Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blog Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Ford Kuga 2.0 TDCi AWD aut. met een Hobby

De ervaring van Frank van Kalkeren met een Ford Kuga 2.0 TDCi AWD aut. (132 Kw/180 pk bouwperiode: oktober 2014 - 2016) en een Hobby Prestige 610 UL van 1874 kg geplaatst op 17-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 91%

Inmiddels de 650 ingeruild voor een 610 ul tandemas is 35cm korter en iets lichter is echt nog steeds een erg fijne combi nu voor het eerst er mee weg even met 105 vracht auto's ingehaald echt geen probleem rij normaal 92 km is hele rustige combi voor lange reizen ga onder de Ford wel luchtvering zetten licht de caravan recht ook bij volle bepakking nu al zin om naar Spanje te rijden as zomer heb speciaal mirror spiegels ( nog steeds) verbruik diesel 1 op 9 tot 1 op 10

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW Touring 325xi met een Caravan

De ervaring van Kees Albers met een BMW Touring 325xi (160 Kw/218 pk bouwperiode: september 2005 - september 2007) en een Caravan (als voorbeeld) van 1460 kg geplaatst op 14-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Mijn ervaring is nog beter dan het rapport doet vermoeden. Ik rijd maximaal rond 90 kmu, met een Fendt Tendenza 465, vaak binnendoor en dan is de stabiliteit echt geweldig.
Het verbruik valt tegen, vaak 1:7.
Ik ben al enkele keren van een drijfnatte plek weggereden, dan is die 4WD een waar genoegen.
Ik rijd al 4 jaar met deze combinatie, we zijn o.a. in Portugal, Griekenland en de Noordkaap geweest, de volgende auto is zeker weer een krachtige 4WD.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C4 Picasso 2.0 Hdi aut. met een Burstner

De ervaring van M.Verwoerd met een Citroen C4 Picasso 2.0 Hdi aut. (100 Kw/136 pk bouwperiode: april 2007 - maart 2011) en een Burstner Ventana 460 van 1350 kg geplaatst op 12-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 71%

Perfecte combinatie.ook bergopwaarts in de stand automatischo ook een goed brandstof verbruik

Bekijk berekening

Wijzigen


Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. met een Fendt

De ervaring van Fred Woerden met een Toyota LandCruiser 3.0 D4-D aut. (120 Kw/163 pk bouwperiode: december 2002 - juni 2004) en een Fendt Diamant 590 TF van 1800 kg geplaatst op 12-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

De korte vversie voorzien van automaat is buitengewoon fantastich.

Het enige wat je merkt aan zijn rijgedrag is een iets minder snelle acceleratie en een langere remweg. Verder is het kinderspel voor deze permanent vierwielaangedreven auto. Super comfortabel, meer dan krachtig genoeg door de bergen, op of af, maakt niets uit.

Je moet je blijven herinneren dat je met een grote caravan rijdt want je neigt het te vergeten en rijdt snel te hard voor de caravan.

Echt een aanrader. En verder is de auto de perfecte combinatie tussen een werkpaard en een super comfortabele reisauto. Jammer dat ze zo duur zijn om te rijden...

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen T-Roc 1.5 TSI met een Eifelland

De ervaring van hans hendriks met een Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (110 Kw/150 pk bouwperiode: juni 2017 - heden) en een Eifelland Holiday 460 TF van 1295 kg geplaatst op 11-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

voor het eerst met de t roc en eifelland sunshine 495,
hiervoor ren.1.9 dci 130 pk en de scenic 2.0 135 pk, nu met 1.5 met turbo, en ruim 1300 kg achter de auto, wat een heerlijke relaxte reis, beetje gelijk aan de getunde diesel, maar nog meer comfortabel, verbruik ca 1:9, maar auto vd zaak,dus kosten 0, vlakke weg in 6 met 100 op cruise control, berg op was wel even wennen, keertje terug schakelen, en je rijdt 110 een berg op, wel weer normaal afdalen, gotthard met optrekken ging prima, airco gewoon gebruikt, deed ik in de 2.0 bergop uit ivm trekkracht, inhalen geen probleem, let wel op dat je niet teveel gas geeft, rijdt gauw te hard, echt een topper van vw, boven verwachting gepresteerd

Bekijk berekening

Wijzigen


Volvo V60 D6 TwinEngine [EL-mode] met een Knaus

De ervaring van Robin met een Volvo V60 D6 TwinEngine [EL-mode] (208 Kw/283 pk bouwperiode: april 2015 - 2018) en een Knaus Sudwind 590 FUS van 1800 kg geplaatst op 08-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

De Volvo V60 twin engine D6 is een zeer goede trekker. Vanwege mijn beroep heb ik verschillende auto's gehad en voor onze caravan kunnen testen. Natuurlijk is het vermogen meer dan voldoende om rustig te kunnen rijden. De Brennerpass en de klim bij Luik zijn geen probleem. Hij schakelt 1 versnelling terug en blijft gewoon 100 km/h heuvelop rijden. Ik lees vaak dat mensen het niet prettig ervaren om met een bredere caravan te rijden maar die mening deel ik niet. Ik denk dat het komt door het feit dat de wielen breder uit elkaar staan en dat de as verder van de auto ligt. Hij ligt heerlijk rustig en slingert niet. Ik rijd altijd tussen de 100 en 110 en ben zeer nauwkeurig met het beladen van de combinatie. Kogeldruk meet ik na en zware spullen op of rondom de as. Het brandstof verbruik vind ik nog best redelijk. Gezien mijn snelheid en de bergachtige gebieden waar we rijden vind ik een verbruik van 1 op 8 gemiddeld acceptabel. Vlakke snelweg bij 90 km/h is het 1 op 12 en bij 105 km/h is het 1 op 10. Berg op loopt het al snel op naar 1 op 6 bij 90/100 km/h.
Inhalen is met deze combinatie erg makkelijk omdat de auto zo sterk is dat de tussenacceleratie kinderspel is. Ook is dat voor ander weggebruikers prettig omdat we de vrachtwagens zo voorbij zijn.
Al met al is dit de beste trekker die ik heb gehad. Niet de goedkoopste bij de aanschaf maar in het dagelijks gebruik wel erg zuinig en in de zomer een beer van een caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Antara 3.2 met een Knaus

De ervaring van Mark Ribbens met een Opel Antara 3.2 (167 Kw/227 pk bouwperiode: februari 2007 - januari 2011) en een Knaus van 1270 kg geplaatst op 07-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Op zich een prettige auto om mee te trekken. Ik deed de automaat veelal op handmatig schakelen zetten omdat in automaat stand de auto onnodig terug bleef schakelen van 5 naar 4. Het is een stabiele combinatie bij goede gewicht verdeling. Wij hadden 75 kg druk. Onderweg naar Kroatië in de bergen singer verbruik enorm!! Normaal zo’n 1 op 6 a 7 met caravan maar in de bergen 1 op 4.

Hiervoor hadden wij een Audi allroad 2.5 TDI. Die was vele malen beter in trekken

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Outback 2.5i aut. met een Elddis

De ervaring van Roos de, H.C. met een Subaru Outback 2.5i aut. (123 Kw/167 pk bouwperiode: oktober 2009 - februari 2015) en een Elddis Odyssey 524 van 1510 kg geplaatst op 05-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

De trekkracht van de Outback is ruim voldoende (geen bergervaring!)
De combinatie auto-caravan is niet stabiel bij hogere snelheden dan vrachtverkeer (85-90 km/u)
Kogeldruk is max. 90 kg.
Beladen de auto maximaal om gewicht tussen auto en caravan zo groot mogelijk te maken.
Overweeg hulpveren en /of trailer control (voor BWP-as)

Bekijk berekening

Wijzigen


Kia Carens 2.0 CRDi VGT [7-seats] met een Adria

De ervaring van Woutet met een Kia Carens 2.0 CRDi VGT [7-seats] (103 Kw/140 pk bouwperiode: november 2006 - januari 2011) en een Adria Adora 462/472 UP van 1420 kg geplaatst op 01-01-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Goede stabiele combinatie. Als het toerental boven 2000 rpm blijft hoef je niet terug te schakelen. Meeste hellingen zijn in 5e versnelling te nemen. In 6e versnelling komt de auto te kort. Alleen vlakke weg met wind van achteren te gebruiken.
Ook snelheid rond 100 km/h zijn geen probleem, mits natuurlijk goed beladen en voldoende kogeldruk. Hellingen van 20% zijn geen probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Zafira 1.6 T [5-seats] met een Wilk

De ervaring van J. van Zwetselaar met een Opel Zafira 1.6 T [5-seats] (125 Kw/170 pk bouwperiode: november 2012 - 2016) en een Wilk S4-450 HTD van 1298 kg geplaatst op 30-12-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 72%

Met mijn Opel Zafira 2014, 170 pk met handbak trek ik een Wilk 450SE, die beladen ca. 1500 kg. weegt. Deze combinatie is uiterst stabiel en heeft zeer weinig last van inhalende bussen en zijwind. De combinatie kan goed meekomen in het verkeer. Soms zet ik het onderstel van de auto in de sportstand als de weg iets teveel deining geeft. We rijden vaak in de zesde versnelling. De Zafira is wel een dorstig type en verbruikt ca. 1:7. De spiegels zijn van Emuk en zitten met een veiligheidslijntje vast aan de auto.
Jammer dat de Zafira uit productie is genomen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Trekkrachtberekening?

Lees de achtergrond en de uitleg die we geven om de trekkrachtberekeningen beter te gebruiken.

Schrijf een beoordeling

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Schrijf een beoordeling van je eigen auto als caravantrekker.

Over Caravantrekker

Wat is Caravantrekker voor website? Lees meer over de de visie van Caravantrekker en de mensen achter Caravantrekker.nl.


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2020 Caravantrekker