Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Avento

De Avento Avance Esclusivo 465 TF (uit 2005) van Leander

Werkelijk waar een fantastische caravan. Ligt als een huis achter onze BMW 320i van 2012.

Hiervoor hadden wij ook al een Avento, een Premier 395TD. Ook een top ding.

Kwaliteit uit Nederland. Zeer degelijk gebouwd, lange dissel, anders dan andere caravans ook bijzondere buitenzijde. Erg mooi. Degelijke kwaliteit ramen ook.

Betimmering interieur en hang en sluit werk van goede kwaliteit. Mooie stoffen en gordijnen. Erg sfeervol binnen.

De vloerverwarming is standaard en echt super comfortabel.

Verder Trumatic gaskachel met ringverwarming...ook een top ding.

Mooie caravan om te zien met de crème kleurige afwerking en de speciaal ontworpen lichtmetalen velgen en zalmroze gecoate ramen.

Avento is echt top!!!

x


De Avento 465 (uit 1999) van Max Huizinga

Dit jaar met onze avento 1300 kg en een 308 sw 1.6 HDI met hulpveren ca 3000 km in Frankrijk gereden. Met snelheden tot 120 km/h bij het in halen van vrachtwagens. Vermogen genoeg.
Prima gereden maar bij vol optrekken slaat de Peugeot in de spaarstand. Hij geeft dan een motorstoring. Lekker vlak voor Parijs.
Op de terugreis nogmaals bij 4000 toeren weer motor storing. Als de auto geherstart wordt gaat het weer. Een gevaarlijke eigenschap.
Hiervoor met 20 jaar met Duitse auto’s gereden zonder enig probleem.

x


De Avento 420td Excellence (uit 2003) van Hans

Na jaren met plezier een avento 420td avance (2002) gereden te hebben (degelijk en goede wegligging) nu met een vergelijkbare 420 td excellence uit 2003 op stap. Zelfde ervaring; degelijk, goede materialen, nauwelijks slijtage te zien anders dan lichte gebruikssporen.
De extra's, vloerverwarming, boiler en grote disselbak zijn zeer welkom gebleken.
In combinatie met een skoda superb II 1,4 tsi gr tech(2012)een prima combinatie.

x


De Avento 395 TD exclusive (uit 2001) van A. Hiemstra

Goede caravan die het nog uitstekend doet zonder problemen. Goede materialen/netjes afgewerkt. Wel onderhoudsbeurten bij dealer laten doen, en waar nodig onderdelen vervangen zoals banden, gasslangen , gasdrukregelaar etc. Hoop er nog een aantal jaren gebruik van te kunnen maken, en de gemonteerde mover van Simpark heeft er geen enkel probleem mee

x


De Avento Ava Grande (uit 2007) van J. Walpot.

De eerste jaren hadden we veel problemen met deze door "Vakmensen met liefde voor caravans" gebouwde caravan. O-ring van de boiler kapot doordat deze niet in de kamer zat. Schot achter toilet losgeraakt doordat de schroeven slechts 3 mm door de plaat heen kwamen. Scharnieren bovenkastjes los doordat schroeven dol waren gedraaid. Kookstel kwam bij warm worden omhoog doordat een bevestigingsschroef naast het hout zat enz.
Na 20000 km waren de wiellagers versleten.
Nu na 35000 km zijn de as rubbers en schokdempers versleten. De binnenkant van de linker band zo ver weggesleten dat het staal erdoor komt. Je prijst je dan gelukkig dat er niets ernstigs is gebeurd maar het is diep triest. Voor wij op stap gaan wegen we de caravan en van overbelading is geen sprake. Wij hadden, zeker gezien de prijs, aanmerkelijk meer kwaliteit verwacht.
Groeten, Jan.

x


De Avento Avance Esclusivo 465 TF (uit 2007) van Chiel Smits

Deze caravan mag max. tot 1500 kg beladen worden. Dat is vrij veel. Leeg is hij 1210 kg. Heb ik nagewogen.

Er zitten twee open kastjes in. Dat moet niet, want alles valt eruit als je rijdt.

Daarom hebben we daar bij IKEA wat opbergdoosjes gehaald die precies erin passen en dus klem staan met de inhoud.

Binnenwerk: Goed afgewerkt. Stroomdraden keurig in gootjes. Plafonddelen netjes aanelkaar geplakt met goed plakband in de juiste kleur. Deurtjes en hang en sluitwerk zit allemaal zonder piepen op de goede plek, hoewel soms een kastdeurtje iets hoger zit dan een ander deurtje. Als je dan de kwaliteit van zo''n deurtje vergelijkt met een andere caravan, dan kan Avento ruim de toets der kritiek doorstaan.

Vloer is perfect gemaakt en afgewerkt met een ingebouwde vloerverwarming. Je wilt niet weten wat dat voor een gas scheelt. Zeg maar: voeten warm alles warm.

Enige minpunt zijn de kastjes boven het Franse bed. Deze zijn nogal lastig (ver weg) te bereiken. Moet je wat oefening in krijgen om alles eenvoudig te bereiken.

Buitenwerk: Goed afgewerkt en kit naden goed afgestreken. Deurtjes sluiten goed (en waterdicht).

Rijeigenschappen: Door lange dissel is dit een rustige caravan. Die ook makkelijk achteruit te rijden is. Vraag wel even of iemand kijkt want met dissel is de caravan toch ruim 6,7 mtr. Met een fietsenrek wordt dat snel 7 mtr. De auto erbij van zeg 4,5 mtr dan is de achterkant ver weg.

Er is een smalle binnenkast tegen de klerenkast aan. Wij hebben er alle houdbare levensmiddelen staan goed overzichtelijk ingedeeld. Met een anti-slip matje van (weer) IKEA eronder blijft alles keurig staan gedurende de reis. Dat betekent dat
vering en schokdempers goed hun best doen.

Kortom, een niet goedkope maar zeer fijne caravan! We hebben er inmiddels al 8500 km mee gereden!

x


De Avento 470 TCB Grand Turismo (uit 2007) van B. Kuijl

Maart 2007 opgehaald bij dealer, inmiddels voorzeizoen zeeland, en vakantie zuid Frankrijk als ervaring opgedaan. conclusie perfecte combinatie. Caravan is voorzien van mover(Truma) en heeft hierdoor kogeldruk van ca. 80 kg. Met 2 fietsen achterop caravan - en caravan normaal geladen nog steeds kogeldruk van ca. 75 kg. Vloerverwarming en Truma ultra heat zijn een genot in voor/na zeizoen en zullen zeker in de winter periode een groot voordeel hebben.

x


De Avento 445TF Jubile (uit 2004) van Paul Janssen

Zeer comfortabel op de camping, achter de auto zeer goede wegligging, blij met vloerverwarming En op maat geleverde Walker voortent. Avento ? 1 miljoen punten !

x


Caravan ervaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

 

©2024 Caravantrekker