Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blogs Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Honda CR-V 1.6i-DTEC 4WD aut. met een Caravan

De ervaring van Bob luijke met een Honda CR-V 1.6i-DTEC 4WD aut. (118 Kw/160 pk bouwperiode: april 2015 - 2018) en een Caravan (als voorbeeld) van 1605 kg geplaatst op 15-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

Net 7000 kilometer door denemarken, zweden en noorwegen gereden.
Een goede en gemakkelijke kombinatie om meer te rijden. Zowel op rechte wegen in z’n 6 de of zevende versnelling of op hellingen van 12 % met haarspeldbochten in z’n vierde.Ik weet dat het officieel te zwaar is om te trekken maar ik dacht dat de combinatie het goet zou doen. Dat is dus ook het geval. Ik let op belading, de temperatuur van de motor ( niet een keer boven de temperatuur gekomen met allen de auto
solo).
Daarvoor reed ik met een lichtere caravan maar ik had niet de behoefte mijn ontzettend goed rijdende auto in te ruilen voor een nog duurdere.
(Zie mijn eerdere review)368

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Transit (economy) 2.4 Duratorq 16v met een Hobby

De ervaring van Jos Risselada met een Ford Transit (economy) 2.4 Duratorq 16v (55 Kw/75 pk bouwperiode: januari 1999 - januari 2004) en een Hobby Excellent 440 SF van 1200 kg geplaatst op 15-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 60%

De berekening is een complete giller en klopt totaal niets van.

Ik ga al 13 jaar met mijn Ford Transit uit 2001 en 75 pk met mijn Hobby 440 sb (leeg 1010, max 1350 kg) caravan naar de Drome, onder Lyon, in Frankrijk.

Regelmatig gaan onze dochter en schoonzoon mee plus hun bagage. De bus trekt alles fantastisch en hoef maar een paar keer terug naar de derde versnelling. Lijkt mij niet meer dan normaal.

De bus en caravan liggen als een huis op de weg, maar de belading (als oud -trucker) is dan ook goed.

Normaal in Nederland zonder caravan ligt het gebruik van de Ford (diesel) op 1 : 12. Met caravan naar Frankrijk 1:10. Niet gek dacht ik zo.

Samengevat, een fantastische bus om de caravan te trekken! De berekening is dus te zot voor woorden en de bus is zeker WEL geschikt voor de bergen..

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford C-Max 1.5 EcoBoost aut. met een Chateau

De ervaring van Hennie Eerhart met een Ford C-Max 1.5 EcoBoost aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2015 - 2019) en een Chateau Calista 450 HMF van 1245 kg geplaatst op 14-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Omdat we zo'n goede ervaring hadden met de C-Max 1.6 Ecoboost 150 pk handmatige versnelling, besloten we tot aanschaf van een 1.5 Ecoboost automaat bouwjaar december 2017. Hiermee zijn we in mei en juni zeven weken op rondreis geweest door Spanje en Portugal waarbij we zoveel als enigszins mogelijk was de tolwegen hebben gemeden. Wat een feest om met deze combinatie te rijden. Ik heb het rustig aan gedaan en me keurig aan de maximum snelheden gehouden. Dat wil zeggen 80 km in Spanje en Portugal en 90 kilometer in Frankrijk op de autosnelwegen. Ik heb de automaat meestentijds in de S-stand gereden. Daarbij maakte de motor zo'n 2200 toeren en lag heerlijk te snorren onder de motorkap. Als ik in de D-stand reed dan schakelde de bak rustig door naar hogere versnellingen en draaide de motor zo'n 1500 a 1600 toeren. Dat vond ik een beetje te weinig met zoveel gewicht aan de haak zeker gelet op de vele kilometers die we gingen maken. De caravan heeft zo'n 6000 kilometer achter de auto gehangen en het was een feest om de vele heuvels te nemen, waarvan een groot aantal met behoorlijk flinke stijgingspercentages (10% en meer). De C-Max 150 pk mag tot 1500 kg trekken. Geen probleem. Een echte aanrader waarbij de auto van bovengemiddeld comfort is met een prima wegligging en veercomfort.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Scenic 1.6 dCi Energy met een Fendt

De ervaring van e renckens met een Renault Scenic 1.6 dCi Energy (96 Kw/131 pk bouwperiode: mei 2011 - 2016) en een Fendt Saphir 465 SQ van 1480 kg geplaatst op 12-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

wij hebben met deze combinatie 2200km gereden in Duitsland ik kan niet begrijpen dat dit niet kan auto tot 1800 kg geladen fietsen op het dak van auto caravan geladen 1500kg heen over Kassel naar Pirna- Coptiz daar nog Bad Schandau terug over LEPZIG EN MAAGENBURG
naar Zeewolde gereden wel in het koppel van de auto gereden verbruik 12.7 liter op 100km verbruikt aan liters diesel 173 liter ik vind dit een super combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda CX-5 G 2.0 aut. met een Hobby

De ervaring van Dick Lamboo met een Mazda CX-5 G 2.0 aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: februari 2012 - februari 2017) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1511 kg geplaatst op 12-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 89%

Al meerdere malen naar Spanje gereden met Cx5 automaat 2016, 165 pk. i.c.m. Hobby 495UL. Ik rijd altijd in sportstand omdat cx5 anders (te) vlot overschakelt naar 6 en dan trekkracht verliest: in sportstand maakt hij het gewenste toerental voor het nodige koppel. Alle zware spullen in auto laden en de caravan zo min mogelijk beladen met zware spullen. Maximaal 90 km. per uur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Niro 1.6 GDi Hybrid [fuel] met een Hobby

De ervaring van Jan van de Kemp met een Kia Niro 1.6 GDi Hybrid [fuel] (77 Kw/105 pk bouwperiode: juli 2016 - heden) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1300 kg geplaatst op 10-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

wij zijn met de caravan naar portugal geweest, gewicht car. 1300 kg
hij heb het heel goed gedaan ,het trekken in de bergen was zeer goed
bleef de snelheid goed vast houden toch een snelheid van gemiddeld 90 km.
het verbruik was toch gemiddeld 10.4 L /100 km ,en dat vond ik zeer goed , wel de close control gebruiken , als je die net gebruikt lag het verbruik beduidend hooger ik heb 12.4 /100 km dus altijd de c,control gebruiken

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI aut. met een Hobby

De ervaring van Joost van der Maarel met een Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI aut. (96 Kw/131 pk bouwperiode: februari 2017 - heden) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1180 kg geplaatst op 08-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Tot nu toe alleen in Nederland gereden met deze combinatie van een 2019-model Golf Variant 1.5 TSI 130pk DSG, en een Hobby 450UF uit 2007.


Wij hebben de achterbank bezet met drie jonge kinderen in een Multimac (27kg) en de kofferbak gevuld met kinderwagens en buggy (veel volume, niet veel gewicht).

De caravan bleek inclusief Thule Omnistor, Truma mover (met lichtgewichtaccu), Unico Verona voortent en 1 gasfles, slechts 990kg te wegen, hetgeen ons meeviel. Met de vakantiebelading (geen fietsen) erij schat ik m in op 1200kg.

De auto kan de caravan uitstekend trekken. Bij 90 km/h is het zeer stabiel. Bij 100 km/h merk je dat de wind meer grip krijgt op de caravan en wordt het rijden iets minder comfortabel.

De DSG en de ACC samen zijn een geweldige combinatie. Op rechte stukken kiest de DSG om in de 7e versnelling te rijden en dat gaat prima. Ga je iets omhoog, dan rijd je goed in de 6.

Komende zomer gaan we er mee naar Frankrijk dan zal ik updaten.


Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Ceed SW 1.0T-GDi met een Hobby

De ervaring van JHR Soetevent met een Kia Ceed SW 1.0T-GDi (88 Kw/120 pk bouwperiode: september 2018 - heden) en een Hobby De Luxe Easy 400 van 1128 kg geplaatst op 07-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

Stabileit conform bevindingen.
Weinig last van inhalend of zelf inhalen.
Goede stabiele combinatie.
Rubberringen geplaatst tussen de achterveren om de combinatie mooi in een vlakke lijn te houden
Snelheid gemiddeld op 93 km/uur op de snelweg en 85 op binnenwegen.
5e versnelling is goed bruikbaar en op vlakke wegen zelfs in de 6e mogelijk. Bij stijgingen op tijd terugschakelen naar de 4e.
Gereden rit vanuit het noorden van NL naar Bretagne.
Verbruik ligt gemiddeld op 1:9,5
Milenco spiegels gebruik die uitstekend bevallen (vlak glas)

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Superb 2.0 TDI met een Fendt

De ervaring van Hans Heesen met een Skoda Superb 2.0 TDI (110 Kw/150 pk bouwperiode: juli 2015 - heden) en een Fendt Opal 515 SG van 1600 kg geplaatst op 07-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 104%

Wij rijden de Fendt sinds maart ook in het heuvelachtig landschap. Totaal geen problemen met het rijden met deze beladen Fendt tot 1685 KG (asverzwaring tot 1700 kg) op vlakke wegen is 100 km helemaal geen probleem! Geen geslinger, blijft mooi stabiel meerijden😌 de trekker, Skoda Superb TDI, rijd rekening houdende in de juiste versnelling, als een tierelier.
Wij zijn heel tevreden met onze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] met een Hobby

De ervaring van John met een Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] (110 Kw/150 pk bouwperiode: november 2016 - heden) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1367 kg geplaatst op 07-07-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Mijn ervaring met de Ford Kuga is uitstekend, de trekkracht is prima, wij zijn dit jaar voor het eerst met de Kuga naar Kroatie geweest, hiervoor hadden we een Ford Mondeo 20l benzine uit 2010

De meeste tijd konden we in zij zesde versnelling rijden echter bij lange hellingen moet er terug naar zijn vierde, ook het wegtrekken uit stilstand is prima alleen moet er wat extra gas bijgegeven worden(2000 tpm) al met al zeer tevreden

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Schrijf een beoordeling

Help anderen bij hun keuze van een trekauto. Schrijf een beoordeling van jouw auto als caravantrekker.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2019 Caravantrekker