Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Blogs Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

De 10 nieuwste gebruikerservaringen

Ford Transit Custom 2.0 TDCi 170 met een Caravan

De ervaring van Wilhelmus van Zon met een Ford Transit Custom 2.0 TDCi 170 (125 Kw/170 pk bouwperiode: januari 2018 - heden) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 17-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 25%

Beste,

Mijn ervaring om met deze combinatie te rijden moet ik nog onder vinden.
Maar de Ford daeler verteld mijn dat ik geen schrik moet hebben om met deze combinatie te rijden.
Alles hang af van je rijstijl.
Ik denk toch wel dat de combinatie auto en caravan goed zit als ik de berekening maak, met de site van de ANWB. Daarmee geef je, je gegevens van auto en caravan in en het systeem reken voor jou alles uit met de uitleg of de combinatie goed zit.
Ik kom hierop terug en zal nadien mijn ervaring op de nieuws brief zetten.

Teken ik u met de meest vriendelijken groeten

Wilhelmus van Zon




Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Golf 1.2 TSI met een Adria

De ervaring van Joost van der Maarel met een Volkswagen Golf 1.2 TSI (77 Kw/105 pk bouwperiode: november 2012 - juli 2014) en een Adria Altea 432 PX van 1140 kg geplaatst op 17-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

Caravan betreft een Adria Unica A uit 2003, met een (RDW) leeggewicht van 830kg. We hebben m niet gewegen, maar meer dan 200kg hebben we zeker niet meegenomen: geen voortent, geen mover, 1 groene gasfles, weinig boeken.

In de Golf (Hatchback) hadden we, naast onze 2 kinderen (8mnd+ 2 jaar), de kinderwagen, kookstel, tafel en de andere relatief zware zaken.

Spiegels: Milenco III, bol.
Brandstofverbruik (boordcomputer) +/- 11.0 liter/100km. De auto reed zonder caravan op de snelweg +/- 6.8.

De combinatie reed goed tot ongeveer 105, 110 km/h. Daarboven werd de zijwindgevoeligheid te hoog, vooral bij inhalen van vrachtwagens.

Gewicht verplaatsen van caravan naar auto maakte het rijgedrag nog iets beter.

Op de vlakke weg hield de auto motorisch ruim over. Op meer heuvelachtige snelwegen (bijv A6 Beaune > Lyon) was 90 km/h vol te houden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chevrolet Cruze - 2.0 TD met een Swift

De ervaring van Chris de Bruin met een Chevrolet Cruze - 2.0 TD (110 Kw/150 pk bouwperiode: mei 2009 - september 2014) en een Swift Toscane 450 van 1200 kg geplaatst op 08-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 72%

Cruze 2.0 diesel. Gechipt naar 200 pk/500nm. Met aan de haak een Swift 450 uit 2005 geladen tot het max trekgewicht van de auto, 1200 kilo dus. Auto weegt zelf op moment van de vakantie een goede 1900 kilo. En dit terwijl allen de koelbox en 2 personen erin zitten. Super fijne combinatie. Rij op de snelweg 100 km/u op de GPS in zijn 4e versnelling, dan maakt de motor net 2000 toeren en hoef je echt nooit terug te schakelen. In zijn 5e trekt hij ook makkelijk, alleen draait hij dan rond de 1500 toeren en vind ik hem net niet lekker lopen en omdat hij dan net voor zijn turbo zit ook het iedee dat hij meer brandstof gaat gebruiken. verbruik ligt met de hut erachter en een gemiddelde snelheid van 100 op de 1 op 11. En met een redelijk sportieve rijstijl. In halen van vrachtwagens etc. Voel je helemaal niet auto en caravan geven geen enkel slingertje, ook niet bij autotransporters. Wel de schokbrekers vervangen voor stuggere exemplaren van Koni in combinatie met verlagings veren. Dit vanwege een betere wegligging solo en minder doorveren met de hut of andere aanhangers erachter. Kogelgewicht van de caravan meestal zo rond de 85 à 90 kilo. Dit is meer dan de voorgeschreven 75 kilo van de trekhaak maar zo rijd hij wel het fijnst. conclusie super fijne trekker stabiel en super trekkracht van de diesel motor.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Astra 1.4T met een Caravan

De ervaring van Klaas Suijker met een Opel Astra 1.4T (110 Kw/150 pk bouwperiode: november 2015 - heden) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 08-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 39%

We hebben inmiddels vele duizenden kilometers door heel Europa getoert met deze combinatie. Het is een hele fijne combinatie. De Astra heeft duidelijk kracht over en schakelen is pas nodig bij steile hellingen. Wij rijden op de vlakke weg altijd in 6. Als je dat tijdig doet blijf je gewoon op snelheid. de geluidsproductie blijft ook dan heel prettig, wij rijden eigenlijk zelden met meer dan 2500 toeren. Het verbruik ligt rond de 10l op 100 km, en is prima. Wij hebben een fiets voor en een achterop. Daar merk je niks van. Meestal zetten wij de stabilisator er niet op, is helemaal niet nodig. Vorig jaar wel een Milenco Aero spiegel verloren, door de vorm passen die niet geweldig. Gelukkig blijken daar extra bevestigingsriemen voor te koop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz E 220d met een Fendt

De ervaring van Fc delgman met een Mercedes-Benz E 220d (143 Kw/194 pk bouwperiode: juli 2016 - heden) en een Fendt Opal 515 SG van 1600 kg geplaatst op 07-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

Ik heb alleen de motor met 2.3 moter en 170 pk.
Rijdt met de fendt van 7,62 die volledig beladen incl 2 fietsen elektrisch voorop met 85kg kogeldruk,totaal 1740kg as is 2000kg,
De combinatie is wellicht icm de aanhangerstabiliteits systeem wat standaard bij een af fabriek geleverde trekhaak zit,super.
Nooit power te kort op hellingen in oostenrijk pyreneen,alpen of waar dan ook,auto blijft trekken en moet alleen oppassen niet te hard te gaan ,met 100 km de brenner op is een peuleschil

Bekijk berekening

Wijzigen


Ford Kuga II - 1.6 EcoBoost [FWD] met een Fendt

De ervaring van D van de Westeringh met een Ford Kuga II - 1.6 EcoBoost [FWD] (110 Kw/150 pk bouwperiode: januari 2013 - oktober 2014) en een Fendt Bianco 445 TFB Selection van 1410 kg geplaatst op 06-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

We hebben een reis van 6 weken via Milau naar Taragona gemaakt. De Ford kuga verbruikt 10.5l op 100km.
Gemiddeld rijden we in de 4e versnelling.of de 5e.
6e versnelling zeer slecht voor de koppeling.
We hebben een terug roep actie gehad voor de koppeling.Garantie.
We hebben nog nooit zo.n stabiele combinatie gehad.
We hadden vouwfietsen op een Thule disseldrager.
Totaal gewicht 1430 kg.
Met een reigh meter hadden we 25 kg verschil met de wielen.
De spiegels zijn van Reigh mirror dual .
Advies neem minder kleding mee we hadden te veel mee.
En alleen eten voor onderweg.



Bekijk berekening

Wijzigen


Mazda CX-5 G 2.0 4WD aut. met een Kip

De ervaring van Ton Koomen met een Mazda CX-5 G 2.0 4WD aut. (118 Kw/160 pk bouwperiode: februari 2012 - februari 2017) en een Kip Sky Line 41 TDB Special van 1200 kg geplaatst op 05-03-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Onze combinatie is een fijne reisgenoot. Heeft ruim voldoende trekkracht en biedt voldoende stabiliteit. Heeft geen last van slingeringen. Rijdt "gewoon" in 6 automaat, pas bij flinke hellingen schakelt hij terug. Kan ook altijd manueel gecorrigeerd worden. Zodoende blijft er altijd trekkracht én gepaste snelheid beschikbaar. Ook het verbruik blijft redelijk. Normaal rond 1 op 11, met caravan tussen de 1 op 8 á 10.
Al met al zeer tevreden!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Fendt

De ervaring van Elzo Ritsema met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (120 Kw/163 pk bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Fendt Bianco 450 SQB Sportivo van 1390 kg geplaatst op 27-02-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 89%

Met deze combinatie verschillende vakanties in het buitenland genoten.
Zowel in Oostenrijk Italië Luxemburg QQ gaat er prima mee om.
Goede trekkracht en zeer acceptabel verbruik, deze gaat zuiniger met de brandstof als mijn vorige auto Opel Astra 1.4 T en prestaties zijn ook beter.
Al met al een fijne trekauto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Scenic III - 1.6 dCi Energy met een Avento

De ervaring van Renee Oude Breui;l met een Renault Scenic III - 1.6 dCi Energy (96 Kw/131 pk bouwperiode: mei 2011 - 2016) en een Avento AvaGrande 445 TF van 1315 kg geplaatst op 21-02-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Geweldige trekauto met een Avento 445T Excellent die super stabiel op de weg ligt. Vermogen genoeg in de 1.6 DCI motor, koppel van 320NM en een gemiddeld toerental van 2000rpm. Gebruik viel mij erg mee! Naar Oostenrijk gemiddeld een verbruik van 7.2 op 100km. Nu is de Avento ook mooi gestroomlijnd en bied weinig wind tegenstand. Hiervoor een Knaus waarbij het gebruik op 9.8 op 100km lag. De spiegels die wij gebruiken Milenco Aero

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Zafira 1.6 Turbo [7-seats] met een Caravelair

De ervaring van B met een Opel Zafira 1.6 Turbo [7-seats] (147 Kw/200 pk bouwperiode: juni 2016 - 2019) en een Caravelair Antares 476 van 1167 kg geplaatst op 18-02-2019. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Combinatie rijdt ge-wel-dig. heerlijk vlot mee met het gewone verkeer op cruise control (lees: 110, 120km/h geen enkel probleem) Caravan volgt gedwee. Terugschakelen niet nodig, zelfs niet bij volgeladen auto + dakkoffer en caravan eraan, alleen verbruik is dan ietsje aan de hogere kant +-13L/100km (al is dat te begrijpen met dergelijke ladingen + airco ed.) 100km/h = ongeveer 1600T/min, dus geen geronk te horen van de motor.
Zelfs optrekken op de meest steile hellingen is geen probleem. Alleen cruise uitschakelen bij het dalen, anders slepen de remmen nogal fel.
leuk relax rijden zonder problemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Bandenspanning

Hoe hoog moet de bandenspanning van mijn caravan zijn? Bekijk het in de Bandenspanningscalculator.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2019 Caravantrekker