Naar de startpagina van Caravantrekker.nl  
 



Gebruikerservaringen
Nissan Primera

Sorteer gebruikservaringen op:

Nissan Primera - 1.8 met een Hobby

De ervaring van P Bremmers met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1200 kg geplaatst op 02-12-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

Nissan is een prima caravantrekker. Onze caravan weegt beladen ca 1300kg. Al diverse reizen naar Zuid-Frankrijk, Italie en Bretagne gemaakt. Op de snelweg zeer tevreden. Combinatie is erg stabiel tot ca 110 km/uur. Enige nadeel vind ik het wegrijden uit stilstand. Daar merk je toch wel dat wat extra vermogen af en toe handig zou zijn. Verder moet je wel geregeld even schakelen. Echte problemen echter nog noot gehad. Gemiddeld verbruik met caravan ca 1 op 8 / 1 op 9. Primera is verder een heerlijke betrouwbare reisauto en opvallend weinig problemen en onderhoudskosten. Als je een zeer betaalbare goede gebruikte caravantrekker zoekt zou ik de Primera zeker aanbevelen (en nee, die van ons is niet te koop want na 140000 km's voldoet hij nog steeds uitstekend!)

Wijzigen


Nissan Primera - 1.6 met een SMV

De ervaring van Jan met een Nissan Primera - 1.6 (73 Kw/99 pk bouwperiode: september 1996 - januari 2002) en een SMV 450 van 950 kg geplaatst op 23-07-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 65% Berekening >>>>

Na de aanschaf van de SMV en de eerste rit vond ik de prestatie van de Nissan tegenvallen. Na het plaatsen van een chiptuning unit met caravan programma is de prestatie boven verwachting. Met de chip heeft de auto er 17 Kw bij gekregen en dat is goed te merken, ook het verbruik is prima, zo'n 1:10.5 Echt een goede oplossing voor een Nissan Primera die o.a door zijn lange 4e en 5e versnelling te boek staat als slechte trekker.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 16v [2003] met een Wilk

De ervaring van anne van zoelen met een Nissan Primera - 2.0 16v [2003] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Wilk S3-450 HTD van 1270 kg geplaatst op 15-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

vorige jaar voor het eerst met deze wagen op pad gegaan
de trekkracht is prima maar je moet gewoon flink hoog in toeren rijden wanneer het omhoog gaat.
inde hitte overdag flinke lange hellingen gereden in zuid frankrijk, maar de wagen blijft prima trekken. zelf hou ik 75 kg trekhaakdruk aan , om slingeren te voorkomen , maar ik wel hulpveren achter laten plaatsen, dat scheelt enorm..

Wijzigen


Nissan Primera - 1.8 met een Tabbert

De ervaring van F.Smit met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Tabbert Vivaldi 450 TD van 1470 kg geplaatst op 17-04-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95% Berekening >>>>

Ik heb een van de laatst geproduceerde Primera's 1.8 estate bj 2007. Daarmee trekken we een Tabbert Comtesse 450E met een leeggewicht van 1050kg en een beladen gewicht van 1350kg. Met deze combinatie zijn we tot nu toe overal zonder problemen op onze bestemming gekomen maar veel schakelen is het devies. Op een helling in de autoweg bij Goslar (Harz) moest ik zelfs terug naar 2. Op de vlakke weg blijft de combinatie behoorlijk stabiel en kan de auto de caravan goed aan. Beladen tot het maximaal toegestane gewicht (1500kg) lijkt mij niet raadzaam. Vooral bij het wegrijden op steilere hellingen (terrassencampings) levert dat te veel probelemen op. Het verbruik met caravan loop al gauw op naar 1:7 (zonder caravan 1:13) Kortom: niet de meest gelukkige maar nog wel acceptabele combinatie.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 2.0 16v met een Fendt

De ervaring van Wil Verver met een Nissan Primera Estate - 2.0 16v (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Fendt Saphir 490 TF van 1410 kg geplaatst op 07-04-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87% Berekening >>>>

Ik heb met mijn vrouw na mijn pensionering een lange reis van 38000 km door Noord-Amerika gemaakt met onze eigen Nissan 2.0 liter Estate uit 2006 en Fendt 490TF. Het bleek een prima combinatie. In bergachtige gebieden terugschakelen naar de derde en soms naar de tweede versnelling. Gemiddeld verbruik 1 op 6,5 km, maar gelukkig is de benzineprijs daar minder dan de helft van wat we in Nederland betalen.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [1998] met een Adria

De ervaring van Derk met een Nissan Primera - 2.0 [1998] (96 Kw/131 pk bouwperiode: september 1996 - september 1999) en een Adria Altea 512 UP van 1261 kg geplaatst op 07-12-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 85% Berekening >>>>

Trek een Adria 502 DK van 1998 1300 kg max. Rijd op vlakke weg rustig in 5 100 op de teller ( is 90 vlgs navigatie). Moet wel oppassen niet teveel op het gas te drukken want dan zit ik snel boven de 100. Bij hellingen tijdig terugschakelen en toeren houden. Tot 14% in de 2 e versnelling en dan bij 4500 toeren nog 80 km op de klok. Brandstofverbruik tussen 1:8 en 1:10 afhankelijk van wegen en de haast.

Wijzigen


Nissan Primera - 1.6 met een Delta

De ervaring van Edward met een Nissan Primera - 1.6 (73 Kw/99 pk bouwperiode: september 1996 - januari 2002) en een Delta Euroliner 3200 DV van 800 kg geplaatst op 08-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 55% Berekening >>>>

Dit jaar voor het eerst met een Delta 3200 DV. Het werd al gelijk duidelijk, de Primera 1.6 (1998) is een zeer slechte trekker. Bij het ophalen met een flinke tegenwind van 4/5 had ie al moeite om 80/85 km te halen in Nederland. Bij ieder heuveltje kreeg je de neiging om uit te stappen en te gaan duwen. Vrachtverkeer moest zelfs zo nu en dan inhouden. Tijdens de vakantie (ook in Nederland) ging het iets beter a.g.v. de awezigheid van wind en bleek 100km haalbaar. Het verbruik liep wel flink terug voor deze toch flinke auto. Normaal op zo'n afstand 1:14 nu 1:10,5 ltr. Naar het buitenland met zo'n kleine caravan lijkt me niet echt een optie. Zeer oncomfortabel, heel veel schakelen en in hoge toeren rijden. Hard werken en niet echt opschieten dus.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [2002] met een Chateau

De ervaring van Adrie Kerkhof met een Nissan Primera - 2.0 [2002] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 1999 - maart 2002) en een Chateau Calista CT 430 TZF van 1230 kg geplaatst op 04-04-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

We zijn in 2010 met een Calista 430 CT via SloveniŽ naar Zuid-Kroatie geweest. Is prima verlopen evenals in 2009 naar Zuid ItaliŽ en in 2008 naar Zuid-Spanje.Geen problemen ondervonden met trekkracht of hellingen, uitgezonderd sommige zeer steile secundaire wegen van zeker 20% met veel bochtwerk. Ben nog steeds zeer tevreden met de Nissan Primera 2.0 [2002] als caravantrekker. Verbruik was ongeveer 12 liter/100km; onder normale omstandigheden (zonder caravan) is dat 7,5 ltr/100km.

Wijzigen


Nissan Primera - 1.9 dCi met een Knaus

De ervaring van Marco Hollaar met een Nissan Primera - 1.9 dCi (88 Kw/120 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Knaus Sudwind 500 FSD van 1450 kg geplaatst op 19-01-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Prima combinatie. Meer dan voldoende trekkracht. 6e versnelling niet bruikbaar, maar dat is logisch gezien de snelheid. Die is alleen bruikbaar boven de 100 / 110 km, zonder aanhanger, dus met caravan zeker niet.
Maar met 2.000 toeren met +/- 90 km. per uur een ideale combi, die lekker achter de auto ligt.
Verbruik ook zeer netjes, afhankelijk van veel of weinig bergen. In NL is 1 op 12 goed mogelijk.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 1.8 met een Tabbert

De ervaring van F. Smit met een Nissan Primera Estate - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Tabbert Vivaldi 450 TD van 1370 kg geplaatst op 01-12-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Nissan Primera 1.8 estate 2008 en Tabbert Comtesse 450E 2004, rijklaar gew met mover en accu 1200 kg, beladen gew. ca1300 kg. Caravan is iets te zwaar voor de auto en moet zeker niet tot het max. toelaatbare gewicht van 1500 kg worden beladen. Weggedrag onder normale omstandigheden heel behoorlijk (tot ca 90km/u daarboven neiging tot instabiliteit). Helling achter Luik naar 2 terug moeten schakelen en lastige binnenwegen in Farnkrijk zoveel mogelijk vermeden. Maar in het algemeen toch weinig klachten over comfort en nooit echt in problemen gekomen. Wat meer schakelen en motor op toeren houden is het devies. Gem verbruik met caravan ca 1:8.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [1998] met een Fendt

De ervaring van dick met een Nissan Primera - 2.0 [1998] (96 Kw/131 pk bouwperiode: september 1996 - september 1999) en een Fendt Saphir 410 QF van 1200 kg geplaatst op 16-09-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 79% Berekening >>>>

Trek een caravan fendt 410 diamant 875kg beladen met mover en fietsen 1200 met een primera 2.0 1998 Gaat prima op vlakke weg in in z'n 5 en het geheel is zeer stabiel Ook een aantal keren over de Gothard geweest niet door tunnel wel toeren houden

Wijzigen


Nissan Primera - 1.6 met een Adria

De ervaring van Michiel met een Nissan Primera - 1.6 (73 Kw/99 pk bouwperiode: september 1996 - januari 2002) en een Adria Action 341 PH van 1000 kg geplaatst op 30-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 64% Berekening >>>>

Inderdaad zoals aangegeven geen goede combinatie met een Adria (1000 kg max). Wij rijden nu nog en primera estate (1286 kg) op LPG. Op de vlakke weg (in Nederland dus) kan deze combi wel maar het is vooral in de 4e versnelling. Verbruik tussen 1 op 5 tot 1 op 7. Normaal 1 op 10. Vorige jaren in Frankrijk gereden maar dat is hopeloos. Vorig jaar veel problemen ondervonden met motor die warm loopt waardoor deze zijn hitte afstoot via de ventilatieroosters, airco valt hierdoor dus uit. Niet echt prettig als het buiten 35 graden is. Deze auto zou ik niet aanraden voor met caravan naar het buitenland te gaan. Voor Nederland is het prima te doen.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 16v [2003] met een Hobby

De ervaring van John van der Schaft met een Nissan Primera - 2.0 16v [2003] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Hobby Excellent Easy 400 SB van 1050 kg geplaatst op 23-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Heb deze combinatie nu een jaar. Derde Primear en ik kan iet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. In Frankrijk en Italie op snelwegen (vlak) gemakkelijk 100km/uur in de 4 of 5. In de bergen genoeg trekkracht, soms terug naar de 3e versnelling om hem op toeren te houden. Deze zomer nog de Simplonpas over geweest, heen en terug en geen enkel probleem als je maar op tijd schakelt.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [1998] met een Avento

De ervaring van Ruud met een Nissan Primera - 2.0 [1998] (96 Kw/131 pk bouwperiode: september 1996 - september 1999) en een Avento Avance 395 TLH van 900 kg geplaatst op 02-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 57% Berekening >>>>

Met avento van 1000 kg naar al 4 jaar zuid Frankrijk geweest dit jaar. Dit jaar naar de hoge alpen geweest. Flinke berghellingen genomen dus. Deze auto heeft daar geen probleem mee, mits je goed weet te schakelen. Enige is dat je wel in wat hoger toeren moet rijden om op de hellingen voldoende snelheid te houden. dit betekent dat je de motor wel aardig hoort gieren. Verder zeer tevreden over de combi!

Wijzigen


Nissan Primera - 1.8 met een Burstner

De ervaring van Ab Ruiten met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Burstner Ventana 410 van 1200 kg geplaatst op 28-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 78% Berekening >>>>

In april 2009 heb ik mijn Primera van bouwjaar 2003 en motorinhoud van 2 liter ingeruild voor een Prmera van 2006 van 1,8 liter. De 2 liter Primera trok de Burstner altijd moeiteloos. Klimmen in berg- of heuvelachtig gebied was geen probleem. Kortom een confortabele combinatie. Met de 1.8 liter is dat wel anders. Op vlakke wegen valt het nog niet eens tegen. Zelfs rijden in de 5e versnelling gaat op de vlakke snelweg prima, mits het weer meewerkt. Echter voor het klimwerk moet flink gebruik worden gemaakt van de versnellingspook. Dat wordt op lange route`s, zoals afgelopen vakantie langs de zuidkust van Engeland, op den duur wel vermoeiend. De Primera is echter wel een comfortabele en betrouwbare auto. Eenmaal op de plaats van bestemming en de caravan afgekoppeld, doen deze eigenschappen de ergernissen weer snel vergeten.
Het verbruik (uitsluitend met caravan) ligt rond de 1 op 8. De te trekken Bursner mag, inclusief belading, niet zwaarder zijn dan 1200 kg. In de praktijk zal dat maximum wel een beetje worden overschreden. Vooral met bestemmingen als Engeland, waar je voor wat betreft kleding, met alle weertype`s rekening moet houden. Voor het overige kan ik stellen dat de auto het probleemloos doet.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Fendt

De ervaring van R. de Nijs met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 19-05-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81% Berekening >>>>

Ik heb een geweldige ervaring met deze auto in combinatie met een Fendt Saphir 470. Door schuld van het navigatiesysteem verkeerd gereden en steil omhoog de bergen in.
Geen enkel probleem ook niet uit stilstand. Op de snelweg moeiteloos met cruise-control in 6 ! Gewoon super !

Wijzigen


Nissan Primera - 1.6 met een Kip

De ervaring van J de Haas met een Nissan Primera - 1.6 (80 Kw/109 pk bouwperiode: maart 2002 - maart 2006) en een Kip Sky Line 41 TDB Special van 1050 kg geplaatst op 15-12-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 72% Berekening >>>>

Bovenstaande berekening klopt van geen kant!!!!!!
Met gemak in de vijfde 110 km per uur.
Geen enkel probleem op de n 75 in frankrijk.
Snap niet hoe hen dit berekenen!!!

Wijzigen


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Adria

De ervaring van J de Vegt met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Adria Adora 502 van 1294 kg geplaatst op 26-10-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Mijn ervaring is dat dit een geweldige trekauto is zowel op de vlakke weg als in de bergen .Op de autobahn rijd ik hooguit in de 5 hoewel in 6 trekt de auto ook prima maar dan vind ik het toerental wat aan de lage kant met de caravan.Vorig jaar kwam ik stil te staan op een pas van 14 %precies op het steilste stuk.De auto had geen enkel probleem om weer in beweging te komen.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 16v [2003] met een Wilk

De ervaring van Wit, de. J. met een Nissan Primera - 2.0 16v [2003] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Wilk S4-450 HTD van 1298 kg geplaatst op 23-10-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83% Berekening >>>>

De primera 2.0 (6 versnellingen) is een prima trekauto voor een caravan Wilk S4 450HTD. Op vlakke wegen is het goed mogelijk om in de 6e versnelling te rijden. Voor inhalen of de wind flink etgen, is het verstandig om naar de 5 terug te schakelen. Op basis van mijn ervaring is het niet verstandig om 75 kg op de kogel te hebben. Intussen kom ik, na enkele proeven, uit op ongeveer 60-65 kg. Zakt de auto ook minder door. Belangrijk is ook de gewichtverdeling. Ik weeg altijd eerst de caravan om de goede verdeling na te streven. Scheelt ook in een goed rijgedrag. De cw lijkt me voor deze caravan minder gunstig. In tegenstelling tot deze vergelijking, de caravan wordt afgeleverd met een gewicht tot 1700 kg. Echter op het kenteken wordt 1500 kg vermeld. Mij niet duidelijk waarom dit verschil. Ervaring is ook dat de dealers niet weten dat deze caravan tot 1700 kg geschikt zijn! Met een aantal punten beschreven in het advies kan ik me niet altijd vinden. Mijn beeld is positiever!

Wijzigen


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Burstner

De ervaring van G. van Eerten met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Burstner Ventana 455 van 1350 kg geplaatst op 30-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 77% Berekening >>>>

Ik heb een goede ervaring met een Nissan Primera 2.2 DCI sedan van 2005 met een Burstner Ventana 455 TS
van 1350 kg.Zowel op de vlakke weg als op de hellingen.
Je kan er heel goed in de 6e versnelling mee rijden als op de cruise control.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [2002] met een Knaus

De ervaring van alfred hoek met een Nissan Primera - 2.0 [2002] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 1999 - maart 2002) en een Knaus Sport 400 LK van 1210 kg geplaatst op 05-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

wij zijn dit jaar met een kaus 400 lkk naar de ardech in franijk gegaan met een primera 2.0 ook wij haalden een verbruik van 12 liter/100 km verder geen problemen met het klimmen en dalen de auto deed zeer goed zijn werk

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 16v [2003] met een Eifelland

De ervaring van Veurink, W met een Nissan Primera - 2.0 16v [2003] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Eifelland Holiday 395 TQ van 1175 kg geplaatst op 27-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 75% Berekening >>>>

De Primera is een prima trekker voor deze caravan. Normale vlakke stukken kan de 5e versnelling gebruikt worden. In Frankrijk heb ik de ervaring dat ik makkelijk met 100 vooruit kan. Bij normale hellingen terug schakelen naar 4. Bij steilere helling moet je terug naar 3. Je hebt dan voldoende trekkracht.

Wijzigen


Nissan Primera - 1.8 met een Burstner

De ervaring van Peter met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Burstner Averso 420 TS van 1130 kg geplaatst op 28-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 73% Berekening >>>>

Vorig jaar heb ik op weg naar Spanje, zowel op heen- als terugreis, een kapotte bobine gehad (van dezelfde cilinder). Men is er nooit achtergekomen waar het aan lag. Caravan woog 1120 kg. 1500 kg trekvermogen moest volgens garage met korreltje zout genomen worden. Ik overweeg aankoop andere auto.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 1.8 met een Kip

De ervaring van galama met een Nissan Primera Estate - 1.8 (84 Kw/114 pk bouwperiode: september 1999 - maart 2002) en een Kip Kompakt 37 EK Special van 950 kg geplaatst op 07-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 54% Berekening >>>>

Mij bevalt deze auto tot nu toe niet zo goed als caravantrekker. We hebben sinds 1 jaar een caravan: een kip-kompact en ik had gedacht dat de auto dit met gemak zou trekken. De motor van de auto wordt erg snel warm. Bij zonnig weer met een temperatuur van rond de 20 graden en met een snelheid van 90-95 km per uur raakt de motor al bijna oververhit. Had ik dan nog zachter moeten gaan rijden of in z'n 4 gaan rijden? Ik weet het ( nog ) niet.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 TD met een Hobby

De ervaring van Jos Wagemans met een Nissan Primera - 2.0 TD (66 Kw/90 pk bouwperiode: september 1996 - maart 2002) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1089 kg geplaatst op 04-05-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

Als combinatie een fijn geheel en comfortabel rijden. Op de vlakke weg kun je in de 4de versnelling goed meekomen. Op hellingen zit er weinig fut meer in en moet je aardig terug schakelen. Onder de 2400 toeren gebeurt er weinig. De helling bij Luik moet je in de 2 nemen. In Zwitserland heb ik een helling van 12% constant in de 1ste versnelling moeten rijden. Vanuit stilstand dergelijke helling nemen zal niet meevallen.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [1995] met een Kip

De ervaring van Jan Esmeijer met een Nissan Primera - 2.0 [1995] (92 Kw/125 pk bouwperiode: september 1993 - september 1996) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1330 kg geplaatst op 30-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90% Berekening >>>>

onderste draagarmen van voorwielophanging geven met name bij het trekken van een caravan snel de gest en moeten dan ook vervangen worden. Bij Nissan Ned. is dit
euvel bekend. Het kan geen direct gevaar maar is uiktermate hinderlijk, alsof er stenen in het handschoenkasje liggen.Wij trekken een KIP Grey Line
KG40ek, maar kiezen volgende keer voor een Toyota.
RAV of Avensis 1.8.

Wijzigen


Nissan Primera - 1.9 dCi met een Caravan

De ervaring van B.J. Lutjenkossink met een Nissan Primera - 1.9 dCi (88 Kw/120 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Caravan van 1225 kg geplaatst op 05-04-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 68% Berekening >>>>

We rijden nu twee jaar met deze combinatie zomer en winter .
Op de helling/berg altijd voldoende trekkracht met als gevolg dat vooral in bergachtig gebied het verbruik flink kan stijgen t.g.v. Ī 100 km/h die je gewoon kan blijven rijden normaal is 1 op 10 goed haalbaar
Voor ons is het een goede combinatie met vooral veel comfort

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [2002] met een Hobby

De ervaring van Gerrit van den Toorn met een Nissan Primera - 2.0 [2002] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 1999 - maart 2002) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 31-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88% Berekening >>>>

Wij zijn in 2007 op vakantie geweest in Frankrijk met onze Hobby 460Ufe van 2007 en met een trekauto Nissan Primera 2.0 Sport CVT-M6 hypertronic (2001) en hebben in de bergen met een stijgingspercentage van 7% geen problemen gehad. Het gemiddelde verbruik was 12 liter/100km en hebben bergop op de automaat gereden en bergaf met de handversnelling (hypertronic).
Het is ons zeker 200% meegevallen omdat wij verwacht hadden bergop problemen te krijgen ,ivm. terug schakelen en langzaam omhoog rijden.
Onze conclusie een goede combinatie.

Wijzigen


Nissan Primera - 1.8 met een Fendt

De ervaring van Cees Peereboom met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Fendt Saphir 450 QB van 1300 kg geplaatst op 30-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

ik rij nu 4 jaar met deze kombinatie en dat gaat perfekt
ik over de resiapas of de brenner of welke berg dan ook
het gaat heel goed ik rij met een gemiddeld benzine gebruik van 1op10, overigens het gewicht in uw voorbeeld kolom klopt niet de caravan heeft een aflevergewicht van 1020 kg

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 [1998] met een Beyerland

De ervaring van huib derksen met een Nissan Primera - 2.0 [1998] (96 Kw/131 pk bouwperiode: september 1996 - september 1999) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1115 kg geplaatst op 08-01-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

Met deze combinatie Beyerland 390tk is het goed toeren, vermogen genoeg alleen op losse ondergrond en nat gras wel snel wielspin. verder 90 km in zijn 5 gaat perfect. 80 km in zijn 5 is net haalbaar maar maakt hij net te weinig toeren om door te rijden. Ik rij zelf met LPG en geeft nooit problemen, ook niet met caravan

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 GX aut. met een Avento

De ervaring van Kees Haverkamp met een Nissan Primera - 2.0 GX aut. (96 Kw/131 pk bouwperiode: september 1996 - september 1999) en een Avento AvaAxion 465 TF van 1350 kg geplaatst op 28-10-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 91% Berekening >>>>

Veel ervaring heb ik (nog) niet met de combinatie; we zijn er nu 3 keer mee weg geweest en het was allemaal hier in Nederland.
De combinatie ligt uitstekend met minimaal 60 kilo als kogeldruk; 75 kg is nog beter (een fiets achterop).
Hoewel de caravan wel aan de zware kant is voor de auto, is de stroomlijn verassend goed; hoewel anders aangegeven, is de hoogste versnelling zonder veel tegenwind bij 80 km uitstekend te gebruiken; de stroomlijn van de combinatie is duidelijk goed.
Het verbruik is circa 1 op 8.5.
Hoewel ik zo'n 40 jaar ervaring heb mer caravan trekken,
ben ik toch op zoek ben naar een andere auto, maar alleen maar, omdat ik me niet wil beperken tot 200 kilo laadvermogen (de kogeldruk weeg ik maar niet mee...).
Het is trouwens geen AvaAxion 465F, maar een 465TLD Excellence van 2004 die ik trek. Het zal niet veel uitmaken.


Wijzigen


Nissan Primera Estate - 1.8 met een Dethleffs

De ervaring van ranzijn met een Nissan Primera Estate - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Dethleffs New Line 420 van 1175 kg geplaatst op 23-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 71% Berekening >>>>

met nissan primera estate 1.8 uit 2005 en een dethleff new line 440 leeg 950 max 1170.
Lekker gereden mooiste snelheid tussen 90 en 100 km. lekker op de autoroute op cruise control. Wel heel veel in vierde versnelling en verbruik lag ook tussen de een op 12 en een op 12.5 km. wel last van inhalende vracht auto's bij 90 of harder. De zuiging is de eerste keer goed schrikken. Verder prima gereden.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 1.9 dCi met een Hobby

De ervaring van H. Gaasenbeek met een Nissan Primera Estate - 1.9 dCi (88 Kw/120 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Hobby Exclusive 540 WLU van 1458 kg geplaatst op 06-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 86% Berekening >>>>

Ga al 2 jaar met deze combinatie met vakantie; in de zomer naar Italie en in de winter naar oostenrijk zomers heb ik de fietsen achter op, heb nergens last ligt vast achter de auto en rijdt tussen de 95 en 105 km trekkracht is geweldig de hele weg of op cruise control of in z'n 5e versnelling in de winter heb ik op de auto winterbanden voor de veiligheid met een verbruik van 8.5 a 9 liter per 100 km ben ik best te vreden

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] met een Hobby

De ervaring van Wim Beerends met een Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Hobby De Luxe Easy 400 SB van 1089 kg geplaatst op 31-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 69% Berekening >>>>

Nissan Primera 2.0 HB aut. (CVT automaat). 1260 kg.
Hobby caravan van het type Easy de Luxe 440 SF. Weegt 950 kg leeg, 1200 kg max.
Onze eerste ervaring in een auto met een CVT automaat.
De Primera is voorzien van een VDO cruiscontrol.
Wij rijden van de Zuid-Hollandse Eilanden over de tolweg via Reims naar Lyon en vervolgens richting Grenoble. De heuvels voor Lyon worden moeiteloos genomen. De hellingen na Lyon, voor Grenoble, doen we ook op de extra vrachtwagen rijstrook dan komt de extra versnellingen van de CVT automaat goed van pas. De combinatie gaat deze hellingen met ongeveer 4000 toeren vlot op. Geen probleem.
Daarbij is het solo rijden in de bergen met een CVT automaat ook heel plezierig. Vooral het dalen, de motor laat je het remwerk doen. Versnelt de auto dan schakel je met dit pookje een stapje terug.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 2.0 aut. [CVT] met een Caravan

De ervaring van A.H. de Vries met een Nissan Primera Estate - 2.0 aut. [CVT] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Caravan van 1075 kg geplaatst op 25-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 62% Berekening >>>>

De scores zoals die zijn opgenomen in het rapport van deze combinatie komen goed overeen met mijn ervaringen.
Dit is mijn 2e nissan met cvt-automaat. In mijn vorige nissan 2.0 (jr.1999) maakt de kick-down veel lawaai maar met deze nissan 2.0 (jr.2002) is dit aanzienlijk minder. Rijden met mijn caravan Swift-Toscane 390 op de vlakke weg en in de bergen geen enkel probleem. Om de remmen te sparen bij afdalingen gebruik vaak de schakelmogelijkheid van de automaat. Hij remt dan op de motor even goed als mijn vroegere primera zonder automaat. We heb ik gemerkt dat de auto met de caravan erachter meer olie gebruikt. Volgens de dealer ligt dat aan het nieuwe type 2.0 benzinemotor van deze nissan primera. Wat hinderlijke is de reflectie van het dashbord in de voorruit bij het rijden met tegenlicht/zon. Het gemiddelde benzine verbruik ligt zonder caravan tussen 1 liter op 10/11 met caravan rond 8,5/9.0.
Een bijkomend voordeel vind ik de intelligente cruisecontrole (ICC) die ervoor zorgt via laser-sensoren dat er voldoende afstand blijft tussen mij en mijn langzamer rijdende voorligger.

Wijzigen


Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] met een Kip

De ervaring van Hans Briaire met een Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 870 kg geplaatst op 24-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 57% Berekening >>>>

Na de Dafs met variomatic en de Volvo's 340 met variomatic en 440 met CVT automaat is dit mijn tweede Nissan met CVT. De automaat in deze Primera P12 werkt veel prettiger dan in de Primera P11.
Mijn keuze voor (verslaving aan, al 40 jaar) een continue variabele transmissie: het rijdt moeiteloos en plezierig. Ik hoef me niet te bedenken welke versnelling ik dien te kiezen, ook al is de Nissan in zes stapjes te schakelen. Ingebouwd ten behoeve van de rijders die een getrapte automaat gewend zijn. Stand 6 is al te gebruiken bij 40 km/u. Bij afdalingen kan dat van nut zijn om beter op de motor af te remmen. Maar tot nu de fijnste CVT die ik gehad heb.
De auto is voorzien van een intelligente cruise-control maar de werking daarvan is alleen echt fijn als er amper verkeer is. Je moet om in te halen zeer tijdig naar links, zo'n 70 tot 100 meter achter de voorligger, om te voorkomen dat de auto afremt. Mocht dat toch gebeuren dan gaat de wagen er met 4500 toeren als een speer vandoor zodra het systeem vrij baan detecteert. Vermoed dat het benzineverbruik dan veel hoger is dan wanneer ik zelf het gaspedaal bedien en geleidelijker optrek. Bij regenweer schakelt de cruise-control automatisch uit en dat is wel zo veilig.
De auto is voorzien van een achteruitrijcamera wat een ideaal hulpmiddel is om de trekhaakkogel onder de caravankoppeling te plaatsen.
Mijn keuze voor de Kip Kompakt komt voort uit het feit dat ik graag binnenwegen berijdt en daarom een rappe, handelbare caravan wens.
Verbruik met caravan op autowegen rond 1:8 (snelheid 110 km/u). Bij 120-130 km/u gaat het verbruik drastisch omhoog. Rijdend op binnenwegen 1:9 (snelheid 90 km/u).
Als je het pookje vanuit D in manueel zet gaat het toerental bij gelijkblijvende snelheid zo'n 200-300 toeren omhoog .

2006: Ben met deze combinatie naar Bretagne geweest en dat was natuurlijk een makkie. Ben ervan overtuigd dat het rijden door Alpen en PyreneeŽn weer moeiteloos en met veel plezier zal verlopen.

2007: navigatie stuurt ons in de buurt van Cahors de rimboe in. De weg duikt naar beneden onder de rondweg door en meteen een steile helling op. Heb het vermoeden dat die toch wel 20% was. Maar de combinatie bleef rijden! Heb er toen wel voor gekozen het pookje in stand 1 te zetten.

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 1.8 met een Hobby

De ervaring van eemywiddershoven met een Nissan Primera Estate - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Hobby De Luxe Easy 450 UB van 1180 kg geplaatst op 01-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 74% Berekening >>>>

Met combinatie Nissan Primera Estate 1.8 uit 2005 en Hobby 470 UF (leeg 1030 kg en max. toegelaten gewicht 1350 kg) met vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Auto voldeed prima. De helling achter Luik in de 3e vesnelling met 90km/h kunnen nemen. Op toeren houden van de motor is wel nodig. Noord-Frankrijk, tot achter Nancy de hellingen hoofdzakelijk in de vierde versnelling en soms de derde versnelling kunnen nemen. daarna op cruisecontrol lekker gereden in de vijf. Gemiddeld verbruik lag op 12 liter. De fijnste snelheid is tussen 95 en 100 km/h. Bandenspanning van de caravan 4,5 atm. Weegbrug gaf aan dat de caravan beladen 1239 kg woog,

Wijzigen


Nissan Primera Estate - 2.0 16v met een Hobby

De ervaring van m groeneveld met een Nissan Primera Estate - 2.0 16v (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1085 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= n.b.% Berekening >>>>

ik heb goede ervaringen met de primera.
je moet hem wel laten werken, maar daar kan die wel tegen.
goed het koppel gebruiken en dan is het een zeer goede trekauto.
de 3e en 4e versnelling zijn de beste versnellingen voor te klimmen en zeker niet bang zijn om in een hoog toerental te werken.

Wijzigen


Engelse reviews
Nissan Primera

Nissan Primera - 2.2 dCi met een Venus

De ervaring van Jason Cox met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Venus 500/4 van 1185 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 84%* = 103 km/u = 20%

No trouble, don't even know I'm towing. Very light weight caravan. 24/30 mpg when towing, 38/46 when still


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Lunar

De ervaring van robert met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Lunar Delta 540-2 van 1350 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 99 km/u = 18%

itow a luna540/2 and no problems towing it at all will tow it all day you dont know you have it on the back only one thing when grass is wet or soft can not get traction to pull out front wards skids and slides


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Elddis

De ervaring van daniel ellis met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Elddis Odyssey 462 van 1350 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 92%* = 99 km/u = 19%

nissan primera 2.2 di,pulls our elddis jetstream 1250kg,with ease,excellent all round


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Caravan

De ervaring van Paul met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Caravan van 1250 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 88%* = 100 km/u = 20%

XLNT pulling car. well underestimated for power & comfort. myself,wife & x2 kids 15 & 11 with lunar Zenith going to France this year with NO worries about pulling caravan.


Nissan Primera - 1.8 met een Fendt

De ervaring van brian spinner met een Nissan Primera - 1.8 (85 Kw/116 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Fendt Brillant 700 TFD van 2310 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 157%* = 78 km/u = 4%

its excellent i know its 166% but i have chipped the car and it performs beautifully top notch on hills now due to the chip


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Swift

De ervaring van Barry Wain met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Swift Challenger 540 van 1490 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 96%* = 98 km/u = 17%

Primera has no problems towing the swift with the bonus of a rear-view camera reversing upto the van is childs play!


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Bailey

De ervaring van Colin small met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Bailey Ranger 510 van 1235 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 81%* = 101 km/u = 19%

My Primera DCI pulling a Bailey Ranger 510 loaded to 1250 kg total works without any problems,very stable combination.A great value underrated towcar.


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Ace

De ervaring van Tony Price met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Ace Award Dawnstar van 1304 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 85%* = 99 km/u = 19%

Primera tows our Dawnstar with ease have to keep eye on speedo, reverseing camera is brilliant for hitching up as well.


Nissan Primera - 2.2 DCT met een Abbey

De ervaring van Tony Price met een Nissan Primera - 2.2 DCT (93 Kw/126 pk bouwperiode: maart 2002 - februari 2003) en een Abbey Spectrum 540 van 1732 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 111%* = 90 km/u = 16%

The Nissan Primera has been excellent at towing my ABI Dawnstar I also have to keep checking my speed and the camera that engages with reverse gear makes hitching up very easy.


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Bailey

De ervaring van Trev Heighway met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Bailey Pageant Provence van 1475 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 95%* = 98 km/u = 17%

My Primera tows this bailey a dream, no problems at all and highly recommended.


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Caravan

De ervaring van David Russell met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 14%* = 110 km/u = 31%

Easy and relaxed driving,enough power to take on any type of incline,my nissan will be with me for along time.


Nissan Primera - 2.2 DCT met een Bailey

De ervaring van TERRY DEWHURST met een Nissan Primera - 2.2 DCT (93 Kw/126 pk bouwperiode: maart 2002 - februari 2003) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 90%* = 94 km/u = 19%

i recently replaced my Nissan Terrano (2001) because of the intended road tax rip off with a 2002 primera 2.2 td. i cannot tell you just how pleased i am as we have just covered 1700 mls with caravan on tow and it returned 30mpg !! and plenty of passing power. my lady had to remind me constantly that i was cruising at 65-70mph tut tut !! good move and very pleased..


Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] met een Geist

De ervaring van John Doughty met een Nissan Primera - 2.0 aut. [CVT] (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2002 - april 2007) en een Geist Aktiv AK550 van 1533 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 108%* = 89 km/u = 16%

Thank for the service you have provided,it is very enlightening,I had to do a bit of guessing as my particular van is not listed, it is the Geist Dominant 510 RE so I used a mix of the top two weights and split the difference. once again thank you very much.


Nissan Primera Estate - 2.2 dCi met een Dethleffs

De ervaring van Graeme Howard met een Nissan Primera Estate - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Dethleffs Camper 470 V van 1290 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 87%* = 99 km/u = 19%

A great towcar for a Dethleffs Camper 470.Easy to pull away on any slope,ideal for overtaking on motorways.


Nissan Primera - 2.2 dCi met een Swift

De ervaring van Martin Wayte met een Nissan Primera - 2.2 dCi (102 Kw/139 pk bouwperiode: februari 2003 - maart 2006) en een Swift Charisma 220 van 1193 kg geplaatst op 06-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
= 83%* = 100 km/u = 20%

Very easy and stable tow. Highly recomended. 45mpg solo, 25-30mpg towing subject to wind.


* De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


BIOD

Berekening

Kies een auto:


En een caravan:




Home     Informatie     Berekeningen     Auto's     Caravans     Reviews     Advies     Cursussen     Vragen     Caravantrekker      Zoeken     Sitemap