Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Fiat Multipla

Sorteer gebruikservaringen op:

Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Solifer

De ervaring van M. van der Male met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Solifer Artic 480 van 1075 kg geplaatst op 15-01-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

De ervaring met onze Multipla 1,9 JTD 115pk en en Solifer Artic 500 ( 825 kg leeg) is zeer goed. Vorig jaar naar Toscane ( vanuit Denemarken) ging prima. Onder alle omstandigheden vermogen genoeg ( we hebben 3 kinderen) en een verbruik van ca. 1:10 over 5000 km. 120 km/uur geen probleem en zeer stabiel door de erg korte overhang. Gemiddeld verbruik zonder caravan is 1:13,5

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Eriba

De ervaring van Michiel Firet met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Eriba Touring Troll 554 van 1060 kg geplaatst op 27-10-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Wij rijden al jaren met Multipla's JTD, nu een uit 2006, JTD 116pk. Met een Eriba Touring Troll 570, maximaal gewicht incl. belading 1000 kg. Een prima combinatie. Kan in alle omstandigheden goed uit de voeten. Op lange autobaan-hellingen wel eens terugschakelen naar de 4, maar meestal is de 5 prima te doen voor snelheid rond de 90 km. Op vlakke stukken wil ik ook nog wel eens 100 rijden. Meer kan prima, maar vind ik niet prettig. Stabiliteit van de combinatie in alle omstandigheden prima. Kogeldruk houd ik tussen de 50 en 60 kg.
Verbruik met caravan 1:12 tot 1:14, zonder caravan gemiddeld 1:16.

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Delta

De ervaring van aart met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 1998 - juni 2002) en een Delta Summerliner 3900 TZV van 1200 kg geplaatst op 23-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

Ook wij hebben een Fiat Multipla 1.9JTD VAN.
Ben het roerend eens met de voorgangers.Onze Delta- Summerliner max 1300kg laden we meestal tot zo'n 1200 kg af. Wel wil ik benadrukken dat het gebruik van opzetspiegels toch z'n voordelen heeft vwb het inschatten van achteropkomend verkeer.
Het dieselverbruik ligt al jaren rond de 13.2km/l. gemiddeld bij een vakantie naar Frankrijk waarbij dan zo,n 3200km op de teller staat.
Zonder caravan gemiddeld 1 op 17.5

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Elddis

De ervaring van Jan ter Maten met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Elddis Super Cyclone van 1175 kg geplaatst op 27-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Wij rijden al 5 jaar met Multipla's en altijd Engelse caravans. Hebben nu een Elddis Hurricane van 1300kg GVW. Zijn in voorjaar 8 weken naar Spanje en Zuid Frankrijk geweest. Zeer tevreden over rijeigenschappen en trekvermogen van 1.9 JTD.
Verbruik gehele vacantie gemeten 1:10

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Hobby

De ervaring van Jerrit met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 1998 - juni 2002) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 10-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

Omdat wij een Fiat-Multipla 1,9 JTD (Mullie) Van rijden, ligt de Hobby 460 UFe er wel erg stabiel achter vanwege de betere achtervering en schokbrekers.
Door de grote breedte van de Mullie zijn extra spiegels niet nodig, doch zijn echter wel verplicht bij een caravan met een breedte van 2,30 meter!



Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Hobby

De ervaring van Harrie van den Berg met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1091 kg geplaatst op 18-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 67% Berekening >>>>

We zijn 3x met de combinatie Multipla JTD en Hobby 400 KB op stap geweest. Het is een goede combinatie, rijdt prettig en stabiel, snelheden tot 120 km zijn gn probleem. Het verbruik met een snelheid van 95 a 100 km ligt op ongeveer 1:9. Dat laatste valt mij iets tegen, met dezelfde caravan reed ik met een Renault Kangoo DTI (zelfe snelheid) makkelijk 1:10,5 a 11

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Dethleffs

De ervaring van T.D.Bos met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Dethleffs Camper 520 V van 1300 kg geplaatst op 23-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

De combinatie Multipla JTD en Dethlefs 510 hebben wij nog maar enkele maanden.En korte vacantie in Nederland.Rijdt prima,soms zelfs in de vijfde versnelling.Heb al veel langer ervaring met Multipla,s JTD in combinatie met Fendt 450.,ook in de bergen en lange hellingen geen enkel probleem.

Inmiddels,maart 2007,heben wij een reis gemaakt naar Zuid Spanje92500 km eenkele reis),de caravan beladen tot ongeveer 1300 kg en de rest van de bagage in de auto.Prima ervaring,rijdt gemakkelijk 95 a 100 km in vierde versnelling.Vijfde weinin gebruikt.

Wijzigen


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Knaus

De ervaring van aj scheer met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 1998 - juni 2002) en een Knaus Sudwind 400 FD van 1225 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

De Multipla is een erg fijne caravantrekker.
KCK van 1999 geeft daarom ook dezelfde mening.
Tot 1275kg perfect.
Je hebt constant het idee dat de Multi de caravan voor de 100% in handen heeft.
In Frankrijk rij ik meestal zo'n 110km per uur.
Je voelt de caravan namelijk niet.Wat ook een pluspunt is dat we geen opzetspiegels hoeven te monteren,mede door de breedte van de auto cq caravan.
Dit is onze 3e MPV na de scenic en zafira.Echter als trekauto,mede door de fijne JTD de beste volgens ons.
Vreemde is ook dat de stoelen richting het zuiden van Frankrijk geen rugklachten oplevert,wat wel bij de scenic en zafira ter sprake kwam.De stoelen zijn namelijk iets smaller dan een gewone MPV.
Als trekauto staat hij in zijn klasse bovenaan.
Ik heb in de loop der jaren heel wat trekauto's gereden.
Van Vectra tot Volvo.
Maar die vreemde eend de Multi overtreft alles.
De ruimte in de auto wordt ook als plezierig gezien door onze kinderen.
Dit wilde ik niet vergeten te vertellen,best belangrijk dat de kinderen op lange vakantieritten plassantzitten en genieten van het uitzicht.
Vaak komen wij gezinnen tegen in volgepropte stations richting het zuiden met kinderen achterin die genieten van de voorstoelen van pa en ma.
Wij hebben dan op dat moment dan ook medelijden met die kinderen,omdat het ook anders kan.
Voor ons dus Multi trekker en gezinspack in 1.
Succes met mijn commentaar.

vr gr Aj.

Wijzigen


Engelse reviews
Fiat Multipla

Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Knaus

De ervaring van Ube met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 1998 - juni 2002) en een Knaus Sudwind 500 KU van 1335 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91%* = 87 km/u = 11%

Many tanks for your best site.
"live" Towing performance for my car in not bad, but i like to change to a van/suv.


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Elddis

De ervaring van john met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Elddis Odyssey 524 van 1525 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 106%* = 91 km/u = 10%

i have been towing my odyssey 524 for 6 months now with the multipla.People seem 2 think the balance between the 2 isnt right. But i had an upgrade bhp unit fitted [by myself no less] and what a difference 2 the power.Sits all day in 5th gear and according 2 the law the van is 225kgs 2 heavy.The other interesting part is that im getting up 2 33-35 miles per gallon.Iv also got an avensis 2lt turbo diesel again upgraded but between the 2 the multipla wins easily.My only regret is if i decide 2 go abroad it wouldnt be legal.By the way i live in scotland and it seems ok so far .Dont know if in the event of an accident would it go against me.Any help appreciated


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Lunar

De ervaring van Grahame met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Lunar Zenith 6 van 1260 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89%* = 97 km/u = 11%

I have been towing my Lunar Zenith 6 for a couple of years with a 2002 115bhp diesel Multipla. We load the car and van to the max weight what with 4 kids bikes and all the rest of it. I have to say that it out performs many other cars of a similar power and size and the lack of rear overhang makes it a very stable towcar. Nice high driving position is really helpful and you don't really need towing mirrors cos it's so wide. Bought the Lunar as it's light and didn't want to change the car. Recommend a diesel Multipla to anyone.


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Adria

De ervaring van Julian Bond met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Adria Action 361 LH van 1000 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73%* = 98 km/u = 13%

I have had my Multipla for about 5 years. Single it is stupendous on motorways & fun on the back roads. When towing the caravan I find that it is perfectly capable on motorways or back roads up to 120kmph. Although as soon as you have any incline it is better to drop into 4th gear as 5th is too long for traction. Economy with caravan 9l/100km (28mpg @ 70mph) is not bad!
I found with the extreme positioning of the wheels make the kit so easy to move.
Don't look further than this setup with its performance, economy, confort on long journeys & manouverability.


Fiat Multipla - 1.9 JTD met een Bailey

De ervaring van Angie met een Fiat Multipla - 1.9 JTD (85 Kw/116 pk bouwperiode: juni 2002 - maart 2007) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 12-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 95 km/u = 12%

I am delighted with the performance of my fiat multipla towing a Ranger 550/6.
I am close to the maximum towing weight for my car however the performance is good-even on long hills in Devon and Cornwall.
The fiat tows far better than I expected,and the fuel consumption whilst towing is reasonable too.
The only slight complaint I could have is that when manouvering the car is very short in length compared to the van which can be a little tricky.
I could recommend this outfit though.Just because the Fiat doesn't look powerful enough-dont write it off-you may be pleasantly surprised like I was.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Caravan Workshop

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap