Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Blogs Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Toyota RAV4 2.0 VVT-i aut. met een Fendt

De ervaring van jos janssen met een Toyota RAV4 2.0 VVT-i aut. (111 Kw/151 pk bouwperiode: januari 2016 - 2018) en een Fendt Saphir 465 SFB van 1498 kg geplaatst op 17-01-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

uw analyse klopt volledig, behoorlijke trekker op autowegen met gemiddelde snelheid tussen 90 en 100 km/h. Maar als het wat omhoog gaat laat hij het wel
afweten en moet men hoog in de toeren.
Steile hellingen zijn absoluut te vermijden, wij hebben
er geen goede herinneringen aan en dan was het nog maar in de Eifel.Ik kom van een Rav4 diesel die een veel
en veel betere trekker was.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda CX-5 G165 aut. met een Caravan

De ervaring van C. den Harder met een Mazda CX-5 G165 aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: maart 2017 - heden) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 17-01-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 34%

Het testresultaat komt redelijk overeen met mijn ervaringen met deze combinatie. De combinatie is goed stabiel.
Wel wil ik nog extra benadrukken dat het rijden op heuvelachtige snelwegen verre van ideaal is. Bij een stijgingspercentage van 4- of 5% krijgt de auto het erg moeilijk. Je kunt dan nauwelijks, alleen in een lage versnelling met heel veel toeren, met het (vracht) verkeer meekomen. Helaas heb ik mij, door de dealer, bij de aanschaf van de auto op het verkeerde been laten zetten en wil eventuele toekomstige kopers hier graag op wijzen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD] met een Hobby

De ervaring van Frank van Kalkeren met een Ford Kuga II - 2.0 TDCi [AWD] (120 Kw/163 pk bouwperiode: januari 2013 - oktober 2014) en een Hobby Prestige 650 WFU van 1860 kg geplaatst op 11-01-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 100%

Tussen kerst en oud en nieuw naar zuid Limburg geweest in Epen is voor ons 200 km had de winter banden op 17 velgen 0.2 harder als maximale druk is advies van de ANWB grote en kleine gasfles voorin en achter de watertank vol auto beladen met 25 kg spullen en 2 volwassenen mensen. Heen en terug 96 op de cruise control is 91 km volgens FM combi echt stabiel . Heb met 2 vingers kunnen sturen ook bij inhalen van vrachtwagens. Laatste stuk binnendoor door de Limburgse heuvels ging echt prima motor met automaat heerlijk soepel totaal 520 km gereden waarvan 420 met caravan gemiddeld verbruik 1:10.....

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Clio III - 1.5 dCi [Eco 98] met een Burstner

De ervaring van Kempen met een Renault Clio III - 1.5 dCi [Eco 98] (63 Kw/86 pk bouwperiode: februari 2011 - januari 2013) en een Burstner Premio 435 TS van 1040 kg geplaatst op 07-01-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Prima trekauto voor de Premio. Naar Zuid-Frankrijk geweest. Grotendeels via de RN wegen. Geen enkel probleem ook bergje op niet. Achter Luik trekt hij ook prima de heuvels van de Ardennen op. Stabiele trekauto. Geen enkele last van inhalende vrachtwagens of bussen. Kogeldruk 70 kg. Valt me echt niet tegen. Rij meestal maximaal 100 km/uur. Wel combinatie goed beladen. Verbruik 1 op 12. Keurige cijfers dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Clio III - 1.5 dCi [Eco 98] met een Hobby

De ervaring van Eric met een Renault Clio III - 1.5 dCi [Eco 98] (63 Kw/86 pk bouwperiode: februari 2011 - januari 2013) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1287 kg geplaatst op 01-01-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 93%

In 2018 de caravan overgenomen van mijn ouders. Op dat moment nog niet de gelegenheid voor een andere auto maar de clio mocht 1200 kg trekken en daar de caravan elke keer op afgewogen voor vertrek.

Eerst een weekje proef gekampeerd op de veluwe. Auto kan de caravan hier goed trekken en 90 in z'n 4 op de cruise hoef je bij viaducten en bruggen niet terug te schakelen.

In juni nog een weekje naar de eifel geweest op de snelweg op een paar heuveltjes na kon overal in zijn 4 worden gereden verbruik was ongeveer 1 op 12.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lexus RX400h met een Eriba

De ervaring van Erik Bosma met een Lexus RX400h (200 Kw/272 pk bouwperiode: mei 2005 - 2008) en een Eriba Nova 485 GL van 1500 kg geplaatst op 12-12-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 67%

Geweldige combinatie de Lexus RX400 hybride met 3.3 l 6 cilinder + Eriba Nova 485 GL heel comfortabel rijden, fietsen op de dissel omdat het zware gewicht achter in de caravan ligt, auto is heerlijk stil tijdens de reis.
Wanneer de auto op temperatuur is, is elektrisch rijden mogelijk bij een bepaalde snelheid, verbruik is met caravan 1:8, zonder caravan gemiddeld 1:11.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Karoq 1.6 TDI aut. met een Sunlight

De ervaring van JH met een Skoda Karoq 1.6 TDI aut. (85 Kw/116 pk bouwperiode: oktober 2017 - heden) en een Sunlight C 40 D van 1210 kg geplaatst op 11-12-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Sinds kort in het bezit van een Karoq style busniss en werd overtroffen door zijn fijne wegligging en zijn trekkracht.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Soul - 1.6 CRDi aut. met een Sprite

De ervaring van Koos met een Kia Soul - 1.6 CRDi aut. (94 Kw/128 pk bouwperiode: februari 2009 - januari 2012) en een Sprite Super 370 EK van 1100 kg geplaatst op 02-12-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

--------Verbijsterd---------
Voor het eerst met de Kia Soul op vakantie naar, hoofdzakelijk, de bergen in Spanje. O.a. de Sierra Nevada. Hier zijn zomers besneeuwde toppen van boven de 3000 meter. We houden van hoge bergen.
Maar nu de Kia. Eerst proberen de heuvel bij Luik op te komen. Makkie. Ook snelweg oprijden vanaf benzinestation soepel. Gas geven en hij gaat. Soms de bergversnellingen gebruikt....om te oefenen. De automaat heeft 2 bergversnellingen. Dan maar de Sierra Nevada. Kilometers achter elkaar 7% stijging. Geen probleem. In andere gebergten 20% hellingen. Caravantrekker gaf aan dat dit kon, maar ik dacht: eerst zien. En 20% hellingen met gemak. In de lage versnelling. De L of de 2.
Ik houd me precies aan de belading. De caravan weegt beladen ongeveer 1000 kilo. Het is een Sprite Euroland 390. Deze staat niet in het in te vullen rijtje. Op b wegen is er soms een plotselinge diepte of deuk in de weg. De auto vangt het moeiteloos op. Op de snelweg bij 95 kilometer ongeveer 2000 toeren. Dat is mijn kruis snelheid. Inhalen geen probleem. Wel zuipt hij. Ik denk met caravan ongeveer 1 op 10. We hebben vele jaren in de bergen gereden met verschillende auto's. Ik was verbijsterd over het gemak waarmee de Kia de caravan meetrok.

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota Avensis Verso - 2.0 VVT-i met een Hobby

De ervaring van Jan Havik met een Toyota Avensis Verso - 2.0 VVT-i (110 Kw/150 pk bouwperiode: november 2003 - februari 2006) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1275 kg geplaatst op 25-11-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Nadat ik mijn gegevens had in gevuld en het bijbehorende rapport had gelezen, kan ik niets anders zeggen dat het klopt. Ik had het zelf geschreven kunnen hebben.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Karoq 1.5 TSI met een Sprite

De ervaring van P. Zwaal met een Skoda Karoq 1.5 TSI (110 Kw/150 pk bouwperiode: oktober 2017 - heden) en een Sprite Alpine Sport 470 CF van 1300 kg geplaatst op 15-11-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Na eerdere goede ervaringen met een Skoda Yeti 1.2 en een Skoda Yeti Outdoor Ambition 1.6 TDI ben ik in het voorjaar overgestapt op de opvolger; een Skoda Karoq Ambition Business 1.5.
Ik verwachte een probleemloze overstap, maar dat bleek anders uit te pakken.
De Karoq is gevoelig voor zijwind, zuiging en wegoneffenheden; zweverig rijgedrag ook zonder caravan. Deze gevoeligheid van de auto is van invloed op de stabiliteit van de caravan.
De combinatie Karoq-caravan (Sprite Alpine Sport 470 CF) leidt tot gevaarlijke situaties; een snelheid van 80 km per uur is nauwelijks mogelijk. Een snelheid waarbij je wordt ingehaald door vrachtwagens, heel onprettig.
De instabiliteit heeft zelfs geleid tot een ongeluk; bij een inhaalmanoeuvre is de caravan gaan slingeren en tegen een vrachtwagen gekomen.
Voor een goed begrip: ik rijd al 30 jaar veelvuldig en schadevrij met caravan en het rijden met dezelfde caravan en belading was met de Yeti 1.6 TDI geen enkel probleem.
Mijn ervaringen worden ondersteund door een test in de KCK (oktober 2018).
In het artikel wordt gesproken over ‘een demping die aan de zompige kant is……een wat zwalkende wegligging’ en ‘met de caravan aan de haak raakt de Karoq in een rechte lijn al snel het spoor bijster en moet je corrigeren’.
De importeur laat aanvankelijk niets van zich horen, geeft vervolgens aan dat het een producteigenschap betreft en doet niets met mijn bevindingen.

Let dus op: Karoq met caravan is geen fijne combinatie!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Een nieuw Blog

Er is nog zo veel te vertellen over caravannen dat Caravantrekker gaat Bloggen!


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2019 Caravantrekker