Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blogs Tests Reviews Advies Vragen Menu

Trekkrachtberekening

ToyotaKip

De Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD en de Kip Grey-line 44 TTZ/TTR zijn bij de juiste belading een goede combinatie om ontspannen mee te rijden op allerlei soorten wegen ook in bergachtige gebieden.

Let op: De prestaties van de motor kunnen we niet berekenen!

 

Gewicht

verhouding
kogeldruk
stabiliteit

Vlakke weg

snelheid
acceleratie
kracht 8e v.

Bergen

snelheid
wegrijden
bergweg

65%

1245 kg 1915 kg
70 kg


Score: 9.1


25%

Sterke en zwakke punten

Opmerking: Let op: Door de CVT zijn de genoemde toerentallen en versnellingen fictief!

Belading

In dit advies is de auto beladen met 150 kg (inclusief passagiers) en de caravan met 250 kg inclusief alle opties en accessoires. De hoeveelheid belading en gebruikte gegevens hebben veel invloed. Pas de belading eventueel aan en controleer de gegevens!

Lees ook de toelichting bij dit advies.

Uitstekende motorische prestaties

Op de snelweg zijn die over het algemeen zeer goed. Er kan (zelfs met maar weinig gas), heel goed gereden worden in de 8e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 3050 toeren.

Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 8e versnelling gereden worden met 80 km (2700 toeren) en volgas met 100 km/u. In de 5e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 117 km/u (5949 toeren).

Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op zeer steile hellingen (theoretisch tot zo'n 27%) mits de wielen voldoende grip hebben. Al rijdend heeft de auto in praktijk genoeg kracht om te blijven rijden op elke weg.

Weinig risico bij slingeren

Snelheid en goede verdeling van belading met voldoende kogeldruk (70 kg) zijn belangrijk voor een veilig weggedrag.

De combinatie heeft bij normale snelheden zeer ruime reserves waardoor het risico als de caravan toch gaat slingeren niet groot is.

10+
10+
9.1
7.3
5.4

Gegevens

Pas eventueel de gegevens voor deze berekening aan.

Auto

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD

Periode
januari 2016 - 2018
Vermogen
kW (163 pk)
bij rpm
Koppel
Nm
bij - rpm
Bandenmaat
/ R
Transmissie
automatisch met 8 versnellingen en koppelomvormer
Rijklaargewicht
kg
Belading (incl. passagiers)
kg
Maximaal gewicht
kg
Maximaal trekgewicht
kg
Maximale kogeldruk
kg
Maximaal treingewicht
kg

Caravan

Kip Grey-line 44 TTZ/TTR

Leeggewicht
kg
Belading (incl. accessoires)
kg
Maximaal gewicht
kg (enkele as)
Hoogte
m.
Breedte
m.
Dissellengte (as -> kogel)
Opbouwlengte (incl. disselbak)
Totaallengte
m.

Gebruikerservaringen

Wat is jouw ervaring?

Komt deze berekening overeen met jouw eigen ervaring? Geef aan hoe de Toyota in de praktijk je caravan trekt. Vermeld daarbij ook iets over de stabiliteit, de gebruikte caravanspiegels en het brandstofverbruik met caravan.

Naam:

Email: (om de review te beheren)

Ervaring:

Vul 3 cijfers in:

Trekkracht grafiek

In deze grafiek is de kracht aan de wielen in de verschillende versnellingen en de rijweerstand afgezet tegen de snelheid. In de toelichting en natuurlijk in het uitgebreide adviesrapport bespreken we deze grafiek.

Andere auto

Kenteken:

Andere caravan

Kenteken:

Belading



 

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Dat is bijna altijd een combinatie van meerdere oorzaken. Bekijk hier alle aspecten die van invloed zijn bij het slingeren van een auto met caravan.

Over Caravantrekker

Wat is Caravantrekker voor website? Lees meer over de de visie van Caravantrekker en de mensen achter Caravantrekker.nl.

Schrijf een beoordeling

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Schrijf een beoordeling van je eigen auto als caravantrekker.


Blogs

Veel gelezen:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Folders staan vol met technische gegevens. Waarop moet je letten als je een trekauto koopt? En wat is belangrijker, koppel of vermogen?

In welke versnelling?

Wanneer heb je voldoende trekkracht en wanneer moet je schakelen als je met een caravan gaat rijden?

Waar blijven de hybride trekkers?

Een hybride trekauto is eigenlijk een ideale caravantrekker. Maar het aanbod nieuwe modellen neemt af.

 

 

© 2004-2019 Caravantrekker