Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Home Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Peugeot 5008 - 1.6 VTi met een TEC

De ervaring van Ed met een Peugeot 5008 - 1.6 VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een TEC Travel Active 510 TE van 1318 kg geplaatst op 25-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Bijzonder prettige combinatie. Stabiel en auto heeft voldoende vermogen. In ons geval betreft het een 5008 1.6 benzine 120 pk en Tec travel King 530K1. Kogeldruk = 100 kg

En boodschappen slepen wij niet mee, die zijn overal te koop !

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] met een Knaus

De ervaring van Cave met een Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] (110 Kw/150 pk bouwperiode: november 2016 - heden) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1290 kg geplaatst op 22-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Ford Kuga softwarematig aangepast naar ca. 200pk.
Koppel naar 300N! Afgestemd op caravan.
Reed al soepel met 150 pk, maar rijd nu nog soepeler. Vooral meer koppel bij lager toerental is erg prettig.
Ik rijd het liefst in 5e versnelling ca. 95 kmh bij 2500 toeren. Hier is het koppel op zijn max.
Verbruik in NL ca. 1:9,5.
Vrachtwagens inhalen? Een lachertje zo makkelijk:-)

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Koleos - 2.0 dCi [2WD] met een LMC

De ervaring van jean met een Renault Koleos - 2.0 dCi [2WD] (110 Kw/150 pk bouwperiode: juni 2008 - 2010) en een LMC Ambassador 620 van 1707 kg geplaatst op 21-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 90%

Mijn Koleos is van 2014 (belgie) 180pk 380 nm diesel
De auto weegt leeg 1860kg en geen 1459kg
De caravan is een LMC Dominant 610 re tandemasser van 2002 met een leeggewicht van 1360 kg mtm 1800kg
De eerste indrukken na een rit van 325 km, stabiele combi natuurlijk realiseer ik mij dat ik met deze combi redelijk op het randje zit wka gewichtsverhouding.
Motorisch kan de auto de caravan gemakkelijk aan.
Het gebruik over deze 325 km is ongeveer 11 liter op 100km.
Wij kijken uit naar de rit naar Portugal dit najaar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Polo V - 1.4 16v met een Kip

De ervaring van XX met een Volkswagen Polo V - 1.4 16v (63 Kw/86 pk bouwperiode: juli 2009 - 2017) en een Kip Shelter Basic van 750 kg geplaatst op 21-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 60%

Betrof een rit vanuit de Randstad naar zuid-Limburg.
Omstandigheden: Zonnige maandag, temperatuur boven de 20 graden en weinig wind. Rit tussen 10:00 en 12:30? en veel vrachtverkeer.
Gewichten: geschat gewicht rond de 725-750 kg, kogeldruk (gewogen) +/- 45 kg. Belading: Het meeste kort voor- en na de as. Fietsen in de caravan. In de auto tassen met kleding schoenen enz in de kofferruimte, op de achterbank een paar jassen en een koelbox, 2 inzittenden.
Snelheid op de CC 91 km/h en bij inhalen van vrachtwagens tegen de 110km/h.
Gemiddeld verbruik 8.2 liter / 100 km ( met airco aan)
Rijgedrag: Nagenoeg niet merkbaar, hij ligt als een blok achter de auto. Bij inhalen of omhoogrijden is terugschakelen noodzakelijk om vlot met het verkeer mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Peugeot 4007 - 2.4 16v aut. [CVT] met een Fendt

De ervaring van G.Peeters met een Peugeot 4007 - 2.4 16v aut. [CVT] (125 Kw/170 pk bouwperiode: december 2007 - december 2011) en een Fendt Saphir 420 Q van 1140 kg geplaatst op 20-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 61%

Prima combinatie, eigenlijk is enige minpunt dat je soms niet denkt dat er een caravan getrokken wordt. Test geeft aan dat op bergwegen er door laag toerental te weinig vermogen beschikbaar is, Door elf met flippers te schakelen is dit makkelijk te tackelen. Geen enkele klim is ooit moeilijk geweest. Tip: wel gewoon in permanent 4 wiel aandrijving rijden, kost iets meer maar rijdt veel prettiger.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Golf 1.5 TSI met een Kip

De ervaring van Arjan met een Volkswagen Golf 1.5 TSI (96 Kw/131 pk bouwperiode: juni 2017 - heden) en een Kip Star-line 44 TS van 1130 kg geplaatst op 19-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

Positieve ervaringen met deze Golf 1.5 TSI in Highline uitvoering. De stabiliteit is, waarschijnlijk mede door het sport onderstel zeer goed. Voorheen met veel zwaardere / krachtigere auto's (o.a. Saab 9-5 2.0t en 2.3t) met deze caravan gereden maar de prestaties van deze Golf 1.5 TSI vallen zeker niet tegen. Trip van 3500 km naar Toscane en Oostenrijk met hoofdzakelijk rijden op adaptieve cruise control, ingesteld op 95 km/h gaat prima in 5e versnelling (6e wordt niet gebruikt) Slechts enkele keer terug naar 4e versnelling. Het verbruik lag tijdens deze trip rond de 8 liter op 100 km. Solo gebruik is 5,8 liter op 100 km.

Bij de trekkracht berekening wordt aangeraden de max. snelheid te beperken tot 90 km/h. In de praktijk is deze combinatie echter heel stabiel, ook bij passerende bussen en harde wind. De aangehouden kogeldruk is 80 kg. Auto is beladen met 200 kg. Het beladen gewicht van de caravan is ongeveer 1130 kg. Om het caravan gewicht te beperken wordt o.a. de zware v.d Horn voortent (stalen frame) thuisgelaten, ook worden geen fietsen meegenomen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] met een Fendt

De ervaring van theo. met een Ford Kuga 1.5 EcoBoost [2WD] (110 Kw/150 pk bouwperiode: november 2016 - heden) en een Fendt Bianco 465 TG Selection van 1470 kg geplaatst op 17-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Prettig om mee te rijden. Steeds voldoende trekkracht. Bij 105 km/h op de klok in de 5e versnelling snort de motor lekkr. Bij afdaling gas terugnemen tot 90 km/h. Bij slinger neigingen blijven trekken. Verbruik komt ongeveer 1: 6,5 ltr. Zware spullen in de auto. In disselbak alleen maar lichte spullen met 2 fietsen op de dissel. Ongeveer 110 kg kogeldruk. Bandenspannig op de Ford op 2, 6 bar, de caravan op 5 bar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Forester 2.0i met een Beyerland

De ervaring van Jan& met een Subaru Forester 2.0i (110 Kw/150 pk bouwperiode: januari 2013 - heden) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 17-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 61%

De Forester in 2017 aangeschaft. Prima trekauto die niks te kort komt. Rijdt als een zonnetje, ook in de bergen.
Met name de uitstekende CVT-bak maakt de auto probleemloos en supercomfortabel.
Ook zonder caravan een fijne SUV, met zeer redelijk brandstofverbruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Jeep Compass 1.4 Multiair 4x4 met een Burstner

De ervaring van Erik met een Jeep Compass 1.4 Multiair 4x4 (125 Kw/170 pk bouwperiode: september 2017 - heden) en een Burstner Premio 490 TS van 1420 kg geplaatst op 16-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Onze ervaring met de Jeep compass 4 x 4 multiair zijn goed in combinatie met de Burstner van beladen 1500 kg...het wegrijden op wat voor wegdek of helling is nooit een probleem..ook het op zijn plek zetten caravan is goed te doen...Op snelweg zet ik de automatische 9 traps automaat in zijn manuele 6e versnelling rijdt het zuinigst en het rustigst..bij heuvels of bergen terug in automaat...Brandstof gebruik is behoorlijk..Je hebt wel BE nodig want combi max beladen is 3587 kg...let daar wel op...Heerlijke auto

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C Estate - 200 met een Hobby

De ervaring van Ben met een Mercedes-Benz C Estate - 200 (135 Kw/184 pk bouwperiode: juni 2014 - heden) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1347 kg geplaatst op 14-05-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

Prima combinatie, waar we al meerdere jaren op pad geweest zijn.
Op de vlakke snelweg rijd ik wel eens in de 6e versnelling bij ong. 1600 toeren maar meestal kies ik toch voor de 5e versnelling waarbij de auto rond de 2000 toeren naar mijn idee prettiger loopt.
Brandstofverbruik is tussen de 1 op 10 en 1 op 11.
Hellingen vormen geen enkel probleem, koppel genoeg.
Nooit iets van slingerbewegingen gemerkt. We beladen dan ook niet te veel en goed verdeeld, zo veel mogelijk boven de as.
Ik zag na plaatsing dat het voertuig niet klopt. Ik heb een c estate 200cdi met 136 pk. Ik kan het voertuig niet meer aan passen, dus bij deze de juiste info.

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Persoonlijk advies

Van elke combinatie is een uniek 18 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien geven we je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op al je vragen.

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

Veel gelezen

Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

© 2004-2018 Caravantrekker