Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Mazda Tribute

Sorteer gebruikservaringen op:

Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. met een Dethleffs

De ervaring van h.v.tuijl met een Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. (149 Kw/203 pk bouwperiode: januari 2004 - juni 2005) en een Dethleffs Beduin 545 DBM van 1600 kg geplaatst op 05-10-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 89% Berekening >>>>

Ik heb zelf een automaat en trek al 5 jaar probleemloos door europa, inclusief napoleonroute.

Wijzigen


Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. met een Wilk

De ervaring van J.C. Meijer met een Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. (145 Kw/197 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2004) en een Wilk S5-530 UED van 1500 kg geplaatst op 19-09-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Dit jaar met een Mazda Tribute 3 l 24 V op vakantie geweest naar Frankrijk. De auto is voorzien van een Landi gasinstallatie G3. Er werd een Wilk 535 van 1500 kg getrokken. Wij waren met zijn vieren waarvan twee kinderen.
De Mazda had totaal geen problemen met het trekken van de Wilk, ook niet op (stijle) hellingen, ondanks dat de auto op LPG rijdt. De overdrive is echter geen optie i.v.m. de koeling van de automaat en er werd dus de hele weg in de derde versnelling gereden wat niet als oncomfortabel werd ervaren. Onze conclusie is dan ook dat een caravan van dik 1500 kilo goed wordt getrokken door de Tribute, ook op LPG.
Het gemiddelde verbuik op LPG lag rond de 1 op 6.5.

Wijzigen


Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. met een Kip

De ervaring van Sjors met een Mazda Tribute - 3.0 V6 aut. (145 Kw/197 pk bouwperiode: juli 2001 - januari 2004) en een Kip Star Line 41 van 1025 kg geplaatst op 28-12-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 53% Berekening >>>>

Afgelopen zomer met de Tribute naar Frankrijk geweest. Met deze caravan is het echt niet nodig om een extra oliekoeler te plaatsen voor de automaat. Wel help ik de automaat op gang te komen door zelf te schakelen en de overdrive uit te zetten. De trekkracht is enorm en de auto blijft maar door sleuren. Op de tolwegen is het heel goed haalbaar om met 110-120 mee te gaan met het verkeer. Stel de cruise-control in en bergop ga je zelfs makkelijker dan vergelijkbare auto's. Het verbruik is mij enorm meegevallen, normaal is dat al 1:9 nu in de bergen en met caravan was het verbruik 1:8.5. Zeer acceptabel.

Wijzigen


Mazda Tribute - 2.3 met een LMC

De ervaring van lodder met een Mazda Tribute - 2.3 (110 Kw/150 pk bouwperiode: januari 2004 - december 2005) en een LMC Favorit 495 E van 1379 kg geplaatst op 30-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Ik hervaar de mazda Tribute 4x4 als een uitstekende trekker. Wel moet er op gelet worden dat bij snelweg heuvels op tijd de juiste versnelling word gekozen.
In bergachtig gebied tot 12% geen problemen,ik schakel wel in dat geval de airco uit.
Verder bij een goede belading ligt hij zeer stabiel op de weg en heb weinig last van inhalent verkeer.en ken zeer goed met het verkeer meekomen tot +/- 100 km per uur
hij blijft zijn trekkacht behouden.

Wijzigen


Mazda Tribute - 2.0i 16v met een Hobby

De ervaring van Schrijnemakers John met een Mazda Tribute - 2.0i 16v (91 Kw/124 pk bouwperiode: mei 2001 - januari 2004) en een Hobby Excellent 540 UL van 1391 kg geplaatst op 01-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80% Berekening >>>>

Ik trek met de Mazda Tribute 2.0i 16v een Hobby 540 UL (max gewicht 1550 Kg). Dit is een zeer stabiele combinatie. Op hellingen tot 9% kan deze combinatie nog goed vooruit.
Het gemiddeld gebruik met deze caravan komt uit op 1 op 8.
Met wegrijden uit stilstand op steile hellingen (8%) heeft deze combinatie enige problemen mede door de 4 wiel aandrijving.
Op natte campings ideaal om weg te rijden, geen wielslip.

Wijzigen


Mazda Tribute - 2.0i 16v met een Caravan

De ervaring van heijnen p met een Mazda Tribute - 2.0i 16v (91 Kw/124 pk bouwperiode: mei 2001 - januari 2004) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 05-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

zeer te vrede , na mijn ervaring met deze combinatie hier in nederland en in oostenrijk klopen de berekeningen van hier boven niet helemaal.
de benzine verbruik bij onze auto is met caravan 1 op12,6. de hellingen die wij genomen hebben varieeren tussen 7% en 18% zeer goed te doen.
acceleratie is goed voor je het weet zit je aan de 120

Wijzigen


Engelse reviews
Mazda Tribute

Mazda Tribute - 2.0i 16v met een Bailey

De ervaring van Andy Barnett met een Mazda Tribute - 2.0i 16v (91 Kw/124 pk bouwperiode: mei 2001 - januari 2004) en een Bailey Senator Virginia van 1459 kg geplaatst op 05-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 93%* = 93 km/u = 8%

Tried to tow our Abbey 215GT Vogue with our Mazda....it towed it..just. Went back to to towing with our Skoda Octavia TDI!


Mazda Tribute - 2.0i 16v met een Caravan

De ervaring van David Hewings met een Mazda Tribute - 2.0i 16v (91 Kw/124 pk bouwperiode: mei 2001 - januari 2004) en een Caravan 1250 kg van 1375 kg geplaatst op 05-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 92 km/u = 9%

I have a 2003 mazda tribute 2ltr petrol and its pulling a Abu Ace Tycoon. The car tows this van with ease. the stability of the caravan/car combination was very good.

fuel economy was not too bad about 22mpg.

I would Rate this as a good match.


Mazda Tribute - 2.3 met een Avondale

De ervaring van Rich Kirkman met een Mazda Tribute - 2.3 (110 Kw/150 pk bouwperiode: januari 2004 - december 2005) en een Avondale Argente 555-4S van 1323 kg geplaatst op 05-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 101 km/u = 9%

While my Ford Maverick is the same as a Tribute in all but badge its not listed so I'll post this here. The match is on the top limit so you have to work the 2.0 Zetec hard through the gears on gradients but that said in open road cruise 5th is more usable than the above figures suggest.Overall satisfactory


Mazda Tribute - 2.0i 16v met een Caravan

De ervaring van Rob Saggs met een Mazda Tribute - 2.0i 16v (91 Kw/124 pk bouwperiode: mei 2001 - januari 2004) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 05-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 151 km/u = 10%

I've got a 2001 mazda tribute and an Avondale mayfly 2 birth. The Mazda tows this van very well, with no problems at all and the economy hasent been to badly effected either. Good match


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap