Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz M-klasse

Sorteer gebruikservaringen op:

Mercedes-Benz ML II - 420 CDI V8 aut. met een Fendt

De ervaring van fred keirsgieter met een Mercedes-Benz ML II - 420 CDI V8 aut. (225 Kw/306 pk bouwperiode: juni 2006 - 2015) en een Fendt Diamant VIP 700 TGC van 2160 kg geplaatst op 04-01-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87% Berekening >>>>

In 2009 voor het eerst met combinatie gaan rijden. Zelf ongeveer 8 tot 10 weken door Europa en mijn kinderen 6 weken in de school vakanties. Dit al 4 jaar en meer dan 40.000 km gereden, dus ervaring genoeg met de caravan. Toch zijn er veel kleine dingen stuk gegaan maar altijd zelf gerepareerd. De combinatie heeft ons nooit in problemen gebracht, zelf in Frankrijk niet geweigerd op niet een camping, meerdere keren vonden de camping eigenaren onze combinatie een visitekaartje voor hun camping. Zijn ook zeer tevreden met het rijden en staan door heel Europa. Begrijp ook niet de waarschuwing dat de combinatie niet door jullie als goed wordt beoordeeld als het om het rijden gaat. Hoop dat er meer mensen zoveel plezier van zo n vakantiehuisje op wielen kunnen hebben. Aanbevolen door Fred en Mardien

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Knaus

De ervaring van Vince met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Knaus Eurostar 550 FU (2,50) van 1600 kg geplaatst op 30-01-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 66% Berekening >>>>

Het geheel rijd comfortabel merkt de caravan niet achter de auto.
Het diesel gebruik is 1 op 7 als je niet te gek doet.
Nog niet in de bergen gereden ga dit van de zomer doen.

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 400 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van Eric van der Horst met een Mercedes-Benz ML - 400 CDI aut. (184 Kw/250 pk bouwperiode: september 2001 - juli 2005) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1784 kg geplaatst op 21-04-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Ik heb zeer goede ervaringen met deze combinatie. Vorig jaar een 8000 km door europa gereden met deze combinatie. Gecombineerde ritten snelweg en binnenwegen. Het is een zeer stabiele combinatie. Goed manouvreerbaar. Plezierig rijden in de bergen zowel omhoog als omlaag door de mogelijkheid sterk af te remmen op de motor. (hellingen van 20% omhoog en omlaag gereden)Nadeel is datde ML vrij smal is waardoor de breedte van de caravan vrij ver uitsteekt ten opzichte van de auto. Een brede auto is wat dat betreft zeker een groot voordeel. Bij normale snelheid op de snelweg een geniddeld verbruik van 1 op 10 km. Binnendoor door de bergen 1 op 7. Ik ben zeer tevreden.

Wijzigen


Mercedes-Benz ML II - 280 CDI V6 aut. met een Fendt

De ervaring van Marc V met een Mercedes-Benz ML II - 280 CDI V6 aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Fendt Saphir 540 TG van 1490 kg geplaatst op 11-05-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 63% Berekening >>>>

Zeer tevreden over deze auto als trekker. De motor is getuned naar 250 pk en 600 Nm. Op snelwegen kan er met deze combinatie snel gereden worden maar ik hou de teller op 100 km/u.(=1900 t/min in 7de versnelling) met een verbruik van ± 12 liter/100 km. De combinatie is zeer stabiel en heeft weinig last van zware zijwinden en luchtverplaatsing bij het inhalen van een vrachtwagen. Bij het wegrijden vergeet je soms dat er een caravan aanhangt !

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Hobby

De ervaring van J.K. den Haan met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Hobby Prestige 650 KFU van 1820 kg geplaatst op 30-04-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Uitstekende combinatie. Caravan spoort prima en heeft geen enkele neiging tot slingeren. Trekkracht van de auto is ruim voldoende. Je hebt geen enkel moment het gevoel dat de caravan de auto duwt/leidt, in plaats van andersom. Benzineverbruik zonder caravan 1 op 8,5. Met caravan 1 op 6,5. Prima trekauto. Prettige combinatie.

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Cabby

De ervaring van n.h. winkel met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Cabby C51 van 1380 kg geplaatst op 05-09-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

uitstekend, vlakke weg 2000 toeren, helling 2500, steil eventjes 3000. verbruik normaal 13 ltr/100 km, met caravan (snelheid 90 tot 95 km/u) 13,5 ltr/100 km. Je merkt nauwelijks dat er een caravan achter ligt.

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 500 aut. met een Kip

De ervaring van A.Stutterheim met een Mercedes-Benz ML - 500 aut. (215 Kw/292 pk bouwperiode: september 2001 - juli 2005) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1150 kg geplaatst op 11-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

Sinds 2 jaar ervaring met combinatie ML430 (V8-270PS) benzine 5traps-automaat) en Kip greyline 44 EKL.
Trekt als gemiddelde personenwagen zonder aanhanger op met deze combinatie: invoegen nooit een probleem. De gemiddelde vrachtwagenchauffeur valt van zijn stoel.
Op de Autoroute gewoon mee met 130 op de cruisecontrole, alleen af en toe wat grommen onder de motorkap bij lang vals plat (Compiegne-Reims) wegens automatisch terugschakelen. In de Provence op rare hellinkjes nooit trekproblemen.
Stabiliteit: nog geen slingertje, alleen bij hoge snelheid en zeer zware zijwind.
Trekkracht: meer dan zat.
Wegrijden met combinatie op steile slechte wegen(grindpaden): perfect in lage gearing en ESP etc. Beter dan de trekker van de campingbaas. Ook dalen op grindpaden perfect, de sperren op de diverse differentielen werken prima, de wielen blijven rollen.
Negatief: brandstofverbruik als een gemiddelde beladen vrachtwagen op max. snelheid: 1/5.5 (18liter/100km) op de autoroute
Je zit zo boven de toegestane max. snelheid in vele landen.
Je vergeet soms onderweg te zijn met een combinatie van 3500kgr en 11 meter.

Wijzigen


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Cabby

De ervaring van A.Haffmans met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Cabby C55 van 1500 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

In elk opzicht ruime trekkracht, zowel op de autoweg als
in de bergen. Hellingen van 23% geen probleem. Wel tip:
schakel bij zeer steile hellingen in Low drive

Wijzigen


Engelse reviews
Mercedes-Benz M-klasse

Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. met een Bessacarr

De ervaring van Melrose met een Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. (165 Kw/224 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Bessacarr Cameo 550 van 1699 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 128 km/u = 47%

This is a update on my last review on my ml 270 cdi 2001 manual-- I have now upgraded to a ML 320 cdi 06 reg, the 270 was a brill car owned it since sept 2008 till Jan 2016-- Then had a Grand Cherokee 2005 Nothing but trouble--Got rid-- then had a Vauxhall Antara 2 Ltr Auto No good for pulling the Bessacarr 550 GL at 1760 KG M.P.L.W--So Got the Ml 320 CDI-- This car is a cut above the 270 CDI Its a nicer drive and the Engine and Gearbox are fitted so well together, Pulls the Bessacarr easy and the fuel use is only 1 mpg a V6 3.Ltr Vs a 2.7 Ltr towing and the goodies in the 320 cdi make for a nice place to be, Local driving it returns 28.8 MPG, But I do put Millers in to clean the fuel system. I also change the oil and filter every 6 months the engine loves it, You will not own a better car as long as you look after it.


Mercedes-Benz ML II - 420 CDI V8 aut. met een Elddis

De ervaring van Phil met een Mercedes-Benz ML II - 420 CDI V8 aut. (225 Kw/306 pk bouwperiode: juni 2006 - 2015) en een Elddis Avante 626 van 1660 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 142 km/u = 57%

I travel to Spain each year for around 3 months covering around 14,000 miles in the process, and each year I buy a big tug and sell it when I get back.
This year I chose a Merc M Class 4 litre V8 auto as it was quite cheap. cars like this are not a sensible buy if you just want a runaround, and rich people dont want a 2007 car in their drive so for me it was a perfect bargain, 1 previous owner and relatively low mileage too.

My caravan is actually an Avante Club 624 twin axle but it wasn\'t listed, but the weights are about the same.

The Merc doesn\'t have air suspension which is a mixed blessing, not quite so composed as the R Class 320 I used last year but much less to worry about going wrong. And once the van is on the back it is very smooth driving.

Obviously the power from the big V8 just wafts you along with almost effortless composure using cruise control, the van follows obediently with virtually no lateral movement, both the car and van have 140kg max nose weights, so even when passed on the French toll roads by the express coaches it stays very composed.
Starting and stopping on inclines is no problem.
There is a small delay after you initially put your foot down to protect the gearbox, but you get used to it.

I had all sorts of weather from howling side on gales on the E2 in Zaragoza to serious storms in Madrid and everything just worked well.

I cruise around 60mph and I was getting an average of 22mpg towing and 26mpg solo. Tire wear was not too bad, could definitely see some difference from leaving to getting back home but still fully legal.
Oil consumption was about 1 litre every 1500 miles which for me was a lot, but apparently not considered extraordinary by Mercedes.

The on board Satnav was running its original 2007 disc so lots of new roads missing, MB discs are very expensive so used my Garmin instead.

Seating position was eventually good - after trying out many combinations.
I had to do an emergency stop after a lorry pulled out on me at 60 mph and the car and van stopped perfectly straight without too much drama, however there were tyre squeals and smoke from behind me from drivers who hadn\'t expected such an abrupt stop from a caravan!!
Would I recommend this car to anyone else? I would say definitely yes, if they can live with the ownership costs.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Avondale

De ervaring van Allan Cameron met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 59%* = 119 km/u = 44%

Just bought a manual ML270 2003 plate with full service history and 87000 on the clock. Pulls our van with ease and sits in 6th gear cruise control absolutely no problem. I was worried about fuel but Im surprised how decent it is. We are travelling to France this year and my wife will now be driving due to its strength, road presence and stabilty at speed. Fantastic old bus.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Sterling

De ervaring van John met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Sterling Eccles SE Amethyst van 1759 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 116 km/u = 29%

Great towcar stress free towing, never struggles even with 4 adults, 2 kids,3 bikes and 3 kayaks on the roof, wish I could aford a new one.


Mercedes-Benz ML - 500 aut. met een Caravan

De ervaring van John Barron met een Mercedes-Benz ML - 500 aut. (215 Kw/292 pk bouwperiode: september 2001 - juli 2005) en een Caravan van 1750 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 134 km/u = 32%

Will keep you updated, have just bought both, will let you know


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Bessacarr

De ervaring van m.g.jukes met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Bessacarr Cameo 550 van 1699 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 115 km/u = 39%

update on my ml270 cdi manual pulling a bessacarr 550 gl had it since September 2008 used regular to pull the caravan everywhere. only put tyres on and brake pads, these are very good caravan pulling cars .get one you will not be disappointed, just change oils regular


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Lunar

De ervaring van steve met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Lunar Lexon 640 van 1694 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 115 km/u = 39%

I use my 270 cdi auto to tow a Lunar delta 640 twin axle. I would confirm the reviews above in that it pulls very well with excellent stability. Better then the manual discovery I had before.


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Sterling

De ervaring van Mark Lister met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Sterling Elite Emerald van 1650 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 121 km/u = 24%

Running a ML430 on LPG easily handles my Sterling Elite Explorer, only returns about 12mpg when towing but on gas converts back to low 20s. Very smooth and comfortable and is very stable even in high winds.


Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. met een Swift

De ervaring van AlanThomas met een Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. (165 Kw/224 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 125 km/u = 47%

I tow my 2010 Conqueror 645 with a Merc M-class 320 CDI V6 auto fitted with a Brabus chip and full AMG bodykit which means extra wide tyres and even more power. Towing is a pleasure as the car and van are so well matched. Bags of power to accelerate and overtake, hills are no problem, and when you switch on the cruise control it's almost as if the van isn't there as the gearbox is superb even with nearly 2 tonnes on the back, and the steering gets you around the winding French country roads with no problems whatsoever. Only drawback, 18-19 mpg, but will creep over 20 if motorways are used. Best gadget - reversing camera so you can see when you hitch up. Used to tow with a Jeep Grand Cherokee which bounced around like a lump of jelly. Even with 4 litres under the hood, the Merc make's the Jeep feel like a Model-T!


Mercedes-Benz ML - 500 aut. met een TEC

De ervaring van ollie met een Mercedes-Benz ML - 500 aut. (215 Kw/292 pk bouwperiode: september 2001 - juli 2005) en een TEC Weltbummler 640 van 1690 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 139 km/u = 30%

this car is very powerful, and i have had no probs towing but you would expect that as it has a 5ltr v8 engine and the fuel consumption isnt that bad either, but as this caravan is wider than the norm it is a very good idea to invest in some good towing mirrors that dont shake to pieces
happy caravaning


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Avondale

De ervaring van martyn foxwell met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Avondale Land-Ranger 6400 van 1690 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 116 km/u = 39%

as you can see i have a heavy setup. have had a full remap on engine
tow to france /spain would not use anything else


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Bessacarr

De ervaring van Michael Gardner met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Bessacarr Cameo 550 van 1699 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 116 km/u = 30%

I love this towcar, pulls our twin-axle without any issues at the legal maximum all day long. Solid as a rock, accelerates and overtakes well and economy not bad at 23mpg towing and 32mpg solo. I would like an estate car but nothing seems to come close on the towing specs. as this ML. Problem with ML's good, low mileage used ones are not cheap.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Bailey

De ervaring van karl met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Bailey Senator Wyoming van 1635 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 115 km/u = 39%

i have owned my ml270 now for about 18 months,and i have to say it is brilliant! i had a range rover which was the most unreliable car i have ever owned!! the ml tows like a dream, i have chipped the engine with a simple plug in box,bought of ebay,what a massive difference!with the twin axle senator on the back,it pulls like a steam train and is very stable indeed!.fuel economy is not to bad either! so if you need a good strong powerful towcar, GET ONE OF THESE!


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Compass

De ervaring van ivordadriver met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Compass Rallye 634 van 1839 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86%* = 114 km/u = 37%

I have owned a ML270 Auto and tow a Compass Rallye 634 ... It is effortless with this car and you don't notice that much difference in fuel consumption. Mine is a 2001 ML and I am hoping to upgrade to a 2004 one this year ... Had a rival towcar previously and would not replace the Merc with anything but another Merc ML ... hope in another few years when I'm upgrading the tow car that the new shaped ones perform equally as well ... certainly 10/10


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Compass

De ervaring van Tony Mansfield met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Compass Omega 540 van 1560 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 116 km/u = 31%

Only had the Mercedes two months, we took the caravan to the lake district from Scunthorpe, it never faltered, i wish we had bought the car sooner, 26.8 to the gallon and thats over the A66, Buy one Now!


Mercedes-Benz ML II - 280 CDI V6 aut. met een Abbey

De ervaring van Jon Matthews met een Mercedes-Benz ML II - 280 CDI V6 aut. (140 Kw/190 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Abbey GTS Vogue 420 van 1427 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71%* = 120 km/u = 44%

Fantastic tow car, previously had the "highly acclaimed Discovery 3" great when it worked but an unreliable piece of junk. The new ML is amazing, stable, tows with ease a real pleasure to drive and no reliability issues in 35k miles.


Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. met een Swift

De ervaring van Simon Moore met een Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. (165 Kw/224 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 125 km/u = 47%

I tow a Swift Conqueror 645 Lux with the Merc 320cdi sport. This car is more than capable of the job. Power is of no issue. The fuel is though, be prepared when towing to achieve around 18-19 ish MPG. Better built than the BMW X5, More luxurious than a Range Rover
Sport. Easy to manouvre and reversing no problem, Approx 41-42 ft long when coupled.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Swift

De ervaring van Colin Daines met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Swift Challenger 620 van 1724 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 117 km/u = 29%

Have towed Elldis super scirroco and Swift Challenger 620 with ML 270 excelent performance and very steady even when passing H G V.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Bessacarr

De ervaring van MELROSE met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Bessacarr Cameo 550 van 1699 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 80%* = 115 km/u = 39%

I HAVE HAD OTHER 4X4s THIS MERC 270 MANUAL PULLS MY BESSE PERFECT,SOME PEOPLE SLAG THEM OFF, IF I COULD AFFORD A NEW ONE BE THERE IN A FLASH, MINE IS A 2001 MODEL HAD IT TWO AND A HALF YEARS, NEVER LET ME DOWN.


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Abbey

De ervaring van Matt Wild met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Abbey Spectrum 418 van 1553 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 119 km/u = 24%

Bought my gas converted ml320 in 2009 for £5000. Bought my abbey 418 for £3000. As a first time caravanner am 100% impressed with all aspects of the merc, towing is a breeze and i can put it on cruise control at 70 with no problems.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Coachman

De ervaring van BAZZA met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Coachman VIP 545/4 van 1635 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74%* = 115 km/u = 38%

I have the Mercedes for two years it is the best one for towing with any caravan,but with the coachman vip 545/4 it is a pleasure to drive and to pull my caravan 10/10


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Coachman

De ervaring van JOHN S met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Coachman Pastiche 540/4 van 1515 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 115 km/u = 38%

I Have had two of these models from 2000 to2008. they are excellent towcars, Certainly the best I have owned in 40 years of caravanning. Pleasure to Drive both towing and solo


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Swift

De ervaring van A Choppin met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Swift Challenger SE 480 van 1366 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71%* = 120 km/u = 26%

My ML320 2000 yr. tows my Swift Challenger 480 SE without any problem at all, I dont subscribe to the "I dont know its on the back" description but it comes close. 18 mpg towing, up to 24 solo.


Mercedes-Benz ML II - 350 V6 aut. met een Dethleffs

De ervaring van Dave Butler met een Mercedes-Benz ML II - 350 V6 aut. (200 Kw/272 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Dethleffs Beduin Emotion 595-2 S van 1774 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 123 km/u = 31%

My Mercedes ML 320 v6 towed liked a dream I have towed a Dethleffs to the top of the St Berdard pass which is 2472 metres high Switzerland Italy border. Round some really tough hair-pin bends what a machine, best tow car I have ever used to one of the peaks highest peaks so far I would Highly reccomend this machine.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Bessacarr

De ervaring van Jimmy C met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Bessacarr Cameo 525 van 1648 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73%* = 115 km/u = 38%

Excellent towcar. Had no problems towing all the way into France. Very comfortable and easy to drive with auto in cruise. Pleasure to own.


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Eriba

De ervaring van andy tain met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Eriba Nova S 540 van 1550 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79%* = 114 km/u = 24%

my ml320 99yr tows my hymer swing no problem even thou its 1500kg.mys gas converted and i get about 16 on short runs.not tried a long one yet.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI met een Lunar

De ervaring van austin black met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Lunar Lexon 575 EB van 1410 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65%* = 117 km/u = 40%

i have towed for over 30 years this car is by far the best tow car i have owned auto box no problem it will pull all day seated in luxury cruise control on let it do the business what more can i say buy one


Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. met een Elddis

De ervaring van m edwards met een Mercedes-Benz ML II - 320 CDI V6 aut. (165 Kw/224 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Elddis Crusader Super Storm van 1819 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 124 km/u = 45%

I have been towing the Elddis superstorm with a 94 isuzu bighorn which has performed well apart from long motorway hills where it was difficult to maintain much over 50mph apart from this it proved a good combination. With my mercedes however I can hold 60mph with power to spare which is not surprising given the extra torque and hp. This is a perfect tow vehicle for this weight of caravan. 5 stars in my opinion. The auto gearbox with column change also makes manouvreing a doddle.


Mercedes-Benz ML - 320 aut. met een Sterling

De ervaring van MARK met een Mercedes-Benz ML - 320 aut. (160 Kw/218 pk bouwperiode: maart 1998 - oktober 2002) en een Sterling Eccles Amethyst van 1386 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 76%* = 122 km/u = 26%

My mercedes ml320 tows my 23ft sterling eccles with ease at about 20mpg it has the same mpg as my friends shogun sport 2.5d but my tax is still cheap as its 1999. hope this helps someone


Mercedes-Benz ML II - 350 V6 aut. met een Bailey

De ervaring van Alan Woodward met een Mercedes-Benz ML II - 350 V6 aut. (200 Kw/272 pk bouwperiode: mei 2005 - 2015) en een Bailey Senator Louisiana van 1643 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77%* = 131 km/u = 32%

The ML is the best towcar I have ever used, I have towed with V8 Discovery's V6 Rovers but the ML beats the lot, stability & pulling are excellent, when using cruise control it'll go up and downhill at the sellected speed without any effort, coupled with the Louisianna's stability control system they are a perfect match.


Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. met een Vanmaster

De ervaring van John P. Clarke met een Mercedes-Benz ML - 270 CDI aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 1999 - juli 2005) en een Vanmaster Ovation 480 ET van 1480 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 70%* = 117 km/u = 31%

Excellent all round performance in every respect of towing this outfit.


Mercedes-Benz ML - 400 CDI aut. met een Burstner

De ervaring van Ole Węhrens met een Mercedes-Benz ML - 400 CDI aut. (184 Kw/250 pk bouwperiode: september 2001 - juli 2005) en een Burstner Ventana 690 van 1780 kg geplaatst op 08-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78%* = 128 km/u = 32%

Perfect, byt expensive


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).




Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap