Caravantrekker.nl

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Opel Insignia 1.6 Turbo met een Burstner

De ervaring van RENÉ SUYKERBUYK met een Opel Insignia 1.6 Turbo (147 Kw/200 pk bouwperiode: juni 2018 - 2020) en een Burstner Belcanto 460 TS van 1330 kg geplaatst op 19-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

Heb de INSIGNIA nieuw gekocht en toen gelijk aangegeven dat het aanhang gewicht geremd niet klopte er stond 1450 kg. En dat klopte het moest 1600 kg zijn ivm de turbo en de 200 pk moter en dat is toen ook op het kenteken veranderd

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo aut. met een Hobby

De ervaring van r smits met een Opel Mokka 1.4 Turbo aut. (103 Kw/140 pk bouwperiode: januari 2014 - 2016) en een Hobby De Luxe 380 TB van 1152 kg geplaatst op 16-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

we hadden voorheen een Tucson v6 automaat maar zijn zeker net zo tevreden met de mokka rijden op kroes controle 90 km en met een gemiddelde van 1 op 13.5 de caravan is beladen tot 1200 kilo .we gaan ieder jaar naar Kroaten gemiddelde van zoon 1400 km we komen relaxt aan omdat we op de rechter baan blijven rijden is lekker ontspannen ook vertrekken we om 2.00 uur snags zo dat we de grootste drukte in Duitsland roergebiet voor zijn en we rijden dan tot 17.00 uur met om de 200 km een pouze en wisseling van bestuurder en hebben dan zoon 1100 km er op staan als alles mee zit en hoeven dan de volgende dag nog maar zoon 2 tot 300 km tot de bestemming dit is wel een aanrader geniet van de rijs en neem op tijd je rust groetjes en veel rij plezier

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Espace dCi 190 met een Knaus

De ervaring van Vanwolleghem Katrien met een Renault Espace dCi 190 (139 Kw/189 pk bouwperiode: januari 2021 - heden) en een Knaus Sudwind 500 FU van 1400 kg geplaatst op 15-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

De cijfers kloppen niet.
PK moet 200 en kw 147 zijn.
De combinatie is super , dit met caravan 1500kg.
De automatische versnellingsbak doet in alle gevallen, vlak- gebergte, zijn werk.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW Gran Coupe 220i met een Hobby

De ervaring van Wesley K. Corbié Veen met een BMW Gran Coupe 220i (131 Kw/178 pk bouwperiode: maart 2020 - heden) en een Hobby van 1530 kg geplaatst op 13-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 92%

Wij hebben bereiden de combinatie van de 2 Gran Coupè en een Hobby 30. Het is een genot deze combinatie. Het geheel ligt goed op de weg. Brandstof gebruik is aller vriendelijkst te noemen. Het geheel ligt stabiel op de weg.
Wij hebben ook de fietsen nog achterop de caravan. Ging helemaal perfect.

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford C-Max 1.5 EcoBoost met een LMC

De ervaring van Miedema met een Ford C-Max 1.5 EcoBoost (110 Kw/150 pk bouwperiode: april 2015 - 2019) en een LMC Style 490 K van 1300 kg geplaatst op 12-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

De C-Max was een zeer fijne caravantrekker, stabiel en veel trekkracht. Heerlijk op de cruise in 5 gaat super. Bergen geen probleem, altijd beschikbaar vermogen. We reden met ongeveer 1500 (1700KG as) kilo achter de auto, kogeldruk rond de 75.
Verbruik rond de 1 op 8 bij 100 km per uur. Prima score. C-Max kan ik zeker aanbevelen dus als goede trekauto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Jaguar XF Sportbrake 20d met een LMC

De ervaring van martin peters met een Jaguar XF Sportbrake 20d (132 Kw/180 pk bouwperiode: juni 2017 - heden) en een LMC Musica 520 D van 1491 kg geplaatst op 03-01-2022. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

extreem stabiele en comfortable trekker vanwege de standaard luchtgeveerde achteras met niveau regeling
praktische elektrisch uitklapbare trekhaak met geintergreerd lamp controle systeem voor de caravan
je merkt aan alles dat de engelsen vaak met een caravan rijden
prima verbuik, ca. 12 ltr per 100 km bij een snelheid van rond de 110 km. auto is gechipt waardoor ipv de gemeten 163 pk nu 200 pk en een flink hoger koppel (430 Nm ipv 400 Nm) schakelen van de automaat is alleen te zien op de toerenteller, verder niet te voelen.
gebruikt zijn deze wagens zeer haalbaar in aanschaf, dikke aanrader

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai Tucson 1.6 T-GDi PHEV met een Adria

De ervaring van Herman de Beer met een Hyundai Tucson 1.6 T-GDi PHEV (195 Kw/265 pk bouwperiode: januari 2021 - heden) en een Adria Adora 462/472 UP van 1420 kg geplaatst op 30-12-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Ervaringen met Hyundai tucson phev 2021

Problemen ondervonden met rare gedrag van de aandrijflijn van mijn hagelnieuwe tucson phev bij het trekken van een enkelpaards paardentrailer van 680 k.g met pony. De auto schoot continu in een versnelling met toerentallen van 4000tpm tot wel 6000tpm bij een helling en later nog een keer op de oprit bij het Harde waarbij de versnelling in een hoog toerental bleef hangen waardoor ik niet voor de vrachtauto”s de snelweg op kon komen. Later gebeurde dat nog eens op de vlakke weg zonder wind van betekenis in de slipstream van een vrachtauto met slechts 80 k.m.p.u.
In de trailer heb ik een levende lading en naast mij mijn dochter en we hebben doodsangsten uitgestaan omdat we op beslissende momenten amper een vrachtauto voor konden blijven. Ik reed in de hybride modus en op aanraden van de dealer aangeraden de sportmodus te gebruiken wat niets uitmaakte. Bleef teveel touren maken. Met de handflipper kon ik hem wel uit deze versnelling halen en bleef daarna 3000tpm rijden waarna hij naar 0tpm ging wat aangeeft dat de auto het blijkbaar niet zo zwaar had aangezien de hybridelijn er voor koos op de e.v. te gaan rijden om vervolgens weer naar de 4000tpm te gaan omdat de bak weer overulde. Ik geloof dus niet dat de auto het zwaar had (4 wheel aangedreven 265 p.k 1795k.g.) Maar dat de aandrijflijn van deze Phev kuren vertoond met een last aan de haak.
Omdat ik twijfelde over het gewicht van de combinatie heb ik deze nog op de weegbrug gezet en de trailer met pony kwam op 1200 k.g ruimschoot onder de 1350 k.g max door de fabrikant
Las ook op internet dat iemand met 22ootpm reed met de HEV met 15oo k.g. op het vlakke. Bij
mij maakt de PHEV al 3000 t.p.m met 80 k.m op een vlak stuk. Bij mij is de phev volledig door de mand is gevallen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Dacia Duster TCe 130 4x4 met een Avento

De ervaring van piet stevens met een Dacia Duster TCe 130 4x4 (96 Kw/131 pk bouwperiode: augustus 2019 - 2021) en een Avento Jubile 445 van 1345 kg geplaatst op 28-12-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Vorig jaar een Duster 4x4 gekocht en zijn voor het eerst gaan camperen in Friesland. Een zeer natte vakantie, maar toch zeer goed om ervaring op te doen.de dacia rijdt met caravan alsof er niets achter hangt, en op de camping moesten andere caravans uit de klei getrokken worden door de trekker van de camping.
Wij dus niet, Dusty, zoals de Duster nu heet had geen hulp nodig, deed het met gemak.
De volgende vakantie in Frankrijk is het gewoon rustig touren en 90 km per uur gebruik 1 op 9 met een caravan of 1300 kg

Bekijk berekening

Wijzigen


Volvo XC90 T5 met een Kabe

De ervaring van Bart met een Volvo XC90 T5 (187 Kw/254 pk bouwperiode: september 2015 - 2019) en een Kabe Smaragd van 1662 kg geplaatst op 28-12-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Goede stabiele caravantrekker, verbruik met caravan beladen tot 1850 kg (2000 kg as) gemiddeld 1 op 8.
Automaat gebruik ik om op snelheid te komen en dan handmatig in 6 versnelling of bij klimmen in 5.
Merk wel dat het eigen gewicht van 1897 kg wel meehelpt aan de stabiliteit van combi.
Hier voor een mitsubishi outlander diesel gehad met eigen gewicht van 1710 kg en dat die combinatie veel onrustiger was.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen C4 Picasso 1.6 THP met een Fendt

De ervaring van Hendrik van der Welle met een Citroen C4 Picasso 1.6 THP (115 Kw/156 pk bouwperiode: juni 2013 - 2016) en een Fendt Saphir 470 TKD van 1280 kg geplaatst op 28-12-2021. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 83%

3 mnd weggeweest door Duitsland,belgie ,Frankrijk en Spanje. Over wegen zoals: bergwegen,snelwegen .
Steeds met een toerental zoveel mogelijk tussen de 1900 en 2400 toeren met een snelheid van 90 km per uur waar mogelijk. Dus nergens tolwegen genomen.
Wat mij is tegen gevallen is,het verbruik van mijn auto. Dit was 1 op 7 / 1op 8.
Normaal rijd ik in de stad 1 op 11 en een op de snelweg 1 op 16.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus en je gaat ontspannen op vakantie.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Maximaal trekgewicht

Rijbewijs B of BE?

Hoe meer PK's, hoe beter?

Abnormale bandenslijtage

Bandenspanning

 

©2022 Caravantrekker