal bold voor Jasper 😉 ) zijn.


Tom antwoordt op 30 april 2015:

Ik moet zeggen dat ik wel goede informatie heb gekregen bij de aankoop van de tolbadge. De ANWB medewerkster was uitermate deskundig. Bij het afrekenen melde ze nog even dat je met caravan het beste het vrachtwagen tolpoortje kon nemen. Je zal maar voor een te laag poortje staan en moeten terug rijden met caravan en een rij achter je.
@Dick, Ja je kan met de caravan door de tolpoortjes, maar neem wel het vrachtwagen tolpoortje. Deze zijn breder en hoger dus makkelijker doorrijden.


Leo antwoordt op 30 april 2015:

Je kunt gewoon door alle poortjes met de caravan (alleen dus niet die maar 2 meter hoog zijn, maar dat zie je snel genoeg van ver af).
Wij hebben het afgelopen jaar voor het eerst gedaan en dat beviel ons erg goed (het gaat allemaal net wat sneller aangezien je niet contant of met creditcard hoeft te betalen).
Ik zou er wel voor zorgen om iets contant geld bij te hebben onderweg, aangezien je nooit weer of de tolbadge of wat dan ook het net niet doet en dan sta je daar.


dirk antwoordt op 1 mei 2015:

Hallo,
misschien een rare vraag maar als je met je caravan het vrachtwagenpoortje neemt betaal je dan net zoveel tol als dat een poortje voor de caravan neemt hoger dan 2 m ?

Thx alvast


Reinier antwoordt op 1 mei 2015:

@ Dirk: je voertuig en eventuele aanhanger/caravan wordt gescand en het systeem herkent wat je bent. Solo auto, of lage aanhanger, of hoge caravan et cetera. Dus je betaalt heus geen vrachtwagen-tarief als je door de vrachtwagenpoort gaat. Andersom ook niet, trouwens.


@Eric antwoordt op 1 mei 2015:

Ik kan jullie verzekeren dat de rekeningen feilloos kloppen.
Type voertuig, tijdstip, tolpoort begin rit en tolpoort einde rit worden prima aangegeven op de rekening die je in kan zien als je inlogt in je account.


Andreas-NL antwoordt op 1 mei 2015:

@Eric: Niet altijd feilloos hoor. Afgelopen herfst op weg naar Spanje waren er 3 trajecten die te hoog waren afgehouden na controle v/d bonnetjes. Via de bank e.e.a. geblokkeerd maar de bank belde een paar dagen later dat het totale verschil alsnog was teruggeboekt.
En op de terugweg naar huis eind maart was er één keer een trajekt als klasse 1 berekend, (ik meen het laatste stuk bij Toul) dus dat was een voordeeltje, dus ook de meetapparatuur is niet feilloos.


@Eric antwoordt op 1 mei 2015:

Misschien was in dit geval "mijn rekeningen" dan een betere omschrijving geweest.
Zelfs nooit te weinig betaald.... 😉


RONNY antwoordt op 2 mei 2015:

hoe zijn deze aan te vragen en hoe gaat de betaling in zijn werk. mvg


Janka antwoordt op 2 mei 2015:

In dit geval naar een ANWB winkel gaan met bankpas, visacard, paspoort en eventueel lidmaatschapskaart.
Daar krijgt u de informatie over het gebruik.
De bedragen worden automatisch afgeschreven en dat is te volgen op een door u aangemaakt persoonlijk account via de website van de eigenaar van deze tolbadge.


Janka antwoordt op 2 mei 2015:

Even een correctie..het gaat om een bankpas of de creditcard.
En bij de ANWB is dat vaak de visacard.


@Eric antwoordt op 2 mei 2015:

Bij de ANWB heb je geen creditcard nodig, legitimatie, een Maestro kaart (bankpas) en IBAN + BIC nummer voldoen tegenwoordig.
Ik heb mijn tolbadge al een jaar of 5 en heb hem toentertijd rechtstreeks bij de AERA in Frankrijk besteld, een creditcard was toen verplicht.


robburstner antwoordt op 2 mei 2015:

heb hem nu zelf ook via AREA, geen creditcard nodig meer en wordt netjes van je IBAN afgeschreven.


Janka antwoordt op 2 mei 2015:

Daarom @Eric schreef ik ook of of..Of een bankpas of een creditcard.
En veel leden van de ANWB hebben nu eenmaal een visacard via dezelfde ANWB die ze vaak alleen maar gebruiken tijdens hun vakanties.
Ik schrijf niet dat ze een creditcard nodig hebben.


Frits antwoordt op 2 mei 2015:

Is de Tolbadge ook te gebruiken in Spanje?
In Frankrijk is het wel goed geregeld met de tolwegen, maar in Spanje afgelopen jaar maar 1 poortje waar je contant kon betalen met als gevolg in die rij een enorme file. Aankomende zomer gaan we weer naar Spanje en het zou fijn zijn als we dan niet meer in die ene rij hoeven te staan...anders gaan we een creditcard aanschaffen.


Janka antwoordt op 2 mei 2015:

Nee, deze tolbadge is alleen te gebruiken in Frankrijk.
Er zijn wel tolbadges voor Spanje maar die moet u kopen bij de Spaanse collega's van de Fransen. Ook dat schijnt via het internet te kunnen.


Peter antwoordt op 5 mei 2015:

Ik heb deze week geïnformeerd vij de ANWB. Blijkt, dat de voorwaarden iets zijn veranderd. Naast de abonnementskosten die je moet betalen in de maanden dat je de badge gebruikt, is nu ook ingesteld, dat bij een jaar of langer niet gebruiken van de tolbadge, je een extra bedrag van € 10 moet betalen. Onduidelijk is, of dat alleen geldt voor nieuwe abonnees.


Jan Teepe antwoordt op 6 mei 2015:

Is het wel zo goed geregeld in Frankrijk? Ik heb een Bankia/Visa creditcard. Traject Nancy naar afslag 26 op de A9 (APRR) geen probleem met afreken met deze creditcard. Traject A21 vanaf Brive naar Toulouse geen acceptatie van deze creditcard. Idem Spaanse grens naar begin A75 bij Beziers. In beide gevallen contant moeten betalen, na ongeveer 10 minuten gewacht te hebben bij de tolpoort. In Spanje geen probleem op de AP7. Ook geen problemen bij tanken, in Frankrijk, Luxemburg en Spanje. Ra Ra.


Janka antwoordt op 7 mei 2015:

@Peter, ik lees het iets anders op de site van de anwb namelijk dat als je de tolbadge niet binnen het jaar na aanschaf gebruikt hebt dat er dan 10€ wordt afgeschreven.


Eduard antwoordt op 20 mei 2015:

Wij hebben onze tolbadge hier besteld; https://www.bipandgo.com/nl
Werkt prima! Gewoon door de poortjes waar de vrachtauto's ook doorheen gaan.


Wawikje antwoordt op 23 mei 2015:

Ben bij de Anwb wezen vragen naar de tolbadge en het €10,00 verhaal klopt idd bij geen gebruik in een jaar. Bij de badge kan je en extra houder aanschaffen a €2,50. Badge is dan bv door een familie lid ook te gebruiken. Onderling dan wel de kosten regelen van de tol want het gaat wel van de rekening af van de oorspronkelijker badge houder. Kan je binnen de familie dus met 1 badge doen wordt de badge ieder jaar waarschijnlijk wel gebruikt dus geen afschrijving van € 10,00. Of de badge weer inleveren als je jaren niet naar Frankrijk gaat.


Tom antwoordt op 24 mei 2015:

Ook handig is het gebruik van tolbadge in parkeergarages, zie:
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge-frankrijk/parkeren
en: https://vimeo.com/55765665


Janka antwoordt op 24 mei 2015:

Hier ook een badge aangeschaft.
De financiele nadelen wegen niet op tegen het voordeel van door kunnen rijden en het niet meer bijna uitscheuren van de armspieren bij het invoeren en uithalen van de bonnetjes en creditcard in de automaat.
Mochten we een jaar niet door Frankrijk rijden dan is er wel iemand uit de familie die eenmalig de badge wil gebruiken..


Harry Beekman antwoordt op 31 mei 2015:

Al enkele jaren geleden het apparaatje aangeschaft waarmee je probleemloos door de t-poortjes rijdt. Niet via ANWB, maar rechtstreeks van APRR in Frankrijk. Google eens daarop (aprr.fr).
Je moet wel in de gaten houden als je de peage-poortjes nadert als je met caravan rijdt. Soms kun je aan de linkerkant alleen met <2m (hoogte) combinatie passeren. Dan moet je wel naar rechts via een combinatie t/.. Tegenwoordig zijn er meer poortjes waar je niet hoeft te stoppen, maar met max. 30 km/h door kunt rijden.
Het bevalt buitengewoon goed.


Roel antwoordt op 7 juli 2017:

Met m,n kip kompakt zonder hefdak zit ik op ongeveer 2 meter.ik dacht dat je het hefdak niet mee hoefde te rekenen. Kan ik niet gewoon voorzichtig onder die stokjes door en als dat lukt word ik dan aangeslagen in klasse 1 ?


Aad antwoordt op 8 juli 2017:

Helaas Roel, compacte Kippen zijn altijd boven de twee meter. Vanaf bouwjaar 2000 zijn ze ongeveer 2,13 hoog en dus val je in tarief 2.
Het gaat niet om de stokjes, maar om de electronische hoogtemeting en die is niet te foppen.


John antwoordt op 8 juli 2017:

"Ik dacht dat ik het hefdak niet mee hoefde te rekenen"!!!!
Is dat geen onderdeel van je caravan dan?? Reken je de banden wel mee!?
Sterker nog, als je een imperiaal zou hebben, werd die ook meegeteld. Het gaat om de TOTALE hoogte!


Aad antwoordt op 8 juli 2017:

Het stukje hefdak telt mee omdat dit onderdeel is van het voertuig.
Maar antenne, imperiaal, dakkoffer, fietsen tellen allemaal niet mee, John.


Frank antwoordt op 8 juli 2017:

Tariefklassen
Uitgebreide informatie over de tariefklassen is te vinden op autoroutes.fr/fr/classification-des-vehicules.htm.
Klasse 1

Auto's, busjes, campers of bestelwagens zonder en met aanhanger waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal 2 meter mag bedragen, gemeten vanaf de grond (antenne, skibox, dakkoffer of imperiaal met fietsen, surfplanken of boot niet meegerekend).

Hierbij ff duidelijkheid omdat ik dit draadje alle kanten zie opvliegen. Ik voel ook de volgende vraag al aankomen..😉


Benno antwoordt op 9 juli 2017:

Waar hebben we het over?
Als je van Nancy via Lyon naar de Spaanse grens rijdt moet je 2 keer een kaartje trekken en 2 keer afrekenen.
Bij Beziers en Montpellier ligt een gloednieuw stuk autoroute zodat je daar ongestoord kunt doorrijden.
Natuurlijk rijd je dat hele stuk niet in één keer met een combinatie, maar bij een op- en afrit voor een overnachting heb je geen noemenswaardig oponthoud.


dabbertje antwoordt op 9 juli 2017:

Het oponthoud is niet het probleem Benno. Wij zijn net terug uit Zuid-Frankrijk. De heenreis voornamelijk route nationaal gereden maar terug toch via de tolweg.
Het uittrekken van een ticket en het betalen is lastig als je niet zo'n lange arm hebt 😉
Mochten we volgend jaar weer naar Frankrijk of Spanje gaan, dan komt er zeker een tolbadge. De illusie dat je altijd door kunt rijden hebben we niet, want er staat er altijd wel eentje met dukaten te betalen of laat alle passagiers de portemonnee legen om maar tot het vereiste bedrag te komen.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 9 juli 2017:

Het uittrekken van een ticket en het betalen is lastig als je niet zo'n lange arm hebt 😉

Ik denk dat het probleem vooral is dat je niet dicht langs het tolhuis kan of durft te rijden. Spiegels steken immers als het goed is meer uit dan de caravan dus als je spiegel met je spiegel op een paar cm langs het tolpoortje stuurt kan je ook met 'gewone' armen nog wel bij de knop. Uiteraard moet je dan wel in een rechte lijn komen aanrijden en wegrijden en moet je dat 'oefenen' om goed in te schatten.


dabbertje antwoordt op 9 juli 2017:

Nee Menno, dat is absoluut niet het probleem. Bij ons raakt de caravanspiegel zelfs het tolhuis. Zelfs met solo-auto is het wel eens lastig. Sommige tolpoorten laten een ticket ook niet zo makkelijk vrij. Daar moet je echt aan trekken.
Ik moet met m'n 1.60m echt uit het autoraam hangen om een tol- of parkeerticket te pakken.


Caravantrekker (Menno) antwoordt op 10 juli 2017:

Dan toch maar de BBQ tang bij de hand houden 😉


Quirien antwoordt op 10 juli 2017:

Of dit nog een inhoudelijke bijdrage is laat ik in het midden. Maar een ding kan ik aanbevelen, bij gebruik van zo'n tang.....goed knijpen in die tang.
Stel je eens voor met een flinke mistral dat het kaartje eruit vliegt....... de rest laat zich raden.😉


Andreas-NL antwoordt op 10 juli 2017:

Heb op 10.5. Zo'n badge aangeschaft via de ANWB voor € 11,- en ben daarna vertrokken naar de Provence voor 4 weken en ik moet zeggen dat het gebruik v.d. badge ons goed bevallen is. Maar nu komt de ANWB plotseling met een badge aanbieding voor Frankrijk/Spanje/Portugal gecombineerd in één kastje voor € 16,- Die had ik liever gehad gezien ons winterverblijf in Spanje. Wist men dat dan nog niet in mei of moesten ze van de oude kastjes af? Iets anders wat ik nogal slordig vind: in mei sprak men over € 2,50 per maand vaste kosten maar dat is H.T (hors taxes, excl. btw 20 %) en dus schrijft de AREA gewoon € 3,- per maand af. Maar nu met de nieuwste aanbieding spreken onze Haagse vrienden nog steeds over € 2,50 per maand. Spreekt daar dan niemand Frans of kan men geen Franse factuur lezen?


Kees antwoordt op 10 juli 2017:

Het ligt waarschijnlijk aan de vestigingsplaats.
Daar waren wel meer nogal wat illustere ideeën rondt. 😉


Marjan antwoordt op 10 juli 2017:

Wij hebben zo'n 5 jaar geleden een badge besteld via APRR. Je betaalt enkel voor de maanden waarin je de badge gebruikt. Volgens mij is dat een kleine 2,00 per maand. Ik heb 'm destijds gratis gekregen. En bij APRR betaal je niets als je de badge een jaar niet gebruikt.


Remco antwoordt op 11 juli 2017:

Mijn schoonvader is afgelopen week terug gekomen van 4 weken vakantie in Spanje met zijn rapido 31.
Hij gaf met een zuur gezicht het bibandgo kastje weer terug aan mij.
Ideaal was het volgens hem en in september wil die hem weer lenen.

Enkele reis door Frankrijk : Luxemburg - Le Perthus 70,90 inclusief 1,70 maandelijks gebruik van de badge

Terug weg Le Perthus - Luxemburg 72,10 inclusief 1,70 maandelijks gebruik van de badge

Tol rekening Spanje kan ik nog niet inzien.

Voor de mensen die zich afvragen hoe het werkt op de snelle tolpoort met een "normale" caravan.

https://youtu.be/LEJ-w2qdoWQ


Quirien antwoordt op 11 juli 2017:

Eh... nu al drie verschillende prijzen voor het maand gebruik van de badge in de laatste antwoorden zien vermelden, hoe kan dat?


Remco antwoordt op 11 juli 2017:

@Quirien

3 verschillende aanbieders
Met 3 verschillende prijzen.

ANWB Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal
Aanschaf badge: € 15,99 ledenprijs, € 17,99 niet ledenprijs.
€ 2,50 per maand (alleen in de maanden dat de badge wordt gebruikt).
+ De geldende toltarieven.

BibAndGo Tolbadge Frankrijk/Spanje
Aanschaf badge: € 10 + verzendkosten € 10.
€ 1,70 per maand (alleen in de maanden dat de badge wordt gebruikt).
+ De geldende toltarieven.

Aprr.fr geen idee mijn Franse taal is waardeloos


Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

@Quirien: dat snapte ik ook niet maar inmiddels weet ik iets meer. Op de site van area-enligne.com (die mij al 2x gefactureerd hebben) maken ze nu ook reclame voor de combi-badge voor Fr/Sp/Po. Kosten v/h kastje incl. verzendkosten 15 euri. Maandelijkse kosten -alleen bij daadwerkelijk gebruik- € 1,70 in Frankrijk en op het Iberisch schiereiland € 2,40. ik neem aan dat dit al inclusief die franse €1,70 is maar zeker weet ik het niet.
Remco' s vader kan ons dat straks wel vertellen.
De ANWB spreekt op hun site alleen maar over € 2,50 per maand en is sinds vorige week maandag met de uitgifte van die nieuwe badges begonnen. Die zijn al een paar maanden in gebruik overigens dus men had mij begin mei best hierover kunnen en moeten informeren ook al kon men ze zelf nog niet leveren. Ik had er nog naar gevraagd.
Op ANWB's site schrijft men ook dat je die nieuwe badges niet meer zo makkelijk met een andere auro kunt gebruiken. Ze zijn namelijk gelinkt aan het kenteken. Wil je toch een andere auto gebruiken, dan moet je eerst on line naar je account om daar het kenteken re wijzigen. Heb jij dat ook voor je vader's auto gedaan Remco?


Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

Heb inmiddels ookcdie site van bipandgo.com bekeken en bij die €1,70 voor Frankrijk komt nog btw bij. Ook staat er duidelijk bij dat het tarief voor Spanje: € 2,50 er bij komt. Alles dus alleen bij daadwerkelijk gebruik in die maanden.


Kees antwoordt op 11 juli 2017:

Hoe wordt dat kenteken in dat kastje dan aan de auto gecontroleerd?


Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

Weet ik ook niet. Zou je aan de Anwb of de Fransen moeten vragen. Die scanners bij de tolpoorten zullen misschien ook wel je je kenteken scannen. O.a. bij vele parkeergarages staat tegenwoordig ook je kenteken op de bon en dus is een koud kunstje om e.e.a. te vergelijken.


Frank antwoordt op 11 juli 2017:

Tolpoorten zijn best lastig om goed te nemen met een caravancombinatie. Ik geniet er altijd van en vind het wel een welkome afwisseling. Paar jaar geleden probeerde ik sneller te zijn dan mijn voorliggers. Ben weer wat ouder geworden en rij nu net zo snel als de rest. Door ver van te voren te anticiperen, daarna zo optimaal mogelijk door de tolpoort te rijden probeer ik in een vloeiende beweging nog steeds om mijn voorligger te verschalken. Ongelooflijk lastig want elke poort is anders. Soms focus ik te veel op die 5 cm van mijn spiegel en stop ik 20 cm te laat. Of ik wissel lp laatste moment van tolpoort en staan dan iets te veraf door gebrek aan focus. Heerlijke sport die tolpoorten. Je leert er beter van sturen. Al eens een tolpoort
achteruit geprobeerd? Ook enorm leuk hoor. Ik doe het dus nog wel even zonder badge dan heb ik nog wat te doen onderweg 😉


Remco antwoordt op 11 juli 2017:

@Andreas-NL

Net even de factuur van bibandgo goed bekeken..
1,70 Frankrijk en 2,50 Spanje maandelijkse kosten is de prijs in de btw.

Het voordeel van bibandgo is dat het niet uitmaakt in welke voertuig de tolbadge zit.
(niet kenteken afhankelijk)





Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

Remco, je hebt helemaal gelijk wat die btw betreft. De site van bipandgo geeft duidelijk aan dat de tarieven incl. alle belastingen zijn. Over die mogelijke uitwisseling met andere kentekens heb ik bij bipandgo nog niets kunnen vinden. Maar de praktijk bewijst jouw gelijk. Immers, je schoonvader heeft jouw telebadge gebruikt, kennelijk zonder problemen.
Maar nu de ANWB. Op hun site over die combi badge staat heel duidelijk bij de algemene vragen/antwoorden dat de badge kentekengebonden is en dat je vooraf je account moet wijzigen als je tóch wilt switchen naar een andere auto. Voorlopige conclusie: diverse organisaties die de badges voor jou willen "regelen" hebben hun eigen, soms afwijkende voorwaarden en tarieven terwijl het om het gebruik van dezelfde wegen gaat. Dat is toch raar?
Overigens, met de gewone telebadge voor Frankrijk is het onbelangrijk welke auto je gebruikt. De rekening gaat toch naar een en dezelfde houder.


Quirien antwoordt op 11 juli 2017:

Kunnen we concluderen dat op dit moment Bibandgo om aan te schaffen geen verkeerde keuze is?
Aan de andere kant zou een kenteken gebonden systeem niet beter zijn? Denk aan diefstal.
@ Andreas-NL en Remco, ik constateer dus prijstechnisch bezien mocht je hierop overgaan dat het gewoon goed vergelijken is bij welke aanbieder je de tolbage besteld.


Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

Dat is nou juist het probleem Quirien. Om goed te kunnen vergelijken heb je van alle partijen de juiste voorwaarden en correcte tarieven nodig en wel of niet incl. btw en bij de ANWB tref je nogal wat onduidelijkheden aan zoals hierboven uiteengezet.
Maar, komt tijd komt raad, we wachten het af. Ik hou het nog maar even op de simpele Frankrijk badge. Zodra ik in de buurt van een Anwb-kantoor ben wil ik eens weten hoeveel een 2 maanden gebruikte badge nog waard is bij inruil voor een Frans/Spaanse combi badge en daarna kan ik verder gaan winkelen of ik laat het erbij.


Marjan antwoordt op 11 juli 2017:

Volgens mij is Area en APRR aan elkaar verwant, ze hebben ook een gezamenlijk website. Die 1,70 komt bij ook wel bekend voor, maar omdat ik het niet precies wist, heb ik er een kleine 2 euro van gemaakt. APRR is ook niet-kenteken gebonden.


JT® antwoordt op 11 juli 2017:

Beste mensen,

Op de site van Bibandgo staat nadrukkelijk vermeld dat de prijs van 1,70 ex 20% BTW is, dus ruim 2 euro aftikken.
Bovendien kun je extra badgehouders voor 2 euro bestellen om de badge op meerdere auto's te kunnen gebruiken.
Zouden ze dit doen als het systeem kenteken gebonden is? Ik denk het niet.

vrgr
JT®


Andreas-NL antwoordt op 11 juli 2017:

Dacht ik eerst ook JT. Maar volgens bipandgo's voorwaarden zijn de tarieven met aanduiding TTC en dat is volgens mij incl. BTW.
Wat die kenteken link betreft, lijkt het inderdaad dat je makkelijk van auto kunt wisselen - zie de ervaring van Remco's schoonvader - alleen de Anwb zegt dat dit niet kan, tenzij je vooraf de gegevens in je account wijzigt, in dit geval met het vervangende kenteken.


Janka antwoordt op 11 juli 2017:

@JT, 1,70 incl. 20% is € 2,04 en dat is toch niet ruim boven de 2 € in mijn ogen.
We gaan eens in de drie jaren naar Portugal en komen dan uiteraard door Spanje.
We hebben nog nooit in ellenlange rijen gestaan voor de Spaanse tolpoortjes en over de Portugese heb ik het al helemaal niet..
De Franse tolbadge is dan ook meer dan voldoende.
Vinden wij.


Remco antwoordt op 11 juli 2017:

Om het even duidelijk te maken of het wel of niet in de btw is

https://drive.google.com/file/d/0B_W6DHwBgqcLNlViQ1A3SjByUkU/view?usp=drivesdk

Jullie kunnen mij ook niet geloven ik betaal de rekening van de badge 😉 😉

En het loont inderdaad om even goed rond te kijken welke badge en waar je hem besteld.

Mijn keuze was simpel omdat bib and go toen de eerste was met Spanje erbij.

Onderaan de streep moet je toch betalen....


pieter antwoordt op 29 juli 2017:

sinds vorige week ook in het bezit van een AREA tolbadge van de ANWB. deze is geldig in Frankrijk,Spanje en Portugal. Voor Frankrijk is hij uitwisselbaar met een ander voertuig en hoeft er niets aangepast te worden. Voor Spanje en Portugal moet het kenteken in je account aangepast worden.Vandaag mijn account aangemaakt maar kan nergens mijn Kenteken vinden. dus hoe dat is aan te passen is mij een raadsel. Volgens de ANWB is hij wel direct te gebruiken ,ook zonder account, maar wil wel eens weten hoe ik dit op een ander jaar moet veranderen bij uitlenen aan mijn kinderen of aanschaf nieuwe auto.
Iemand toevallig dit al eens gedaan?


Janka antwoordt op 29 juli 2017:

Oh de badge zal best te gebruiken zijn in een andere auto maar dan alleen in Frankrijk. Daar hebben ze wel gelijk in bij de anwb.
Maar of dat ook in Portugal en Spanje zo is waag ik te betwijfelen.
Het gaat hier dacht ik om de nieuwe "generatie" tolbadges.
De vorige zijn alleen maar in Frankrijk te gebruiken.


Aad antwoordt op 29 juli 2017:

Ik las dat de badge 2,50 per maand kost en dan alleen wanneer hij gebruikt wordt. Ik zou me dan niet zo druk maken of ik hem kan uitlenen of overzetten in een andere auto.


RBH antwoordt op 30 juli 2017:

Ik heb de badge via BIP&GO, nergens een kenteken hoeven opgeven. Ben nu in Spanje en al diverse keren gebruikt zonder problemen.


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Donatie

Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!

Wet- en regelgeving

Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld voor mijn eigen combinatie.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2024 Caravantrekker