Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
TEC

De TEC tour 440tdf (uit 2010) van Hanssel

met de seat leon st 1.5(131pk) en tec tour
max1350kg naar zuid Frankrijk gereden met een snelheid van rond de 100km p u.
combinatie volgt goed ,let wel gewicht op de diesel rond de 85kg houden.verbruik 11ltr op 100km

x


De TEC 555K1 (uit 2002) van Remco

Ondertussen hebben wij nu 3 jaar deze caravan .
De opbouw is bijna 6 meter en dat merk je alleen aan de binnenzijde , tijdens het rijden merk je weinig van de lengte . Het ligt als een blok op de weg in positieve zin .
Over de indeling ben ik zeer tevreden , bij dit type zijn diverse indelingen mogelijk dus er is altijd wel de juiste indeling te vinden.
Voor de lengte valt het maximale gewicht erg mee 1500kg vol geladen .

x


De TEC Weltbummler (uit 190) van Theo

Wij hebben deze nog geen 4.00 meter (opbouw) lange caravan gekocht van mensen die er heel zuinig op zijn geweest. In 2015 glansrijk door de keuring gekomen mede dankzij overdekt stallen. Alles werkt nog prima. Vrij standaard model maar dat hindert ons niet. WC ruimte, een goede kachel, een lekker bed en technisch OK waren voor ons de belangrijkste eisen. Enige minpuntje is dat je van buitenaf niet onder de rondzit kan komen maar een grote plus is weer dat de disselkast zo ruim is dat er twee grote Repsol propaan tanks in passen en de klep dicht kan. Dat kunnen de moderne jonges nou weer heel vaak niet. Dorema voortent en luifel erbij en alle huishoudelijke spullen.......die mazel moet je hebben als de ouder wordende medemens ermee stopt.

x


De TEC Travelbird 415 DB (uit 2010) van Gunst

Mijn ervaring met de nieuwe serie TEC travelbird 415 DB is uitstekend. Het is er een van modeljaar 2011. De ruimte binnen is, ondanks de smalle opbouw (2,12 meter), prima voor elkaar. Het brede bed (1,45 meter) ligt dankzij de goede stevige matras en lattenbodem prima. De bergruimte onder het dwarsgeplaatste bed is door de gasdrukveren die de lattenbodem omhoog houden, alsmede door het standaard grote service luik, prima bereikbaar. Let er wel op niet al te zware dingen hier onder te brengen ivm de kogeldruk. De banken zitten prima. De keuken en het toilet zijn van alle gemakken voorzien. De kachel (zonder ringverwarming) heeft er geen moeite mee de caravan bij temperaturen rond 0 graden lekker warm te stoken. Het BPW onderstel voorzien van een standaard 1350 kilo V-tech as en Winterhoff stabilisator, zorgt voor een zeer stabiel en rustig weggedrag. Door het lage eigengewicht van de caravan (ongeveer 850 kilo leeg) heb je een zeer ruime bagagereserve. De afwerking van binnen en buiten is perfect; zeer goed passende meubeldelen en goede afdichting aan de buitenkant. Voor wie een ruime, niet al te grote en zware degelijke caravan zoekt een aanrader!.

x


De TEC sprinter510 (uit Kies) van Marnix

De caravan is van bouwjaar 1978 , nog altijd helemaal origineel (2de eigenaar).
De dakkoepel is vervangen door iets groter wegens lek ,nieuwe banden ,schokdempers. Buiten en binnen nog steeds in zeer goede staat , kleine gebruikssporen. De caravan wordt jaarlijks een 20-tal weekends getrokken , plus een zomervakantie. max gewicht 1200 kg , trekauto 2600 kg 300pk chevrolet 4traps automaat.
prima combinatie !

x


De TEC TK 510 TE (uit 1999) van A.R. Baas

heerlijk ruime caravan; twee 1-persoons 'langsslapers' achterin en een ruime rondzit voorin, die om te bouwen is tot 2-p. bed. Riante bergruimte onder bedden en banken; meer dan voldoende kastruimte bovenin. Voldoende keukenruimte met 3-pits gasstel. Was-/toiletruimte prima. Ligt als de spreekwoordelijke dijk op de weg achter Ford Galaxy (zie ook bij Ford Galaxy); geen slingerneigingen.

x


De TEC 510 TK (uit 2003) van Harry

We hebben de caravan nu 5 seizoenen gebruikt. Hij bevalt ons uitstekend. In de kinderkamer heb ik een extra plank gemaakt, waardoor er nu in totaal 6 volwaardige slaapplaatsen zijn. Enige kleine problemen: de schappen in de koelkastdeur breken af als je er iets op zet, de halfronde houten omlijsting van het kastje onder de bank naast de koelkast schiet steeds los, de buitenverlichting boven de deur brandt om de haverklap door, de combirolhorren rollen niet even soepel meer, het toilet-doorspoel-pompje werkt niet meer en nog wat kleine dingetjes: niets ernstigs. Wat wel ernstig is, is dat deze zomer een band is geklapt. Navraag leert dat de standaard gemonteerde Matador banden dit vaker schijnen te doen. Gevolg: € 3.000 schade!

x


De TEC 490 (uit 1994) van Eric-Jan

Onze wat ouder caravan met standaart rondzit en dinette voldoet nog steeds en alles is nog steeds orgineel ,alleen een zwak punt blijft de ophanging van de kastjes en de koelkast roosters achter de openstaande deur.

maar voor de rest een heerlijke caravan om mee te rijden zeker nu de 2000 kg schokbrekers!!!!! zijn vervangen voor de 1300 kg uitvoering ,in combinatie van een staalgeveerde as rijd deze caravan goed.

Inmiddels de caravan met een opel vivaro 2.0 cdti 90 pk getrokken in nederland en moet zeggen valt niet tegen.

we hadden de caravan maar geladen tot 1170 kg ipv de max 1300 kg en de airco aan en ik kan niet anders zeggen dat voor een 90 pk kan de auto goed mee komen in het verkeer.

x


De TEC 510TK (uit 2004) van Theo von den Benken

Als auto de Toyota Verso 2.2D 136pk. De combinatie voldoet prima. In de vakantie rondrit door Italie gemaakt en veel echte bergen gehad. Stabiel en voldoende trekkracht. OP het vlakke vergeet je haast dat er wat achter zit.
Verbruik over de gehele periode, gerekend wanneer de caravan was aangekoppeld, was beter dan 1 op 11.

x


De TEC 510 tkm (uit 1999) van Marco

Dit was lange tijd de perfekte caravan voor ons met een degelijk stapelbed voor de 2 jongste kinderen.In het voor- en na seizoen intensief gebruiken in nederland en in de zomer naar verder weg gelegen bestemmingen.
Nooit enig probleem gehad met dit of welk model TEC dan ook. Perfekt achter de auto (Fiat Marea 2.4 td, Kia pregio 2.7)

x


De TEC 470TE (uit 2006) van Jan@

Inmiddels bijna 2 seizoenen mee weg geweest: 2x Frankrijk, 3x NL.Het merk TEC gekozen vanwege de dealer; dit type(470TE) vanwege de twee aparte lengtebedden voorin en de 4-zits achterin.Omdat de grootste bankkasten onder de lengtebedden in de voorkant zitten is het wel oppassen met de kogeldruk als je daar veel, relatief zware spullen in opbergt.Zoveel mogelijk in de achterkant(tegen de as) van die bankkasten laden dus.Tevens heb ik, om die reden, het reservewiel verhuisd van de disselbak naar een houder onder de caravan achter de as.In de disselbak resteert nu 2 gasflessen, haspel, slinger en wat lichte materialen zoals emmers, plankjes,een fles toiletvloeistof e.d.
De caravan is perfect afgeleverd met alle toeters en bellen die wij wensten; o.a. een voorraam wat er niet standaard in zit vanwege de ""slaapkamer""??; een minpuntje wat ons betreft maar het raam was gelukkig een extra, echter wel voor € 300,--meerprijs.Handig is de verlenging van het aanrecht dmv een plank die je kunt neerlaten boven het rechter bed.Deze hoeft tijdens het slapen niet omhoog, alleen met reizen. Kwalitatief is alles prima in orde.Alleen de handgreep van de koelkast is op één punt losgeschoten; en is inmiddels onder garantie hersteld.Voldoende laadvermogen: ca. 300 kg.Het echte gewicht van de caravan week niet veel af wat het opgegeven gewicht in de folder. De caravan "hangt"zeer stabiel achter de auto. Daar dus ook niets op aan te merken.
Zeer tevreden dus met deze caravan.

x


Caravan ervaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

 

©2024 Caravantrekker